...hvilket jo så netop afliver din påstand om, at alle kampe er lige trælse at tabe. Jeg kan nu forstå, at du i virkeligheden mener det modsatte.AllanPedersen skrev:Dit eget argument gør sku da den her kamp den værste at tabe.. Silkeborg er et a de hold vi skal have 3 point mod.. Det får vi ikke mod FCK i parken..sulakvelidze skrev:At alle kampe er lige trælse at tabe, er pr definition noget vrøvl. Eller du er måske lige så sur over et nederlag til FCK som til Silkeborg? Jeg vil også meget hellere tabe til Silkeborg end til OB og FCN, som er vores direkte konkurrenter i toppen. Og jeg vil meget hellere tabe til Esbjerg end til Brøndby.AllanPedersen skrev:Nej det er der ikke.. det er 3 point i hver kamp man spiller om.. og de er alle lige træls at tabe.sulakvelidze skrev:Det gør det ikke til en sejr, men der er kampe, der er værre at tabe end andre. Længere er den egentlig ikke.AllanPedersen skrev:Jeg kan virkelig ikke bruge det brøndby argument til noget som helst
fatter ikke engang i gider smide rundt med det herinde..
som om det så gør det til en lille sejr?
fvck da brøndby.. det er os der har smidt 3 point væk i dag...
så kan du sidde og fryde dig over at brøndbys nærmeste modstander i nedrykningskampen har fået 3 point
jeg vælger at være skuffet over AaB i stedet.
Den slags valg har man selvfølgelig ikke, og derfor kan man kun ærgre sig over et nederlag som det i dag. Men det ændrer ikke på, at det er en trøst, at nederlaget gør Brøndbys problemer større.
Nå, ligemeget...din mening er fin nok, jeg er bare ikke enig. Jeg kan godt ærgre mig over et nederlag og alligevel finde en trøst i, at det rammer Brøndby. Det kan du åbenbart ikke.
Silkeborg - AaB
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Re: Silkeborg - AaB
-
jensemand57
- Allstar

Træner- og lægestaben skal have styr på de skader og helst inden onsdag.
Lad os nu være ærlige i stedet for at skyde på holdet, ledelsen og jeg ved ikke hvad. Det bliver (som forventet) en enormt fysisk kamp, hvor Silkeborg laver mange frispark og søger duellen gang på gang. I perioder får vi spillet os ud af deres pres og dueller, men i mange situationer bliver vores pasningsspil for risikobetonet og vi inviterer derfor Silkeborg til at møve os væk.
Det er nemt at pege på de spillere, vi mangler, men idag var det åbenlyst at vi manglede nærkampsstyrke. Vores venstreside var katastrofalt tyndbenet før pausen, hvilket vi heldigvis får repareret lidt på.
I sidste ende er vi ikke langt fra at få point mod et toptændt Silkeborg-mandskab, der spillede som mænd mod drenge idag. De havde fysikken og rutinen, hvilket naturligt nok viste sig afgørende på en bane og en dag som idag. Forhåbentlig er det en god lærestreg omkring hvad der kræves for at vinde kampe i vinterhalvåret i Superligaen. Jeg er ikke så pessimistisk for vi så mange gode momenter i vores spil og en kampberedt indstilling over hele banen. Vi kunne ikke komme med ret meget mere når vi kun havde én mand over 25 år og én mand over 80 kg - groft sagt.
Det er nemt at pege på de spillere, vi mangler, men idag var det åbenlyst at vi manglede nærkampsstyrke. Vores venstreside var katastrofalt tyndbenet før pausen, hvilket vi heldigvis får repareret lidt på.
I sidste ende er vi ikke langt fra at få point mod et toptændt Silkeborg-mandskab, der spillede som mænd mod drenge idag. De havde fysikken og rutinen, hvilket naturligt nok viste sig afgørende på en bane og en dag som idag. Forhåbentlig er det en god lærestreg omkring hvad der kræves for at vinde kampe i vinterhalvåret i Superligaen. Jeg er ikke så pessimistisk for vi så mange gode momenter i vores spil og en kampberedt indstilling over hele banen. Vi kunne ikke komme med ret meget mere når vi kun havde én mand over 25 år og én mand over 80 kg - groft sagt.
-
jensemand57
- Allstar

