Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Re: Myten om, at dansk fodbold har brug for Brøndby

Indlæg af thomasjn » 15. feb 2013, 11:35

astonvilla skrev:
Halil skrev:Nej, de er vel allerede blevet brugt på mindre håbløse projekter end broby.

Jeg tror at brobys planer falder på gulvet og emissionen giver meget mindre end forventet.

På mandag fremlægger broby iøvrigt årsregnskab. Det skal nok også blive sjovt. Det bliver dog sikkert udskudt et par gange.
Strike One:
http://borsen.dk/nyheder/investor/artik ... nskab.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gab, kan vi ikke bare få aflivet dinosauren på vestegnen nu? Brøndbys tid i dansk topfodbold er slut og længere ude i fremtiden vil de bare være en parentes i dansk topfodbold fra 1985 til 2005 + 8 år som klassens ufrivillige pauseklovn. Nu er det bare trættende at skulle bombarderes med de sidste kræmpetræninger i medierne. I øvrigt groteskt, at der kan få lov at være så meget uorden i et firma, at de gang på gang ikke har regnskabet klar til tiden.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 15. feb 2013, 11:42

At de er nød til at udskyde årsregnskabet ser jeg nu ikke det store i. De har lige været igennem en enorm proces for at skabe en redning, og det har uden tvivl trukket på samtlige ressourcer i virksomheden, hvorfor de vel er kommet noget bagud i udarbejdelsen af årsregnskabet (det er ikke noget man bare sådan lige laver).

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 23. feb 2013, 19:49

Særlig i denne sæson har jeg set meget Premier League fodbold. Det har passet bedre ind i min kalender, ikke på grund af Laudrup. Det er Liverpool, som tæller.

I dag mens jeg sad og så QPR - ManU tænkte jeg, at en grunden til, at jeg så PrL var selvfølgelig god fodbold, men også at jeg så mange forskellige hold. Nu kan jeg til superligaen kun tage 3+. Ergo ser jeg ikke ret mange hold, da det ene hold desværre er forprogrammeret hos 3+.

Ligesom i gamle dage, hvor TV2 altid viste Barcelona fra Spanien, lige indtil den sæson, hvor Laudrup skiftede til Real.

Det bliver simpelthen for kedeligt.

Så istedet for kamera ind i omklædningsrummet, så er det rotation blandt holdene, som mangler. 6'eren ville også en sæson eller to kunne voldbolle ManU og få en del seerere, men det er bare ikke fornyelse. Det samme gælder med Brøndby.

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 27. feb 2013, 06:50

Kuppet er tilsyneladende ikke et kup alligevel:

http://www.90minutter.dk/advokat-tovhol ... torgruppe/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når vi mener, at der skal ske ændringer i ledelsen, er det for at få nyt blod ind, for at få vasket tavlen ren, så man kan kigge fremad, mens advokater og alle mulige andre rydder op og kigger bagud på feriepengesager og hvad, der ellers måtte ligge, slår advokaten fast og benægter, at der vil være tale om et kup.

- Det her er ikke et spørgsmål om at kuppe den nuværende ledelse. Det er en hjælpende hånd til at tilføre de nødvendige midler og de rigtige personer til at føre klubben videre. Det er noget, der vil ske i samarbejde med klubben og aktionærerne og naturligvis gennem en dialog med alle dele af klubben — med fansene, med amatørerne, veteranerne. Kort sagt: Alle konstruktive kræfter i Brøndby, siger Jeppe Stokholm.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. feb 2013, 07:23

Peder V Mikkelsen skrev:Kuppet er tilsyneladende ikke et kup alligevel:

http://www.90minutter.dk/advokat-tovhol ... torgruppe/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når vi mener, at der skal ske ændringer i ledelsen, er det for at få nyt blod ind, for at få vasket tavlen ren, så man kan kigge fremad, mens advokater og alle mulige andre rydder op og kigger bagud på feriepengesager og hvad, der ellers måtte ligge, slår advokaten fast og benægter, at der vil være tale om et kup.

- Det her er ikke et spørgsmål om at kuppe den nuværende ledelse. Det er en hjælpende hånd til at tilføre de nødvendige midler og de rigtige personer til at føre klubben videre. Det er noget, der vil ske i samarbejde med klubben og aktionærerne og naturligvis gennem en dialog med alle dele af klubben — med fansene, med amatørerne, veteranerne. Kort sagt: Alle konstruktive kræfter i Brøndby, siger Jeppe Stokholm.

De er i hvert fald klar over der skal mange penge til - flere end de har på nuværende tidspunkt:
Det her er ikke et ekskluderende projekt, men et inkluderende projekt, siger Jeppe Stokholm til BT.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 27. feb 2013, 17:36

PerPer melder nu fra som investor.

Ikke overraskende.

Alle meldinger der kommer fra broby i disse tider skal ses på med meget kritiske øjne. Det er ofte en meget alternativ version af sandheden der kommer.

