AaB - OB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Re: AaB - OB

Indlæg af Lucas Kuskenius » 6. mar 2013, 20:27

Bliver den ikke rettet af og ender derved ved Cedric? I så fald er det jo bare typisk.

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga

Indlæg af budo » 6. mar 2013, 20:27

Jeg bliver så træt! Det er simpelthen så ufortjent og så dumt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 6. mar 2013, 20:28

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :'( :'( :'(

Bisgaard
1. div
1. div
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af Bisgaard » 6. mar 2013, 20:28

Det er 120% selvforskyldt. Hvorfor f..... Bliver den kamp ikke lukket. Vi dominerer kampen og har klart overtal af chancer. Der er så f...... Dumt det der :-(

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 6. mar 2013, 20:28

Ja når OB får lov at presse så hårdt på til sidst, er chancen for at det går galt jo ret stor. Man kunne måske savne en smule mere koldblodighed i de sidste minutter, hvor man kunne have fået nogle billige frispark og trække tiden noget mere. Ellers en flot kamp af drengarn.

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 6. mar 2013, 20:29

jeg elsker Kent Nielsen - men her blev forsvaret for meget det sidste kvarter og angrebet for lidt. Det er forståeligt, han gerne ville forsvare sejren hjem - men det bliver vare så karmpagtigt, når man skal stå og sparke bolden væk - og i den fase mangler AaB generelt en kølighed..
Ellers en glimrende kamp - top 3: Kusk, Helenius, Kasper Pedersen - men godt af alle.

Pippo
Superliga
Superliga
Geografisk sted: København

Indlæg af Pippo » 6. mar 2013, 20:29

#%R#Q¤()/Q#¤!§!!!!!! For helvede da også!! Det MÅ bare ikke ske.
Kæft, hvor spiller de en god kamp, men hvorfor tager de hovedet under armen de sidste 10 minutter??!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 6. mar 2013, 20:29

Sad lige igennem det meste af kampen og tænkte: Endelig en kamp hvor vi er foran og ikke trækker os tilbage, men fortsætter presset. OB har intet, INTET at byde ind med. Og det har intet at gøre med de har FCK opgøret i benene. Det var tydeligt fra 1 min. Også spiller vi som en flok lilleputter på RED BULL de sidste 10 min. Komplet idiotisk!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 6. mar 2013, 20:30

budo skrev:Jeg bliver så træt! Det er simpelthen så ufortjent og så dumt.
Dumt - netop. Med lidt mere koldblodighed til sidst havde meget set anderledes ud. Men der var altså for mange håbløse forsøg på indgreb. Alt, alt for chancebetonet spil.

-Larsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af -Larsen » 6. mar 2013, 20:31

Det er virkelig latterligt. Er sgu mere pissed end Sir Alex var i går!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 6. mar 2013, 20:34

HALLO - vi stiller os ikke ned! OB presser os ned med et voldsomt fysisk pres og vi er jo tydeligvis fuldstændig brugte over hele linjen.

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 6. mar 2013, 20:38

Yankee skrev:HALLO - vi stiller os ikke ned! OB presser os ned med et voldsomt fysisk pres og vi er jo tydeligvis fuldstændig brugte over hele linjen.
arhgg - det var nu tydeligt at se, at F.eks Augo havde fået besked på at ligge mere defensivt and Patrick - men korrekt - det er altid en kombination af agessivitet og passitivitet - og her blev AaB for passive og OB lagde på med det agressive spil.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 6. mar 2013, 20:45

Jeg orker simpelthen ikke at bitche over det her. Selv om det er på sin plads. Så jeg forsøger at se på det positive:

Vi fik et point mere, end jeg (og åbenbart mange andre her på siden) havde regnet med før kampen.
Vi holder OB under os og har gode chancer for at være nummer fire ved anden portion af tv-pengene.
Trods skader hos rutinerede spillere dominerer vi i lange perioder stort mod OB og fortjener alle tre point.
Spillemæssigt er der meget mere positivt at tage med videre end negativt.
To mål af Helenius, som nu er i gang med foråret og på jagt efter topscorertitlen = større værdi på ham.
Kasper Kusk har åbnet foråret suverænt godt. Nicolaj Thomsen og Kasper Pedersen har også vist klasse.