Enig. Jeg er overbevist om, at vi havde vundet denne kamp, hvis vi havde stillet i bare en lidt stærkere opstilling. Derfor må det også være på sin plads på onsdag, at Augo starter inde i midterforsvaret sammen med KEP, hvis Lasse Nielsen ikke bliver klar. Augo var på bænken, ergo kan han spille.Yankee skrev:Lad os nu være ærlige i stedet for at skyde på holdet, ledelsen og jeg ved ikke hvad. Det bliver (som forventet) en enormt fysisk kamp, hvor Silkeborg laver mange frispark og søger duellen gang på gang. I perioder får vi spillet os ud af deres pres og dueller, men i mange situationer bliver vores pasningsspil for risikobetonet og vi inviterer derfor Silkeborg til at møve os væk.
Vi manglede Augo meget mere på midtbanen end i forsvaret. Så må vi se om det er Wichmann eller Thomsen der skal vige pladsen. Evt. dem begge hivs PK også vælges.jensemand57 skrev:Enig. Jeg er overbevist om, at vi havde vundet denne kamp, hvis vi havde stillet i bare en lidt stærkere opstilling. Derfor må det også være på sin plads på onsdag, at Augo starter inde i midterforsvaret sammen med KEP, hvis Lasse Nielsen ikke bliver klar. Augo var på bænken, ergo kan han spille.Yankee skrev:Lad os nu være ærlige i stedet for at skyde på holdet, ledelsen og jeg ved ikke hvad. Det bliver (som forventet) en enormt fysisk kamp, hvor Silkeborg laver mange frispark og søger duellen gang på gang. I perioder får vi spillet os ud af deres pres og dueller, men i mange situationer bliver vores pasningsspil for risikobetonet og vi inviterer derfor Silkeborg til at møve os væk.
Augo skal ikke i forsvaret, det var bedre om han skiftede med Wichmann på midten. Wichmann fylder simpelthen for lidt. Lad bare KEP start med Kasper pedersen.
-
jensemand57
- Allstar

Det kan du nemt have ret i. Min pointe er også mere, at hvis Augo er på bænken til en kamp (også i aftes), kan han også spille måske ikke en hel kamp. Det vil betyde fysik og rutine.degn skrev:Augo skal ikke i forsvaret, det var bedre om han skiftede med Wichmann på midten. Wichmann fylder simpelthen for lidt. Lad bare KEP start med Kasper pedersen.
Det er jo meldt ud at Augu ikke er klar til 90 minutter - personligt havde jeg dog gerne set ham inde i 2. halvleg, men Patrick gjorde det omvendt også fint.
Augu skal selvfølgelig ind på midtbanen, men det bliver ikke mod OB. Måske mod Esbjerg eller i hvert fald mod FCN. Det bliver tiltrængt. Indtil da må vi glæde os over at have KEP og måske Thelander eller Lasse med igen. Det vil være et stort plus.
Augu skal selvfølgelig ind på midtbanen, men det bliver ikke mod OB. Måske mod Esbjerg eller i hvert fald mod FCN. Det bliver tiltrængt. Indtil da må vi glæde os over at have KEP og måske Thelander eller Lasse med igen. Det vil være et stort plus.
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Savnet af Augo, Lasse og KEP er alt for stort idag. Rigtig trælst at vi ikke kan holde fast i de 2 føringer.
Rigtig god indsats af Kasper Pedersen i betragtning af at han er amatørspiller og spiller superliga for første gang.
Skuffende fremmøde 3400 en fredag aften, men trods alt rart at se mange andre AaB fans nede på Mascot Park.
Rigtig god indsats af Kasper Pedersen i betragtning af at han er amatørspiller og spiller superliga for første gang.
Skuffende fremmøde 3400 en fredag aften, men trods alt rart at se mange andre AaB fans nede på Mascot Park.
-
MR er den rigtige vinder
- Allstar

ifølge AaB-twitter faldt den med Blåbjerg til 21,6 år, hvilket gør det til den yngste start-elver i superligaens historie.A_Strandfelt skrev:Pislort.
Vi stillede i dag med den 3. yngste startopstilling i Superligaens historie, og så ved jeg ikke engang, om de har nået at bytte Lasse Nielsen med Blåbjerg inden udregningen: http://www.superstats.dk/spillere/alder-start-alltime
-
jensemand57
- Allstar

