Når kent stopper om 10 år, hedder hans afløser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brent
Allstar
Allstar

Når kent stopper om 10 år, hedder hans afløser

Indlæg af Brent » 30. nov 2012, 13:13

SLETTET AF DEBATJUNTAEN

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Når kent stopper om 10 år, hedder hans afløser

Indlæg af AaB1978 » 2. dec 2012, 20:29

Eller også hedder han Martin Pedersen... :D

http://www.bold.dk/nyt/Martin-P-overvejer-traenervejen" onclick="window.open(this.href);return false;

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 1. jan 2013, 22:59

Uagtet den flotte efterårssæson så håber jeg at Kent er fortid til sommer. Jeg tror ikke at Kent evner at videreføre projektet. Som afløser kunne Ståle være et mega scoop, da han pt. må være meget tæt på en fyring i Wolverhampton.

Chancen for at få Ståle som ny cheftræner til sommer er desværre meget lille især pga. økonomien og perspektiverne (vi har slet ik den økonomi til spillerlønninger og transfers, som Ståle nød godt af i fck).
Kan godt at det er tæt på utopi, men hvis Ståle snart bliver fyret kan det måske tænkes, at han er klar til et comeback i superligaen hvor han har haft så stor succes

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 1. jan 2013, 23:34

frederikshavneren skrev:Uagtet den flotte efterårssæson så håber jeg at Kent er fortid til sommer. Jeg tror ikke at Kent evner at videreføre projektet. Som afløser kunne Ståle være et mega scoop, da han pt. må være meget tæt på en fyring i Wolverhampton.

Chancen for at få Ståle som ny cheftræner til sommer er desværre meget lille især pga. økonomien og perspektiverne (vi har slet ik den økonomi til spillerlønninger og transfers, som Ståle nød godt af i fck).
Kan godt at det er tæt på utopi, men hvis Ståle snart bliver fyret kan det måske tænkes, at han er klar til et comeback i superligaen hvor han har haft så stor succes
Earth calling Frederikshavn!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. jan 2013, 01:08

Som afløser kunne Ståle være et mega scoop
Hvorfor? Han har jo ikke vist noget nogle steder udover i FCK. Og det er betydeligt nemmere at skabe gode resultater med et (for ligaen) mega budget. Han har jo hverken vist noget i Køln eller Wolves.
Ved godt betingelserne er anderledes og alt det der. Men der er altså ikke meget der tyder på han er en specielt god træner, og slet ikke en træner der kan noget ekstraordinært med få midler. Noget Kent ellers har vist, både hos os, men altså også i Horsens.
God indpisker? Helt klart, men nogen specielt dygtig taktikker eller talentudvikler slår han mig nu ikke som at være.
Selvom vi kunne få Ståle foretrækker jeg til hver en tid Kent Nielsen, hvertfald i AaB.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga

Indlæg af Rasmus » 2. jan 2013, 08:22

frederikshavneren skrev:Uagtet den flotte efterårssæson så håber jeg at Kent er fortid til sommer. Jeg tror ikke at Kent evner at videreføre projektet. Som afløser kunne Ståle være et mega scoop, da han pt. må være meget tæt på en fyring i Wolverhampton.

Hvad? - Du kører da vist stadig på en nytårsbrandert :D
/ Rasmus

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 2. jan 2013, 13:18

jonas386 skrev:
Som afløser kunne Ståle være et mega scoop
Hvorfor? Han har jo ikke vist noget nogle steder udover i FCK. Og det er betydeligt nemmere at skabe gode resultater med et (for ligaen) mega budget. Han har jo hverken vist noget i Køln eller Wolves.
Ved godt betingelserne er anderledes og alt det der. Men der er altså ikke meget der tyder på han er en specielt god træner, og slet ikke en træner der kan noget ekstraordinært med få midler. Noget Kent ellers har vist, både hos os, men altså også i Horsens.
God indpisker? Helt klart, men nogen specielt dygtig taktikker eller talentudvikler slår han mig nu ikke som at være.
Selvom vi kunne få Ståle foretrækker jeg til hver en tid Kent Nielsen, hvertfald i AaB.
Umiddelbart er jeg uenig med dig. Ståle indledte sin trænerkarriere i norske HamKam, hvor han leverede ganske flotte resultater i en klub, der opererede med et forholdsvis beskedent budget.

