Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Køllen I Møllen » 27. nov 2012, 08:59

astonvilla skrev:Uummmm. Smager dejligt....

http://www.bold.dk/nyt/FCM-mangler-desperat-kapital" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja sgu. Bedre end brød!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 27. nov 2012, 09:28

Køllen I Møllen skrev:
astonvilla skrev:Uummmm. Smager dejligt....

http://www.bold.dk/nyt/FCM-mangler-desperat-kapital" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja sgu. Bedre end brød!
Det er helt oppe på siden af en skive nybagt rugbrød med lun leverpostej + rødbede og karse.
(aaaaaaaaaaaaarrrggghhhhh).
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 27. nov 2012, 09:45

Jeg ville ikke græde længe over en FCM konkurs, men samtidig følger der også en frygt for hybris da vi selv med bl.a. feriepengesagen hængende over os sagtens kan ende i samme situation. Håber dog alligevel de bukker under, og lader os afhjælpe dem med resterne af deres ungdomsafdeling.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. nov 2012, 11:25

Tipsbladet har en lang artikel, som bestemt ikke får tingene til at se mere positive ud for FCM.

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ka ... idtjylland" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er jo f.eks. helt vanvittigt at man har et underskud der næsten er lige så stort som omsætningen (!). Det er godt nok utroligt svært at se hvordan de skulle kunne spare sig ud af den situation, især når man tilsyneladende ikke vil spare noget voldsomt på akedemierne og håndbolden. Læg dertil at de nok siger de har sparet kraftigt på spillerlønningerne, men de ca. 35 mio. som de åbenbart har sparet sig ned til, er vel stadig i top 5, når det gælder lønbudgetter i ligaen, og vel mere i nærheden af AaB anno 2008 end AaB anno 2012, bare for lige at lave den sammenligning.

Hvor i alverden skal de tjene alle de penge som er nødvendige for dem, for at vende det? Nu snakker de pantsætning af spillere, men reelt har de vel kun Juelsgaard, Sviachenko (staveged efterlyses) og Albæk tilbage, som ikke allerede er pantsatte, og samtidig kan være interessante for investorer. Mon ikke de kommer til at sælge mindst 2-3 profiler i vinter, måske endda et par stykker mere... og så kan man endda tvivle på det er nok.

Jeg tror personligt ikke på de klarer den, i hvert fald ikke i den forstand at de vil have et hold der kan spille med i den bedre halvdel af ligaen i de kommende sæsoner, og jeg tror en konkurs er langt mere overhængende end den nogensinde har været i Aalborg.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 27. nov 2012, 11:43

Det er fantastisk (for os isoleret set), mindre konkurrence og hvis vi er heldige et par billige spiller på kort sigt :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 27. nov 2012, 12:47

Jesper Schmidt skrev:Tipsbladet har en lang artikel, som bestemt ikke får tingene til at se mere positive ud for FCM.

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ka ... idtjylland" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er jo f.eks. helt vanvittigt at man har et underskud der næsten er lige så stort som omsætningen (!). Det er godt nok utroligt svært at se hvordan de skulle kunne spare sig ud af den situation, især når man tilsyneladende ikke vil spare noget voldsomt på akedemierne og håndbolden. Læg dertil at de nok siger de har sparet kraftigt på spillerlønningerne, men de ca. 35 mio. som de åbenbart har sparet sig ned til, er vel stadig i top 5, når det gælder lønbudgetter i ligaen, og vel mere i nærheden af AaB anno 2008 end AaB anno 2012, bare for lige at lave den sammenligning.

Hvor i alverden skal de tjene alle de penge som er nødvendige for dem, for at vende det? Nu snakker de pantsætning af spillere, men reelt har de vel kun Juelsgaard, Sviachenko (staveged efterlyses) og Albæk tilbage, som ikke allerede er pantsatte, og samtidig kan være interessante for investorer. Mon ikke de kommer til at sælge mindst 2-3 profiler i vinter, måske endda et par stykker mere... og så kan man endda tvivle på det er nok.

Jeg tror personligt ikke på de klarer den, i hvert fald ikke i den forstand at de vil have et hold der kan spille med i den bedre halvdel af ligaen i de kommende sæsoner, og jeg tror en konkurs er langt mere overhængende end den nogensinde har været i Aalborg.
Læg dertil, at artiklen er skrevet inden man vidste, at Hessel ville trække sig som sponsor.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 27. nov 2012, 12:55

Husk nu, at vi lige har været i en lignende situation og langt fra har ryggen fri endnu.

