hvor skulle pølsen ta hen??Jesper Schmidt skrev:Vi er over halvvejs henne i ligaen og ligger på en delt andenplads. Jeg har altså svært ved at forstå hvorfor der skulle større eller mindre udrensninger igang, og da især hvordan det skulle være let at erstatte bærende spillere.
Jeg tror bestemt man prøver at forlænge med hele banden, sikkert minus Kayke og muligvis også Hallur. Men jeg tror det bliver svært at få alle i hus, og tror altså der er et par stykker eller 3 som det ikke vil lykkes med.
PK tror jeg vil søge fast spilletid, og Kusk + Würtz tror jeg det bliver svært med, dog tror jeg bestemt ikke det er umuligt. Resten tror jeg nok skal komme i hus, inkl. Kent og Kuhn.
Kontraktudløb
Re: Kontraktudløb
lynge er gud!
Synes nu ikke der er mange som mener der skal skiftes ud i de bærende spillere det er vel nærmest kun pk, due og Curth der bliver diskuteret. Og man kan vel næppe kalde nogen af dem bærende da de ikke vel være at finde i en skadesfri ideal start 11.Jesper Schmidt skrev:Vi er over halvvejs henne i ligaen og ligger på en delt andenplads. Jeg har altså svært ved at forstå hvorfor der skulle større eller mindre udrensninger igang, og da især hvordan det skulle være let at erstatte bærende spillere.
Jeg tror bestemt man prøver at forlænge med hele banden, sikkert minus Kayke og muligvis også Hallur. Men jeg tror det bliver svært at få alle i hus, og tror altså der er et par stykker eller 3 som det ikke vil lykkes med.
PK tror jeg vil søge fast spilletid, og Kusk + Würtz tror jeg det bliver svært med, dog tror jeg bestemt ikke det er umuligt. Resten tror jeg nok skal komme i hus, inkl. Kent og Kuhn.
Netop derfor er jeg tilhænger af at de ikke skal have kontrakt, unge spillere må have pladsen som 13-16 mand i truppen.
Wurtz er afsindig vigtig fordi han sammen med augo, kep, og Lasse er dem de unge skal støtte sig op ad.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Tror nu nok han med det spil han har vist i efteråret har rigelig med alternativer hvis ikke AaB vil betale markedsprisen for en gennem solid balance spiller.12mand skrev:hvor skulle pølsen ta hen??Jesper Schmidt skrev:Vi er over halvvejs henne i ligaen og ligger på en delt andenplads. Jeg har altså svært ved at forstå hvorfor der skulle større eller mindre udrensninger igang, og da især hvordan det skulle være let at erstatte bærende spillere.
AaB - BIF 13/4 2014
Hvordan ser den så ud uden både Curth og Due?Maglau skrev:Synes nu ikke der er mange som mener der skal skiftes ud i de bærende spillere det er vel nærmest kun pk, due og Curth der bliver diskuteret. Og man kan vel næppe kalde nogen af dem bærende da de ikke vel være at finde i en skadesfri ideal start 11.
-
Gamling
- Superliga

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: København
Måske er Due og Curth ikke længere selvskrevne til start 11´eren, men efteråret har da netop vist nødvendigheden af at have dem i truppen til at blive sat ind, når "knægtene" ikke kan få det til at køre eller der skal sættes tryk på i den sene fase af kampen.
Og en universalspiller som PK gør det ud for sig selv + 1-2 andre ekstra breddespillere i truppen, der ville have været nødvendige, hvis vi ikke havde ham.
Derfor kontraktforlængelser til Due, PK + Würtz - hvis det er muligt og økonomisk ansvarligt.
Det kan endda blive endnu vigtigere hvis Helenius og/eller Kusk ryger i vinterpausen. Vi får jo nok næppe nogen nye offensive kræfter af samme kaliber, der bare lige kan træde ind på holdet og udfylde hullet/hullerne. Det gør en bred og rutineret midtbanebesætningen helt essentiel.
Og en universalspiller som PK gør det ud for sig selv + 1-2 andre ekstra breddespillere i truppen, der ville have været nødvendige, hvis vi ikke havde ham.
Derfor kontraktforlængelser til Due, PK + Würtz - hvis det er muligt og økonomisk ansvarligt.
Det kan endda blive endnu vigtigere hvis Helenius og/eller Kusk ryger i vinterpausen. Vi får jo nok næppe nogen nye offensive kræfter af samme kaliber, der bare lige kan træde ind på holdet og udfylde hullet/hullerne. Det gør en bred og rutineret midtbanebesætningen helt essentiel.
Gamling
"Ib Simonsen forever"
"Ib Simonsen forever"
Sådan! Würtz forlænger til sommeren 2016!!! Sweeeeet!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Hold da op, det er sgu en mand man tror på, og en mand der tror på AaB! Nicele Cid skrev:Sådan! Würtz forlænger til sommeren 2016!!! Sweeeeet!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
- ASC Vestjylland
- 1. div

