Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af hje1980 » 29. nov 2012, 07:37

Yankee skrev:
hje1980 skrev:Har du taget med at vi ikke kan læse om vi har realiseret et driftsoverskud på måske 10 mio (4-6 mio ekstra i TV indtægter + 4-6 mio ekstra i tranfer) i 3. kvartal og man samtidig har fået afdraget eks. det 6 mio. lån af amatørafdelingen...?
Afdrag på lån har ikke nogen indvirkning på resultatet - kun omkostningerne (renterne). Det er ikke Football Manager, det her.
Det har det da i den grad hvis der er tale om ekstra ordinerer afdrag hvilket sagtens kunne komme på tale... Både til Playerinvest og til amatørklubben...

Derfor kan selve driften godt have givet et stort overskud... Overskuddet er så brugt til større afdrag.

Kasper Møller
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Kasper Møller » 29. nov 2012, 08:04

hje1980 skrev:
Yankee skrev:
hje1980 skrev:Har du taget med at vi ikke kan læse om vi har realiseret et driftsoverskud på måske 10 mio (4-6 mio ekstra i TV indtægter + 4-6 mio ekstra i tranfer) i 3. kvartal og man samtidig har fået afdraget eks. det 6 mio. lån af amatørafdelingen...?
Afdrag på lån har ikke nogen indvirkning på resultatet - kun omkostningerne (renterne). Det er ikke Football Manager, det her.
Det har det da i den grad hvis der er tale om ekstra ordinerer afdrag hvilket sagtens kunne komme på tale... Både til Playerinvest og til amatørklubben...

Derfor kan selve driften godt have givet et stort overskud... Overskuddet er så brugt til større afdrag.
Nej de har ikke. Det har indflydelse på likviditeten at afdrage på sin gæld, men det har ikke det fjerneste med resultatet at gøre.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. nov 2012, 08:07

hje1980 skrev:
Yankee skrev:

Det har stadig ingen indvirkning på resultatopgørelsen. Om man så afdrager 100 mio. på lån, ville underskuddet stadig være 10 mio.

EDIT: At nogle ting, som reelt giver penge i kassen, ikke har indvirkning på regnskabet er f.eks. også grunden til at de frække frække ulve i Herning lavede den småtvivlsomme manøvre at lade 15 mio. af Inderens i forvejen offentliggjorte aktiekøb, indgå som konsulentbidrag for at sminke deres regnskab, fordi det så netop HAR indflydelse på årsresultatet, som de med et snuptag fik gjort 15 mio. bedre.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 29. nov 2012, 10:54

Pastorius skrev:Det var ikke en hel seriøs kommentar. Har fulgt lidt med gennem tiden i dk.videnskab.jura på nettet, så jeg er godt klar over at man ikke kan læse de forskellige love bogstavligt, og at det kan være svært at gennemskue hvilken lov eller retspraksis der lige går først eller er relevant.
Det du omtaler er fortolkningsprincipper, hvoraf en af den almindelige er ordlydsfortolkning, hvor loven bliver læst bogstavligt, og retskildehierarkiet. Disse to ting er noget helt andet end principper og grundsætninger som jeg omtaler. Hvor det jeg omtaler er regler er det du omtaler redskaber til at forstå reglerne.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 29. nov 2012, 11:25

Viva i cazzi rossi skrev: Det du omtaler er fortolkningsprincipper, hvoraf en af den almindelige er ordlydsfortolkning, hvor loven bliver læst bogstavligt, og retskildehierarkiet. Disse to ting er noget helt andet end principper og grundsætninger som jeg omtaler. Hvor det jeg omtaler er regler er det du omtaler redskaber til at forstå reglerne.
Ok. Til min praktiske brug af jura, klarer jeg med mig at vide, at selvom man har fundet en tilsyneladende klar lovtekst, eller tidligere dom, så kan man ikke umiddelbart gå ud fra at den altid gælder, medmindre forudsætningerne er 100% entydige.

Skulle jeg få brug for Jura til andet end at stille min nysgerrighed er jeg også klog nok til at søge professionel hjælp :-)

Min hovedinteresse - som hobbyfotograf - har primært været ophavsret omkring billeder og offentliggørelse af disse, hvor - i hvert fald - persondataloven og medieansvarsloven kommer ind i billedet. Det er et område hvor lovgivning og alm praksis er milevidt fra hinanden. Persondataloven sætter så stramme retningslinjer for brug af (portrætbilleder)billeder på internettet at de fleste almindelig mennesker har trådt ved siden af adskillige gange. Og mange private mener de kan bruge samme retningslinjer som fx preesfotografforbundet anbefaler deres medlemmer, men de overser at medieansvarsloven (og dermed nogle af de undtagelser der ligger i den fra andre regler) kun gælder for anmeldte medier. så vidt jeg kan forstå er stort set alt på det område endnu noget uklart idet der ikke er meget retspraksis at læne sig op ad endnu (Det eneste jeg har set er noget med en fotograf der udstillede portrætbilleder i sit vindue og på nettet uden at have en klar aftale omkring det).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Indlæg af BBS » 29. nov 2012, 14:26

Meelsen skrev:Jeg forventer at der kommer en nyhed op på aabsport.dk, omkring ''årets AaB-julegave'', max. 5 min efter nyheden om årsregnskabet..
http://fodbold.aabsport.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;

I hvert tilfælde er nyheden væk fra forsiden allerede dagen efter. :)

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Meelsen » 29. nov 2012, 14:34

...