Når det er sagt, er det sjovt så lidt vi hører fra FCM-Kent i øjeblikket. Jeg synes at huske, at han var meget aktiv herinde da det var os der lå med røven i vandskorpen. :-)

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 27. nov 2012, 14:56

Da de hentede Duncan, var det sponsorer der betalte for ham?

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 27. nov 2012, 16:03

Problemet er vel, at FCM havde alt for travlt med at pege fingre af vores march mod konkursen, at de kom for sent i gang selv. Vi er stadigvæk den eneste klub, der for ALVOR har taget fat i den økonomiske oprydning. Vi har en meget lille spillertrup. Vi har solgt og sagt farvel til dyre spillere uden at få andre ind. Vores hold bygger på unge spillere og enkelte erfarne, der har kæmpet røven ud af bukserne, og helt mirakuløst nu blander sig lidt i semitoppen. FCM har også skåret ned, men jeg tror det er for lidt og måske også for sent.

Brøndby er nu gået i gang med samme smertelige proces som os. Men vi er heldigvis igennem det værste og har nu "kun" en træls feriepenge sag i mellem os og redning. Når den sag er lukket, kan vi for alvor se lyset igen - og måske endda få kræfter til at nyde andres ulykke :-)

PS: Når man læser Midtjyllands debatforum virker det som om, man endnu ikke helt har forstået alvoren. Enkelte mener, at FCM simpelthen er for stor en klub til at gå konkurs.. Gad vide hvad de vil mene om sådan en kommentar i Glasgow Rangers.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 27. nov 2012, 16:34

Klaus skrev: Enkelte mener, at FCM simpelthen er for stor en klub til at gå konkurs.. Gad vide hvad de vil mene om sådan en kommentar i Glasgow Rangers.
Man kan ikke baade blaese og have mel i munden paa samme tid. Det mener de aabenbart godt man kan nede paa Heden.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen

Indlæg af Brodernumsi » 27. nov 2012, 18:03

Ville langt hellere have én Brøndby konkurs end 100 FCM konkurser.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 27. nov 2012, 21:46

limey skrev:Husk nu, at vi lige har været i en lignende situation og langt fra har ryggen fri endnu.

Når det er sagt, er det sjovt så lidt vi hører fra FCM-Kent i øjeblikket. Jeg synes at huske, at han var meget aktiv herinde da det var os der lå med røven i vandskorpen. :-)
Kent har sikkert travlt med at tage notater fra Hekler omkring hvordan man scorer damer i Herning:
Hekler om Damer skrev:Hvis du er i byen med en god ven og hver gang i tager hjem så har han scoret og du har ikke. Det går ellers meget godt med at finde søde piger, det er bare lige den der med at lukke den. Hvad tænker du så, jeg må nok heller se at bruge noget mere tid i centeret så jeg kan få store muller og gå efter platinblonde der er blevet glemt i cancergrillen som har en lille hund i en taske og en amar plade. Eller tænker du at den type du godt kan lide der fungerer det du plejer at gøre, så en vi kan jo følges hjem jeg skal alligevel samme vej og min cykel er i uorden, giver dig tid til at gøre det sidste indtryk? For du værner om miljøet spiser udelukket økologisk (Fra nu i hvert fald).
Om Hekler er ham med de store muller der scorer blondiner, eller om han er den økologiske type der følger piger hjem fra byen fordi hans cykel ikke virker skal jeg lade være usagt.

Et andet sjovt udklip fra Ulvegraven, i forbindelse med at de skal holde på deres talenter, hvor Ajax stjæler al æren for Viktor Fischers udvikling:
En gut på Ulvegraven skrev:Så Victor Fischer på en eller anden talent liste over de største talenter i verden. Der blev han nævnt som et produkt af Ajax talentudvikling. Det er da en skandale, det viser lidt billedet af hvad der også sker, når vi sælger talenterne så tidligt. Vi har fået meget positiv reklame af Simon Kjær, men Fischer han kommer jo fra Ajax nu..
Udviklingen med home grown spillere er bare træls, for nu kommer folk og stjæler de "lokale" FCM-talenter, som ikke blot lærer fodbold, men også hvordan man tackler tilværelsen som stort talent (og hopper på mindreårige damer):
Endnu en gut på Ulvegraven skrev:Det bliver svært at undgå i fremtiden, fordi UEFA har indført reglen om Home Grown players. Storklubberne er nu (næsten) udelukkende på jagt efter spillere under 18 år. Det giver selvfølgelig lidt bedre priser på talenterne, men slet ikke i nærheden af hvad vi fik før, når de havde fået lidt sl-kampe også. En ærgerlig udvikling (ikke mindst for talenterne selv, som risikerer at knække nakken på at komme for tidligt ud).
Såfremt FCM går konkurs, håber jeg nu stadig deres fans fortsætter med at komme med komiske indslag, så man om ikke så længe kan komme med en omgang "Nyt fra Heden" igen.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 28. nov 2012, 10:53

