For pokker poker, der er ingen grund til den slags provokationer i en tæmmelig fredsomlig tråd.Poker-One-Kenobi skrev:Hvis en busfuld fanatiske Wagner tilhængere kastede violiner og tværfløjter efter politiet, efter en dårlig oplevelse af "Der Ring des Nibelungen", ville du helt sikkert høre om det som en opera-relateret begivenhed. Indtil da, kan man jo vælge og føle sig forfulgt af pressen, hvis man har den form for offermentalitet i sig.jonas386 skrev:Jeg har i øvrigt aldrig fattet hvorfor det er relevant en given voldsmand interesserer sig for fodbold. Du hører jo aldrig at folk er håndbold fans, interesserer sig for ishockey eller har en mani med Opera. Hvorfor er fodbold lige nøjagtigt relevant.
Silkeborg - AaB
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Re: Silkeborg - AaB
Jeg føler mig skam ikke forfulgt, for jeg er ikke selv voldeligt anlagt overhovedet, og jeg bliver næppe sat i bås so voldmand anyway. Men feks med stadion drabet, om han så var fodboldfan, jamen hvad fanden så? Det er da dybt ligegyldigt, når drabet intet havde med foldbold at gøre.Poker-One-Kenobi skrev:Hvis en busfuld fanatiske Wagner tilhængere kastede violiner og tværfløjter efter politiet, efter en dårlig oplevelse af "Der Ring des Nibelungen", ville du helt sikkert høre om det som en opera-relateret begivenhed. Indtil da, kan man jo vælge og føle sig forfulgt af pressen, hvis man har den form for offermentalitet i sig.jonas386 skrev:Jeg har i øvrigt aldrig fattet hvorfor det er relevant en given voldsmand interesserer sig for fodbold. Du hører jo aldrig at folk er håndbold fans, interesserer sig for ishockey eller har en mani med Opera. Hvorfor er fodbold lige nøjagtigt relevant.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Det er nu ikke ment som en provokation, det er bare min ydmyge holdning, stort set hver eneste gang der er en historie om nogle tilhængere af X klub der ikke har kunne opføre sig ordentligt, skal man høre på den der "Hvorfor skal det overhovedet nævnes at de allesammen tager til de samme fodboldkampe hver eneste weekend, det hører man jo ikke om bla bla bla." Jeg synes det er så indlysende hvorfor det skal nævnes, så jeg kan ikke se hvordan man kan gå ned af den gang, uden (uretmæssigt) at føle sig specielt forfulgt. Kan egentlig ikke se hvad det provokerende i den holdning er?MHJ skrev:For pokker poker, der er ingen grund til den slags provokationer i en tæmmelig fredsomlig tråd.Poker-One-Kenobi skrev:Hvis en busfuld fanatiske Wagner tilhængere kastede violiner og tværfløjter efter politiet, efter en dårlig oplevelse af "Der Ring des Nibelungen", ville du helt sikkert høre om det som en opera-relateret begivenhed. Indtil da, kan man jo vælge og føle sig forfulgt af pressen, hvis man har den form for offermentalitet i sig.jonas386 skrev:Jeg har i øvrigt aldrig fattet hvorfor det er relevant en given voldsmand interesserer sig for fodbold. Du hører jo aldrig at folk er håndbold fans, interesserer sig for ishockey eller har en mani med Opera. Hvorfor er fodbold lige nøjagtigt relevant.
-
jensemand57
- Allstar

Det er selvfølgelig godt, at supportklubben ikke er indblandet i de brøndbylignende tåbeligheder. Men kan nogen fortælle mig, hvordan eller hvem kan være så dumme at stille en bus til rådighed for disse botnakker?
