Jeg tror du har helt ret og det er derfor vi lever livet farligt. Med den jævnbyrdighed der er i superligaen skal v bare ud i at to eller tre af de unge spillere ikke slår til og vi er f..... og risikerer en nedrykning.Jesper Schmidt skrev:En af grundene til succesen på det seneste, sammenlignet med de store nedskæringer, er afgjort at vi har masser af faste startere/profiler som vel i bund og grund ikke får en løn der er direkte sammenlignelig med deres betydning på holdet, fordi det er unge talenter, som er brudt igennem i et antal som egentlig er uhørt. Nikolai Larsen, Ahlmann, Dalsgaard, Kusk, Helenius (og tidligere Lucas) er eksempler på ekstremt vigtige spillere, som med garanti ikke er lønførende i truppen.
For mig at se betyder det at det kan blive enormt svært at finde erstatninger for dem, den dag de af den ene eller anden grund forsvinder, indenfor en lønramme som er i nærheden af hvad der bliver betalt nu. Og en ting er helt sikkert - vi kommer ikke til at se øgede lønbudgetter i AaB indenfor de kommende par år.
Altså mener jeg vi må forvente at se et AaB hold der, som udgangspunkt, vil blive svækket hver gang en af de unge drenge forlader os. Selvfølgelig kan super spillersalg eller andre ekstraordinære indtægter som f.eks. en top placering i ligaen og dermed følgende tv penge osv. ændre på det, men jeg tror der skal rigtigt meget til.
Jeg tror vi kommer til at leve rigtigt meget af fødekæden fra talentafdelingen, og at man først og fremmest kommer til at supplere med unge talenter, som endnu ikke er sprunget ud i fuldt flor (spillere som Nikoai Larsen og Dalsgaard), og så må det koste lidt undervejs i processen, når det drejer sig om placeringen i ligaen.
Så kommer der spillere ind som direkte kan gå ind og afløse f.eks. Helenius, og give os samme styrke? Nej, det tror jeg bestemt ikke der gør.
Det er derfor pine død nødvendigt at de rutineret spillere vi har er af en klasse der kan rykke vores unge op eller tage over når de har formnedgang.
Det gør signingerne af de rutineret stamspillere særdeles vigtige og DERFOR er der ingen logik i at forlænge med Curth og Due som absolut ikke er stamspillere eller dygtige nok til at bære os igennem der svære tider der kommer.
Deres løn kroner skal bruges til kvalitet og stabilitet og ikke DM 08 og CL 08/09 skrot.