- Favoritspiller: MIG SELV !!!!!!
- Geografisk sted: HolstebronX Måbjerg
Så findes julemanden jo

Min GUD hedder LYNGE og min tros retning er AaB !!!! Min kirke er Aalborg Stadion!!!!!
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Rigtig godt, tak for det!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Patrick bør ikke få forlænget, det spilletid han hidtil har fået kan passende overtages af Jacob Blåbjerg og Viktor Ahlman. En 1 Divisions klub må være oplagt til Patrick.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
Der lader til at være ret delte meninger om Patrick. Jeg synes han er en meget undervurderet spiller i vores trup. Nuvel, hans topniveau er ikke specielt højt, men det er hans bundniveau til gengæld. Han er en stabil spiller der dækker utroligt mange pladser for os. Han er en fremragende universalspiller, der med stor professionalisme udfører den opgave som træneren tildeler ham. Jeg håber meget han har lyst til at fortsætte i denne rolle i AaB, for fast mand på den centrale midtbane bliver han nok aldrig. Økonomi bliver selvfølgelig også meget afgørende.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
løber med saks
- Drenge

For de meget spekulativt anlagte, kunne der da ligge noget i, at Due ikke nævnes her? Det er måske nemmere at skille sig af med en spiller, hvis man ikke lige har kaldt ham en meget vigtig bestanddel af holdet.Når der fortjent sendes masser af ros i retning af vores mange unge talenter, så er det vigtigt i samme åndedrag at nævne, at de unge spillere kun kan slå igennem, hvis vi har en fast gruppe af rutinerede spillere som eksempelvis Rasmus Würtz, Thomas Augustinussen, Kenneth Emil Petersen, Lasse Nielsen og Jeppe Curth omkring dem, siger AaB’s sportsdirektør, Lynge Jakobsen og fortsætter
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Man ville vel heller ikke sætte sig selv i en særlig god forhandlingssituation, hvis man gjorde det? Det har tidligere været nævnt at man forhandler med Due, så man må da gå ud fra AaB vil beholde ham.løber med saks skrev:For de meget spekulativt anlagte, kunne der da ligge noget i, at Due ikke nævnes her? Det er måske nemmere at skille sig af med en spiller, hvis man ikke lige har kaldt ham en meget vigtig bestanddel af holdet.Når der fortjent sendes masser af ros i retning af vores mange unge talenter, så er det vigtigt i samme åndedrag at nævne, at de unge spillere kun kan slå igennem, hvis vi har en fast gruppe af rutinerede spillere som eksempelvis Rasmus Würtz, Thomas Augustinussen, Kenneth Emil Petersen, Lasse Nielsen og Jeppe Curth omkring dem, siger AaB’s sportsdirektør, Lynge Jakobsen og fortsætter
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Med så smal en trup vi har i forvejen, synes jeg er det er vildt naivt at ville smide PK væk.. hive 2 spillere op uden nogensinde at have spillet førsteholds fodbold.. og så skal de kunne holde det nivaue han har vist i så mange minutter han har fået denne sæson... og det er mange minutter han har fået..634 skrev:Patrick bør ikke få forlænget, det spilletid han hidtil har fået kan passende overtages af Jacob Blåbjerg og Viktor Ahlman. En 1 Divisions klub må være oplagt til Patrick.
folk har altid totalt urealistisk tanker om vores talenter.. som da rolf toft lige kom på holdet.. sad alle og sagde 'bare bænk curth med det samme og sæt rolf ind som fast mand'
Viktor Ahlman skal ikke ind og dække fløj pladser som PK kan.. og risikere at spille 5x90 minutter ud af 6 kampe hvis vi får en skade..
han skal starte med at have de sidste 15-20 minutter over en periode.. præcis som alle klubber introducerer deres spillere.
Vi har brug for PK.. og så synes jeg lige det er værd at huske.. PK er aldrig den bedste på banen nej, men han er heller aldrig den dårligste..
Manden har et fantastisk bund niavue.. han er superligaens bedste mand på bænken uden tvivl.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
Jeg synes ikke der skal forlænges med spillere som trods mange års kontrakter endnu ikke har sikret sig en startplads, når der samtidig er gode og lovende unge spillere som bliver klar til spilletid med voksende ansvar i truppen. Blåbjerg har jeg allerede nu som foretrukken reserve for Ahlman på venstre back. Til sommer vil der også være gode ledige spillere som søger kontrakt.AllanPedersen skrev:Med så smal en trup vi har i forvejen, synes jeg er det er vildt naivt at ville smide PK væk.. hive 2 spillere op uden nogensinde at have spillet førsteholds fodbold.. og så skal de kunne holde det nivaue han har vist i så mange minutter han har fået denne sæson... og det er mange minutter han har fået..634 skrev:Patrick bør ikke få forlænget, det spilletid han hidtil har fået kan passende overtages af Jacob Blåbjerg og Viktor Ahlman. En 1 Divisions klub må være oplagt til Patrick.
folk har altid totalt urealistisk tanker om vores talenter.. som da rolf toft lige kom på holdet.. sad alle og sagde 'bare bænk curth med det samme og sæt rolf ind som fast mand'
Viktor Ahlman skal ikke ind og dække fløj pladser som PK kan.. og risikere at spille 5x90 minutter ud af 6 kampe hvis vi får en skade..
han skal starte med at have de sidste 15-20 minutter over en periode.. præcis som alle klubber introducerer deres spillere.
Vi har brug for PK.. og så synes jeg lige det er værd at huske.. PK er aldrig den bedste på banen nej, men han er heller aldrig den dårligste..
Manden har et fantastisk bund niavue.. han er superligaens bedste mand på bænken uden tvivl.
Jeg har ikke større tiltro til Rolf Toft end Patrick Kristensen, men vil gerne overraskes positivt. Sålænge AaB spiller Superliga ville det være forkert at forlænge hans kontrakt.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
Kontraktudløb
Spillere som PK er sjældne. Det ville være himmelråbende dumt at smide en så god allround-spiller på porten. Han er især vigtig med så smal en trup!
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Enig, jeg tror også langt mere det er et spørgsmål om PK overhovedet vil forlænge. Man skal ikke anstrenge sig så meget før man kan se at fra hans synspunkt, må der være et klart ønske om fast spilletid, med den alder han har.Kilde skrev:Spillere som PK er sjældne. Det ville være himmelråbende dumt at smide en så god allround-spiller på porten. Han er især vigtig med så smal en trup!
-
A_Strandfelt
- Allstar

