Kostpyramiden er ligesom en pizza
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza
En god fiskeolie (nordic naturals er fanget i nordsøen og frisk) vil ikke skade at spise, hvis i ikke spiser så meget fisk. Det forbrænder og er sundt, medmindre i køber det alt for billige fiskeolie (der ofte er harsk). Fiskeolie virker også til at hjælpe på trang til snacks, i hvert fald hos undertegnede.
Pasta, ris og andre lette kulhydrater giver mening at skære væk fra i hvert fald aftensmaden (særligt hvis man skal sidde på sin røv), og protein giver lidt større forbrænding og mætter mere, så går ud fra det er derfra vægtabet stammer i kuren (har ikke læst tråden intensivt).
Hvis i dyrker motion etc. kan jeg godt anbefale jer at skaffe en billig juicepresser, smide nogle skrællede rødbeder deri og drikke det, smider normalt også nogle appelsiner og en citron i for at smagen bliver knap så sød. Det er sprængtfyldt med en masse gode ting, er nært beslægtet med spinat og har nogle af de samme ting i. Jeg drikker det dog først og fremmest fordi jeg ikke er særligt god til at spise grøntgrønt (det rigtig sunde), og fordi det giver god power til mit løb. Drik dog ikke mere end et stort glas om dagen, resten er unødvendig kj. medmindre du løber langt. Knap så aktive folk kan også få gavn af et lille glas. Tænkte jeg lige ville smide dette, her i rødbedesæsonen (aug-feb). Det er ingen viderunderdrik, men bruger du den rigtigt er den god.
Pasta, ris og andre lette kulhydrater giver mening at skære væk fra i hvert fald aftensmaden (særligt hvis man skal sidde på sin røv), og protein giver lidt større forbrænding og mætter mere, så går ud fra det er derfra vægtabet stammer i kuren (har ikke læst tråden intensivt).
Hvis i dyrker motion etc. kan jeg godt anbefale jer at skaffe en billig juicepresser, smide nogle skrællede rødbeder deri og drikke det, smider normalt også nogle appelsiner og en citron i for at smagen bliver knap så sød. Det er sprængtfyldt med en masse gode ting, er nært beslægtet med spinat og har nogle af de samme ting i. Jeg drikker det dog først og fremmest fordi jeg ikke er særligt god til at spise grøntgrønt (det rigtig sunde), og fordi det giver god power til mit løb. Drik dog ikke mere end et stort glas om dagen, resten er unødvendig kj. medmindre du løber langt. Knap så aktive folk kan også få gavn af et lille glas. Tænkte jeg lige ville smide dette, her i rødbedesæsonen (aug-feb). Det er ingen viderunderdrik, men bruger du den rigtigt er den god.
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Det jeg har fremhævet ovenfor, skal netop være din motivation.Schredni skrev:Tak skal du have.astonvilla skrev:Fanme sejt mand! Jeg snuppede 10 kg. den første måned - hvilket jeg synes var sejt...men 13 kg.! Cool.Schredni skrev:Lige en opdatering fra mig af. Efter en månede på dukan diet har jeg tabt mig lidt under 13 kg. Jeg savner brød helt vildt meget, men ellers så er jeg ved godt mod og føler egentligt ikke det er så svært igen.
Mit primære savn er også brød. Havde egentlig regnet med det ville være pasta og ris...men brød..drooool.
Keep up the good work, mate!
Jeg er selvfølgelig også stolt. Men til min historie skal også tilføjes at jeg har været hård ved mig selv med motion og har fuldt min kostplan stort set uden afvigelser.
Min store motivation er at stå på vægten hver dag og se 400 gram være væk i den blå luft. Selvfølgeligt er det ikke super sjovt. Ud over en mad med valnøddebrød med ost på kunne jeg dræbe for en juleøl. Men det er så også det eneste jeg virkeligt mangler. Jeg sulter ikke og har det fint. Jeg er temmelig sikker på at jeg vil syntes det er sjovt engang til marts når jeg er en ny, trimmet version af mig selv.
Jeg er så små ved at tænke over hvad jeg vil gøre efter kuren. På den korte bane vil jeg have et festmåltid af en eller anden art men ud over det så har jeg læst lidt om 'nyt nordiske hverdagsmad. Det skulle vist være ret sundt og have en masse gavnlige ting med sig ud over vægttab. Hvis der er nogen der ved noget om det så vil jeg gerne høre. Jeg vil i hvert tilfælde gerne holde min vægt.
Jeg har lige et spørgsmål til dig Villa. Jeg har sat mig nogle delmål angående vægttab. Jeg kan selvfølgelig ikke tabe 12,8 Kg hver måned så hvordan lyder det her for mine 4 måneder?
November:13, December:8, Januar: 6, Februar: 3
Er det realistisk nok tror du?
Jeg har siddet og set på nogle billeder af mig selv fra sidste jul...jeeez mand. Jeg var jo en blimp. Så hold bare skruen i vandet og hold dit 100% på sporet (ikke hoppe ved siden af på noget tidspunkt - heller ikke til jul osv). Bare tænk på det ikke skal vare evigt - og belønningen er ubeskrivelig sweet.
Mht dit spørgsmål, så tror jeg bestemt det er realistisk. Måske December er en smule vild, for det kommer til at gå lidt langsommere fra nu af. Mit eget forløb var:
Februar: 10 kg
Marts: 4kg
April: 4,2 kg
Maj: 3,7kg
Juni: 2kg
Juli: 2,7 kg
August: 3,9 kg
Så jeg vil nok smide en måned ekstra på planen og så sige en ca. 4 kg per måned, hvis jeg var dig. Det er for farligt at køre det alt for crazy, da det inviterer til nederlag.
Ellers satte jeg mig mål hver uge (ind i kalenderen med det - og så target for hver fredag morgen). Så har man et "fedt" (sorry) drive hver uge at køre efter.
Det jeg gør nu er basically at jeg lever rimelig restriktivt mandag morgen til fredag aften (hvor ugen ofte rundes af med en solid whiskey-sjus). Kun meget, meget lidt stivelse i løbet af ugen (en lille sjat pasta kan ryge ned i ny og næ osv). Lørdag er så min fest-dag. Jeg får en rugbrød med noget godt på til frokost og så hvad jeg har lyst til til aftensmad. Der glider også lidt vin eller lign. ned i løbet af lørdagen. Søndag bliver så en mellemdag, hvor jeg indsluser mig til ugen der kommer. Jeg har tabt mig yderligere 2½ kg siden September på den model (jeg løber et par-tre gange om ugen).
Jeg spiser ingen snacks af nogen art. Det er helt ude af mit sind. Tanken strejfer mig slet ikke. Hvis jeg virkelig skal synde bad-boy stile i løbet af ugen, så er det faktisk med en rugbrød med leverpostej ;o)
Så selvom du er super cool, så synes jeg du skal pille lidt af December-ambitionen og så snuppe en måned ekstra og så snuppe ca. 4 kg per md. Det vil du helt sikker kunne klare. Og så bare tænk på belønningen og på at du ganske snart kan nyde noget af det gode i ny og næ...
Venligst hold os opdateret på den progress!
Bienvenu Bassogog!
Jeg ville helt holde mig fra specifikke mål i sådan en proces. Ved godt det er rart at kunne sætte dato på et slutmål, men ret beset er det lidt svært at vide hvordan folk reagerer individuelt på den slags.astonvilla skrev: Så jeg vil nok smide en måned ekstra på planen og så sige en ca. 4 kg per måned, hvis jeg var dig. Det er for farligt at køre det alt for crazy, da det inviterer til nederlag.
Det er langt bedre at holde sig til processen (Sæt mål for hvor fanatisk I vil overholde retningslinjerne) og så se hvad det bærer med sig. Et evt. slutmål kunne så være det antal kilo man vil slutte på, så må man jo se hvornår man når det. Hvis man har en idealvægt man gerne vil ende med at kunne holde, vil det måske være en idé at køre lidt under den i første omgang, inden man holder helt op med kuren.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Kontakt:
Hvilke former for maettende groentsager kan erstatte pasta, ris og kartofler til ens aftensmad?
Jeg synes det er den allersvaereste del at undvaere.
Er det helt forbudt med moerkt rugbroed under en Dukan diaet?
Du skal undgå kulhydrater og stivelse (så Majs er fx no-go).Elscorpio skrev:Hvilke former for maettende groentsager kan erstatte pasta, ris og kartofler til ens aftensmad?
Jo færre kulhydrater desto bedre. Ift at tabe sig så er alle kulhydrater teoretisk ens, men bla. Arne Astrup taler for at hurtige Kulhydrater medfører en øget sultfølelse og energisvingninger, og de to ting er mindre udtalt med groft rugbrød, end med hvidt brød og pasta/ris.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
På snack-siden har jeg stadig problemer. Det har jeg dog fået løst ret godt med skyr med smag fra Netto. Hvis man er på mælkeprodukter, så er det en god måde at få en bid sødt, når det bliver svært. 8,5 gram protein og 8,5-9 gram kulhydrat per 100 gram 
- Elscorpio
- Allstar

