Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af FlæskeFrank » 13. dec 2012, 23:52

Med de langtidskontrakter, som vi har indgået, tror jeg der er basis for at forvente lidt luft i økonomien. Derfor forventer jeg januar vil bringe en del prøvetræninger. Det ser jeg vitterlig frem til, da vi må være interessante for også gode spillere med den nuværende placering.

Iøvrigt forventer jeg at Godtfredsen og Kayke er væk, når januarvinduet lukker. De vil gerne noget mere og der har vel været nogle følere på dem. Så det er vel OK - og med Bøgelunds stop - må det kræver udvidelse/supplering af truppen.

Her forventer jeg lykkeriddere og nulbon'ere vil stå i kø.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 14. dec 2012, 01:42

Tror at Gotfredsen og Kayke bliver til sommer hvor deres kontrakter udløber. Skulle de smutte her til vinter så er vi nede på 17 spillere i førsteholdstruppen hvis Hallurs kontrakt ikke bliver forlænget.
Det illustrerer med al tydelighed behovet for forstærkninger.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 14. dec 2012, 10:54

frederikshavneren skrev:Tror at Gotfredsen og Kayke bliver til sommer hvor deres kontrakter udløber. Skulle de smutte her til vinter så er vi nede på 17 spillere i førsteholdstruppen hvis Hallurs kontrakt ikke bliver forlænget.
Det illustrerer med al tydelighed behovet for forstærkninger.
Næ, det illustrerer behovet for at finde nogle nye reserver, evt nye ungdomsspillere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 14. dec 2012, 22:50

Nu var mit indlæg omkring de to spillere ikke et udtryk for, at truppen var for stor. Nærmere at de to ikke virker til at være AaBs foretrukne/foretrukne reserver og de jo gerne ville tættere på startopstillingen, hvilket jo nok ikke bliver AaB. Derfor tror jeg, at de kunne få lov til at gå, forudsat Lynge har andre alternativer på hånden.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 17. dec 2012, 12:51

Lyngbys Uffe Bech har flere gange været nævnt herinde i transfertråden som et interessant emne, men han har netop forlænget kontrakten med Lyngby til sommeren 2014 http://www.bold.dk/nyt/Offensivtalent-f ... r-i-Lyngby" onclick="window.open(this.href);return false;. Grundet vores økonomiske situation virker det dermed temmelig urealistisk at hente ham her til vinter, med mindre Helenius bliver solgt for et pænt transferbeløb.

Der er ingen tvivl om at flere klubber scouter Uffe Bech, men kan evt. håbe at Nicolaj kan overtale en gammel holdkammerat til at flytte teltpælene til Nordjylland. Selv om han netop har forlænget kontrakten kan han måske hentes forholdsvis billigt. Lyngby har tidligere solgt en spiller som Andreas Bjelland meget billigt til FCN, mod til gengæld at sikre sig en forholdsvis stor videresalgsklausul. Ved ikke om det samme kan blive tilfældet for Uffe Bech.

Brugeravatar
rummanden
1. div
1. div
Geografisk sted: Langå

Indlæg af rummanden » 17. dec 2012, 15:39

Hva med Remco van der Schaaf, hans kontrakt udløber til sommer

Så er vi da sikker på at vi ikke får nogen slemme skader, da han spiller for os :danmarkfan:
Dem der ikk syntes at det er fuldt fortjent at AaB er Danske mestre 2008, vil jeg mene at de skal holde sig langt over på den anden side af storbæltsbroen de næste mange mange år.
Citat Carsten Werge

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 18. dec 2012, 20:58

Nu står der, at en dansk klub jager en svensk angriber ved navn Magnus Eriksen. Han skulle være gået lidt i stå i udlandet og skal nok videre.