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Det er naturligvis ikke holdningen i sig selv der er provokerende. Det er at du vælger at ytre den på et tidspunkt samt en tråd hvor den ikke er relevant, i og med at ingen (så vidt jeg kan overskue) har trukket offerkortet. Jeg får indtrykket af at du enten 1) har behov for at udtrykke din frustration over et synspunkt eller 2) bevidst forsøger at starte et skænderi. Ingen af delene er dog særligt befordrende for brugeroplevelsen herinde hvilket er begrundelsen for mit tidligere indlæg.Poker-One-Kenobi skrev:Det er nu ikke ment som en provokation, det er bare min ydmyge holdning, stort set hver eneste gang der er en historie om nogle tilhængere af X klub der ikke har kunne opføre sig ordentligt, skal man høre på den der "Hvorfor skal det overhovedet nævnes at de allesammen tager til de samme fodboldkampe hver eneste weekend, det hører man jo ikke om bla bla bla." Jeg synes det er så indlysende hvorfor det skal nævnes, så jeg kan ikke se hvordan man kan gå ned af den gang, uden (uretmæssigt) at føle sig specielt forfulgt. Kan egentlig ikke se hvad det provokerende i den holdning er?MHJ skrev:For pokker poker, der er ingen grund til den slags provokationer i en tæmmelig fredsomlig tråd.Poker-One-Kenobi skrev:Hvis en busfuld fanatiske Wagner tilhængere kastede violiner og tværfløjter efter politiet, efter en dårlig oplevelse af "Der Ring des Nibelungen", ville du helt sikkert høre om det som en opera-relateret begivenhed. Indtil da, kan man jo vælge og føle sig forfulgt af pressen, hvis man har den form for offermentalitet i sig.jonas386 skrev:Jeg har i øvrigt aldrig fattet hvorfor det er relevant en given voldsmand interesserer sig for fodbold. Du hører jo aldrig at folk er håndbold fans, interesserer sig for ishockey eller har en mani med Opera. Hvorfor er fodbold lige nøjagtigt relevant.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Jeg ytrede den udelukkende fordi Jonas386 spurgte, så der er ikke nogen bagtanke omkring tidspunkt eller placering, ikke fra min side ihvertfald. Det er selvfølgelig off topic, men nu var det i den her tråd at Jonas valgte at spørge "Hvorfor skal man overhovedet have at vide at de er fodboldfans". Og så valgte jeg at svare, og gav mit bud på hvorfor der altid bliver sat spørgsmålstegn ved det. Forstår ikke rigtigt problemet.MHJ skrev:Det er naturligvis ikke holdningen i sig selv der er provokerende. Det er at du vælger at ytre den på et tidspunkt samt en tråd hvor den ikke er relevant, i og med at ingen (så vidt jeg kan overskue) har trukket offerkortet. Jeg får indtrykket af at du enten 1) har behov for at udtrykke din frustration over et synspunkt eller 2) bevidst forsøger at starte et skænderi. Ingen af delene er dog særligt befordrende for brugeroplevelsen herinde hvilket er begrundelsen for mit tidligere indlæg.Poker-One-Kenobi skrev:Det er nu ikke ment som en provokation, det er bare min ydmyge holdning, stort set hver eneste gang der er en historie om nogle tilhængere af X klub der ikke har kunne opføre sig ordentligt, skal man høre på den der "Hvorfor skal det overhovedet nævnes at de allesammen tager til de samme fodboldkampe hver eneste weekend, det hører man jo ikke om bla bla bla." Jeg synes det er så indlysende hvorfor det skal nævnes, så jeg kan ikke se hvordan man kan gå ned af den gang, uden (uretmæssigt) at føle sig specielt forfulgt. Kan egentlig ikke se hvad det provokerende i den holdning er?MHJ skrev:For pokker poker, der er ingen grund til den slags provokationer i en tæmmelig fredsomlig tråd.Poker-One-Kenobi skrev:Hvis en busfuld fanatiske Wagner tilhængere kastede violiner og tværfløjter efter politiet, efter en dårlig oplevelse af "Der Ring des Nibelungen", ville du helt sikkert høre om det som en opera-relateret begivenhed. Indtil da, kan man jo vælge og føle sig forfulgt af pressen, hvis man har den form for offermentalitet i sig.jonas386 skrev:Jeg har i øvrigt aldrig fattet hvorfor det er relevant en given voldsmand interesserer sig for fodbold. Du hører jo aldrig at folk er håndbold fans, interesserer sig for ishockey eller har en mani med Opera. Hvorfor er fodbold lige nøjagtigt relevant.