Jeg er helt enig. Det kan godt være, at PK ikke er stærkeste eller næststærkeste mand på nogen som helst position i truppen, men hans bredde har altså reddet os mange gange.Kilde skrev:Spillere som PK er sjældne. Det ville være himmelråbende dumt at smide en så god allround-spiller på porten. Han er især vigtig med så smal en trup!
-
jensemand57
- Allstar

Det er selvfølgelig rigtig vigtigt med alle de kontrakforlængelser, vi allerede nu har fået i hus. Men den næste forlængelse må meget gerne blive med trænerteamet Nielsen og Kuhn. Herved kan Kent være med fremadrettet i den udvikling, som AaB er inde i pt. Jeg ser Nielsen/Kuhn og AaB som et rigtig godt mix. Hvis Kent Nielsen ikke ønsker en forlængelse, vil alternativet være en forfremmelse af Kuhn til cheftræner. Han havde godt nok ikke succes i FCM, men jeg tror det stiller sig anderledes i AaB. Her er han på hjemmebane. Og han nyder en stor respekt i spillertruppen.
Det værste vil være, hvis AaB igen kommer ud en ligende farce, som i 2008. Hvor det endte med Bruce Rioch.
Det værste vil være, hvis AaB igen kommer ud en ligende farce, som i 2008. Hvor det endte med Bruce Rioch.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Jeg har ikke fantasi til at forestille mig Kent ikke forlænger. Hvad skulle næsten være mere attraktivt for ham, end at fortsætte det projekt som er sat i søen heroppe, med masser af talentfulde unge spillere, og et hold som fortsat rummer masser af udvikling? Jeg tror absolut at det kun er en formssag at forlænge med både Kent og Kuhn.jensemand57 skrev:Det er selvfølgelig rigtig vigtigt med alle de kontrakforlængelser, vi allerede nu har fået i hus. Men den næste forlængelse må meget gerne blive med trænerteamet Nielsen og Kuhn. Herved kan Kent være med fremadrettet i den udvikling, som AaB er inde i pt. Jeg ser Nielsen/Kuhn og AaB som et rigtig godt mix. Hvis Kent Nielsen ikke ønsker en forlængelse, vil alternativet være en forfremmelse af Kuhn til cheftræner. Han havde godt nok ikke succes i FCM, men jeg tror det stiller sig anderledes i AaB. Her er han på hjemmebane. Og han nyder en stor respekt i spillertruppen.