Efter de imponerende resultater i fck har Ståle haft problemer. Når det er sagt så vil jeg mene at han præsterede ok i FC Köln, der er et notorisk galehus. Det er bestemt ikke nemt at præstere i FC Köln, her er rigtig mange trænere haft store problemer. Tilmed var Ståle her underlagt et ganske beskedent budget i forhold til de øvrige Bundesliga klubber og han arbejdede med en spillertrup, der havde klare mangler.

I Wolverhampton er Ståle i store problemer, her må han være meget tæt på en fyreseddel. Wolverhampton har leveret skuffende resultater og spil, men det er altså svært at omstille sig fra Premier League til the Championship. Se bare på de øvrige nedrykkere Bolton og Blackburn der ligeledes har skuffet stort, her har begge klubber tilmed fyret deres manager (Blackburn har tilmed fyret 2 managers i denne sæson)! Før sæsonen mistede Wolverhampton et par af deres nøglespillere, mens der ikke var penge til at hente kvalificerede erstatninger.

Som jeg tidligere har skrevet så er jeg ganske klar over at det er tæt på utopi, at forestille sig Ståle som ny træner i AaB til sommer. Økonomien taler klart imod det og det er ligeledes uklart om Ståle hvis han bliver fyret, vil være klar til et comeback i superligaen. Men vi har da lov til at håbe på miraklet...

Desværre tror jeg også at Lynge gerne vil forlænge med Kent. Det anser jeg som værende en stor fejl, da jeg ikke mener at Kent har mere at bidrage med. Hvis holdet fremadrettet skal udvikles så skal der arbejdes med offensiven, de sidste kampe i efteråret viste med al tydelighed hvor tandløse vi er nu hvor modstanderne har læst os.
Jeg tror ikke at Kent evner at forbedre offensiven, det har i hele hans trænerkarriere (Horsens og Brøndby) været tydeligt, at han har meget svært ved at skabe et offensivt koncept der holder i længden!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 2. jan 2013, 14:38

frederikshavneren skrev:
Desværre tror jeg også at Lynge gerne vil forlænge med Kent. Det anser jeg som værende en stor fejl, da jeg ikke mener at Kent har mere at bidrage med. Hvis holdet fremadrettet skal udvikles så skal der arbejdes med offensiven, de sidste kampe i efteråret viste med al tydelighed hvor tandløse vi er nu hvor modstanderne har læst os.
Jeg tror ikke at Kent evner at forbedre offensiven, det har i hele hans trænerkarriere (Horsens og Brøndby) været tydeligt, at han har meget svært ved at skabe et offensivt koncept der holder i længden!
Say What???

Kent har haft yderst begrænsede midler at arbejde med, og måtte bruge rigtig mange unge spiller i denne sæson, og vi ligger Nr. 3 i Ligaen ved pausen, og du er ikke tilfreds med ham?

Jeg tror du skal til at rettet dine forventninger du har til AaB og Kent Nielsen ind så det passer med hvad reelt er muligt med de midler vi nu engang har tilrådighed !

Er der iøvrigt nogen som har hørt noget om Kent forhandlingerne? Kent nævnte jo at han gerne ville ha det klaret inden nytår.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 2. jan 2013, 15:03

Mr. Larsen skrev:
frederikshavneren skrev:
Say What???

Kent har haft yderst begrænsede midler at arbejde med, og måtte bruge rigtig mange unge spiller i denne sæson, og vi ligger Nr. 3 i Ligaen ved pausen, og du er ikke tilfreds med ham?

Jeg tror du skal til at rettet dine forventninger du har til AaB og Kent Nielsen ind så det passer med hvad reelt er muligt med de midler vi nu engang har tilrådighed !