- Kontakt:
Men hvilke groentsager kan erstatte ris, kartofler og spaghetti til f.eks. en omgang god og staerk koedsovs a la chili con carne?Pastorius skrev:Du skal undgå kulhydrater og stivelse (så Majs er fx no-go).Elscorpio skrev:Hvilke former for maettende groentsager kan erstatte pasta, ris og kartofler til ens aftensmad?
Jo færre kulhydrater desto bedre. Ift at tabe sig så er alle kulhydrater teoretisk ens, men bla. Arne Astrup taler for at hurtige Kulhydrater medfører en øget sultfølelse og energisvingninger, og de to ting er mindre udtalt med groft rugbrød, end med hvidt brød og pasta/ris.
Ikke nogen... Men du kan spise de fleste til i stedet for.Elscorpio skrev: Men hvilke groentsager kan erstatte ris, kartofler og spaghetti til f.eks. en omgang god og staerk koedsovs a la chili con carne?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Som tidligere nævnt, bruger du grønne bønner i stedet for spaghetti. Det er super lækkert når du lave kødsovs.Elscorpio skrev:Men hvilke groentsager kan erstatte ris, kartofler og spaghetti til f.eks. en omgang god og staerk koedsovs a la chili con carne?Pastorius skrev:Du skal undgå kulhydrater og stivelse (så Majs er fx no-go).Elscorpio skrev:Hvilke former for maettende groentsager kan erstatte pasta, ris og kartofler til ens aftensmad?
Og ja - selv rugbrud så mørkt som Helvede er forbudt. No-Go.
Ingen stivelse whatsoever. Ingen brød, pasta, ris, hvide bønner, majs, etc etc. Og ingen frugtsukker heller.
Bienvenu Bassogog!
-
abbifar
- Superliga

