Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
frederikshavneren skrev:De seneste vejrudsigter varsler en del regn på søndag (10-15 mm.) og ca. 2-4 grader i Aalborg midt på dagen. Der bør således ikke være tvivl om at kampen gennemføres. Sne bliver heldigvis tilsyneladende ikke et problem.
For at vende tilbage til de mere sportslige aspekter ved kampen så kan vi måske glæde os over at slippe for OBs
Emil Larsen. Kantspilleren er lynhurtigt blevet en profil for fynboerne efter sommerens skifte fra Lyngby (kan godt blive misundelig over at OB har så god en økonomi, tænk hvis Lynge havde de samme transfermidler til rådighed...)
Emil Larsen var ikke med i OBs pokalkamp mod Horsens i onsdags og han er stadigvæk tvivlsom til braget på søndag.
Det vil være en stor svækkelse for OB at måtte undvære E. Larsen.
Rasmus Falk har været en af de absolutte superligaprofiler her i efterårssæsonen. Rasmus Falk har i lang tid været et kæmpe talent, men han er først nu ved for alvor at forløse det store potentiale. Falk er den absolutte nøglefigur i fynboernes offensiv (især hvis Emil Larsen ikke er med), det blir altafgørende at stække Falk.
Andre nøglefigurer for fynboerne er den norske angriber Marcus Pedersen der er en stor og stærk angriber, der har gjort det godt på det seneste. Morten Skoubo er skadet og er ikke i betragtning til kampen. Derudover er de to backs Espen Ruud og Baskim Kadrii meget offensive og løbevillige i deres spil, men omvendt kan det også udgøre en stor risiko da de begge to har deres forcer offensivt.
Jeg ser OBs defensiv som holdets absolutte svageste punkt. Her er der virkelig muligheder hvis vi formår at spille rundt om de tunge fynske midterforsvarere og deres backs. For at opsummere så har OB på mange punkter et rigtigt godt hold, men det mangler da også bare med tanke på de store økonomiske ressourcer som de har til rådighed.
Det blir svært og der skal en toppræstation til, men jeg tror at vi vinder på søndag

Både dmi.dk og yr.no er nu stadig enige om snemængder på den forkerte side af 10 cm og temperaturer lige omkring frysepunktet, så jeg er absolut ikke enig i din skråsikkerhed angående vejret. Det glædelige kan være at yr.no forventer nedbøren kommer i morgen- og formiddagstimerne, så der i det tilfælde kunne være mulighed for at rydde banen inden kampen.
Jeg tror personligt selv mest på en kamp under vanskellige forhold, men krydser absolut hvad der krydses kan.
-
Kristian
- Allstar

Med den vejrudsigt der står på YR.no nu, og som ikke er den samme, som for 2 timer siden, så bliver der ik spillet bold i Aalborg på søndag. Men der kan ikke siges noget om det vejr, før søndag kl. 15-17
-
Bech
- Superliga

- Favoritspiller: Mogens Komforbi
- Geografisk sted: Vejgaard
-
Kontakt:
Kristian skrev:Med den vejrudsigt der står på YR.no nu, og som ikke er den samme, som for 2 timer siden, så bliver der ik spillet bold i Aalborg på søndag. Men der kan ikke siges noget om det vejr, før søndag kl. 15-17
I øvrigt fryd at når man søger på Aalborg så står der "Regional Capital". Søger man på derimod på Århus, så står der "Administrative Center". SÅ I KAN STIKKE DET BANNER OP I RØVEN GF!!
𝖁𝖊𝖏𝖌𝖆𝖆𝖗𝖉 𝕿𝖊𝖗𝖗𝖔𝖗 𝕶𝖔𝖗𝖕𝖘
-
limey
- Allstar

- Geografisk sted: Himmerland
Bech skrev:Kristian skrev:Med den vejrudsigt der står på YR.no nu, og som ikke er den samme, som for 2 timer siden, så bliver der ik spillet bold i Aalborg på søndag. Men der kan ikke siges noget om det vejr, før søndag kl. 15-17
I øvrigt fryd at når man søger på Aalborg så står der "Regional Capital". Søger man på derimod på Århus, så står der "Administrative Center". SÅ I KAN STIKKE DET BANNER OP I RØVEN GF!!
Rygterne her fra byen går da også på, at den officielle fanklub lige efter at denne nyhed er kommet frem, har lavet et banner til den sidste kamp imod Silkeborg hvor der står: "Aarhus - Administrative Center, Central Jutland!"
-
Jacob
- Superliga

- Geografisk sted: Belgien
rAaBe skrev:Gad vide om der kunne være nogen uheldige bivirkninger ved at udsætte kampen til bedre vejr indtræder? Jeg tænker på om TV penge så først kan udbetales til de klubber, hvis placering er afhængig af, at de sidste kampe afvikles?
Jeg ville klart foretrække (selvom jeg kun kan se med via streaming) at kampene blev udskudt. Både det sportslige og underholdningsværdien (samt de tilskuere som er seje nok til at tage på stadion) lider unægteligt noget under sådanne forhold.
TV-Pengene udbetales i denne sæson efter hhv 11, 22, og 33. Runde, så det skulle vist ikke være noget problem.
Life is good..... AaB is better!
-
Lindmark
- Allstar

