AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Indlæg af tegner » 21. nov 2012, 15:15

Poker-One-Kenobi skrev:Når du skriver f.eks "Mener du, at man blindt skal acceptere forskellige regler for fodboldfans i Danmark" er det sgu svært at forstå det anderledes!
Den har jeg vist "forklaret" een gang..
tegner skrev:Når man bruger sætningen - ens regler for alle, drejer det sig vel oftest om håndhævelsen af omtalte regler,...der selvfølgelig gælder alle. Det var du næppe i tvivl om.
Poker-One-Kenobi skrev:Men hvis det ikke er det du mener alligevel, hvorfor kritiserer du så ikke vagterne/politiet for at ikke at håndhæve reglerne ordentligt, istedet for at sige "Når de må, så gør vi det sgu osse"?
Jeg vil skam gerne kritisere vagterne/politiet, og har tidligere gjort det ofte,..men har intet sted sagt "når de må, så må vi det sgu osse" Jeg har derimod udtrykt forståelse for, at nogle tænker sådan. Jeg kaldte det vist en naturlig tankegang/reaktion..
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 21. nov 2012, 15:36

tegner skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Når du skriver f.eks "Mener du, at man blindt skal acceptere forskellige regler for fodboldfans i Danmark" er det sgu svært at forstå det anderledes!
Den har jeg vist "forklaret" een gang..
tegner skrev:Når man bruger sætningen - ens regler for alle, drejer det sig vel oftest om håndhævelsen af omtalte regler,...der selvfølgelig gælder alle. Det var du næppe i tvivl om.
Poker-One-Kenobi skrev:Men hvis det ikke er det du mener alligevel, hvorfor kritiserer du så ikke vagterne/politiet for at ikke at håndhæve reglerne ordentligt, istedet for at sige "Når de må, så gør vi det sgu osse"?
Jeg vil skam gerne kritisere vagterne/politiet, og har tidligere gjort det ofte,..men har intet sted sagt "når de må, så må vi det sgu osse" Jeg har derimod udtrykt forståelse for, at nogle tænker sådan. Jeg kaldte det vist en naturlig tankegang/reaktion..
Okay, jeg var ikke klar over det var en akademisk diskussion hvor du blor filosofferede over emnet, uden på nogen måde at have part i sagen. Men hvis du er kritisk overfor kontrollørernes manglende håndhævelse af reglerne overfor FCK og Brøndby, er vi jo enige, og må sammen glædes over at de trods alt forsøger at håndhæve dem overfor hjemmebanepublikummet, så vi har en fortsat chance for at vinde fair play prisen og tjene en god skilling i europa næste år.

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 21. nov 2012, 15:45

Man er da ikke sikret Europa league selvom man vinder fair play prisen. Er det efterhånden ikke længe siden det blev lavet om?

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 21. nov 2012, 16:13

PeterS skrev:Man er da ikke sikret Europa league selvom man vinder fair play prisen. Er det efterhånden ikke længe siden det blev lavet om?
Du kan læse reglerne her:

http://www.dbu.dk/Faelles/turneringer_o ... rence.aspx

Kort fortalt skal man vinde fair play konkurrencen, og derefter en mulig lodtrækning imellem de kvalificerede vindere fra de forskellige nationer - men det er absolut muligt at komme ud og spille europæisk af den vej, og vi ligger nummer et efter halvdelen af sæsonen er spillet.

Brugeravatar
Winnie/BR
2. div
2. div
Favoritspiller: KEP
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Winnie/BR » 21. nov 2012, 17:02

Pastorius skrev: I den konkrete sag kan jeg sagtens forstå man ikke synes om et forbud mod røg, jeg kan bare ikke forstå at man tror på man kan påvirke det forbud ved at fyre mere af, og jeg kan slet ikke forstå at man vil gå imod sin klubs anbefalingen omkring det, forbi man mener at klubben ligger under for de onde forbund - I de her tilfælde tror jeg faktisk at AaB er ret enige med DBU og UEFA om at de helst vil undvære røg på tribunerne.
Min efterretning siger nej til din påstand. En række samtaler med folk i såvel trup og trænerstab som i AaBs ledelse har understreget dette yderligere. Det helt store problem, som også tidligere blev pointeret af en anden debattør, er at disse personer skal være utroligt varsomme med og helst af alt undgå at komme med denne type udtalelser offenligt. Det skal de fordi der presses et regelsæt ned over hovederne på dem - et regelsæt dikteret af forbundene og deres magtfulde "diktatorer" (DBU, UEFA og ultimativt FIFA). Spørger du de involverede parter (spillere og klubber) så tror jeg mange ville blive overrasket over hvor lille modstanden i realiteten er - hvis de selv kunne bestemme og tale frit fra leveren. Der skal naturligvis ikke være tvivl om at de ikke er interesserede i at folk skal komme til skade. Og rent faktisk tror jeg at puderne fra Nord har forvoldt mere skade end blus og røg på vest.

