Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af AMadsen » 8. jan 2013, 21:14

Hvor har du hørt det fra? rygter?

tror faktisk at den korte deadline, over for spillerforeningen, er rent spin. De vil presse Brøndby til at indgå en aftale, da de ikke ønsker at fremstå som en "klub lukker" (jo måske en 1. division klub som FC Fyn) min ikke store dejlige BIF
Guld? igen, igen...!

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 8. jan 2013, 21:18

Fc fyn forhandler fortsat med den udenlandske investor. Det var en klaphat fra næsby, der var ude og drømme søde drømme om at aftage spillere fra fc fyn.
In verbis simus faciles

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 8. jan 2013, 21:28

Rams skrev:Fc fyn forhandler fortsat med den udenlandske investor. Det var en klaphat fra næsby, der var ude og drømme søde drømme om at aftage spillere fra fc fyn.
Nå, ja okay, der kan man bare se.
Læste heller ikke artiklen særlig grundigt, så bare at første "offer" for ferie-penge sagen var røget.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 11. jan 2013, 21:13

Øland vil have 38 mio. kr. fra BIF - 20 mio i pant i stadion og 18 mio fra en ekstern investor. Jeg synes ellers hele tiden at det beløb der har været nævnt i forbindelse med BIF har været 20 mio. kr - resten må jo så være bod og renter.

http://www.sporten.dk/superligaen/saa-m ... and-af-bif" onclick="window.open(this.href);return false;

Det virker som om Øland fuldstændig har mistet jordforbindelsen, man kan jo godt frygte hvor beløbet ender når turen kommer til AaB.
AaB - the Nordic gateway to Europe

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 11. jan 2013, 21:41

Brent skrev:Øland vil have 38 mio. kr. fra BIF - 20 mio i pant i stadion og 18 mio fra en ekstern investor. Jeg synes ellers hele tiden at det beløb der har været nævnt i forbindelse med BIF har været 20 mio. kr - resten må jo så være bod og renter.

http://www.sporten.dk/superligaen/saa-m ... and-af-bif" onclick="window.open(this.href);return false;

Det virker som om Øland fuldstændig har mistet jordforbindelsen, man kan jo godt frygte hvor beløbet ender når turen kommer til AaB.
Det kan du godt have en pointe i - det med renterne, og hvis man ser det med AaB-perspektiv.

Til gengæld synes jeg godt nok, at dagens udvikling viser Brøndby i sin rene, usympatiske karakter. Det er måneder siden, at Spillerforeningen fik rettens ord for, at Brøndby skal af med penge for misligholdelse af de aftaler, klubbens formand endda selv havde forhandlet hjem. Siden afgørelsen har Brøndby ignoreret alle henvendelser fra Spillerforeningen - alt imens klubben har sørget for at betale de kreditorer, som Brøndby frygtede kunne finde på at begære dem konkurs.

Det ved de godt, at Spillerforeningen ikke tør, og derfor afleverer de nu en presbold af dimensioner mod Mads Øland som person med budskabet om, at han alene kan vælte Brøndby i afgrunden. Direktør Tommy Håkansson har endda den frækhed at sige, at Øland ødelægger "i første omgang Brøndby og i anden omgang dansk fodbold." Vor herre til hest, for en omgang bræk! Hvis nogen skulle være i tvivl: Dansk fodbold dør ikke, hvis Brøndby går konkurs. Dansk fodbold lever fint videre, og man kan uden problemer argumentere for, at det i virkeligheden ville styrke dansk fodbold, hvis medieinteressen blev tvunget væk fra den notorisk dårligt ledede skandaleklub. At Brøndby selv i sin nuværende form sætter lighedstegn mellem egen overlevelse og dansk fodbolds overlevelse, viser med al tydelighed, hvor grotesk galt fat den er med situationsfornemmelse og virkelighedsopfattelsen på Vestegnen.