- Favoritspiller: Mattias Lindström
- Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW
limey skrev:Bech skrev:
Rygterne her fra byen går da også på, at den officielle fanklub lige efter at denne nyhed er kommet frem, har lavet et banner til den sidste kamp imod Silkeborg hvor der står: "Aarhus - Administrative Center, Central Jutland!"
I er sgu for sjove I to! Tak for et godt formiddagsgrin.
Mht. vejrsituationen, har Køllen så ikke adgang til nogle gejlede flyvevejrssimulationer og -udsigter så vi kan få afgjort hvornår nedbøren falder, i hvilke mængder og i halvfast eller flydende form?
Lindmark / Vendelbokartellet
-
Since
- 1. div

Husker tydeligt kampen for 2 år siden. Det var også efterårets sidste kamp i december, på en iskold søndag. Og man kan danne mange paralleller til weekendens kamp. En kamp hvor banen var god i første halvleg, men hvor sneen væltede ned i 2. halvleg.
Kampen? Nå ja! OB 6 AaB 0
Ps. Tror ikke der bliver gjort meget for at gøre banen klar hvis det sner på søndag. Mandagens kamp virker nok lidt som spildt arbejde. Så mon ikke de laver en lyngby?
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
Lindmark skrev:limey skrev:Bech skrev:
I er sgu for sjove I to! Tak for et godt formiddagsgrin.
Mht. vejrsituationen, har Køllen så ikke adgang til nogle gejlede flyvevejrssimulationer og -udsigter så vi kan få afgjort hvornår nedbøren falder, i hvilke mængder og i halvfast eller flydende form?
Jeg tør godt lægge hovedet på blokken og slå fast at der på Aalborg stadion falder mellem 10 og 15mm nedbør som sne (omregnet 10-15 cm i løse tal) i let frost, der kommer til at føles som den sygeste polarkulde, fordi der står en strid vind over stadion.
Hm... og den seneste vejrudsigt siger så lidt mindre (lidt under 10mm) der fortrinsvis falder om formiddagen.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Peter A.
- Allstar

- Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
- Geografisk sted: Nordenfjords
Synes klart at kampen i morgen bør aflyses hurtigst muligt at hensyn til alle interresenter.
Der er varslet massist snefald og hård kuling. Det kan da godt være banen kan ryddes(jeg tvivler hvis der kommer så meget sne som de lover) - men begrebet "Sportslig berettigelse" er vel ikke helt dødt, eller er det?
Hey AaB!
-
nik
- Landshold

De kan da bare skrue op for varmen i banen så sneen smelter
-
A_Strandfelt
- Allstar

nik skrev:De kan da bare skrue op for varmen i banen så sneen smelter
Ja, smelt de 29 tons sne, så kan der spilles vandpolo!
Det svarer til at hælde 4 liter vand ud pr. kvadratmeter (29000 liter / (105m*70m) = 3,95 liter/m^2.
-
AnyFellow
- Superliga

- Geografisk sted: Viborg
Peter A. skrev:Synes klart at kampen i morgen bør aflyses hurtigst muligt at hensyn til alle interresenter.
Der er varslet massist snefald og hård kuling. Det kan da godt være banen kan ryddes(jeg tvivler hvis der kommer så meget sne som de lover) - men begrebet "Sportslig berettigelse" er vel ikke helt dødt, eller er det?
Jeg tror ikke der er noget der hedder "sportslig berettigelse" i forhold til at dommeren kan aflyse en kamp. En dommer kan kun aflyse kampen i morgen, såfremt han vurderer at banen kan være til fare for spillerne.
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
A_Strandfelt skrev:nik skrev:De kan da bare skrue op for varmen i banen så sneen smelter
Det svarer til at hælde 4 liter vand ud pr. kvadratmeter (29000 liter / (105m*70m) = 3,95 liter/m^2.
Jeg holder stadig på det er tættere på 50 tons (ved 10mm nedbør).
Den bedste mulighed for en aflysning er nok hvis OB ikke kan komme frem, jeg tror sagtens banen kan ryddes så den ikke er til fare for spillerne, og det er sikkert nok til at den bliver gennemført.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 8. dec 2012, 12:45
Pastorius skrev:A_Strandfelt skrev:nik skrev:De kan da bare skrue op for varmen i banen så sneen smelter
Den bedste mulighed for en aflysning er nok hvis OB ikke kan komme frem, jeg tror sagtens banen kan ryddes så den ikke er til fare for spillerne, og det er sikkert nok til at den bliver gennemført.
Jeg er ret overbevist om at kampen gennemføres. Vejrudsigterne er lidt uenige, men f.eks. byvejr på DMI varsler en del sne i nat/morgentidlig, men at det skifter til tøvejr og regn fra omkring middagstid. Under alle omstændigheder bør banen blive klar uanset hvor meget sne/regn der falder.
Tror også at OB nok skal komme møde på stadion til tiden. Mener at huske at de plejer at overnatte i Aalborg/Nordjylland natten før kampdage, der er jo så langt til Aalborg...
-
frederikshavneren
- Allstar

