Er der andre der føler mod Esbjerg på lørdag...
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Er der andre der føler mod Esbjerg på lørdag...
At vi skal vinde den kamp ellers kan man 'fortjent' tillade sig at være pisse sur på holdet..
kan lyde underligt måske og selvfølgelig kan man ikke det når alt kommer til alt.
Men efter Silkeborg og den her i dag.. så føler jeg sådan nærmest for første gang nogensinde som AaB fan
at holdet skylder mig noget..
kan lyde underligt måske og selvfølgelig kan man ikke det når alt kommer til alt.
Men efter Silkeborg og den her i dag.. så føler jeg sådan nærmest for første gang nogensinde som AaB fan
at holdet skylder mig noget..
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Re: Er der andre der føler mod Esbjerg på lørdag...
Hvad skylder de dig??
-
AllanPedersen
- Allstar

en sejr.. for support, for mine aktier, min AaB trøje, mine kamp billetter, mine hotdogs..
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Jeg er helt sikker på, at de spillede uafgjort med vilje!!!AllanPedersen skrev:en sejr.. for support, for mine aktier, min AaB trøje, mine kamp billetter, mine hotdogs..
Nej, de skylder ikke en skid. De gør hvad de kan og spiller pisse godt i dag. De er FULDSTÆNDIGT flade til sidst, og de får ikke clearet. Havde de tabt 10-0, så kunne vi tale om at skylde. Men at du får sådan et resultat vendt til, at de skylder noget, det er dybt godnat..
Du skylder i øvrigt nogle svar på de tilsvininger af Kasper Kusk som du kom med i tråden om hans forlængelse...
Jeg tænker stadig, at det er dig der skylder både Lynge og Kasper Kusk en undskyldning, efter alt det gylle du hældte ud for få måneder tilbage. Eller i det mindste, at du æder de ord i dig, som du lovede dengang, du kaldte alle der talte dig imod for lalleglade tåber der ikke kunne se det " helt oplagte" i fremtiden.
AllanPedersen skrev: Vi får at se om 2 måneder... Så kan du jo til den tid hvis Kusk nægter at forlænge skrive 'Det kunne vi ikke have forudset'
Jeg kan fortælle dig jeg forudser det lige nu. og æder gerne ordene igen hvis det sker.
Allan P , stop nu alt dit gylle . Man skulle tro du går på Lundby landbrugs skole . Gab . Der er da ikke nogen der skylder dig en skid.
-
AllanPedersen
- Allstar

Kan ikke se problemet, er glad for Kusk skrev under men det ændrer da ikke på måden det blev gjort på
der blev ventet til han kunne snakke frit med andre klubber for at presse prisen, det vidste i andre også udmærket godt selv..
derfor er jeg da glad for han har signet.
Men jeg er stadig glad for Lynge stopper jeg synes hans tid er forbi, og det gør han også tydeligvis selv...
Det holder jeg fint fast i..
og jeg synes også gerne åbent holdet skylder en sejr, de har fået den opbakning de kunne forvente..
Derudover flot spillet i dag.. men synes ikke vi har lært af de sidste par års fejltagelser de sidste 5-6 minutter af en kamp stiller vi os 11 mand nede i vores eget mål og bare venter.. og så sker den her slags... Det er jo absolut ikke første gang det her sker
der blev ventet til han kunne snakke frit med andre klubber for at presse prisen, det vidste i andre også udmærket godt selv..
Men jeg er stadig glad for Lynge stopper jeg synes hans tid er forbi, og det gør han også tydeligvis selv...
og jeg synes også gerne åbent holdet skylder en sejr, de har fået den opbakning de kunne forvente..
Derudover flot spillet i dag.. men synes ikke vi har lært af de sidste par års fejltagelser de sidste 5-6 minutter af en kamp stiller vi os 11 mand nede i vores eget mål og bare venter.. og så sker den her slags... Det er jo absolut ikke første gang det her sker
Du har et meget specielt forhold til dét at være fan af en fodboldklubAllanPedersen skrev:Kan ikke se problemet, er glad for Kusk skrev under men det ændrer da ikke på måden det blev gjort på
Du vrider dig som en orm der sættes på krogen, Allan. Du sagde dengang at det var tydeligt at Kusk var grådig og ikke ville signe og at vi bare kunne vente og se hvordan dine profetier nok skulle åbenbares. Er du mand nok til at æde dine ord i dig som du lovede?AllanPedersen skrev:Kan ikke se problemet, er glad for Kusk skrev under men det ændrer da ikke på måden det blev gjort på
-
AllanPedersen
- Allstar