Jeg foretrækker også Augo på midtbanen.jeg forstår dog ikke hvorfor han skulle ind i går, eller hvorfor han ikke skal ind på onsdag. Selvfølgelig kan han ikke spille en hel kamp, men er han på bænken, kan han også spille, ellers er der jo ingen grund til, at han er med på holdet.Yankee skrev:Det er jo meldt ud at Augu ikke er klar til 90 minutter - personligt havde jeg dog gerne set ham inde i 2. halvleg, men Patrick gjorde det omvendt også fint.
Men mon ikke AaB-twitter kun har set på spillernes alder i år, og ikke har medtaget dage. Dermed bliver det for lavt, da en spiller der er 21 år og 330 dage jo ikke skal medregnes som værende 21 år men 21,9.MR er den rigtige vinder skrev:ifølge AaB-twitter faldt den med Blåbjerg til 21,6 år, hvilket gør det til den yngste start-elver i superligaens historie.A_Strandfelt skrev:Pislort.
Vi stillede i dag med den 3. yngste startopstilling i Superligaens historie, og så ved jeg ikke engang, om de har nået at bytte Lasse Nielsen med Blåbjerg inden udregningen: http://www.superstats.dk/spillere/alder-start-alltime
- Køllen I Møllen
- Allstar

Lyder absolut som en plausibel forklaring.FCM skrev:Men mon ikke AaB-twitter kun har set på spillernes alder i år, og ikke har medtaget dage. Dermed bliver det for lavt, da en spiller der er 21 år og 330 dage jo ikke skal medregnes som værende 21 år men 21,9.MR er den rigtige vinder skrev:ifølge AaB-twitter faldt den med Blåbjerg til 21,6 år, hvilket gør det til den yngste start-elver i superligaens historie.A_Strandfelt skrev:Pislort.
Det er skidt der kun er 4 dage til kampen mod OB. Vi skulle helst have et par stykker af dem på skadeslisten gjort klar.
Jeg tror desværre ikke vi kan tage point fra hverken OB eller Nordsjælland med de skader vi har nu. (Jeg førsøger ikke og ligge ansvaret over på reserverne for nedlaget i går. Især Kasper Pedersen og Blåbjerg gjorde det bedre end man kunne forvente og med deres alder taget i betragtning, så kommer de til at spille flere kampe. Der var flere af de etablerede spillere der ikke tog ansvar) Men lige nu anser jeg både Nordsjælland og OB trupper som en lille smule bedre og bredere. Vi skal håbe på vi kan holde AGF og Randers bag os, hvilket jeg absolut ser som muligt, således vi med en 4 plads igen kan se europæisk bold på Aalborg stadion. Men der skal investeres mere end der blev gjort i går.
Men jeg glæder mig til onsdag, så vi kan se om de kan rejse sig. Alt er muligt i den kamp, men ser dog OB som smal favorit qua deres bredere trup.
Jeg tror desværre ikke vi kan tage point fra hverken OB eller Nordsjælland med de skader vi har nu. (Jeg førsøger ikke og ligge ansvaret over på reserverne for nedlaget i går. Især Kasper Pedersen og Blåbjerg gjorde det bedre end man kunne forvente og med deres alder taget i betragtning, så kommer de til at spille flere kampe. Der var flere af de etablerede spillere der ikke tog ansvar) Men lige nu anser jeg både Nordsjælland og OB trupper som en lille smule bedre og bredere. Vi skal håbe på vi kan holde AGF og Randers bag os, hvilket jeg absolut ser som muligt, således vi med en 4 plads igen kan se europæisk bold på Aalborg stadion. Men der skal investeres mere end der blev gjort i går.
Men jeg glæder mig til onsdag, så vi kan se om de kan rejse sig. Alt er muligt i den kamp, men ser dog OB som smal favorit qua deres bredere trup.
-
MR er den rigtige vinder
- Allstar