http://www.tv2nord.dk/artikel/247319:Re ... rer-politi" onclick="window.open(this.href);return false; <- Desuden lyder det fra deltagerne, at de aldrig nogensinde oplevet politiet være så meget oppe at køre uden nogen som helst grund. At der absolut ingen grund var til balladen i Silkeborg, og at folk ville egentlig bare ville hjem efter en lang dag.jensemand57 skrev:Det er selvfølgelig godt, at supportklubben ikke er indblandet i de brøndbylignende tåbeligheder. Men kan nogen fortælle mig, hvordan eller hvem kan være så dumme at stille en bus til rådighed for disse botnakker?
Regningen for bussen burde sgu næsten ende hos politiet...
Det var da også uheldigt at bussen var så dårligt vedligeholdt at flere ruder var røget ud. Jeg vil sådan set næsten skide på hvordan politiet har opført sig (jeg er ikke i tvivl om at de sikkert er faret hårdere frem end højst nødvendigt - og kunne have håndteret sagen langt mere fornuftigt), men det fritager da ikke spaderne fra at opføre sig bare nogenlunde ordentligt. Jeg har ikke ondt af dem.Kovacs skrev:http://www.tv2nord.dk/artikel/247319:Re ... rer-politi" onclick="window.open(this.href);return false; <- Desuden lyder det fra deltagerne, at de aldrig nogensinde oplevet politiet være så meget oppe at køre uden nogen som helst grund. At der absolut ingen grund var til balladen i Silkeborg, og at folk ville egentlig bare ville hjem efter en lang dag.jensemand57 skrev:Det er selvfølgelig godt, at supportklubben ikke er indblandet i de brøndbylignende tåbeligheder. Men kan nogen fortælle mig, hvordan eller hvem kan være så dumme at stille en bus til rådighed for disse botnakker?
Regningen for bussen burde sgu næsten ende hos politiet...
Undskyld at jeg kommer fuldstændig offtopic ind fra siden nu, Poker jeg ser ikke det du skrev som nogen provokation, det der er humor på højt plan! Tak for et lille grin, dét er dælme sjov!Poker-One-Kenobi skrev:Hvis en busfuld fanatiske Wagner tilhængere kastede violiner og tværfløjter efter politiet, efter en dårlig oplevelse af "Der Ring des Nibelungen", ville du helt sikkert høre om det som en opera-relateret begivenhed. Indtil da, kan man jo vælge og føle sig forfulgt af pressen, hvis man har den form for offermentalitet i sig.jonas386 skrev:Jeg har i øvrigt aldrig fattet hvorfor det er relevant en given voldsmand interesserer sig for fodbold. Du hører jo aldrig at folk er håndbold fans, interesserer sig for ishockey eller har en mani med Opera. Hvorfor er fodbold lige nøjagtigt relevant.
Hvis man har karantænen for at komme på stadion, hvorfor så overhovedet tage hele vejen til Silkeborg. Kunne de ikke have siddet stille og roligt og set kampen på Mallorca bar? Eller er det fordi man gerne skal have kick'et af at være på fjendtligt territorium?
Du mener som i at bevæge sig det landskendte og frygtindgydende hooligan-miljø i Silkeborg, og bagefter komme hjem som helt fordi man overlevede?Eagledrop skrev: Hvis man har karantænen for at komme på stadion, hvorfor så overhovedet tage hele vejen til Silkeborg. Kunne de ikke have siddet stille og roligt og set kampen på Mallorca bar? Eller er det fordi man gerne skal have kick'et af at være på fjendtligt territorium?