Jeg troede i januar ikke at Kusk ville signe..limey skrev:Du vrider dig som en orm der sættes på krogen, Allan. Du sagde dengang at det var tydeligt at Kusk var grådig og ikke ville signe og at vi bare kunne vente og se hvordan dine profetier nok skulle åbenbares. Er du mand nok til at æde dine ord i dig som du lovede?AllanPedersen skrev:Kan ikke se problemet, er glad for Kusk skrev under men det ændrer da ikke på måden det blev gjort på
Så den æder jeg gerne igen. Men det har ikke ændret min holdning på processen og lagde jeg også vægt på dengang vi havde diskutionen
Lynge har sovet i timen da han ikke forlængede med ham sidste sommer
I stedet ventede han forsent til Kusk pludselig anede kun et par måneder til han kunne presse prisen(eller hans agent gjorde)
Så derfor har vi da helt sikkert betalt hans værdi og måske lidt til.
Jeg er stor fan af Kusk som han spiller og er glad for han bliver det havde jeg ikke troet nej
Men det ændrer stadig ikke at vi ventede til han kunne forhandle frit før vi signede ham og derfor har han sikkert fået boksen
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Men er jo rent gætværk fra din side og således ret ubrugeligt. Du ved jo ikke en skid om, hvorvidt Kusk får boksen eller ej.AllanPedersen skrev:Jeg troede i januar ikke at Kusk ville signe..limey skrev:Du vrider dig som en orm der sættes på krogen, Allan. Du sagde dengang at det var tydeligt at Kusk var grådig og ikke ville signe og at vi bare kunne vente og se hvordan dine profetier nok skulle åbenbares. Er du mand nok til at æde dine ord i dig som du lovede?AllanPedersen skrev:Kan ikke se problemet, er glad for Kusk skrev under men det ændrer da ikke på måden det blev gjort på
Så den æder jeg gerne igen. Men det har ikke ændret min holdning på processen og lagde jeg også vægt på dengang vi havde diskutionen
Lynge har sovet i timen da han ikke forlængede med ham sidste sommer
I stedet ventede han forsent til Kusk pludselig anede kun et par måneder til han kunne presse prisen(eller hans agent gjorde)
Så derfor har vi da helt sikkert betalt hans værdi og måske lidt til.
Jeg er stor fan af Kusk som han spiller og er glad for han bliver det havde jeg ikke troet nej
Men det ændrer stadig ikke at vi ventede til han kunne forhandle frit før vi signede ham og derfor har han sikkert fået boksen
Og ved du hvad Allan , han er alle pengene værd.
-
AllanPedersen
- Allstar

og kan sige jeg mener også Kusk er alle pengene værd, jeg mener dog ikke det er ulovligt at forsøge at signe dem inden de bliver de bedste spillere på holdetbirk skrev:Og ved du hvad Allan , han er alle pengene værd.
er det trods alt det nogle i AaB er ansatte til?.. til at spotte hvem der bliver den næste topspiller, det kan godt være vi ikke var klar over han ville slå sådan igennem som han gjorde, men han var hele sommeren linet op til at skulle være på førsteholdet.
Men er da godt at høre at i allerede er kommet jer over konkurs trusslen, eller feriepenge sagen der stadig hænger over hovedet på os.
Må jeg lige sige inden i nu kommer med en reaktion, det er altså ret normal praksis i andre klubber at man giver talenterne en længere kontrakt når de begynder at vise noget.
se bare på Ajax, så snart de har en ung spiller der kan det mindste så signer de ham i 4-5 år..
og med de lønninger jeg har hørt en som Nikolaj Thomsen render rundt med, så har vi fint råd til at tage et par chancer der.
...og så er der de talenter, der bare stagnerer totalt - eks. Bræmer og Taz (og jeg kunne nævne en hel del flere, der er faldet igennem, da kontrakten var sikret).AllanPedersen skrev:og kan sige jeg mener også Kusk er alle pengene værd, jeg mener dog ikke det er ulovligt at forsøge at signe dem inden de bliver de bedste spillere på holdetbirk skrev:Og ved du hvad Allan , han er alle pengene værd.
er det trods alt det nogle i AaB er ansatte til?.. til at spotte hvem der bliver den næste topspiller, det kan godt være vi ikke var klar over han ville slå sådan igennem som han gjorde, men han var hele sommeren linet op til at skulle være på førsteholdet.
Men er da godt at høre at i allerede er kommet jer over konkurs trusslen, eller feriepenge sagen der stadig hænger over hovedet på os.
Må jeg lige sige inden i nu kommer med en reaktion, det er altså ret normal praksis i andre klubber at man giver talenterne en længere kontrakt når de begynder at vise noget.
se bare på Ajax, så snart de har en ung spiller der kan det mindste så signer de ham i 4-5 år..
og med de lønninger jeg har hørt en som Nikolaj Thomsen render rundt med, så har vi fint råd til at tage et par chancer der.
-
AllanPedersen
- Allstar

