Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af MrBangDK » 31. jan 2013, 22:06

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/01/31/191306.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

En alternativ vinkel på en konkurs!! :)

En ting der virkelig ville fryde mig ved en konkurs, vil være at få en opfølgning på den meget bestante udmelding fra Troels Troelsen: "Brøndby KAN IKKE gå konkurs. Klubben er for stor, og brandet er for stærkt til at klubben kan gå konkurs"..
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 31. jan 2013, 22:08

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 731475.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
I 2011 barberede Brøndby 24,9 mio. kr. af gælden, så man kun skylder 124 mio. kr. til banker og realkreditinstitutter - gæld, der primært skyldes ombygninger og udvidelser af Brøndby Stadion.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 31. jan 2013, 22:15

Det er bizart at glæde sig over at ens fjende bliver hængt nu når man selv står på trappen op til galgen, men man må jo leve i nuet. :cool:
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 31. jan 2013, 22:26

Provst i Brovst skrev:Det er bizart at glæde sig over at ens fjende bliver hængt nu når man selv står på trappen op til galgen, men man må jo leve i nuet. :cool:
Tja, måske var det noget af den stemning Hamsun prøvede at fange:
Men blide stunder det har alle. En Fange sitter på sin Kjærre og kjører til Skafottet, en Spiker gnager ham i Sætet, han flytter sig og føler det mere behagelig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 31. jan 2013, 22:34

tjah, det eneste jeg glæder mig over er at jo længere tid det trækker i langdrag i BIF og jo mere spillerforeningen kommer til at give køb på sine krav - jo længere tid går der før de sætter kløerne i AaB - og jo mere fordelagtig afbetalingsordning kan AaB sandsynligvis også få.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 31. jan 2013, 22:45

Meelsen skrev:Jeg ved ikke hvor meget man skal ligge i dette rygte og artiklen giver ikke rigtig nogen legitim grund til at decideret tro på at situationen forholder sig således, men I får den sku' alligevel..

http://www.denfri.dk/2013/01/dbu-er-int ... y-stadion/" onclick="window.open(this.href);return false;
Måske det alligevel bliver en DBU mulighed, hvis broby går konkurs.

Så er der nok et stadion på slagtilbud!
Uden Synd Ingen Frelse

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 1. feb 2013, 01:57

Halil skrev:
Meelsen skrev:Jeg ved ikke hvor meget man skal ligge i dette rygte og artiklen giver ikke rigtig nogen legitim grund til at decideret tro på at situationen forholder sig således, men I får den sku' alligevel..

http://www.denfri.dk/2013/01/dbu-er-int ... y-stadion/" onclick="window.open(this.href);return false;
Måske det alligevel bliver en DBU mulighed, hvis broby går konkurs.

Så er der nok et stadion på slagtilbud!
Kunne være vi skulle købe det for resten af Lucas millionerne.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

salling23
Superliga
Superliga

Indlæg af salling23 » 1. feb 2013, 08:01

Halil skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 731475.ece
I 2011 barberede Brøndby 24,9 mio. kr. af gælden, så man kun skylder 124 mio. kr. til banker og realkreditinstitutter - gæld, der primært skyldes ombygninger og udvidelser af Brøndby Stadion.
Det hjælper så ikke meget at barbere 24,9 mio af gælden til banker og realkreditinstitutter, når anden gæld stiger fra 43 mio til 81 mio fra 3.kvartal 11 til 3.kvartal 12

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/01/31/153225.htm
Brøndbys gæld til leverandører er steget eksplosivt på kun et år og udgjorde ved udgangen af tredje kvartal 2012 81 millioner kroner mod 43 millioner kroner på samme tid i 2011.
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

JLB
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Her

Indlæg af JLB » 1. feb 2013, 08:27

MrBangDK skrev:http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/01/31/191306.htm

En alternativ vinkel på en konkurs!! :)

En ting der virkelig ville fryde mig ved en konkurs, vil være at få en opfølgning på den meget bestante udmelding fra Troels Troelsen: "Brøndby KAN IKKE gå konkurs. Klubben er for stor, og brandet er for stærkt til at klubben kan gå konkurs"..
Oraklet Troels Troelsen var igennem på dr den anden dag. Der mente han, at spillerforeningen var griske, og at når nu Brøndby havde det så hårdt, så burde spillerforeningen give Brøndby en klækkelig rabat. Spillerforeningen havde jo fået rettens ord for, at de har ret til pengene, så der var jo ingen grund til at Brøndby også skulle betale dem, når nu Brøndby har det så hårdt økonomisk.