Hvis det er AaB, så er jeg meget imponeret over økonomien. For begynder vi at se på angribere inden vi sælger, så ser det lyst ud! Tror dog, at det er Horsens - de mangler da i den grad en angriber.
- FlæskeFrank

seamann

Indlæg af seamann » 19. dec 2012, 21:15

FlæskeFrank skrev:Nu står der, at en dansk klub jager en svensk angriber ved navn Magnus Eriksen. Han skulle være gået lidt i stå i udlandet og skal nok videre.

Hvis det er AaB, så er jeg meget imponeret over økonomien. For begynder vi at se på angribere inden vi sælger, så ser det lyst ud! Tror dog, at det er Horsens - de mangler da i den grad en angriber.
Hvis det er AaB, så er jeg meget imponeret over hvor lidt de har lært.

Brugeravatar
rummanden
1. div
1. div
Geografisk sted: Langå

Indlæg af rummanden » 22. dec 2012, 23:35

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ka ... -silkeborg" onclick="window.open(this.href);return false;
Dem der ikk syntes at det er fuldt fortjent at AaB er Danske mestre 2008, vil jeg mene at de skal holde sig langt over på den anden side af storbæltsbroen de næste mange mange år.
Citat Carsten Werge

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 23. dec 2012, 12:56

Ikke en realistisk transfer, sålænge vi har Würtz og Augo som vores jernmænd på midtbanen.

Men han kunne være en god backup for Würtz og Augo og i vores centerforsvar.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 23. dec 2012, 15:43

Problemet ved at hente Risgård, er jo så, at enten Risgård, Augu eller Würtz ender med at blive bænkevarmer. Det tvivler jeg på, at nogle af dem har lyst til, så det ville jo nok bare ende i et farvel til en af dem efter kort tid.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 23. dec 2012, 23:00

Så gerne vi fik genetableret gulduoen Augo - Risgaard, Ris bibringer virkelig noget til offensiven. Men når der er forlænget med Würtz er det nok ikke realistisk.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 23. dec 2012, 23:25

Hvis Risgård skulle være interessant for AaB skulle det være som kant om offensiv midt. Jeg er dog noget i tvivl om, hvorvidt han har pasningsevnerne og spilintelligensen til at være offensiv midt. Mht. kanterne ser jeg helst spillere som sætter en mand og er hurtigere end hvad jeg lige husker Risgård er. Omvendt ved jeg, at han med succes spillede kant under Troels Bech i Silkeborg. Dog kan han vel udfylde en kant mindst lige så godt/dårligt som Anders Due og i det tilfælde vil jeg hellere have en lokal spiller.

ebbejeppe
2. div
2. div

Indlæg af ebbejeppe » 3. jan 2013, 02:28

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ves-gratis" onclick="window.open(this.href);return false;

Magnus Eriksson kan tilsyneladende erhverves kvit og frit. Det kan tænkes, at det er AaB, som er den interesserede klub - Kayke og Rolf Toft har endnu ikke fået deres kontrakter forlænget og Helenius bliver formentlig kun til sommer...

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 3. jan 2013, 13:34

ebbejeppe skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ves-gratis

Magnus Eriksson kan tilsyneladende erhverves kvit og frit. Det kan tænkes, at det er AaB, som er den interesserede klub - Kayke og Rolf Toft har endnu ikke fået deres kontrakter forlænget og Helenius bliver formentlig kun til sommer...
Magnus Eriksson kunne være en fantastisk tilgang, men endnu engang kan den skrantende økonomi komme til at være en stor hindring. Lynge har desværre flere gange mere end antydet at der skal spillere ud før der kan hentes spillere ind, men nu hvor Bøgelund er stoppet er der måske luft i budgettet til en erstatning...