Er der iøvrigt nogen som har hørt noget om Kent forhandlingerne? Kent nævnte jo at han gerne ville ha det klaret inden nytår.
Så har du misforstået mig. Jeg synes bestemt at Kent har en stor del af æren for den flotte efterårssæson. Jeg tvivler bare på at Kent er den rette til at videreføre projektet.
Jeg er bestemt ikke utilfreds med Kent der har præsteret flot forudsætningerne i betragtning, skrevet på en anden måde har han flyttet AaB fra A (reddede holdet i sidste minut i maj 2011) til B (ovenvintrer på en
3. plads i sæsonen 2012/2013).
Nu er det så op til bestyrelsen/Lynge om de har tiltro til at Kent skal fortsætte projektet.

Kent har som du skriver været dygtig til at integrere de unge spillere på holdet, men det er altså ikke unikt i superliga sammenhæng. P. Sørensen i AGF, T. Bech i OB, Hjulmand i FCN og tildels A. Jacobs i FCK mv. har altså også brugt en del unge spillere med stor succes i efteråret.

Kent Nielsens svaghed som træner har altid været offensiven. Jeg synes stadigvæk at han her har mangler. Det er rigtigt at holdet spillede rigtig flot i august/september, men herfra har holdet virkelig manglet alternative opspilsmønstre/angrebsåbninger nu hvor modstanderne har læst os. Jeg kunne godt tænke mig en anden trænerprofil, der kan videreudvikle vores offensiv (Wieghorst f.eks.)
Det tror jeg ikke at Kent er den rette til!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 2. jan 2013, 16:03

Det er jeg så ikke enig i, Kent er en glimrende træner og resultaterne taler sit tydelig sprog, ingen havde vel forventet vi ville forsætte trenden med 4 mål pr kamp resten af sæsonen, der vil altid være svingende resultater når man bruger så mange unge som vi gør i AaB. (AGF har også haft sine udsving iår).

Din fascination af Wieghorst deler jeg ikke, jeg mener selv han er temmelig overrated, hans resultater som Cheftræner for U21 Landsholdet har været yderst skuffende set i forhold til det materiale han havde tilrådighed, som vel har været noget nær det bedste set i rigtig rigtig mange år.

Hans tid i FCN har været fin, men den falmer lidt i forhold til hjulmand sidenhen har formået at løfte FCN op til at være.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Indlæg af Hinrup85 » 2. jan 2013, 16:03

frederikshavneren skrev:
Mr. Larsen skrev:
frederikshavneren skrev:
Say What???

Så har du misforstået mig. Jeg synes bestemt at Kent har en stor del af æren for den flotte efterårssæson. Jeg tvivler bare på at Kent er den rette til at videreføre projektet.
Jeg er bestemt ikke utilfreds med Kent der har præsteret flot forudsætningerne i betragtning, skrevet på en anden måde har han flyttet AaB fra A (reddede holdet i sidste minut i maj 2011) til B (ovenvintrer på en
3. plads i sæsonen 2012/2013).
Nu er det så op til bestyrelsen/Lynge om de har tiltro til at Kent skal fortsætte projektet.

Kent har som du skriver været dygtig til at integrere de unge spillere på holdet, men det er altså ikke unikt i superliga sammenhæng. P. Sørensen i AGF, T. Bech i OB, Hjulmand i FCN og tildels A. Jacobs i FCK mv. har altså også brugt en del unge spillere med stor succes i efteråret.

Kent Nielsens svaghed som træner har altid været offensiven. Jeg synes stadigvæk at han her har mangler. Det er rigtigt at holdet spillede rigtig flot i august/september, men herfra har holdet virkelig manglet alternative opspilsmønstre/angrebsåbninger nu hvor modstanderne har læst os. Jeg kunne godt tænke mig en anden trænerprofil, der kan videreudvikle vores offensiv (Wieghorst f.eks.)
Det tror jeg ikke at Kent er den rette til!
Nok er Kent ikke verdensmester i de offensive strategier og det har man som du selv nævner kunnet se flere gange. MEN! hvis man ansætter en anden træner til sommer som har det offensive som spidskompetencer, så vil man uden tvivl se en stigning i scorringer imod os.
Kents force er det defensive, og for at udvide dette kunne jeg godt tænke mig man fik ansat en decideret angrebstræner. Og nej, det er ikke nemt med vores økonomi, men jeg tror det er nødvendigt.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. jan 2013, 16:37