Det var fuldstændig sort, og manden mener at man skal se bort fra rettens ord og at spillerne skal give afkald på deres tilgodehavende fordi det er synd for Brøndby. Argh, så undlad da at give den mand taletid i medier e
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 1. feb 2013, 10:00

Er det i det hele taget ikke som om, at alle eksperterne i sportsøkonomi er en gang smartasses der lukker varm luft ud og rent akademisk har ret rygdækning for det bavl de altid lukker ud. Både Fernando og Troels Troelsen er i hvert fald nogle blålys at høre. Utroligt, at medierne ikke har fundet nogle mere kompetente, men det siger vel så igen alt om dansk presse.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 1. feb 2013, 10:20

thomasjn skrev:Er det i det hele taget ikke som om, at alle eksperterne i sportsøkonomi er en gang smartasses der lukker varm luft ud og rent akademisk har ret rygdækning for det bavl de altid lukker ud. Både Fernando og Troels Troelsen er i hvert fald nogle blålys at høre. Utroligt, at medierne ikke har fundet nogle mere kompetente, men det siger vel så igen alt om dansk presse.
Det er ikke kun i sportspressen at det er et problem med de her overeksponerede eksperter, der lægger navn til almindeligheder.
Problemet er at pressen skal have et navn og autoritet (hvor bleg den end måtte være) at hænge en holdning op på, og ikke bare (uden for lederne) kan fremføre deres vurderinger i journalistiske artikler. De gør det i hvert fald ikke. Deloitte-eksperten der nogle gange bliver brugt er på noget fastere grund vidensmæssigt, men - af samme grund - også lidt mindre farverig i sine udtalelser. Det stemmer jo ikke godt overens med pressens behov.

Løsningen er kildekritik, og imødegå ethvert forsøg på at gøre dem til autoriteter på et forum som dette. Hverken Troelsen eller Fernando har nogensinde vist en indsigt der går udover hvad man kunne komme frem til med alm sund fornuft og en helt basal viden om området. Begge har dog jævnligt spændt nogle af deres konklusioner og vurderinger hårdere end kendsgerningerne har kunnet bære.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 1. feb 2013, 11:01

Pastorius skrev:
thomasjn skrev:Er det i det hele taget ikke som om, at alle eksperterne i sportsøkonomi er en gang smartasses der lukker varm luft ud og rent akademisk har ret rygdækning for det bavl de altid lukker ud. Både Fernando og Troels Troelsen er i hvert fald nogle blålys at høre. Utroligt, at medierne ikke har fundet nogle mere kompetente, men det siger vel så igen alt om dansk presse.
Det er ikke kun i sportspressen at det er et problem med de her overeksponerede eksperter, der lægger navn til almindeligheder.
Problemet er at pressen skal have et navn og autoritet (hvor bleg den end måtte være) at hænge en holdning op på, og ikke bare (uden for lederne) kan fremføre deres vurderinger i journalistiske artikler. De gør det i hvert fald ikke. Deloitte-eksperten der nogle gange bliver brugt er på noget fastere grund vidensmæssigt, men - af samme grund - også lidt mindre farverig i sine udtalelser. Det stemmer jo ikke godt overens med pressens behov.

Løsningen er kildekritik, og imødegå ethvert forsøg på at gøre dem til autoriteter på et forum som dette. Hverken Troelsen eller Fernando har nogensinde vist en indsigt der går udover hvad man kunne komme frem til med alm sund fornuft og en helt basal viden om området. Begge har dog jævnligt spændt nogle af deres konklusioner og vurderinger hårdere end kendsgerningerne har kunnet bære.
Helt enig!