- Favoritspiller: Alle der hedder Prica
- Geografisk sted: 6933 Kibæk
Kostpyramiden er ligesom en pizza
Det er ikke en erstatning, men vi bruger meget squash (som jeg ellers hader af et ondt, ondt hjerte). Brug kartoffelskrælleren til at lave brede strimler á la fettucine, blancer dem i kognede vand 1-2 minutter og overhæld dem så med kødsovsen. Det er blevet så accepteret af ungerne, at det nu er døbt "Squashta" med kødsovs. Mouthfeel er ganske lig pasta, og med en stærk kødsovs så er det jo normalt heller ikke pastaen du smager.Elscorpio skrev:
Men hvilke groentsager kan erstatte ris, kartofler og spaghetti til f.eks. en omgang god og staerk koedsovs a la chili con carne?
Sent from my iPad using Tapatalk HD
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
I begyndelsen skar jeg fine strimler af iceberg salat eller hvidkål. Nu spiser jeg den bare uden noget og undgår alle bønnerne.Elscorpio skrev:Men hvilke groentsager kan erstatte ris, kartofler og spaghetti til f.eks. en omgang god og staerk koedsovs a la chili con carne?Pastorius skrev:Du skal undgå kulhydrater og stivelse (så Majs er fx no-go).Elscorpio skrev:Hvilke former for maettende groentsager kan erstatte pasta, ris og kartofler til ens aftensmad?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- Provst i Brovst
- Allstar

Alle grøntsager er mere mættenede end pasta, ris og kartofler, siær fordi ovenstående slet ikke mætter og fører til overspisning. Find en salat og giv den et skud dressing og salt eller eks. blomkål med smørsovs. Blomkål med smørsovs er virkelig klasse og 100% sundt hele vejen igennem.Elscorpio skrev:Hvilke former for maettende groentsager kan erstatte pasta, ris og kartofler til ens aftensmad?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- Provst i Brovst
- Allstar