Senest PerPer.

Iøvrigt virker den "investor" gruppe noget suspekt - Fobolspillere har en begrænset periode, at tjene gode penge i. Vil man virkeligt knalde dem ned i det sorte hul der hedder broby if og se dem forsvinde? Det virker ulogisk for en person der får bare et minimum af rådgivning!

På den anden side er de spillere der er nævnt, nogle dumme bastardoer, så måske det er rigtigt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. feb 2013, 22:14

Halil skrev:PerPer melder nu fra som investor.

Ikke overraskende.

Alle meldinger der kommer fra broby i disse tider skal ses på med meget kritiske øjne. Det er ofte en meget alternativ version af sandheden der kommer.

Senest PerPer.

Iøvrigt virker den "investor" gruppe noget suspekt - Fobolspillere har en begrænset periode, at tjene gode penge i. Vil man virkeligt knalde dem ned i det sorte hul der hedder broby if og se dem forsvinde? Det virker ulogisk for en person der får bare et minimum af rådgivning!

På den anden side er de spillere der er nævnt, nogle dumme bastardoer, så måske det er rigtigt.
Det er helt vildt sjovt at du kalder Brøndby for Broby, jeg klasker mig i hvert fald voldsomt på lårene af grin hver eneste gang jeg læser det...

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 28. feb 2013, 00:49

http://onside.dk/superligaen/tovholder- ... e-skal-ind" onclick="window.open(this.href);return false;
Tidligere har det været fremme, at Daniel Agger, Thomas Kahlenberg, Johan Elmander og Per Nielsen også ville støtte projektet økonomisk, men det afviser Jeppe Stokholm dog.
Jeppe Stokholm omtales som tovholder, så han ved vel hvad han taler om, han har også ansat Peter Madsen som studentermedhjælper. I VU har han i øvrigt været god til at bruge penge:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 927820.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

BIF har tilsyneladende ikke udbetalt bonus i december måned som de plejer, så DBU sørger sikkert for at aflyse deres første kamp da man ikke kan deltage i DBUs turneringer når man skylder løn til de ansatte:

http://onside.dk/superligaen/avis-bif-s ... gler-bonus" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onside.dk/superliga/dbu-har-haft ... a-braettet" onclick="window.open(this.href);return false;
Ebbesen forklarer, at Brøndby heller ikke må skylde penge til offentlige myndigheder eller ansatte, og det gør man i feriepengesagen. DBU vil dog ikke fratage Brøndby licensen, da klubben stadig er i dialog med Spillerforeningen.
DBU/ Peter Ebbesen kunne godt finde ud af at være proaktiv overfor AaB og FCM (i forbindelse med bekymring omkring tilstrækkelig egenkapital i forhold til lønsummen), det bliver spændende at se om de også kan være det overfor BIF (jeg regner dog ikke med det, DBU mener vel at BIF er i en positiv dialog med Spillerforeningen).

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 28. feb 2013, 00:55

Peder V Mikkelsen skrev:
http://onside.dk/superligaen/tovholder- ... e-skal-ind" onclick="window.open(this.href);return false;
Tidligere har det været fremme, at Daniel Agger, Thomas Kahlenberg, Johan Elmander og Per Nielsen også ville støtte projektet økonomisk, men det afviser Jeppe Stokholm dog.
Jeppe Stokholm omtales som tovholder, så han ved vel hvad han taler om, han har også ansat Peter Madsen som studentermedhjælper. I VU har han i øvrigt været god til at bruge penge:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 927820.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

BIF har tilsyneladende ikke udbetalt bonus i december måned som de plejer, så DBU sørger sikkert for at aflyse deres første kamp da man ikke kan deltage i DBUs turneringer når man skylder løn til de ansatte:

http://onside.dk/superligaen/avis-bif-s ... gler-bonus" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onside.dk/superliga/dbu-har-haft ... a-braettet" onclick="window.open(this.href);return false;
Ebbesen forklarer, at Brøndby heller ikke må skylde penge til offentlige myndigheder eller ansatte, og det gør man i feriepengesagen. DBU vil dog ikke fratage Brøndby licensen, da klubben stadig er i dialog med Spillerforeningen.
DBU/ Peter Ebbesen kunne godt finde ud af at være proaktiv overfor AaB og FCM (i forbindelse med bekymring omkring tilstrækkelig egenkapital i forhold til lønsummen), det bliver spændende at se om de også kan være det overfor BIF (jeg regner dog ikke med det, DBU mener vel at BIF er i en positiv dialog med Spillerforeningen).
Jeg burde nok have smidt indlægene i den her tråd i stedet for, men nu må i nøjes med et link:

viewtopic.php?p=388485#p388485" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 28. feb 2013, 10:19

Jesper Schmidt skrev:

Ikke overraskende.

Senest PerPer.