Brøndby ligger, som de selv har redt. At de placerer ansvaret deres skæbne hos nogen, der har rettens ord for at have penge til gode, er simpelthen så pinligt, at det alene burde få sponsorer til at betakke sig fra at blive associeret med dansk fodbolds mest usympatiske klub. Brøndby er en klub, der har bragt sig selv i et gigantisk uføre, men også en klub, der ser ud til at blive reddet på en kombination af:

1) velvilje fra en suspekt rigmand med et svindelforetagende som redskab for sin formue.
2) kommunale støttekroner i en manøvre, der endda lader til at være på kant med loven.
3) et taktisk spil, der går ud på at gøre Mads Øland til hovedskurk i sagen med det soleklare udfald, at Øland må forholde sig til overvejelser om sin egen sikkerhed og tanken om, at hadefulde Brøndbytosser finder på at opsøge ham.

Så ja, det kan godt være, at Øland strammer den med kravet om renter på 18 millioner. Men jeg føler mig ret sikker på, at han ville have rettens ord for det, hvis det skulle komme til stykket. Over for det står Brøndby med repressalier, svinagtig opførsel og foragt for dansk lovgivning. Og dem skulle dansk fodbold have brug for? Tak, men nej tak!

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 11. jan 2013, 21:51

sulakvelidze skrev:
Brent skrev:Øland vil have 38 mio. kr. fra BIF - 20 mio i pant i stadion og 18 mio fra en ekstern investor. Jeg synes ellers hele tiden at det beløb der har været nævnt i forbindelse med BIF har været 20 mio. kr - resten må jo så være bod og renter.

Det kan du godt have en pointe i - det med renterne, og hvis man ser det med AaB-perspektiv.

Til gengæld synes jeg godt nok, at dagens udvikling viser Brøndby i sin rene, usympatiske karakter. Det er måneder siden, at Spillerforeningen fik rettens ord for, at Brøndby skal af med penge for misligholdelse af de aftaler, klubbens formand endda selv havde forhandlet hjem. Siden afgørelsen har Brøndby ignoreret alle henvendelser fra Spillerforeningen - alt imens klubben har sørget for at betale de kreditorer, som Brøndby frygtede kunne finde på at begære dem konkurs.

Det ved de godt, at Spillerforeningen ikke tør, og derfor afleverer de nu en presbold af dimensioner mod Mads Øland som person med budskabet om, at han alene kan vælte Brøndby i afgrunden. Direktør Tommy Håkansson har endda den frækhed at sige, at Øland ødelægger "i første omgang Brøndby og i anden omgang dansk fodbold." Vor herre til hest, for en omgang bræk! Hvis nogen skulle være i tvivl: Dansk fodbold dør ikke, hvis Brøndby går konkurs. Dansk fodbold lever fint videre, og man kan uden problemer argumentere for, at det i virkeligheden ville styrke dansk fodbold, hvis medieinteressen blev tvunget væk fra den notorisk dårligt ledede skandaleklub. At Brøndby selv i sin nuværende form sætter lighedstegn mellem egen overlevelse og dansk fodbolds overlevelse, viser med al tydelighed, hvor grotesk galt fat den er med situationsfornemmelse og virkelighedsopfattelsen på Vestegnen.

Brøndby ligger, som de selv har redt. At de placerer ansvaret deres skæbne hos nogen, der har rettens ord for at have penge til gode, er simpelthen så pinligt, at det alene burde få sponsorer til at betakke sig fra at blive associeret med dansk fodbolds mest usympatiske klub. Brøndby er en klub, der har bragt sig selv i et gigantisk uføre, men også en klub, der ser ud til at blive reddet på en kombination af:

1) velvilje fra en suspekt rigmand med et svindelforetagender som redskab for sin formue.
2) kommunale støttekroner i en manøvre, der endda lader til at være på kant med loven.
3) et taktisk spil, der går ud på at gøre Mads Øland som hovedskurk i sagen med det soleklare udfald, at Øland må forholde sig til overvejelser om sin egen sikkerhed og tanken om, at hadefulde Brøndbytosser finder på at opsøge ham.

Så ja, det kan godt være, at Øland strammer den med kravet om renter på 18 millioner. Men jeg føler mig ret sikker på, at han ville have rettens ord for det, hvis det skulle komme til stykket. Over for det står Brøndby med repressalier, svinagtig opførsel og foragt for dansk lovgivning. Og dem skulle dansk fodbold have brug for? Tak, men nej tak!
Selvfølgelig ligger de som de har redt gennem mange års ekstrem dårlig ledelse.