Hvis det overhovedet er muligt kunne det være fantastisk med en angrebsforstærkning, det trænger vi virkelig til. For at skabe luft i budgettet til Magnus Eriksson er det måske også en mulighed at ophæve Kaykes kontrakt nu, selvfølgelig forudsat at Kayke er med på det.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Indlæg af Hinrup85 » 3. jan 2013, 13:43

frederikshavneren skrev:

Magnus Eriksson kunne være en fantastisk tilgang, men endnu engang kan den skrantende økonomi komme til at være en stor hindring. Lynge har desværre flere gange mere end antydet at der skal spillere ud før der kan hentes spillere ind, men nu hvor Bøgelund er stoppet er der måske luft i budgettet til en erstatning...

Hvis det overhovedet er muligt kunne det være fantastisk med en angrebsforstærkning, det trænger vi virkelig til. For at skabe luft i budgettet til Magnus Eriksson er det måske også en mulighed at ophæve Kaykes kontrakt nu, selvfølgelig forudsat at Kayke er med på det.
Da det er længe siden de vidste at Bøgelund ville stoppe, så er jeg ikke et sekund i tvivl om at de har medtaget hans fjernede løn som en besparrelse på spiller budgettet og ikke luft i budgettet.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 3. jan 2013, 14:05

Hinrup85 skrev:
frederikshavneren skrev:

Da det er længe siden de vidste at Bøgelund ville stoppe, så er jeg ikke et sekund i tvivl om at de har medtaget hans fjernede løn som en besparrelse på spiller budgettet og ikke luft i budgettet.
Bøgelunds stop må betyde en stor besparelse i spillerbudgettet da han absolut må ha´ været en af truppens dyreste drenge. Hvis det tilmed kan lykkes for Lynge at ophæve Kaykes kontrakt (vil være godt da Kayke er en marginalspiller, der ligner fortid senest til sommer), så må det altså give plads i budgettet til en erstatning, som f.eks. Magnus Eriksson. Vi trænger virkelig til en angrebsforstærkning da holdet er totalt afhængig af Helenius i front. Curth er helt væk, mens R. Toft endnu er for ung og urutineret.

1. holdstruppen består altså pt. af 20 spillere, hvormed vi suverænt har ligaens smalleste trup. De seneste år er der virkelig skåret ind til benet. Alle er klar over at økonomien er anstrengt, men hvis der skal foretages yderligere besparelser så tegner det altså dystre fremtidsperspektiver.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 3. jan 2013, 15:11

frederikshavneren skrev:

Kender i ham overhovedet og ved om han ville passe ind?

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 3. jan 2013, 15:39

thomasjn skrev:
frederikshavneren skrev:

Kender i ham overhovedet og ved om han ville passe ind?
Magnus Eriksson er en 22 årig svensk angriber der er på kontrakt i den belgiske klub KAA Gent (holdet vi slog i sommeren 2007 og som var startskuddet til det fantastiske Europa Cup eventyr i efteråret 2007). M. Eriksson har i denne sæson stort set ikke spillet for Gent, hvorfor han har ytret ønske om et skifte. Ifølge TipsBladet skulle Eriksson være i kontakt med en superligaklub, men om det er AaB er svært at vurdere. Økonomien taler desværre nok imod det, med mindre Kaykes kontrakt bliver ophævet eller f.eks. Helenius eller Kusk bliver solgt i dette transfervindue.

Magnus Eriksson brød for alvor igennem i den svenske klub Åtvidaberg hvor han fik sit store gennembrud i Allsvenskan, hvorefter han skiftede til Gent. Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke kender det store til ham, bortset fra et par youtube klip. Det er selvfølgelig ikke en særlig optimal måde at vurdere en spiller på.
Signingen af en skandinav der er gået i stå i sin udenlandske klub er en typisk Lynge specialitet, men denne tendens ligger efterhånden nogle år tilbage grundet økonomien.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. jan 2013, 17:03

Ifølge TipsBladet skulle Eriksson være i kontakt med en superligaklub
Er det ikke bare sådan en standard bemærkning journalisterne smider ind for at gøre artiklen interessant set med danske øjne? Det er jo så dejligt nemt at skrive. Jeg tror egentlig ikke de ved noget som helst, men blot gætter.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Låst