Det sørgelige er bare at der næppe sker alverden på fronten, da forbundenes høje herrer sidder og suverænt dikterer udelukkende udfra økonimiske betragtninger (påstand). Og når der samtidig sidder politikere i modvind, der kan score billige point ved at snakke med store ord om de "ih og åh" så farlige fodboldfans, så er det en kamp der næppe kan vindes diplomatisk - omend vi i sandhed forsøger også at bruge diplomatiske og demokratiske virkemidler. Spørger du eksempelvis politiet, så tror jeg også du vil få et billede af den Ultras-inspirerede fankultur, som på ingen måde står måls med det billede der er blevet tegnet henover se sidste 10+ år i de sentationssøgende medier.

Tag nu bare efterspillet i forbindelse med FCKs besøg i Aalborg, hvor der var lige lovligt meget gang i den i deres ende. Der skete mange ting som ikke var i orden. Pyro på banen, smadrede faciliteter og vold. Og hvad skete der så? Bølgerne gik højt, "Solidaritetsaftalen" kom i hus og en lang række vigtige folk (læs: politikere og selvudnævnte eksperter) var ude og tale med store ord. Rent faktisk kom der et godt forslag på bordet. Der skulle udarbejdes et større projekt hvor alle parter inddrages for at sikre den bedst mulige afvikling af fodboldkampe. Vores samarbejde med politiet har tidligere bevist at lige netop dette er vejen frem. Men hvad kom der ud af det? Indtil nu absolut intet. Vi har intet set eller hørt. Den sidste melding jeg har fået i sagen er at den nu ligger i Justitsministeriet. Der frygter jeg desværre den kommer til at længe meget længe...
Vangens Fineste...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 21. nov 2012, 17:07

Winnie/BR skrev: Min efterretning siger nej til din påstand.
Jamne, jeg tror dig da på ordet, men det gør nu ikke nogen forskel i essensen af mit indlæg.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Winnie/BR
2. div
2. div
Favoritspiller: KEP
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Winnie/BR » 21. nov 2012, 17:14

Pastorius skrev:
Jamne, jeg tror dig da på ordet, men det gør nu ikke nogen forskel i essensen af mit indlæg.
Det gør det på ingen måde. Mit indlæg var som sådan også blot et forsøg på at sætte spørgsmålstegn ved påstanden/argumentet du brugte i den forbindelse. Og dernæst ikke mindst at underbygge de påstande/anklager om topstyring i moderne fodbold, som tidligere har været luftet i både denne og andre debatter.
Vangens Fineste...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 21. nov 2012, 18:35

Winnie/BR skrev:
Pastorius skrev:
Det gør det på ingen måde. Mit indlæg var som sådan også blot et forsøg på at sætte spørgsmålstegn ved påstanden/argumentet du brugte i den forbindelse. Og dernæst ikke mindst at underbygge de påstande/anklager om topstyring i moderne fodbold, som tidligere har været luftet i både denne og andre debatter.
Topstyringen betvivler jeg ikke. Det er vel nogenlunde veldokumenteret at både FIFA og UEFA er gennemkorrupte og udemokratiske institutioner, og jeg tilføjer gerne DBU til den del der er udemokratisk, så kan vi skifte korrupt ud med arrogant for deres vedkommende.

...men midlerne til at gå imod har jeg ikke meget tiltro til.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 21. nov 2012, 20:20

Er helt enig med andre debattører om at der skal være ens spilleregler for alle fanklubber / fans af superligaklubberne herhjemme.

Hvis det kan være under kontrollerede forhold, så ville jeg ikke have noget imod afbrænding af krudt hvis jeg er på stadion den dag.

Men i mange tilfælde hvis man ikke holder sig væk fra den del af flokken som er mest tændte på at skabe stemning, bliver blus og lignende bare smidt på sæder eller på betonblokken lige foran.

Problemet er i mange tilfælde (de gange jeg har været med på aways og ude på Nordjyske Arena), at folk får lidt for meget alkohol og så er det sammen med blus og fyrværkeri en særdeles dårlig cocktail. Folk har det med ikke at kunne finde ud af, når de to ting blandes sammen at kaste det væk fra der hvor der står mennesker.

Så jeg kan godt forstå hvis kontrollørerne reagerer som de gør.

JacobKoustrup
1. div
1. div
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af JacobKoustrup » 23. nov 2012, 10:00

AaB spiller iøvrigt i den nye flotte udebanetrøje :http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... aften.aspx

Besvar