Men det er da på ingen måde pinligt at de placerer presset på Øland, det er da rent forhandlingstaktisk det eneste rigtige at gøre i deres situation, hvad skulle de ellers gøre? lukke og slukke? kassen er jo gabende tom på vestegnen.

Hvis spillerforeningen kommer med et krav på 25 mio. kr. plus det løse mod AaB, hvilket ikke vil overraske mig, vil vores eksistens også være særdeles truet.

Forstå mig ret, jeg hader også BIF, men i den her sag ligger min sympati ihvertfald ikke hos Øland.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 11. jan 2013, 22:00

At Spillerforeningen vil have sikkerheder til en værdi af 38 millioner kroner, er ikke nødvendigvis det samme som, at de vil have 38 millioner kroner.

Det er muligt at Spillerforeningen søger et større sikkerhedsbeløb, end hvad Brøndby skylder. Hvis Brøndby skulle gå konkurs, er et pants størrelse ikke nødvendigvis ensbetydende med, at man er sikret dette beløb. Det afhænger af, hvad aktivet (i dette tilfælde f.eks. stadion) kan indbringe, og for hvem dette aktiv ellers er stillet til sikkerhed for.
Nu aner jeg intet om beløbene, men hvis vi antager at Brøndby Stadion ville kunne omsættes til 50 millioner, og at der er i forvejen var stillet sikkerhed for 40 millioner til andre kreditorer, ville et pant på 20 millioner til Spillerforeningen reelt kun være 10 millioner værd. Sådan firkantet stillet op.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 11. jan 2013, 22:08

Brent skrev:Selvfølgelig ligger de som de har redt gennem mange års ekstrem dårlig ledelse.

Men det er da på ingen måde pinligt at de placerer presset på Øland, det er da rent forhandlingstaktisk det eneste rigtige at gøre i deres situation, hvad skulle de ellers gøre? lukke og slukke? kassen er jo gabende tom på vestegnen.
De behøver da ikke lukke kassen, fordi Spillerforeningen beder om garantier i tilfælde af en konkurs. Det kan Brøndby sagtens give dem uden at lukke og slukke - og det krav har Spillerforeningen i øvrigt mindst lige så meget ret til, som de andre krav Brøndby med glæde har efterlevet over for andre parter. At der er løbet så mange renter på, lyder ikke rart, men igen: Brøndby har gladeligt betalt andre kreditorer, mens renterne på den af retten stadfæstede gæld til Spillerforeningen er løbet op.

Brøndby har smidt sig på maven over for Nordea, spillere og medarbejdere. Og de kreditorer, der kunne finde på at begære Brøndby konkurs, har også fået, hvad de ville have. Men så snart vi kommer til Spillerforeningen, som vel at mærke har dansk lovgivning bag sig, så klynker Brøndby og gør sig til offer for en stor urimelighed.

Kald det bare forhandlingstaktik. Det er det også, når Jønke-typer giver et "tilbud man ikke kan modstå", men det tjener ikke dansk fodbold ære, at den slags foregår i 2013.

Brent skrev:Hvis spillerforeningen kommer med et krav på 25 mio. kr. plus det løse mod AaB, hvilket ikke vil overraske mig, vil vores eksistens også være særdeles truet.

Forstå mig ret, jeg hader også BIF, men i den her sag ligger min sympati ihvertfald ikke hos Øland.
Jeg kan sagtens forstå, at Brøndby føler sig presset. Men man kan ikke klandre Øland for at kræve garanti ved en eventuel konkurs. Han har loven på sin side. Brøndby har kun egne gadedrengemanerer og årtiers nedarvet og indoktrineret opfattelse af sig selv som noget ganske særligt og helt nødvendig for dansk fodbold.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. jan 2013, 00:33

sulakvelidze skrev: Jeg kan sagtens forstå, at Brøndby føler sig presset. Men man kan ikke klandre Øland for at kræve garanti ved en eventuel konkurs. Han har loven på sin side. Brøndby har kun egne gadedrengemanerer og årtiers nedarvet og indoktrineret opfattelse af sig selv som noget ganske særligt og helt nødvendig for dansk fodbold.
Jeg er helt enig. Brøndby burde være lykkelige over de ikke allerede er gået konkurs. De skulle efter dommen have betalt beløbet med en frist på 14 dage. Spillerforeningen har allerede strakt sig så langt, at de vil stå dårligt hvis en af de berørte spillere lagde en erstatningssag an mod spillerforeningen for at få deres tilgodehavende.

Øland har da ikke noget som helst valg (når nu det blev til en voldgift). Hvis han ikke kræver pengene ind, så svarer det jo til at han forærer BIF x antal millioner af spillerforeningens penge. Det kan jeg ikke tro han har mandat til at gøre - uden at have generalforsamlingen med inde over.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. jan 2013, 07:38

Pastorius skrev:
sulakvelidze skrev: Jeg kan sagtens forstå, at Brøndby føler sig presset. Men man kan ikke klandre Øland for at kræve garanti ved en eventuel konkurs. Han har loven på sin side. Brøndby har kun egne gadedrengemanerer og årtiers nedarvet og indoktrineret opfattelse af sig selv som noget ganske særligt og helt nødvendig for dansk fodbold.
Jeg er helt enig. Brøndby burde være lykkelige over de ikke allerede er gået konkurs. De skulle efter dommen have betalt beløbet med en frist på 14 dage. Spillerforeningen har allerede strakt sig så langt, at de vil stå dårligt hvis en af de berørte spillere lagde en erstatningssag an mod spillerforeningen for at få deres tilgodehavende.

Øland har da ikke noget som helst valg (når nu det blev til en voldgift). Hvis han ikke kræver pengene ind, så svarer det jo til at han forærer BIF x antal millioner af spillerforeningens penge. Det kan jeg ikke tro han har mandat til at gøre - uden at have generalforsamlingen med inde over.
Og så skal vi da også have "rabat". Vi har jo også økonomiske problemer, blot har vi forsøgt at gøre det ansvarlige i tide (i modsætning til Brøndby).
Janteloven eksisterer IKKE!

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Indlæg af 12mand » 12. jan 2013, 14:58

det her kan jo være godt for os. hvis brøndby får rabat, eller en afbetalingsordning, skal vi naturligvis også have det. jo længere brøndby får trukket tiden, jo længere tid har vi til at ligge penge til side til spillerforeningen. (hvilket jeg da stærkt regner med vi gør, ellers ville det da være hul i hovedet.
lynge er gud!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 12. jan 2013, 20:56

Spillerforeningen kommer med signaler til broby, som også AaB må benytte sig af, hvis det viser sig, at AaB bliver dømt til at betale et større beløb til Spillerforeningen.

- Henstand mod sikkerhed.

- En betalingsplan der strækker sig over flere år.

Det vil naturligvis gøre "slaget" noget lettere for AaB.
Uden Synd Ingen Frelse

Huckleberry
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Huckleberry » 21. jan 2013, 12:52

Per Nielsen fra Brøndby siger her at han ikke vil kræve feriepenge

Der har været nogle tekniske ting, jeg skulle have afklaret først. Jeg skulle finde ud af, om pengene ville gå til Feriefonden, hvis jeg frasagde mig dem. Hvis det var tilfældet, så ville jeg hellere kræve dem og så donere dem tilbage til Brøndby eller købe et sponsorat for pengene eller andet, der kunne hjælpe klubben, siger han.

- Det gør de ikke, og eftersom jeg ikke er medlem af Spillerforeningen, så ville jeg selv skulle køre en sag mod Brøndby for at få pengene og kunne give dem tilbage.

http://www.sporten.dk/fodbold/per-n-beh ... epenge-bif" onclick="window.open(this.href);return false;

Det samme må så gøre sig gældende for AaB, så spillere rent faktisk kan afstå fra deres feriepenge.. (hvis de ikke er medlem af spillerforeningen)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. jan 2013, 13:19

Huckleberry skrev:Per Nielsen fra Brøndby siger her at han ikke vil kræve feriepenge

Der har været nogle tekniske ting, jeg skulle have afklaret først. Jeg skulle finde ud af, om pengene ville gå til Feriefonden, hvis jeg frasagde mig dem. Hvis det var tilfældet, så ville jeg hellere kræve dem og så donere dem tilbage til Brøndby eller købe et sponsorat for pengene eller andet, der kunne hjælpe klubben, siger han.

- Det gør de ikke, og eftersom jeg ikke er medlem af Spillerforeningen, så ville jeg selv skulle køre en sag mod Brøndby for at få pengene og kunne give dem tilbage.

http://www.sporten.dk/fodbold/per-n-beh ... epenge-bif" onclick="window.open(this.href);return false;

Det samme må så gøre sig gældende for AaB, så spillere rent faktisk kan afstå fra deres feriepenge.. (hvis de ikke er medlem af spillerforeningen)
Hvis Per Nielsen har ret er det bestemt interessant, for specielt blandt vore tidligere udlandske spillere er der næppe mange som er medlem.

Men det får mig også til at spørge mig selv om der mon er noget i vejen for at spillere, som ikke ønsker at modtage pengene, ved at melde sig ud af spillerforeningen får mulighed for at afstå fra at få dem? Der burde vel i princippet ikke være noget i vejen for den fremgangsmåde, så længe der ikke er rejst et officielt krav på deres vegne, og der er vel heller intet i vejen for at disse spillere kunne genindmelde sig senere...

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 21. jan 2013, 23:36

Huckleberry skrev:Per Nielsen fra Brøndby siger her at han ikke vil kræve feriepenge
http://sporten.tv2.dk/2012-09-20-feriep ... -takke-nej" onclick="window.open(this.href);return false;
professor i arbejdsret ved Københavns Universitet, Jens Kristiansen til Sporten.tv2.dk

”Problemet er, at den enkelte ikke kan give afkald på kravene. Spillerforeningen har en selvstændig interesse i, at overenskomsten bliver efterlevet,” siger han.
Feriepengene render nok heller ingen steder førend Skat har skåret deres del.
Kom så de Hviie

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 22. jan 2013, 02:53

Selvom der i teorien nok er enighed om "frasigelsen" så kan der i praksis hurtigt blive lavet om på dette i denne konkrete situation.

Sagen her, er efter min viden, ret unik, hvor en lønmodtager frasiger sig penge de rent faktisk har krav på. Jeg har ikke hørt om dette før.

Kombineret med den specielle faggruppe, så kan det godt tænkes, at der via forhandling kommer resultater der adskiller sig fra den juridiske teori.

Jeg har iøvrigt heller ikke hørt om fagforeninger som tager sager fra personer der ikke er medlemmer af den pågældende fagforening. Som f.eks. Per Nielsen.
Uden Synd Ingen Frelse

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 31. jan 2013, 08:39

En lille detalje. Hvis Brøndby går konkurs inden for den her sæson, så bliver de taberdømt 0-3 i alle kampe. Siden AaB har vundet to over dem so far vil vi ikke få ekstra point, men det vil holdene omkring os, så reelt er det bedre for AaB at de spiller sæsonen færdig og så rykker ned.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 31. jan 2013, 08:57

Eksil skrev:En lille detalje. Hvis Brøndby går konkurs inden for den her sæson, så bliver de taberdømt 0-3 i alle kampe. Siden AaB har vundet to over dem so far vil vi ikke få ekstra point, men det vil holdene omkring os, så reelt er det bedre for AaB at de spiller sæsonen færdig og så rykker ned.
Er det noget du har et link til?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 31. jan 2013, 09:19

Eksil skrev:En lille detalje. Hvis Brøndby går konkurs inden for den her sæson, så bliver de taberdømt 0-3 i alle kampe. Siden AaB har vundet to over dem so far vil vi ikke få ekstra point, men det vil holdene omkring os, så reelt er det bedre for AaB at de spiller sæsonen færdig og så rykker ned.
Såfremt der udstedes et konkursdekret mod Brøndby og de trækkes ud af ligaen, så taberdømmes de 0-3 i de resterende uspillede kampe. Resultaterne i de allerede afviklede kampe består.
Det fremgik klart af pressemeddelelse fra DBU for et par dage siden.
Bienvenu Bassogog!

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 31. jan 2013, 09:25

astonvilla skrev:
Såfremt der udstedes et konkursdekret mod Brøndby og de trækkes ud af ligaen, så taberdømmes de 0-3 i de resterende uspillede kampe. Resultaterne i de allerede afviklede kampe består.
Det fremgik klart af pressemeddelelse fra DBU for et par dage siden.
Så vinderne af en Brøndby konkurs, vil være AGF og Randers, som har 2 kampe mod Brøndby i foråret.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Besvar