Ståle indledte sin trænerkarriere i norske HamKam, hvor han leverede ganske flotte resultater i en klub, der opererede med et forholdsvis beskedent budget.
Jeg er ikke rigtigt imponeret må jeg indrømme. Han formåede at rykke op og placere dem i midten første sæson for sæsonen efter kun lige nøjagtigt at redde livet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 2. jan 2013, 18:52

Frederikshavnerens indlæg passer bedre til et AGF-forum. Straks vi har lidt vind i sejlene skal alt skiftes for, nu skal der vindes mesterskaber.

Det er vel ikke mere end 1½ år siden, vi næsten var væk. Så giv nu Kent 1-2 år endnu med holdet og få lavet en solid base. Der bliver udviklet på holdet endnu og lidt kontinuitet er ikke at foragte. Tilsvarende kan vi ikke skifte hele holdet hver sommer.

Der er langt op til mesterskabet og både mesterskabet i 1995 og 2008 var vel typiske - træneren har haft holdet en rum tid og derefter kommer mesterskabet. Selv SmukkeErik måtte nøjes med en bronzemedaljer før mesterskabet kom i hus.

Og hvis du tager Kents karriere i Horsens, var det vel netop også kendetegnet ved - efter en årrække - at så kom det flotte spil og de gode resultater.

I forhold til denne sæson. Hvad havde du forventet ? At vi skulle kæmpe om medaljer, for det gør. At vi blive læst sidst på efteråret som du skriver(hvornår plejer vi at slutte efteråret godt af ? Og dernæst 1. september solgte vi Lucas og gik dermed fra to uforudsigelige kanter til en(Kusk).
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Indlæg af Peter A. » 2. jan 2013, 18:58

Der er godt og skidt at sige om Kent. Man kan nok ikke forlange at få mere ud af det nuværende spillermateriale end tilfældet er, men ifølge vandrørene er hans mandskabsbehandling ikke overbevisende. Eftersigende er det i overvejende grad Kuhn der står for kontakten med spillerne.

Jeg kan ikke helt blive enig med mig selv om hvorvidt jeg ønsker en forlængelse med Kent eller ej, men jeg vil rigtig gerne snart have en afklaring. De havde meldt ud - både Kent og Lynge - at den ville være på plads inden nytår. Men det skete så ikke - som så mange andre udmeldinger af den karakter fra AaB/Lynge. Det er hvad det er.

Men jeg gruer ved at tænke tilbage på farcen - som det var, selvom Lynge ikke vil indrømme det - da Hamrén meldte sin afsked med Rioch-hovsaløsningen. Derfor få nu afklaret om træneren fremadrettet skal hedde Kent(eller måske Kuhn?) - skal det være en helt tredje, skal Lynge snart i gang med jagten..
Hey AaB!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 2. jan 2013, 19:11

Peter A. skrev:Der er godt og skidt at sige om Kent. Man kan nok ikke forlange at få mere ud af det nuværende spillermateriale end tilfældet er, men ifølge vandrørene er hans mandskabsbehandling ikke overbevisende. Eftersigende er det i overvejende grad Kuhn der står for kontakten med spillerne.

Jeg kan ikke helt blive enig med mig selv om hvorvidt jeg ønsker en forlængelse med Kent eller ej, men jeg vil rigtig gerne snart have en afklaring. De havde meldt ud - både Kent og Lynge - at den ville være på plads inden nytår. Men det skete så ikke - som så mange andre udmeldinger af den karakter fra AaB/Lynge. Det er hvad det er.