Re: Sv: Silkeborg - AaB
Poker-One-Kenobi skrev:Hvis en busfuld fanatiske Wagner tilhængere kastede violiner og tværfløjter efter politiet, efter en dårlig oplevelse af "Der Ring des Nibelungen", ville du helt sikkert høre om det som en opera-relateret begivenhed. Indtil da, kan man jo vælge og føle sig forfulgt af pressen, hvis man har den form for offermentalitet i sig.jonas386 skrev:Jeg har i øvrigt aldrig fattet hvorfor det er relevant en given voldsmand interesserer sig for fodbold. Du hører jo aldrig at folk er håndbold fans, interesserer sig for ishockey eller har en mani med Opera. Hvorfor er fodbold lige nøjagtigt relevant.
Det er jo oplagt at benævne det "fodbold-relaterede" hændelser. Det er jo ikke tilfældigt at det fandt sted i Silkeborg og ikke i Skanderborg i fredags.
Samtidig er der jo ikke nogen, der stiller AaB eller Silkeborg IF til ansvar for disse menneskers handlinger væk fra stadionarealet.
Samtidig er der jo ikke nogen, der stiller AaB eller Silkeborg IF til ansvar for disse menneskers handlinger væk fra stadionarealet.
Ja, i det her tilfælde, men andre gange hvor det intet har med kampen at gøre vil man jo også gerne benævne dem som fodboldfans. Hvilket jo virker ret irrelevant. Selvfølgelig, sker det i forbindelse med kampen, fair nok. Sker det på alle mulige andre tidspunkter så har det jo ikke noget med fodbold at gøre.Yankee skrev:Det er jo oplagt at benævne det "fodbold-relaterede" hændelser. Det er jo ikke tilfældigt at det fandt sted i Silkeborg og ikke i Skanderborg i fredags.
right on pastorius.Pastorius skrev:Du mener som i at bevæge sig det landskendte og frygtindgydende hooligan-miljø i Silkeborg, og bagefter komme hjem som helt fordi man overlevede?Eagledrop skrev: Hvis man har karantænen for at komme på stadion, hvorfor så overhovedet tage hele vejen til Silkeborg. Kunne de ikke have siddet stille og roligt og set kampen på Mallorca bar? Eller er det fordi man gerne skal have kick'et af at være på fjendtligt territorium?
så fordi man har karantæne, kan man ikke ta til silkeborg (eller en hvilket som helst anden by) fordi man gerne vil ha en hyggelig tur sine venner eller med-fans?! og føle at man alligevel er en del af holdet.
hader de der pølse-spisende fans der brokker sig over hvor ih og åh farlige og træls de her fans er der skaber stemning, med blus og lys. men hvis der ikke er stemning, brokker de sig fandme også. der er nogen mennesker der ikke er nemme at stille tilfredse.
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Men du er vel enig i, at der er forskel på at skabe stemning med sange og tifos (og blus for den sags skyld), og så på at smadre busser, kyle med flasker og slås med politi, kontrollører osv? Lige der er vi nogen, der er trætte af, at fodboldkampe skal bruges som arena for den her tomhjernede adrenalin-jagt. Gå dog til boksning eller spring ud med faldskærm.12mand skrev:right on pastorius.Pastorius skrev:Du mener som i at bevæge sig det landskendte og frygtindgydende hooligan-miljø i Silkeborg, og bagefter komme hjem som helt fordi man overlevede?![]()
så fordi man har karantæne, kan man ikke ta til silkeborg (eller en hvilket som helst anden by) fordi man gerne vil ha en hyggelig tur sine venner eller med-fans?! og føle at man alligevel er en del af holdet.
hader de der pølse-spisende fans der brokker sig over hvor ih og åh farlige og træls de her fans er der skaber stemning, med blus og lys. men hvis der ikke er stemning, brokker de sig fandme også. der er nogen mennesker der ikke er nemme at stille tilfredse.