af frederikshavneren » 8. dec 2012, 12:53
frederikshavneren skrev:Pastorius skrev:A_Strandfelt skrev:nik skrev:De kan da bare skrue op for varmen i banen så sneen smelter
Jeg er ret overbevist om at kampen gennemføres. Vejrudsigterne er lidt uenige, men f.eks. byvejr på DMI varsler en del sne i nat/morgentidlig, men at det skifter til tøvejr og regn fra omkring middagstid. Under alle omstændigheder bør banen blive klar uanset hvor meget sne/regn der falder.
Tror også at OB nok skal komme møde på stadion til tiden. Mener at huske at de plejer at overnatte i Aalborg/Nordjylland natten før kampdage, der er jo så langt til Aalborg...
Beklager men jeg har lige fundet følgende artikel på fyens.dk:
http://www.fyens.dk/article/2208886:Spo ... mer-AaB-OB" onclick="window.open(this.href);return false;
Lyder lidt vovet at OB først tager afsted kl. 12 i morgen. Der skal ikke gå meget galt før fynboerne risikerer at blive forsinket pga. vejrsituationen, trafikuheld mv.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
frederikshavneren skrev:Pastorius skrev:A_Strandfelt skrev:nik skrev:De kan da bare skrue op for varmen i banen så sneen smelter
DMI skriver da intet om regn på byvejr, tværtimod spreder de snefaldet langt mere ud over eftermiddagen også. Godt nok forventer de at temperaturen lige kigger over frysepunktet fra omkring middagstid, men det er jo da slet ikke ensbetydende med at nedbøren bliver til regn.
Det ligner desværre mere og mere en gentagelse af sidste uges forhold

-
Funky
- Allstar

Jesper Schmidt skrev:frederikshavneren skrev:Pastorius skrev:A_Strandfelt skrev:nik skrev:De kan da bare skrue op for varmen i banen så sneen smelter
DMI skriver da intet om regn på byvejr, tværtimod spreder de snefaldet langt mere ud over eftermiddagen også. Godt nok forventer de at temperaturen lige kigger over frysepunktet fra omkring middagstid, men det er jo da slet ikke ensbetydende med at nedbøren bliver til regn.
Det ligner desværre mere og mere en gentagelse af sidste uges forhold

Tøvejret når ikke Nordjylland i morgen, så vidt jeg kan læse. Og selv om det gjorde, så ville det nok ikke betyde alverden hvis der forinden er faldet 10-20 cm. sne!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Efter netop at have set den seneste vejrudsigt på tv ser det tungt ud med at få gennemført kampen i morgen.
De truer da i hvert fald med horribelt vejer dagen igennem heroppe.
Bienvenu Bassogog!
-
Bisgaard
- 1. div

- Geografisk sted: Støvring
Håber godt nok for AaB at kampen bliver aflyst! Der kommer helt sikkert sne - meget sne endda og det passer slet ikke til AaB's spillestil. Vi spillede 90 minutter (og lidt mere til) mod AGF, hvor spillerne på intet tidspunkt indså at det fine, hurtige pasningsspil ikke virker på en sneklædt bane. Hvorfor skulle det blive bedre mod OB? Bliver banen klædt i sne så bliver det en fysisk kamp, hvor poleret fodbold er en umulighed og det passer ikke til AaB. Vi bliver mast af banen af de fysisk stærkere OB-spillere og jeg vil i så fald frygte et 0-4 nederlag eller der omkring

. Mener klart at det må være i AaB's interesse at kampen aflyses og flyttes til foråret....
Kom nu igang AaB!!!
-
frederikshavneren
- Allstar

af frederikshavneren » 8. dec 2012, 14:52
Bisgaard skrev:Håber godt nok for AaB at kampen bliver aflyst! Der kommer helt sikkert sne - meget sne endda og det passer slet ikke til AaB's spillestil. Vi spillede 90 minutter (og lidt mere til) mod AGF, hvor spillerne på intet tidspunkt indså at det fine, hurtige pasningsspil ikke virker på en sneklædt bane. Hvorfor skulle det blive bedre mod OB? Bliver banen klædt i sne så bliver det en fysisk kamp, hvor poleret fodbold er en umulighed og det passer ikke til AaB. Vi bliver mast af banen af de fysisk stærkere OB-spillere og jeg vil i så fald frygte et 0-4 nederlag eller der omkring

. Mener klart at det må være i AaB's interesse at kampen aflyses og flyttes til foråret....
Hvis vejrudsigterne holder stik så håber jeg også på en aflysning, men realistisk set så tror jeg at kampen bliver gennemført. Der skal rigtig meget til at aflyse en kamp, det kan dommeren stort set kun gøre hvis banen er farlig for spillerne eller hvis OB ikke kan møde frem. I den forbindelse betyder det ikke noget om der er lidt eller en del sne på banen.
TV rettighederne betyder også at kampen næsten under alle omstændigheder skal gennemføres i morgen, uagtet om det bliver en parodi af en kamp, som det også var i mandags mod AGF.