Men jeg gruer ved at tænke tilbage på farcen - som det var, selvom Lynge ikke vil indrømme det - da Hamrén meldte sin afsked med Rioch-hovsaløsningen. Derfor få nu afklaret om træneren fremadrettet skal hedde Kent(eller måske Kuhn?) - skal det være en helt tredje, skal Lynge snart i gang med jagten..
Det er jo ikke rigtigt. De sagde, at de håbede at nå i mål inden nytår.... men det er selvfølgelig lettest at udlægge det på en måde, så det passer ind i éns eget verdensbillede!!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Indlæg af Peter A. » 2. jan 2013, 19:16

Tja..kunne være jeg skulle have formuleret det anderledes. Men det er nu heller ikke det væsentligste i mit indlæg..

Det væsentlige er at jeg meget gerne snart ser en afklaring, idet historiken viser at det ikke er sådan lige at finde en ny træner, hvis skal ud at finde en ny...

Jeg håber der sker noget indenfor de næste 7-14 dage..
Hey AaB!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 2. jan 2013, 21:20

Peter A. skrev:Der er godt og skidt at sige om Kent. Man kan nok ikke forlange at få mere ud af det nuværende spillermateriale end tilfældet er, men ifølge vandrørene er hans mandskabsbehandling ikke overbevisende. Eftersigende er det i overvejende grad Kuhn der står for kontakten med spillerne. (...)
Jeg må godt nok indrømme, at jeg har svært ved at se, at vi har en trup, der mistrives under Kent Nielsen. Würtz, Augo og KEP knokler løs, og de virker alle til at være en integreret del af det projekt, der hedder at oplære de nye talenter.

Og netop vores talenter viser klare udviklingstegn på førsteholdet. Det ville de næppe gøre, hvis ikke der blev vist tillid fra trænerteamet. Mit indtryk af Kent er nok også, at han kan være en hård træner, men jeg tror slet ikke, at han slider på spillertruppen, som andre hårde trænere kan gøre. Jeg tror netop, at det kan være en fordel med et trænerteam, hvor cheftræneren holder en vis distance til spillerne på det personlige plan, mens assistenten i højere grad kan være "en af gutterne". Det er vel lidt en klassisk arbejdsfordeling mellem chef- og assistenttræner.

Det er jo svært at afvise, at der kan være spillere i truppen, der gerne så en anden træner, men det tror jeg nu ikke er en sjældenhed i professionel fodbold, eller på andre arbejdspladser for den sags skyld.

Jeg vil mene, at det vil være absolut hasard at skifte Kent ud nu. Prøv tag et kig på Superligaen, og se hvor svært det kan være for klubberne at ramme det helt rigtige match. FCK, Brøndby, Randers, OB, SIF (og os selv) har ansat trænere og meget hurtigt fundet ud af, at det ikke var den rigtige mand til jobbet. Vi skal bare prise os lykkelige for at have en træner, der tager den økonomiske situation til efterretning uden brokkerier (i hvert fald udadtil), og arbejder seriøst med det spillermateriale, der er til rådighed.

Når Kent på et tidspunkt stopper, vil jeg mene, at Johnny Mølby kunne være en interessant mulighed. Jeg synes, at han i lange perioder har fået rigtig meget ud af en middelmådig spillertrup i Horsens.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 2. jan 2013, 21:49

Peter A. skrev:Der er godt og skidt at sige om Kent. Man kan nok ikke forlange at få mere ud af det nuværende spillermateriale end tilfældet er, men ifølge vandrørene er hans mandskabsbehandling ikke overbevisende. Eftersigende er det i overvejende grad Kuhn der står for kontakten med spillerne.
Såvidt jeg har forstået, er det også sådan, det skal fungere. Det er jo hele grunden til, at Kuhn foretrækker at være assistenttræner. Det var sandsynligvis det samme under Hamrén.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 10. jan 2013, 10:19

Til alle skeptikerne... Nu må I finde noget andet at gå op i!!

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... elsen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ska' vi hak'?

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 10. jan 2013, 10:32

og så fik skeptikerne så Lynge at gå op i.

Når det er sagt, er jeg rigtig glad for forlængelsen med Kent. Det er vigtigt med stabilitet i klubben på trænerfronten.

Kent er den perfekte mand for AaB disse år.

Besvar