Brodernumsi skrev:Ville langt hellere have én Brøndby konkurs end 100 FCM konkurser.
Er helt uenig.
FCM er en bastard klub der har pustet sig op og i deres retorik har de fået det til lyde som om de var nr 2 efter FCK. Deres wannabe frække dreng i klassen attitude er så barnlig og latterlig af klub der ikke har vundet noget som helst nogensinde.
Varm luft af værste skuffe og en ulækker vi er bedre end alle andre mentalitet der kun overgås af Don Ø.

BIF er trods alt en klub der har bevist sig igennem de sidste 25 år med mange mesterskaber og landsholdsspillere. De har været i semfinalen i europacuppen og var dermed de første til at sætte standarderne for langt danske klubber egentligt kunne nå.

Jeg har faktisk stor respekt for BIF, men synes da det er vildt fedt at de ligger og roder i bunden og kunne langt hellere se en tur i 1 div for dem end en konkurs hvor det trods alt tager 3-4 sæsoner inden de er tilbage. Synes det kunne være fedt hvis de lige var nede og vende - hvilket også vil dæmpe mediernes interesse.

En kamp på stadion mod BIF er altså traditionelt set 100gange mere interesseret end en mod FCM og deres 12 tilskuerer.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 28. nov 2012, 21:51

Maglau skrev:
Brodernumsi skrev:Ville langt hellere have én Brøndby konkurs end 100 FCM konkurser.
Er helt uenig.
FCM er en bastard klub der har pustet sig op og i deres retorik har de fået det til lyde som om de var nr 2 efter FCK. Deres wannabe frække dreng i klassen attitude er så barnlig og latterlig af klub der ikke har vundet noget som helst nogensinde.
Varm luft af værste skuffe og en ulækker vi er bedre end alle andre mentalitet der kun overgås af Don Ø.

BIF er trods alt en klub der har bevist sig igennem de sidste 25 år med mange mesterskaber og landsholdsspillere. De har været i semfinalen i europacuppen og var dermed de første til at sætte standarderne for langt danske klubber egentligt kunne nå.

Jeg har faktisk stor respekt for BIF, men synes da det er vildt fedt at de ligger og roder i bunden og kunne langt hellere se en tur i 1 div for dem end en konkurs hvor det trods alt tager 3-4 sæsoner inden de er tilbage. Synes det kunne være fedt hvis de lige var nede og vende - hvilket også vil dæmpe mediernes interesse.

En kamp på stadion mod BIF er altså traditionelt set 100gange mere interesseret end en mod FCM og deres 12 tilskuerer.
Vil nu også hellere have BIF væk fra landkortet. Er træt af en klub, som altid favoriseres af medierne, får dommerhjælp, har det alt overskyggende største hooliganproblem herhjemme og hvis fans generelt bare har en nedern og nedladende attitude og tror, at de er den enete "klub" i kongeriget på trods af de selv er en bastard fra 1964. Hvis Brøndby forsvinder tror jeg der var chance for vi på sigt kunne få en big four i Dansk fodbold med AGF, OB og FCK samt os selv, da det er en chance for at det hele vil blive knap så københavnerfikseret over det hele.