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 2. dec 2012, 20:09

http://epn.dk/brancher/underholdning/sp ... 929367.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Spændende artikel omkring lønforbruget i forhold til omsætninger...
Kun 4 klubber der betaler færre penge til lønninger. Nu har jeg så ikke undersøgt hvor storemde enkelte klubbers organisation er...

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 2. dec 2012, 20:20

Artikel skrev:"Personaleomkostningerne har altid været den tungeste post i en fodboldklub, sådan skal det være. Hvis man omsætter for 1 mia. kr., kan man godt lave en pæn bundlinje trods høje personaleomkostninger, men det er jo generelt ikke tilfældet i Superligaen," siger ekspert i oplevelsesøkonomi Fernando Olsen til epn.dk.
Den mand er altså fantastisk. Er der noget, han ikke ved eller kan?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 2. dec 2012, 20:39

hje1980 skrev:http://epn.dk/brancher/underholdning/sp ... 929367.ece

Kun 4 klubber der betaler færre penge til lønninger. Nu har jeg så ikke undersøgt hvor storemde enkelte klubbers organisation er...
Du har styr på at tallet for AaB kun vedr. et halvt år ikke.
Med venlig Hilsen
--
Robert

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Indlæg af 12mand » 2. dec 2012, 21:01

Kunji skrev:
Artikel skrev:"Personaleomkostningerne har altid været den tungeste post i en fodboldklub, sådan skal det være. Hvis man omsætter for 1 mia. kr., kan man godt lave en pæn bundlinje trods høje personaleomkostninger, men det er jo generelt ikke tilfældet i Superligaen," siger ekspert i oplevelsesøkonomi Fernando Olsen til epn.dk.
Den mand er altså fantastisk. Er der noget, han ikke ved eller kan?
han kan os lyde som en komplet tard, lige meget hva fanden han udtaler sig om.
lynge er gud!

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Indlæg af rAaBe » 3. dec 2012, 08:37

hje1980 skrev:http://epn.dk/brancher/underholdning/sp ... 929367.ece

Billede
Har tilføjet den sidste kollone så man kan sammenligne lønudgifter i gennemsnit pr. måned. Underlødig/tvivlsom data som ikke skal tages for mere end den er. Læs forbeholdene i den linkede artikel.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 3. dec 2012, 09:55

Det er ganske rigtigt en fuldstændig useriøs og underlødig artikel, hvor man sammenligner HELT forskellige tal.

Det svarer til at sammenligne Dansk Supermarkeds helårsregnskab med den lokale købmands halvårlige indberetning. Det kan man jo slet ikke.

salling23
Superliga
Superliga

Indlæg af salling23 » 5. dec 2012, 17:16

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 878482.ece

Første klub sendt til fogden af spillerforeningen.
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. jan 2013, 17:29

Spændende om spillerforeningen vil give Brøndby rabat som deres skrøbelige redningsplan kræver. Hvis de giver rabat til Brøndby skal de vel også give os rabat?

Øland lader ikke til at være interesseret...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 8. jan 2013, 17:59

Køllen I Møllen skrev:Spændende om spillerforeningen vil give Brøndby rabat som deres skrøbelige redningsplan kræver. Hvis de giver rabat til Brøndby skal de vel også give os rabat?

Øland lader ikke til at være interesseret...
Jeg tror det er fuldstændigt ligegyldigt hvad Øland selv mener. Jeg tror ikke han kan afstå fra at kræve pengene ind, så kan han selv imødese et sagsanlæg fra de involverede spillere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Indlæg af Super Hansen » 8. jan 2013, 19:39

salling23 skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 878482.ece

Første klub sendt til fogden af spillerforeningen.

Hvordan gik det overlevede de, synes jeg hørte noget om konkurs mellem jul og nytår, hvis det er rigtig så holder Mads Øllands påstand om at det ikke vil skade klubberne jo ikke----

Bech
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Indlæg af Bech » 8. jan 2013, 20:27

Den 20. december meddelte de, at hvis de ikke fik ny kapital inden nytår, så ville de erklære sig konkurs. Siden da har der været stille. Men forhåbentligt er det slut for endnu et FC makværk.
𝖁𝖊𝖏𝖌𝖆𝖆𝖗𝖉 𝕿𝖊𝖗𝖗𝖔𝖗 𝕶𝖔𝖗𝖕𝖘

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 8. jan 2013, 20:31

De forhandler med en udenlandsk investor. Det er sidste nyt.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 8. jan 2013, 20:53

Jeg læste et sted at de allerede var gået konkurs? Mener det var bold. Der var hvertfald en eller anden der sagde at FC Fyns konkurs var godt for bold på fyn helt generelt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar