Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af Elscorpio » 14. dec 2012, 13:35

Lynge skal ikke sige ja foer det er sportsligt og oekonomisk attraktivt for baade Nicklas og AaB.

Haaber ikke han ryger foer vi har en afloeser paa samme niveau klar.

awnaw
2. div
2. div

Indlæg af awnaw » 14. dec 2012, 13:40

^ Mon ikke AaB har nogle spillere i kikkerten, hvis Helenius lige pludseligt bliver skudt afsted?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 14. dec 2012, 15:24

frederikshavneren skrev:
Det var offentligt kendt i sommers at Sporting Lissabon havde budt på Helenius
Det passer bare rigtig dårligt ind i beretningen om at AaB takkede nej, og Nicklas så var skuffet.

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 095310.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Bundgaard
1. div
1. div
Geografisk sted: 9670

Indlæg af Bundgaard » 14. dec 2012, 16:38

hmm er det bare mig der håber at Helenius bliver solgt i dette vindue ???? I min verden går han gratis til sommer hvis han ikke forlænger så vil det trodsalt lune i den slunkende kasse
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Sv: Re: Helenius

Indlæg af Hanga » 14. dec 2012, 16:51

Bundgaard skrev:hmm er det bare mig der håber at Helenius bliver solgt i dette vindue ???? I min verden går han gratis til sommer hvis han ikke forlænger så vil det trodsalt lune i den slunkende kasse
Han har et år tilbage af sin kontrakt til sommer, så helt gratis går han nok ikke, men det er så nok også sidste chance for at få en tilfredsstillende pris.

Jeg håber vi holder på holdet og går benhårdt efter top 4 og dermed kvalificerer os til europæisk.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Bundgaard
1. div
1. div
Geografisk sted: 9670

Re: Sv: Re: Helenius

Indlæg af Bundgaard » 14. dec 2012, 16:59

Hanga skrev:
Bundgaard skrev:hmm er det bare mig der håber at Helenius bliver solgt i dette vindue ???? I min verden går han gratis til sommer hvis han ikke forlænger så vil det trodsalt lune i den slunkende kasse
Han har et år tilbage af sin kontrakt til sommer, så helt gratis går han nok ikke, men det er så nok også sidste chance for at få en tilfredsstillende pris.

Jeg håber vi holder på holdet og går benhårdt efter top 4 og dermed kvalificerer os til europæisk.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
tak for info. jeg var bange for han røg til sommer. men så er vi helt på linje om at vi skal gå efter europa 100%
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 17. dec 2012, 00:55

A_Strandfelt skrev: Lynge hentydede flere gange til, med et smil, at journalisterne fra AaBinside godt kunne lægge blokken væk, når han skulle fortælle noget, og da jeg håber på et lignende arrangement en anden gang, kan jeg ikke fortælle alt, der blev sagt, men Lynge fortalte åbent, at man i sommers havde sagt nej til et stort tilbud på Helenius fra en stor europæisk klub. Dette havde skuffet Nicklas i nogle uger, men kun indtil det viste sig, at den pågældne klub kom i problemer og var gennem trænerfyring. Klubben blev dog ikke nævnt ved navn, men det viser, at man allerede én gang har sagt nej til et stort tilbud på Helenius.

Jeg vil klart anbefale folk, der bor i Aalborg-området, at deltage i et lignende arrangement en anden gang. Der blev snakket mange spændende emner, som man ikke læser i pressen. Det var tydeligt, at Lynge gerne ville fortælle os ting, som pressen ikke nødvendigvis får at vide. Der blev bl.a. snakket lønbudget, interessante samtaler med navngivne personer i dansk fodbold og i pressen, unge spillere, talentarbejde og meget mere.
Det lyder som et spændende arrangement.

Angående Lynges udmeldinger, så skal man nok have med i ligningen, at han sikkert gerne vil sende det signal til sponsorer og øvrige venner af klubben, at en attraktiv spiller som Helenius også er i klubben i foråret. Tilskuerne vil gerne se ham, sponsorerne vil gerne have mange tilskuere på stadion, det sender et signal om økonomisk overkskud, osv. Hvis Lynge stod og vred hænder og sagde: "Ja, nu skal vi jo bare ha solgt Helenius i en fart så vi kan betale lønnen", så var folk nok gået derfra med triste miner.

Det ER altså lige så sikkert som amen i kirken, at enhver spiller i klubben er til salg - for den rette pris.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 13. jan 2013, 16:02

Ifølge Tipsbladet er Fenerbahce interesseret i Helenius. Nu er der mange rygter så det er svært at vurdere hvor reel interessen er. Umiddelbart tror jeg heller ikke at et skifte til Fenerbahce vil være optimalt for Helenius. Fenerbahce er en storklub hvor
Helenius virkelig skal kæmpe for at opnå spilletid.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 13. jan 2013, 17:46

Menu
NyhederKlubberOnside TVTabellerLivescore
Frederik Sindberg Author
Foto: FrontzoneSport.dkPhoto
13/01/13 15:14 Post date Medie: Tyrkisk storklub lurer på Helenius
Fenerbahce meldes interesseret i Nicklas Helenius, skriver et tyrkisk medie.
Det tyrkiske sportsmedie HTspor skriver, at AaB's Nicklas Helenius er et muligt transferemne for den tyrkiske storklub Fenerbahce.

Fenerbahces førsteprioritet skulle dog være Montpelliers Younes Belhanda.

Hvis det ikke lykkedes at lande Belhanda, så skulle Helenius sammen med den 32-årige brasilianer Marcio Nobre været næste led på Fenerbahces ønskeliste.

Mediet gætter på, at Helenius vil koste omkring 11 mio. kr.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. jan 2013, 23:27

Efter eget udsagn er Helenius meget opmærksom på at komme til det rigtige sted, og ikke bare til udlandet for enhver pris. Alene af den grund frygter jeg ikke det mindste at historien om at han skulle skifte til et tyrkisk galehus skulle have noget på sig.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 14. jan 2013, 20:18

Tror heller ikke meget på tyrkerne. Hvis hn endelig skulle vælge tyrkiet vil Fernebache dog nok være en af de bedre klubber at komme til, der er da ihvertfald en hvis garanti for at lønen bliver udbetalt. Det er også en af de få tyrkiske klubber hvor en dansker har haft succes.
AaB - the Nordic gateway to Europe

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 15. jan 2013, 14:50

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/he ... fenerbahce" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg tror heller ikke at den tyrkiske liga er den rigtige for Helenius, derudover er det svært at slå til i en storklub som Fenerbahce hvor tålmodigheden overfor nye spillere nok er begrænset.

Spændende at se hvad der eventuelt kommer af interessante bud her i vinterens transfervindue. Helenius´ potentiale kan ingen være i tvivl om, men jeg tror at han vil have godt af at fortsætte udviklingen i AaB frem til sommer. Helenius har forbedret sig meget det sidste års tid, men niveauet er stadigvæk alt for svingende. Den ene kamp spiller han fremragende for i den næste at ligne en der ikke gider at være på banen.
Jeg håber virkelig at vi kan holde på Helenius frem til sommer, det anser jeg som altafgørende i jagten på en topplacering i forårssæsonen. Vi er virkelig afhængig af Helenius, der er ingen i truppen der kan erstatte ham. Med tanke på at han har kontraktudløb i sommeren 2014 er det perfekt hvis han bliver solgt til sommer.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 15. apr 2013, 12:27

http://www.bold.dk/nyt/Helenius-Europae ... afgoerende" onclick="window.open(this.href);return false;

Intet nyt under solen. Helenius vil gerne væk til sommer, uagtet om vi kvalificerer os til Euro League eller ej. Sommerens transfervindue er det optimale tidspunkt at sælge Helenius, især med tanke på at der snart kun er 1 år til Helenius´ kontrakt udløber.

Uha det bliver godt nok svært at finde en kvalificeret afløser. Den nye sportsdirektør (Krüger) får noget af en ilddåb når han kort efter sin tiltræden skal finde en kvalificeret erstatning for holdets største profil, tilmed skal erstatningen findes inden for et beskedent økonomisk råderum. Nemt bliver det under ingen omstændigheder, men mon ikke at Lynge får en slags "mentor" rolle i kulissen i sommerens transfervindue.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 15. apr 2013, 12:35

Jeg er egentlig lidt usikker på om det er særligt fornuftigt at finde en direkte erstatning til Helenius. Vores målsætning bør stadig være ret beskeden og langsigtet uanset hvor vi ender i ligaen, specielt med økonomien in mente. Derfor bør vi efter min mening stadig satse på egen avl, og kun byde på spillere med udviklingspotentiale. Helenius selv er netop et produkt af sparetiderne, og ville tvivlsomt have nået samme niveau allerede hvis han havde stået i skyggen af en stjerneangriber. Evt. forsøg med et lejemål ala Duncan, såfremt det er nødvendigt.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 15. apr 2013, 14:19

MHJ skrev:Jeg er egentlig lidt usikker på om det er særligt fornuftigt at finde en direkte erstatning til Helenius. Vores målsætning bør stadig være ret beskeden og langsigtet uanset hvor vi ender i ligaen, specielt med økonomien in mente. Derfor bør vi efter min mening stadig satse på egen avl, og kun byde på spillere med udviklingspotentiale. Helenius selv er netop et produkt af sparetiderne, og ville tvivlsomt have nået samme niveau allerede hvis han havde stået i skyggen af en stjerneangriber. Evt. forsøg med et lejemål ala Duncan, såfremt det er nødvendigt.
Nu smutter Kayke jo også og han æder vel en del lønkroner. Udover Frederiksen sidder vi så tilbage med Curth, som ikke har været bomber siden 2009 og Toft som ikke har vist noget. Synes det er for risky at satse udelukkende på succesfuld forfremmelse af Spalvis/V. Ahlmann. Er positivt ifht. Søren Frederiksen, men vil mene vi skal stile efter at få en bedre første angriber + SF virker til at fungere bedst med en makker, hvor de kan sætte hinanden op.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 15. apr 2013, 15:07

thomasjn skrev:
MHJ skrev:Jeg er egentlig lidt usikker på om det er særligt fornuftigt at finde en direkte erstatning til Helenius. Vores målsætning bør stadig være ret beskeden og langsigtet uanset hvor vi ender i ligaen, specielt med økonomien in mente. Derfor bør vi efter min mening stadig satse på egen avl, og kun byde på spillere med udviklingspotentiale. Helenius selv er netop et produkt af sparetiderne, og ville tvivlsomt have nået samme niveau allerede hvis han havde stået i skyggen af en stjerneangriber. Evt. forsøg med et lejemål ala Duncan, såfremt det er nødvendigt.
Nu smutter Kayke jo også og han æder vel en del lønkroner. Udover Frederiksen sidder vi så tilbage med Curth, som ikke har været bomber siden 2009 og Toft som ikke har vist noget. Synes det er for risky at satse udelukkende på succesfuld forfremmelse af Spalvis/V. Ahlmann. Er positivt ifht. Søren Frederiksen, men vil mene vi skal stile efter at få en bedre første angriber + SF virker til at fungere bedst med en makker, hvor de kan sætte hinanden op.
Nu siger jeg ikke at det sker automatisk, men FCK solgte i sommers deres største stjerne de sidste mange år, og hev et relativt ukent blad op som afløser. Man skal vist have meget imod FCK for at sige det ikke er nogen succes.
Vi er en udviklingsklub, og derfor skal vi erstatte de dygtige spillere vi har (i det her tilfælde Helenius) og erstatte med andre unge spillere. Så er jeg selvfølgelig godt klar over vi ikke vælter i spillere på den position der er oplagte afløsere, men jeg mener Rolf Toft skal være manden der erstatter Helenius. Hvis det så går helt af helvedes til, så synes jeg man skal hente en ny mand til vinter.
Måske det er lang tid at vente, men hellere have prøvet med egne talenter, og fejle end at hive en dyr nordmand/svensker ind der fejler på samme måde. Og vi har ikke rigtigt råd til lottokuponer af den størrelse.
Selvfølgelig skal der hentes spillere ind udefra indimellem, men så skal det være på samme måde som Søren Frederiksen.

På længere sigt er jeg i øvrigt sikker på Jannik Pohl kommer op og bliver et af de næste store salgsobjekter.

I øvrigt, er Ahlmann ikke kant? Eller har jeg misforstået noget her?

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 15. apr 2013, 16:26

V. Ahlmann kan dække alle offensive pladser, og ser ham også gerne brugt på toppen, selvom han nok mest af alt er kant.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 18. apr 2013, 19:06

Mainz tror jeg ikke er et helt dumt bud for Helenius selv.

http://www.bold.dk/nyt/Tyske-klubber-be ... l-Helenius" onclick="window.open(this.href);return false;

2 mio. euro + 25 % videresalg og vi har en deal.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 18. apr 2013, 19:14

doukas skrev:Mainz tror jeg ikke er et helt dumt bud for Helenius selv.

http://www.bold.dk/nyt/Tyske-klubber-be ... l-Helenius" onclick="window.open(this.href);return false;

2 mio. euro + 25 % videresalg og vi har en deal.
Synes også Mainz lyder som en god muligheder. Så vidt jeg har forstået har de en træner, som er rigtigt god til at udvikle spillere - vidst lidt en Jürgen Klopp-type. Derudover er Mainz ikke synderligt rige så hvis de smider penge for en ung spiller tror jeg på han får chancen til at falde til og tilpasse sig og de virker derudover til at slippe ret godt fra de fleste af deres indkøb.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 18. apr 2013, 19:49

2 mio Euro må være minimum. Han er ekstrem vigtig for os, og har vist de sidste 2 kampe, at han igen er ved at finde formen på rette tidspunkt. Hvis han lige kunne pande et par mere ind med hovedet inden sommer, så står klubberne for alvor klar med millionerne :-)

Besvar