hvad er det du tror Nikolaj Thomsen eks. løber rundt til derinde?le Cid skrev:...og så er der de talenter, der bare stagnerer totalt - eks. Bræmer og Taz (og jeg kunne nævne en hel del flere, der er faldet igennem, da kontrakten var sikret).AllanPedersen skrev:og kan sige jeg mener også Kusk er alle pengene værd, jeg mener dog ikke det er ulovligt at forsøge at signe dem inden de bliver de bedste spillere på holdetbirk skrev:Og ved du hvad Allan , han er alle pengene værd.
20.000kr om måneden? det er nok højt sat.. synes nogen herinde skrev lynge havde sagt det var meget mindre
Hvis nu vi fangede dem på længere kontrakter når de kom ind på førsteholdet 'inden de slog igennem'
tror du så den udgift vi har ved dem der ikke slår igennem .. kontra den indtægt vi får på dem der slår igennem..
er højere?
Jeg kan godt se det virker åndsvagt at jeg foreslår man giver kontrakter til spillere man slet ikke ved om slår igennem.
men det er jo ikke fordi vi hiver 30 ind på førsteholdet hvert år. typisk snakker vi en 2-3 stykker.
Det jeg ville gøre var at give blåbjerg og Pedersen eks en 3-5 årig kontrakt nu..
hvis så de ikke slår igennem, ja så mister vi 20.000kr om måneden
Men er der bare 1 Helenius/Kusk/Andersen hvert 4-5 år så vil vi stadig tjene meget mere end den lærlinge løn dem der ikke slår igennem løber rundt til
Jeg er godt klar over jeg sætter det meget sort og hvidt op, men kan ikke forstå når man hiver kasper kusk op på førsteholdet
og U19 træneren står og siger 'den her knægt han har noget x faktor' at man så venter til han bliver profil før man fornyer hans kontrakt.
Jeg ved godt Kusk ikke ville skrive kontrakt her i efteråret, fordi der var han måske en af ligaens bedste spillere.
Men i foråret før det, der vidste vi jo godt han var på vej til noget specielt, det var allerede planlagt han skulle fast på førsteholdet... der var muligheden der.
p.s. inden du siger Kasper Kusk vil ikke løbe rundt på en 20k om måneden kontrakt i 5 år.
Nej det ved jeg da godt, men hvis han så skulle belønnes senere, så blev det 100% på klubbens præmisser
og hvis klubben er kendt for at belønne dem der slår igennem, så vil de unge også gerne skrive lange kontrakter.
-
svendpoulsen
- 2. div

Er der ikke andre ting, du skal have hjælp til at forstå? Det tyder på, der er en masse du ikke helt er klar over. Eks. at pengene ikke vokser ude på Hornevej. 
-
AllanPedersen
- Allstar

