Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
rummanden
1. div
1. div
Geografisk sted: Langå

Re: Helenius

Indlæg af rummanden » 30. sep 2012, 16:21

vi skulle seriøst have solgt ham,, han har jo INTET vist siden vinduet lukkede,
han værdi er faldet mærkant :@
Dem der ikk syntes at det er fuldt fortjent at AaB er Danske mestre 2008, vil jeg mene at de skal holde sig langt over på den anden side af storbæltsbroen de næste mange mange år.
Citat Carsten Werge

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar

Indlæg af Holm-o1 » 30. sep 2012, 17:36

rummanden skrev:vi skulle seriøst have solgt ham,, han har jo INTET vist siden vinduet lukkede,
Kan jo skyldes han stortset er væk.. Det virker det ihvertfald som, om ikke andet, så mentalt.
..

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 1. okt 2012, 08:35

Holm-o1 skrev:
rummanden skrev:vi skulle seriøst have solgt ham,, han har jo INTET vist siden vinduet lukkede,
Kan jo skyldes han stortset er væk.. Det virker det ihvertfald som, om ikke andet, så mentalt.
Eller også er han bare ung med et dertil hørende svingende niveau!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 26. nov 2012, 23:03

Ajax skulle have haft folk på lægterne for at følge Helenius i fredags i Randers

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aj ... a-helenius" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 27. nov 2012, 08:40

AaB1978 skrev:Ajax skulle have haft folk på lægterne for at følge Helenius i fredags i Randers

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aj ... a-helenius" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis vi ikke kan få mere end de nævnte 10 mDKK for ham - så skal vi i hvert fald ikke sælge ham her i vintervinduet!
Det er jo lige før at det kan koste 10 mDKK i tv-penge osv såfremt vi tager den store rutchetur i foråret.
Bienvenu Bassogog!

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 27. nov 2012, 08:53

Hvis Ajax bliver ved med at hente vores talenter og putter en masse penge i kassen, ender det sgu da med at de bliver AaB 2 :cool:

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 27. nov 2012, 09:16

astonvilla skrev:
AaB1978 skrev:Ajax skulle have haft folk på lægterne for at følge Helenius i fredags i Randers

Hvis vi ikke kan få mere end de nævnte 10 mDKK for ham - så skal vi i hvert fald ikke sælge ham her i vintervinduet!
Det er jo lige før at det kan koste 10 mDKK i tv-penge osv såfremt vi tager den store rutchetur i foråret.
Hvis både den og historien om at buddene på Cornelius skulle nærme sig 33 millioner passer, så virker det helt hen i vejret, hvis AaB accepterer et bud på lidt under en tredjedel.
Hader København!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 27. nov 2012, 10:24

10 mio. kr. er lige i underkanten, men jeg anser 15 mio. kr. for det maksimale beløb, som vi kan få for Helenius. Tror ik at prisen er steget i løbet af efteråret. Helenius var rigtig god i starten af sæsonen, men han har haft en formkrise i dele af oktober og november. Ustabiliteten og de til tider problematiske førsteberøringer har også betydning for prisen.

Endelig er det værd at huske at Helles transferrettigheder er delvist ejet af en investorgruppe (mener bestemt at Helle var en af de 3 spillere, der blev delvist solgt til en investorgruppe op til det skæbnesvangre forår 2011). Derfor er en transfer på f.eks. 10 mio. kr. rigtig dårlig. Som jeg husker det "stjæler" investorgruppen 50% af et beløb på op til 7 mio. kr. samt et mindre beløb ud over de 7 mio. kr

Dvs. ved en transfer på 10 mio. kr. er der måske kun 6-6,5 mio. kr. til AaB!
Det er det forbandede ved at sælge transferrettigheder. Det varmer på kort sigt, men det kan bogstavelig talt blive dyrt på lang sigt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 27. nov 2012, 10:27

RO PÅ!!

Det er agenten, der nævner de 10 millioner. Agenten vil jo bare have skudt Nicklas af med en stor sign-on-fee, så han er jo bedøvende ligeglad om AaB får 4 eller 24 millioner. Derfor sætter han selvfølgelig beløbet lavt i håbet om at tiltrække interesserede klubber. Ergo er de 10 millioner per definition for lavt sat. Agenten vil ALTID melde et lavere beløb ud end hvad AaB forlanger. Et realistisk bud (også funderet i denne udmelding) er vel at AaB stadig forlanger 2 millioner € plus en række bonusser - gerne gældende fra 1/7. Det kan der så forhandles frem og tilbage ud fra.

Folk har en tendens til at sluge tal råt for usødet. Hvis man tror på at Cornelius er lige præcis 33 millioner værd, så må man også tro på at han er på vej til Inter... Det stod jo i samme artikel, så hvorfor skulle de 33 millioner være mere realistiske end at Inter er hans næste klub?