Mht. FCM er balonen bare endelig brast. Mon ikke klubben falder tilbage og bliver en kedelig provinsklub og middelmådig ala. deres to moderklubber. Derudover kan man ikke rigtigt hade FCM nu hvor de sejler rundt på samme måde som da de pustede sig op og ville være provinsens hold.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 28. nov 2012, 22:05

Der er noget du har misforstået. For det vil FCM skam stadigt gerne være. Der er en grund til de først så sent har set at det står slemt til. Men du kan jo tydeligvis se at ingen omkring klubben ser ud til at fatte alvoren, og deres fans tror jo i ramme alvor på at FCM er alt for stor en klub til at gå konkurs.
Faktum er dog at FCM til hver en tid vil have betydeligt nemmere ved at gå konkurs ifht stortset alle andre klubber i suppen pånær FCN. De 2 klubber har stortset ingen historie, og de er ikke et symbol for deres region. For hvem skulle komme og redde dem? FCM er hverken et godt brand eller har nogen specielt interessant historie.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen

Indlæg af Brodernumsi » 28. nov 2012, 22:29

Har svært ved at "hade" FCM, kan bare ryste lidt på hovedet eller trække på smilebåndet over dem. Brøndby/viasat derimod, vil så længe de eksistere, have mit ubetinget had.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 28. nov 2012, 23:13

FCM er det nye Island på heden. Har hørt at pengene er gået til farverige mode briller til Steinlein. FCM må gøre mere plads til reklamer på flipperne af deres jack and jones skjorter :thumbsup:
AaB - the Nordic gateway to Europe

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 2. dec 2012, 09:44

limey skrev:Husk nu, at vi lige har været i en lignende situation og langt fra har ryggen fri endnu.

Når jeg nu er så savnet, kan jeg da godt skrive lidt :)
Jeg synes det er godt for jer, at vore økonomiske uføre nu med halvandet år forsinkelse har ramt pressen (der er ikke det helt store nye i det, for os, der følger løbende med i regnskaberne). Det fjerner jo fokus lidt fra jer ;)
For er jeres konkurstrussel ikke lige så stor? Egenkapital på 19 mio, forventet underskud på 10 (trods oprindelige udmeldinger om 0-resultat) og ingen penge hensat til feriepengesagen. Men det er jo sådan set klart - hvis man afsatte penge til den, var man endt med negativ egenkapital, og kunne skyde en hvid pil efter muligheden for at skrive kontrakter mv. Mon ikke det er den reelle forklaring på at man ikke har hensat penge til den? Lynges retorik minder en del om BIFs og vi kan jo se, hvordan det er gået dem i den sag.
Så vidt jeg kan regne ud, så er I i lige så akut et pengebehov som os. Og vi skal jo ikke længere tilbage end slutningen af februar, hvor I var få dage fra en konkurs.

Så hvem af BIF, jer eller os, der fører det lidet prestigefulde løb om at gå konkurs først, synes jeg er svært at afgøre.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 2. dec 2012, 10:50

FCM skrev:
For er jeres konkurstrussel ikke lige så stor? Egenkapital på 19 mio, forventet underskud på 10 (trods oprindelige udmeldinger om 0-resultat) og ingen penge hensat til feriepengesagen. Men det er jo sådan set klart - hvis man afsatte penge til den, var man endt med negativ egenkapital, og kunne skyde en hvid pil efter muligheden for at skrive kontrakter mv. Mon ikke det er den reelle forklaring på at man ikke har hensat penge til den? Lynges retorik minder en del om BIFs og vi kan jo se, hvordan det er gået dem i den sag.
Så vidt jeg kan regne ud, så er I i lige så akut et pengebehov som os. Og vi skal jo ikke længere tilbage end slutningen af februar, hvor I var få dage fra en konkurs.

Så hvem af BIF, jer eller os, der fører det lidet prestigefulde løb om at gå konkurs først, synes jeg er svært at afgøre.
Næ, du glemmer fuldstændig at vi fik to store likviditetsboost i efteråret da vi lå nr. 2 efter 11 runder og solgte Lucas Andersen. Det har givet mindst 5-6 millioner, som der ikke var budgetteret med.
Desuden kan vi til hver en tid slå til og sælge Nicklas Helenius for 10-12 millioner. Vi prøver selvfølgelig at få prisen højere op, men hvis lokummet brænder er det bare at ringe til Ajax, så overfører de pengene med det samme - så at sige.

Hvem er det FCM skal sælge? I kan måske få penge for at sende jeres "populære afrikanere" ud som gæstebartendere til skolebal, men det er vist også det.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 2. dec 2012, 10:58

Yankee skrev: I kan måske få penge for at sende jeres "populære afrikanere" ud som gæstebartendere til skolebal, men det er vist også det.
Det er sjovt.

Besvar