Fernando Olsen er den varme lufts konge. Jeg kan ikke tage noget af det han siger seriøst. Han har selvfølgelig også fået meget på munden, når han optrædte i "fobol uden filter".

Troels Troelsen er vel godt nok økonom. Men inkompetent af helvedes til, når det kommer til at spå om fremtiden. Han har ikke haft ret i noget som helst af det han har sagt.

At journalister stadig benytter sig af inkompetente og sensationshungrende personer, selvom deres "spådomme" har vist sig deciderede forkerte siger også en del om journalisternes lave niveau. Ynkeligt.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 1. feb 2013, 12:16

Vi skal ikke mange måneder tilbage, før høtyvene blev fundet frem fra laden og faklerne tændt her på siden og bl.a.efterlyst adresser på spillerne så der kunne oprettes en hjemmeside der kunne udstille de griske og skruppelløse svin i den offentlige gabestok, som ville have de penge udbetalt, de nu havde rettens ord for de har tilgode. Situationen er åbenbart en anden, når det gælder de samme spiller på Vestegnen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 1. feb 2013, 12:30

NIN den fromme skrev:Vi skal ikke mange måneder tilbage, før høtyvene blev fundet frem fra laden og faklerne tændt her på siden og bl.a.efterlyst adresser på spillerne så der kunne oprettes en hjemmeside der kunne udstille de griske og skruppelløse svin i den offentlige gabestok, som ville have de penge udbetalt, de nu havde rettens ord for de har tilgode. Situationen er åbenbart en anden, når det gælder de samme spiller på Vestegnen.
Selv på debatsiden var der jo også dengang nuancer i det. Jeg har aldrig ment andet end at klubberne selvfølgelig skal overholde de aftaler der er indgået. Det synes jeg også spillerne skal, hvad enten de er lavet skriftligt eller mundtligt eller om de formelt set er korrekte. Jeg har ikke hørt en eneste Brøndbyspiller sige offentligt at det var efter aftale at pengene blev udbetalt som de gjorde. Det er heldigvis anderledes i AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af NIN » 1. feb 2013, 12:44

Pastorius skrev:
NIN den fromme skrev:Vi skal ikke mange måneder tilbage, før høtyvene blev fundet frem fra laden og faklerne tændt her på siden og bl.a.efterlyst adresser på spillerne så der kunne oprettes en hjemmeside der kunne udstille de griske og skruppelløse svin i den offentlige gabestok, som ville have de penge udbetalt, de nu havde rettens ord for de har tilgode. Situationen er åbenbart en anden, når det gælder de samme spiller på Vestegnen.
Selv på debatsiden var der jo også dengang nuancer i det. Jeg har aldrig ment andet end at klubberne selvfølgelig skal overholde de aftaler der er indgået. Det synes jeg også spillerne skal, hvad enten de er lavet skriftligt eller mundtligt eller om de formelt set er korrekte. Jeg har ikke hørt en eneste Brøndbyspiller sige offentligt at det var efter aftale at pengene blev udbetalt som de gjorde. Det er heldigvis anderledes i AaB.
De var vist for små til at kunne tælle som nuancer. Havde Troels Troelsen udmeldt det samme på landsdækkende tv, var det AaB der stod og på planken og var milimeter fra konkurs, så var han næppe en cirkusklovn i ret manges øjne her på siden, men en moderne Jens Langkniv. Hvad spillerne i øvrigt udmelder eller ej (det er jo i princippet deres egen sag) så er det dommen der tæller. Længere er den ikke om man så er enig eller ej. Og det er dét spillerforeningen må forholde sig til og nu ser ud til at tage Brøndby af med livet.

Men lad os kigge på stemningen igen, når det bliver vores tur.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 1. feb 2013, 14:20

NIN den fromme skrev: De var vist for små til at kunne tælle som nuancer. Havde Troels Troelsen udmeldt det samme på landsdækkende tv, var det AaB der stod og på planken og var milimeter fra konkurs, så var han næppe en cirkusklovn i ret manges øjne her på siden, men en moderne Jens Langkniv. Hvad spillerne i øvrigt udmelder eller ej (det er jo i princippet deres egen sag) så er det dommen der tæller. Længere er den ikke om man så er enig eller ej. Og det er dét spillerforeningen må forholde sig til og nu ser ud til at tage Brøndby af med livet.