Det ville klæde folk at slå koldt vand i blodet og have lidt kildekritik. De 10 mio for Helenius kommer fra samme mand, der i flere omgange har meldt ham på vej til Borussia Dortmund. Tænk nu over sagerne og vent med at male fanden på væggen før der rent faktisk er sket noget.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 27. nov 2012, 10:42

Og stop så med at kalde ham Helle!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 27. nov 2012, 11:22

Køllen I Møllen skrev:Og stop så med at kalde ham Helle!
Helle
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 27. nov 2012, 13:17

Vel en af de bedre kampe som de valgte at komme at se. Så så længe at vi ikke har en indbygget vidersalgsklausul i hans kontrakt, har Helenius (må jeg kalde ham Ik-Nik, da han ikke kan nikke og hedder Niklas) forhåbentligt hævet prisen på sig selv. Agenten har alt andet lige vel også en interesse i at få prisen op, da Ik-Nik sandsynligvis har en klausul i kontrakten, som giver ham en procentdel af transferen. Dette vil også komme agenten til gode, da han sikkert får en procentdel af dette beløb.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 27. nov 2012, 13:38

Viva i cazzi rossi skrev:Vel en af de bedre kampe som de valgte at komme at se. Så så længe at vi ikke har en indbygget vidersalgsklausul i hans kontrakt, har Helenius (må jeg kalde ham Ik-Nik, da han ikke kan nikke og hedder Niklas) forhåbentligt hævet prisen på sig selv. Agenten har alt andet lige vel også en interesse i at få prisen op, da Ik-Nik sandsynligvis har en klausul i kontrakten, som giver ham en procentdel af transferen. Dette vil også komme agenten til gode, da han sikkert får en procentdel af dette beløb.
Helenius spillede en god kamp i Randers. Vildt ærgeligt at det gode hovedstød blev reddet inde på stregen. Hvad kan det ikke ende med hvis Helenius også begynder at score på hovedstød...

Du glemmer at investorgruppen skal have en stor del af et transferbeløb (50% af beløb op til 7 mio. kr. samt måske en mindre del af et beløb over 7 mio. kr., med forbehold for at jeg husker rigtigt)

Kilde
Allstar
Allstar

Helenius

Indlæg af Kilde » 27. nov 2012, 13:40

Viva i cazzi rossi skrev:(må jeg kalde ham Ik-Nik, da han ikke kan nikke og hedder Niklas)
Nej.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 27. nov 2012, 14:19

frederikshavneren skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:Vel en af de bedre kampe som de valgte at komme at se. Så så længe at vi ikke har en indbygget vidersalgsklausul i hans kontrakt, har Helenius (må jeg kalde ham Ik-Nik, da han ikke kan nikke og hedder Niklas) forhåbentligt hævet prisen på sig selv. Agenten har alt andet lige vel også en interesse i at få prisen op, da Ik-Nik sandsynligvis har en klausul i kontrakten, som giver ham en procentdel af transferen. Dette vil også komme agenten til gode, da han sikkert får en procentdel af dette beløb.
Helenius spillede en god kamp i Randers. Vildt ærgeligt at det gode hovedstød blev reddet inde på stregen. Hvad kan det ikke ende med hvis Helenius også begynder at score på hovedstød...

Du glemmer at investorgruppen skal have en stor del af et transferbeløb (50% af beløb op til 7 mio. kr. samt måske en mindre del af et beløb over 7 mio. kr., med forbehold for at jeg husker rigtigt)
Nej, det glemmer jeg ikke. Hvad de skal have, har intet at gøre med hvad Ik-Nik skal have, da hans kontrakt sandsynligvis er inden dette og derved kan man ikke bare gå ind og ændre i de betingelser. Og kan hellere ikke se hvad det skulle betyde, jo større beløbet er jo bedre er det for alle.
Kilde skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:(må jeg kalde ham Ik-Nik, da han ikke kan nikke og hedder Niklas)
Nej.
Satans

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 27. nov 2012, 15:07

At investorerne skal have 50% af en transferindtægt op til syv millioner: Hvor kommer det fra?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 27. nov 2012, 15:26

Gnu skrev:At investorerne skal have 50% af en transferindtægt op til syv millioner: Hvor kommer det fra?
Det var i forbindelse med oprustningen til den livsvigtige forårssæson 2011, hvor AaB delvist solgte transferrettighederne til Lasse, Wichmann, Helenius og tilsyneladende også Dalsgaard (nyt for mig hvis Dalsgaard også er omfattet af ordningen). Investorerne købte transferrettigheder for omtrent 7 mio. kr. som jeg husker det, beløbet blev anvendt til at hente Augu, Duncan, Lumb og Kayke

http://www.bold.dk/nyt/AaB-vil-saelge-u ... tighederne" onclick="window.open(this.href);return false; - dette link er måske ikke det mest uddybende, men jeg har lidt travlt og kunne ikke lige i finde et bedre

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 27. nov 2012, 15:41

Tak, jeg er med på forhistorien, og det link har jeg også været omkring, men der står ikke noget om beløb og procenter. Går man tilbage til originalartiklen i Nordjyske kan man se, at de navngivne spillere blot er nævnt som eksempler.

Det er muligt, at det er mine google skills, der fejler, men jeg kan ikke finde noget officielt om, hvilke spillere, der er tale om, og slet ikke noget om beløb og afkast til investorerne.

Hvor kommer de 50% op til syv millioner fra?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 27. nov 2012, 16:23

Gnu skrev:Tak, jeg er med på forhistorien, og det link har jeg også været omkring, men der står ikke noget om beløb og procenter. Går man tilbage til originalartiklen i Nordjyske kan man se, at de navngivne spillere blot er nævnt som eksempler.

Det er muligt, at det er mine google skills, der fejler, men jeg kan ikke finde noget officielt om, hvilke spillere, der er tale om, og slet ikke noget om beløb og afkast til investorerne.

Hvor kommer de 50% op til syv millioner fra?
Det har altid været lidt uklart hvilke spillere og beløb til investorgruppen der er tale om. Mener at der var en konkret artikel om det på AaBs hjemmeside da aftalen blev indgået

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 27. nov 2012, 16:49

Så dine 50% op til syv millioner er med andre ord fri fantasi.

Besvar