Flæskesvær er din ven. Ultra mørkt chokolade eks. 86% fra Aldi som også er i små praktiske portions pakker sammen med kaffe og fløde er også ganske godt.Kilde skrev:På snack-siden har jeg stadig problemer. Det har jeg dog fået løst ret godt med skyr med smag fra Netto. Hvis man er på mælkeprodukter, så er det en god måde at få en bid sødt, når det bliver svært. 8,5 gram protein og 8,5-9 gram kulhydrat per 100 gram
Morgenmad eller dessert kan være græsk yoghurt med fløde for at få bedre konsistens, sødemiddel og lidt vanilje eller mandel essens. Det kan næsten smage som risalamande
Men pas på med mælkeprodukterne, de har et relativt høj kulhydrat indhold og man spiser meget
- Elscorpio
- Allstar

- Kontakt:
Det bliver godt nok svært at erstatte kartofler, ris og pasta med ovenstående. Det er kun noget kvinder gørProvst i Brovst skrev:I begyndelsen skar jeg fine strimler af iceberg salat eller hvidkål. Nu spiser jeg den bare uden noget og undgår alle bønnerne.Elscorpio skrev:Men hvilke groentsager kan erstatte ris, kartofler og spaghetti til f.eks. en omgang god og staerk koedsovs a la chili con carne?Pastorius skrev:Du skal undgå kulhydrater og stivelse (så Majs er fx no-go).Elscorpio skrev:Hvilke former for maettende groentsager kan erstatte pasta, ris og kartofler til ens aftensmad?
Ikke de fede af dem...Elscorpio skrev: Det bliver godt nok svært at erstatte kartofler, ris og pasta med ovenstående. Det er kun noget kvinder gør
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
abbifar
- Superliga

- Favoritspiller: Alle der hedder Prica
- Geografisk sted: 6933 Kibæk
Word!Pastorius skrev:Ikke de fede af dem...Elscorpio skrev: Det bliver godt nok svært at erstatte kartofler, ris og pasta med ovenstående. Det er kun noget kvinder gør
I øvrigt kan jeg gøre opmærksom på, at det er endog meget svært at undgå kulhydrater, når man p.t. sidder i Beijing. 60 % af al mad her er ris. Kød er brusk og grønt er slattent. Heldigvis kan jeg selv lave lidt mad i et minikøkken, så æg, kål, lidt grøntsager og ikke mindst svinemørbrad til 15 kr / kg i Vanguard fungerer. Ensformigt, men det er kun for to uger af gangen :-)
/Thomas
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Hvorfor bliver cykelryttere ikke fede? De lever af pasta og ris, og(bjergrytterene ihvertfald) er blandt klodens tyndeste mennesker.
Hader København!
De har en forbrænding der ville gøre selv den koldeste inuit misundelig.alithebeast skrev:Hvorfor bliver cykelryttere ikke fede? De lever af pasta og ris, og(bjergrytterene ihvertfald) er blandt klodens tyndeste mennesker.
- Provst i Brovst
- Allstar

Er det en joke?alithebeast skrev:Hvorfor bliver cykelryttere ikke fede? De lever af pasta og ris, og(bjergrytterene ihvertfald) er blandt klodens tyndeste mennesker.
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Nej. Jeg har i 23 år levet af en føde bestående af mørkt brød, ris og pasta og spist lige hvad der passede mig. Jeg vejer præcist det jeg skal. Hvorfor? Det kommer nok af noget så simpelt som motion. Jeg tror tråden bunder i nogle gamle mænd, der har brug for en undskyldning for i mange år at have ladet stå til, overspist og dyrket for lidt motion.Provst i Brovst skrev:Er det en joke?alithebeast skrev:Hvorfor bliver cykelryttere ikke fede? De lever af pasta og ris, og(bjergrytterene ihvertfald) er blandt klodens tyndeste mennesker.
Lille Quang fra Cambodia vejer heller ikke 140 kilo, selvom han lever af kulhydrater(selvom fejlernering og/eller underernæring har den største skyld her). For 50-100 år siden spiste man det samme mad som i dag, og kosten har for en stor del af befolkningens vedkomne bestået af mere stivelse end i dag grundet de høje kødpriser. Hvor fede var folk dengang? Fedme skyldes udelukkende at folk bruger kroppen for lidt.
Hader København!