Det er helt vildt sjovt at du kalder Brøndby for Broby, jeg klasker mig i hvert fald voldsomt på lårene af grin hver eneste gang jeg læser det...
Hvad er det du bitcher over?

Misforstår du hvem der bliver skrevet om?

Synes du selv, at broby fortjener at blive skrevet om med stor respekt?

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 28. feb 2013, 10:25

Peder V Mikkelsen skrev:

Fint redegørende indlæg, Peder. Dine indlæg om økonomi osv. har ofte en stor detaljegrad. Det skal du have tak for.

PerPer har ikke, på noget tidspunkt, været inde som investor. Derfor er det naturligvis forkert det jeg skrev. Men PerPer virker ikke til at skulle være ambassadør eller have noget lign. med broby, hvorfor det egentlig ikke ændrer på min pointe - Alt der kommer fra broby skal tages med en del skepsis.

Det med offentlig myndighed og skylde penge - Jeg kan regne ud, at det ikke gælder for kommunen. Korrekt?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 28. feb 2013, 10:33

Halil skrev: Hvad er det du bitcher over?

Men hvorfor "broby"? Det giver ikke rigtig nogen mening (eftersom der ikke er ret mange broer derude) og lyder egentlig pænere end Brøndby.

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 28. feb 2013, 11:28

Der er faktisk en by der hedder Broby. Og den ligger ikke på pestegnen.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 28. feb 2013, 11:34

Yankee skrev:
Halil skrev: Hvad er det du bitcher over?

Men hvorfor "broby"? Det giver ikke rigtig nogen mening (eftersom der ikke er ret mange broer derude) og lyder egentlig pænere end Brøndby.
Jeg oplevede engang et par knægte der rendte rundt med flettede armbånd(armbånd med statements), hvor der stod Broby IF i gule og blå farver. Det var dåmt. Bizart dåmt.

Kombineret med deres fine chant: "BROBY... IF... BROBY...IF" så har det hængt ved.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 28. feb 2013, 12:03

Jeg plejer at kalde dem for Brömböh! Bøf er for latterligt (måske fordi jeg eeeeelsker er god bøf) og Broby er lidt mærkeligt...
...man kunne selvfølgelig er der også muligheden at kalde dem for Brøndby...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. feb 2013, 14:37

Halil skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Jeg synes såmænd bare det er ekstremt lidt sjovt at kalde Brøndby for Broby, og iøvrigt ikke mindst totalt meningsløst. Hvis det er din mening at få det til at lyde nedsættende og respektløst overfor dem, synes jeg altså helt ærligt virkelig ikke rigtigt det virker. :)

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 28. feb 2013, 15:20

Jesper Schmidt skrev:
Halil skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Jeg synes såmænd bare det er ekstremt lidt sjovt at kalde Brøndby for Broby, og iøvrigt ikke mindst totalt meningsløst. Hvis det er din mening at få det til at lyde nedsættende og respektløst overfor dem, synes jeg altså helt ærligt virkelig ikke rigtigt det virker. :)
Godt. Det skal ikke være sjovt.

Jeg har forklaret baggrunden for udtrykket.

Hvad er meningen med din smiley? Skal dit indlæg ikke tages seriøst?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 28. feb 2013, 15:32

Jesper Schmidt skrev:
Halil skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Jeg synes faktisk det sjovest indtil nu har været, at du bliver beskyldt for at bitche over at du ikke synes det er sjovt, at kalde Brøndby Broby. Når det nu åbenlyst er noget af det sjoveste - overhovedet. Ikke mindst fordi, det så ikke skal være sjovt. Plus hakket i tuden med smiley'en, den må gøre ondt. Husk på, hvis man smiler, mener man ikke hvad man siger.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 28. feb 2013, 16:58

Halil skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Halil skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Nu er det jo ikke første gang til trang til at kalde spillere og klubber besynderlige øgenavne kommenteres. Men det er jo alle os andre den er gal med... :)

En smiley i dette og, går jeg ud fra, Jesper Schmidts tilfælde betyder blot at vi ikke er ude på at jorde dig fuldstændigt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. feb 2013, 18:45

Køllen I Møllen skrev:
Halil skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Halil skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Nu er det jo ikke første gang til trang til at kalde spillere og klubber besynderlige øgenavne kommenteres. Men det er jo alle os andre den er gal med... :)

En smiley i dette og, går jeg ud fra, Jesper Schmidts tilfælde betyder blot at vi ikke er ude på at jorde dig fuldstændigt.
Exactly, smiley'en skulle egentlig bare indikere at jeg ikke sad med mord i øjnene og skrev mit indlæg.

Selv efter baggrundshistorien forstår jeg iøvrigt ikke hvorfor du synes de konsekvent skal kaldes Broby, Halil... men det er muligt det bare er mig.

Jeg tror bare lige så stille og roligt jeg bakker ud med endnu en anti-mord-i-øjnene-smiley :)

Låst