jo jo, der er vi skam enige. men vi kan vel os blive enige om at de ikke kun kommer for at slås. der er selvfølgelig altid nogen. men de fleste er sgu meget mere fan end hr. og fru. danmark er. (ikke at der er noget galt i det.jernskjorten skrev:Men du er vel enig i, at der er forskel på at skabe stemning med sange og tifos (og blus for den sags skyld), og så på at smadre busser, kyle med flasker og slås med politi, kontrollører osv? Lige der er vi nogen, der er trætte af, at fodboldkampe skal bruges som arena for den her tomhjernede adrenalin-jagt. Gå dog til boksning eller spring ud med faldskærm.12mand skrev:right on pastorius.Pastorius skrev:Du mener som i at bevæge sig det landskendte og frygtindgydende hooligan-miljø i Silkeborg, og bagefter komme hjem som helt fordi man overlevede?![]()
Der dér fan - er det noget man måler i centimeter eller kubik?12mand skrev:jo jo, der er vi skam enige. men vi kan vel os blive enige om at de ikke kun kommer for at slås. der er selvfølgelig altid nogen. men de fleste er sgu meget mere fan end hr. og fru. danmark er. (ikke at der er noget galt i det.jernskjorten skrev:Men du er vel enig i, at der er forskel på at skabe stemning med sange og tifos (og blus for den sags skyld), og så på at smadre busser, kyle med flasker og slås med politi, kontrollører osv? Lige der er vi nogen, der er trætte af, at fodboldkampe skal bruges som arena for den her tomhjernede adrenalin-jagt. Gå dog til boksning eller spring ud med faldskærm.12mand skrev:right on pastorius.Pastorius skrev:Du mener som i at bevæge sig det landskendte og frygtindgydende hooligan-miljø i Silkeborg, og bagefter komme hjem som helt fordi man overlevede?![]()
så man er lige så meget fan om man sidder foran sit tv med en lunken harboe, og råber lidt, som hvis man er med ude og hjemme og hepper på sit hold??le Cid skrev:Der dér fan - er det noget man måler i centimeter eller kubik?12mand skrev:jo jo, der er vi skam enige. men vi kan vel os blive enige om at de ikke kun kommer for at slås. der er selvfølgelig altid nogen. men de fleste er sgu meget mere fan end hr. og fru. danmark er. (ikke at der er noget galt i det.jernskjorten skrev:Men du er vel enig i, at der er forskel på at skabe stemning med sange og tifos (og blus for den sags skyld), og så på at smadre busser, kyle med flasker og slås med politi, kontrollører osv? Lige der er vi nogen, der er trætte af, at fodboldkampe skal bruges som arena for den her tomhjernede adrenalin-jagt. Gå dog til boksning eller spring ud med faldskærm.12mand skrev:right on pastorius.Pastorius skrev:Du mener som i at bevæge sig det landskendte og frygtindgydende hooligan-miljø i Silkeborg, og bagefter komme hjem som helt fordi man overlevede?![]()
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Det ændrer intet, at man "ikke kun kommer for at slås". Det må da være muligt at tage på en udebanetur med gutterne uden at skulle splitte noget ad, ryge i totterne på politiet osv.12mand skrev:jo jo, der er vi skam enige. men vi kan vel os blive enige om at de ikke kun kommer for at slås. der er selvfølgelig altid nogen. men de fleste er sgu meget mere fan end hr. og fru. danmark er. (ikke at der er noget galt i det.
det er vel det samme som at ta i gaden. nok er det ikke altid at de her fans, er guds bedste børn. men hvem siger at det ikke nogen gange er politiet eller andre fans der starter?? der er altså os nogen kalkuner der er liderlige for ballade.jernskjorten skrev:Det ændrer intet, at man "ikke kun kommer for at slås". Det må da være muligt at tage på en udebanetur med gutterne uden at skulle splitte noget ad, ryge i totterne på politiet osv.12mand skrev:jo jo, der er vi skam enige. men vi kan vel os blive enige om at de ikke kun kommer for at slås. der er selvfølgelig altid nogen. men de fleste er sgu meget mere fan end hr. og fru. danmark er. (ikke at der er noget galt i det.
jeg er personligt blevet taget på dilleren i randers.