tja, hvem ved, nordjyske kalder det også superligaens yngste:FCM skrev:Men mon ikke AaB-twitter kun har set på spillernes alder i år, og ikke har medtaget dage. Dermed bliver det for lavt, da en spiller der er 21 år og 330 dage jo ikke skal medregnes som værende 21 år men 21,9.MR er den rigtige vinder skrev:ifølge AaB-twitter faldt den med Blåbjerg til 21,6 år, hvilket gør det til den yngste start-elver i superligaens historie.A_Strandfelt skrev:Pislort.
http://www.nordjyske.dk/sport/babyholde ... 24/1547#/0" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu er det jo ikke ligefrem en af universets allerstørste gåde, da det jo bare er at regne efter... Nordjyske er nok ikke ligefrem et sandhedsvidne - mon ikke AaB-twitter er en del af deres kildeliste. Jeg stoler en del mere på superstats - men igen, du kan jo bare regne efter. Alle nødvendige oplysninger er jo frit tilgængelige.MR er den rigtige vinder skrev:tja, hvem ved, nordjyske kalder det også superligaens yngste:FCM skrev:Men mon ikke AaB-twitter kun har set på spillernes alder i år, og ikke har medtaget dage. Dermed bliver det for lavt, da en spiller der er 21 år og 330 dage jo ikke skal medregnes som værende 21 år men 21,9.MR er den rigtige vinder skrev:ifølge AaB-twitter faldt den med Blåbjerg til 21,6 år, hvilket gør det til den yngste start-elver i superligaens historie.A_Strandfelt skrev:Pislort.
http://www.nordjyske.dk/sport/babyholde ... 24/1547#/0" onclick="window.open(this.href);return false;
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
De rødes gennemsnitsalder i går var 22,074 år eller 8057 dage i startopstillingen.
Hvis pølsen havde været udskiftet med eksempelvis PK havde gennemsnitsalderen været 21,6 år eller 7912 dage.
Hvis pølsen havde været udskiftet med eksempelvis Hallur Hanson havde gennemsnitsalderen været 21,2 år eller 7743 dage
Hvis pølsen havde været udskiftet med eksempelvis PK havde gennemsnitsalderen været 21,6 år eller 7912 dage.
Hvis pølsen havde været udskiftet med eksempelvis Hallur Hanson havde gennemsnitsalderen været 21,2 år eller 7743 dage
-
MR er den rigtige vinder
- Allstar

hvorfor i alverden skal jeg regne efter? - det er dig der anfægter en oplysning og burde dokumentere det? Nu har doukas gjort det for dig, men din belærende og nedladende tone pisser mig i den grad af..FCM skrev:Nu er det jo ikke ligefrem en af universets allerstørste gåde, da det jo bare er at regne efter... Nordjyske er nok ikke ligefrem et sandhedsvidne - mon ikke AaB-twitter er en del af deres kildeliste. Jeg stoler en del mere på superstats - men igen, du kan jo bare regne efter. Alle nødvendige oplysninger er jo frit tilgængelige.MR er den rigtige vinder skrev:tja, hvem ved, nordjyske kalder det også superligaens yngste:FCM skrev:Men mon ikke AaB-twitter kun har set på spillernes alder i år, og ikke har medtaget dage. Dermed bliver det for lavt, da en spiller der er 21 år og 330 dage jo ikke skal medregnes som værende 21 år men 21,9.MR er den rigtige vinder skrev:ifølge AaB-twitter faldt den med Blåbjerg til 21,6 år, hvilket gør det til den yngste start-elver i superligaens historie.A_Strandfelt skrev:Pislort.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Ro på Mr er den rigtige vinder, det ligger jo tydeligvis FCM-bavianen MEGET på sinde at hans lorte-hold har haft den laveste gennemsnitsalder nogensinde. Det er, så vidt jeg kan forstå, også det eneste den bastard-klub på heden nogensinde har opnået i den bedste danske række.MR er den rigtige vinder skrev:hvorfor i alverden skal jeg regne efter? - det er dig der anfægter en oplysning og burde dokumentere det? Nu har doukas gjort det for dig, men din belærende og nedladende tone pisser mig i den grad af..FCM skrev:Nu er det jo ikke ligefrem en af universets allerstørste gåde, da det jo bare er at regne efter... Nordjyske er nok ikke ligefrem et sandhedsvidne - mon ikke AaB-twitter er en del af deres kildeliste. Jeg stoler en del mere på superstats - men igen, du kan jo bare regne efter. Alle nødvendige oplysninger er jo frit tilgængelige.MR er den rigtige vinder skrev:tja, hvem ved, nordjyske kalder det også superligaens yngste:FCM skrev:Men mon ikke AaB-twitter kun har set på spillernes alder i år, og ikke har medtaget dage. Dermed bliver det for lavt, da en spiller der er 21 år og 330 dage jo ikke skal medregnes som værende 21 år men 21,9.MR er den rigtige vinder skrev:ifølge AaB-twitter faldt den med Blåbjerg til 21,6 år, hvilket gør det til den yngste start-elver i superligaens historie.A_Strandfelt skrev:Pislort.
Så lad barnet, og nyd weekenden.
Jeg er i øvrigt sikker på at Nikolaj Madsen bomber 3 i dag.
Edit: Der er vist slet ingen tvivl om, at AaB har haft den startopstilling med laveste gennemsnitsalder, målt kun på danskere/egen avl.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Bortset fra det ser jeg ikke noget nedladende i FCM's indlæg. Neutralt set er det vist nærmere i 2 andre der er bitre over at AaB ikke alligevel har det yngste hold.