Hvad er pointen? At vi ikke må kritisere Troelsen (fordi han alligevel er en helt), eller at du et orakel, der kan lodde stemningen og den moralske status på samtlige påloggede på debatsiden, og derfor uanset ved bedre end os andre?

Troelsen er da en cirukusklovn uanset om han en gang imellem skulle ramme korrekt?
Jeg kunne aldrig finde på at laste ham, hvis situationen skulle ende med at AaB gik konkurs eller skal leve mange år henslægt i gældslænker. Indtil det sker forbeholder jeg mig retten til at have (blind) tillid til at AaB har handlet på en måde der gør at situationen stiller sig anderledes her, og fryde mig over Brøndbys ulykke. Nogle uger efter de er gået konkurs, indfinder der sig muligvis rum for en smule eftertanke, men jeg skal lige have grinet af først.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 1. feb 2013, 14:52

Pastorius skrev:
Håber du har ret i at AaBs kontrakter var anderledes skruet sammen, men jeg tvivler ærligt talt.

- I min kontrakt med Brøndby stod der, at det var inklusiv feriepenge, og det er det, som jeg forholder mig til. Det er penge jeg aldrig har forventet at få, og jeg vil ikke have dem, siger han.

Per Nielsen: http://www.sporten.dk/fodbold/per-n-beh ... epenge-bif
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. feb 2013, 15:01

Yep, spillere der vil have dobbelt feriepenge er nogle grådige svin. Jeg ville selv gerne have det hvis det var mig. Ergo er jeg et potentielt grådigt svin.
Men jeg elsker da hvis Brøndby går ned pga deres tidligere spilleres grådighed. Er det dobbeltmoralsk?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 1. feb 2013, 17:10

Gå nu konkurs for faen!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af NIN » 1. feb 2013, 17:28

Pastorius skrev:
NIN den fromme skrev: De var vist for små til at kunne tælle som nuancer. Havde Troels Troelsen udmeldt det samme på landsdækkende tv, var det AaB der stod og på planken og var milimeter fra konkurs, så var han næppe en cirkusklovn i ret manges øjne her på siden, men en moderne Jens Langkniv. Hvad spillerne i øvrigt udmelder eller ej (det er jo i princippet deres egen sag) så er det dommen der tæller. Længere er den ikke om man så er enig eller ej. Og det er dét spillerforeningen må forholde sig til og nu ser ud til at tage Brøndby af med livet.

Hvad er pointen? At vi ikke må kritisere Troelsen (fordi han alligevel er en helt), eller at du et orakel, der kan lodde stemningen og den moralske status på samtlige påloggede på debatsiden, og derfor uanset ved bedre end os andre?

Troelsen er da en cirukusklovn uanset om han en gang imellem skulle ramme korrekt?
Jeg kunne aldrig finde på at laste ham, hvis situationen skulle ende med at AaB gik konkurs eller skal leve mange år henslægt i gældslænker. Indtil det sker forbeholder jeg mig retten til at have (blind) tillid til at AaB har handlet på en måde der gør at situationen stiller sig anderledes her, og fryde mig over Brøndbys ulykke. Nogle uger efter de er gået konkurs, indfinder der sig muligvis rum for en smule eftertanke, men jeg skal lige have grinet af først.
Din lille lap med status som debatssidens orakel, syede din mor vist fast nakken på dig for mange år siden, så den vil om noget være uretfærdig at fratage dig så sent i dit livsforløb. Hvem og hvad du griner af, kunne samtidig ikke være mig mindre ligegyldig, dog vil jeg i den anledning tillade mig at trække på smilebåndet omkring blind tillid til AaB, når vi snakker økonomi. På den måde kan den ene hånd så fodre den anden. Ang. at lodde stemningen, så kræver det næppe hverken kaffegrums eller en fedtet krystalkugle, men blot at genlæse tråden om feriepenge.

P.S. Per Nielsen er ingen spiller i Brøndby?

Låst