Alt i alt er det kun den sene udligning, der smadrer humøret. Var den faldet efter 70 minutter, havde resultatet været mere spiseligt. Men i forhold til Silkeborg-kampen og den frygtede snitter mod OB ser AaB-tilværelsen meget mere positivt ud nu end for tre timer siden.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 6. mar 2013, 21:44

Fandme træls, men måske ikke ufortjent. Vi bliver presset rigeligt i bund i de sidste 10 minutter. Shit happens, så vi skal jo huske på, at vi egentlig lavede samme nummer i Århus i den første kamp. OB er altså et godt hold, så det er vi sgu også, idet vi spiller lige op med dem. Nu må Randers meget gerne snuble mod nordtyskerne på fredag og vi napper en sejr med fiskerne lørdag, så har vi 3. Pladsen tilbage. Sådan som holdet spillede i aftes, venter der mange point til os. Også må Lynge meget gerne smide en kontrakt i hovedet på Kasper Pedersen. Det kan kun gå for langsomt.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 6. mar 2013, 21:46

Jeg var skuffet over at vi ikke kunne slå SIF i fredags, men kampen idag viste tænding og kvalitet fra et meget ungt hold. Jeg er ok optimistisk, og havde gerne solgt kampen for en uafgjort inden kampstart. Det er bare super bittert nu vi spiller et niveau over OB at de så udligner 10sek før tid. Synes der var mange plusser og kampens eneste som ikke rigtig var på niveau var vel vores målmand.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 6. mar 2013, 21:54

God kamp med masser af fight, initiativ og til tider godt spil. Jeg havde gerne solgt kampen for uafgjort før kampen, men her bagefter er den sene OB udligning en kæmpe skuffelse.

Helenius, Kusk og Kasper P. spillede rigtig godt. Det negative er at vi blev for passive og ikke satsede nok på at få kampen afgjort. Tilskuertallet på knap 4.800 er yderst skuffende! Meget lavt tilskuertal til en topkamp!

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Indlæg af Glenn Francisco » 6. mar 2013, 21:57

Highlights, hvor? :)

STE
2. div
2. div

Indlæg af STE » 6. mar 2013, 21:59

Fremragende indsats stort set over hele linjen! Super indstilling.
PK-Würtz-konstellationen fungerede jo til UG. Laaangt bedre presspil og pasningsspil end i silkeborg.
Kusk, Helle og SF er satme giftige. Gode backpræstationer og solidt midterforsvar. Ja, ikke meget at komme efter.

At vi ikke står med 3 point skyldes rent uheld. De presser os til sidst, og jeg er ikke enig i, at vi overlader initiativet til dem og falder tilbage - de striwede gør det godt i den sidste periode. Men hold kæft hvor ser det da godt ud! Og så mod et OB-hold, som godt nok virkede træt i dag, men som de fleste herinde ser som værende tæt på FCK-klasse.

Hvis de kan fortsætte sådan her, bliver det sjovt. Rigtigt sjovt.
Tilskuertallet er vel, hvad man kan forvente en onsdag med et nederlag i bagagen. Der var godt med lyd på bag kassen.

Så skal vi bare lige have skruet fødderne ordentligt på Nikolaj og resten af lazarettet på højkant. :aabfan:

Plum
Drenge
Drenge

Indlæg af Plum » 6. mar 2013, 22:27

Enig i at det vist grænsede sig til rent tyveri i dag men jeg er som OB fan meget utilfreds med DBU´s planlægning af kampen til i dag.

Havde vi spillet kampen for en uge siden (og hvorfor ikke det?) havde I haft KEP i karantæne og vi havde haft Silberbauer med (bedste mand mod FCK) mens vi havde undgået at I havde 2 dages mere restitution end os ... klar skævfordeling.

Men AaB klart bedst i dag af det jeg så kampen..

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 6. mar 2013, 22:35

Hovedet skrev:Også jeg må udtrykke min bekymring i forhold til aftenens kamp - og tilsvarende lettelse over det høje antal point, som AaB hentede i sæsonens første tredjedel. Det er formentlig grunden til, at AaB ikke er involveret i nedrykningsstriden. AaB har nu tabt 7 af de seneste 11 kampe, og spillet har på intet tidspunkt hævet sig over det middelmådige og har ofte været direkte svagt. Et AaB-hold uden Lasse Nielsen og Thomas Augustinussen henter ikke mange point, og jeg mener, det er mere relevant at holde øje med pointafstanden til nr. 11 end til nr. 3.
Jeg er helt med på det depressive fodboldsyn og deler det alt for ofte. Men af ren nysgerrighed må jeg altså alligevel spørge: Mente du virkelig det fremhævede i fuldt alvor?

Inden kampen i aften var der to point til tredjepladsen (med en kamp i hånden) og 11 point til 11.-pladsen. Der var 11 spillerunder tilbage, og fem hold med 6-11 point op til AaB - og de skulle alle forbi for at sende AaB under stregen = rigtigt mange resultater skulle flaske sig forkert for at bringe 11.-pladsen i spil for AaB.

Besvar