har du nogensinde hørt udtrykket at for at tjene penge må man bruge penge?svendpoulsen skrev:Er der ikke andre ting, du skal have hjælp til at forstå? Det tyder på, der er en masse du ikke helt er klar over. Eks. at pengene ikke vokser ude på Hornevej.
hvis de havde signet en kontrakt forlængelse med Kusk sidste forår fremfor i år...
tror du så Klubben ville spare eller tjene penge set om et års tid?
Jeg synes tværtimod det er jer som ikke forstår penge problemet når i ikke ser noget negativt i vi først forlænger med talenter når de er så langt
henne i kontrakt forløbet de må snakke med andre klubber.
Nu blev Kusk jo hevet ind på førsteholdet sidste forår af nød, men gennembruddet kom vel før man havde ventet. Derudover skal du altså ikke glemme, at i foråret/efteråret havde man stadig travlt med at få klubben på fode igen - så måske der ikke lige var luft til kontraktforlængelser eller i hvert fald lønforhøjelser før efter økonomien var afklaret. Nu siger du fem år på 20.000/pr. måned kontrakt til alle ungdomsspillere. Er du klar over, hvad det vil koste klubben? Lad os sige vi skriver med en spiller for fem år som er pisse ringe og aldrig kommer på Superligaholdet og han bliver her pga. pengene. Så er det 1,2 millioner over de fem år og så lad os sige, vi har en 2-3 stykker af den slags rendende så løber det op - do the math!!! Forstår godt, at man går lidt mere forsigtigt frem i stedet for at binde for mange udgifter på ubekendte - når det er sagt skal deres kontrakt vel anyway fornys når de er 18 - her kunne man måske operere med korte kontrakter og noget forlængelsesklausul, men vi får næppe noget ud af at stavnsbinde spillere.AllanPedersen skrev:hvad er det du tror Nikolaj Thomsen eks. løber rundt til derinde?le Cid skrev:...og så er der de talenter, der bare stagnerer totalt - eks. Bræmer og Taz (og jeg kunne nævne en hel del flere, der er faldet igennem, da kontrakten var sikret).AllanPedersen skrev:og kan sige jeg mener også Kusk er alle pengene værd, jeg mener dog ikke det er ulovligt at forsøge at signe dem inden de bliver de bedste spillere på holdetbirk skrev:Og ved du hvad Allan , han er alle pengene værd.
20.000kr om måneden? det er nok højt sat.. synes nogen herinde skrev lynge havde sagt det var meget mindre
Hvis nu vi fangede dem på længere kontrakter når de kom ind på førsteholdet 'inden de slog igennem'
tror du så den udgift vi har ved dem der ikke slår igennem .. kontra den indtægt vi får på dem der slår igennem..
er højere?
Jeg kan godt se det virker åndsvagt at jeg foreslår man giver kontrakter til spillere man slet ikke ved om slår igennem.
men det er jo ikke fordi vi hiver 30 ind på førsteholdet hvert år. typisk snakker vi en 2-3 stykker.
Det jeg ville gøre var at give blåbjerg og Pedersen eks en 3-5 årig kontrakt nu..
Men er der bare 1 Helenius/Kusk/Andersen hvert 4-5 år så vil vi stadig tjene meget mere end den lærlinge løn dem der ikke slår igennem løber rundt til
Jeg er godt klar over jeg sætter det meget sort og hvidt op, men kan ikke forstå når man hiver kasper kusk op på førsteholdet
og U19 træneren står og siger 'den her knægt han har noget x faktor' at man så venter til han bliver profil før man fornyer hans kontrakt.
Jeg ved godt Kusk ikke ville skrive kontrakt her i efteråret, fordi der var han måske en af ligaens bedste spillere.
Men i foråret før det, der vidste vi jo godt han var på vej til noget specielt, det var allerede planlagt han skulle fast på førsteholdet... der var muligheden der.
p.s. inden du siger Kasper Kusk vil ikke løbe rundt på en 20k om måneden kontrakt i 5 år.
Nej det ved jeg da godt, men hvis han så skulle belønnes senere, så blev det 100% på klubbens præmisser
og hvis klubben er kendt for at belønne dem der slår igennem, så vil de unge også gerne skrive lange kontrakter.
Tror ingen havde regnet med Kusk ville blive så stor en komet i det her efterår og man ville vel nærmere se ham an i denne sæson for at se om det var en mand man burde satse på fremadrettet. Men ville du hellere have smidt 720000(tre år på en 20k/måned kontrakt) efter en spiller med ubekendt niveau i klubbens nuværende situation?
-
AllanPedersen
- Allstar

men du får det også også til at lyde som om vi slet ikke kan forudsige noget som helst?.. vi vidste Kasper Kusk var på vej på førsteholdetthomasjn skrev:Nu blev Kusk jo hevet ind på førsteholdet sidste forår af nød, men gennembruddet kom vel før man havde ventet. Derudover skal du altså ikke glemme, at i foråret/efteråret havde man stadig travlt med at få klubben på fode igen - så måske der ikke lige var luft til kontraktforlængelser eller i hvert fald lønforhøjelser før efter økonomien var afklaret. Nu siger du fem år på 20.000/pr. måned kontrakt til alle ungdomsspillere. Er du klar over, hvad det vil koste klubben? Lad os sige vi skriver med en spiller for fem år som er pisse ringe og aldrig kommer på Superligaholdet og han bliver her pga. pengene. Så er det 1,2 millioner over de fem år og så lad os sige, vi har en 2-3 stykker af den slags rendende så løber det op - do the math!!! Forstår godt, at man går lidt mere forsigtigt frem i stedet for at binde for mange udgifter på ubekendte - når det er sagt skal deres kontrakt vel anyway fornys når de er 18 - her kunne man måske operere med korte kontrakter og noget forlængelsesklausul, men vi får næppe noget ud af at stavnsbinde spillere.AllanPedersen skrev:hvad er det du tror Nikolaj Thomsen eks. løber rundt til derinde?le Cid skrev:...og så er der de talenter, der bare stagnerer totalt - eks. Bræmer og Taz (og jeg kunne nævne en hel del flere, der er faldet igennem, da kontrakten var sikret).AllanPedersen skrev:og kan sige jeg mener også Kusk er alle pengene værd, jeg mener dog ikke det er ulovligt at forsøge at signe dem inden de bliver de bedste spillere på holdetbirk skrev:Og ved du hvad Allan , han er alle pengene værd.
er højere?
Tror ingen havde regnet med Kusk ville blive så stor en komet i det her efterår og man ville vel nærmere se ham an i denne sæson for at se om det var en mand man burde satse på fremadrettet. Men ville du hellere have smidt 720000(tre år på en 20k/måned kontrakt) efter en spiller med ubekendt niveau i klubbens nuværende situation?
Måske ikke at han ville få sådan et gennembrud.. men vores U19 hold.. tror du slet ikke de kan sige til Ledelsen
'ham her bliver ret god' .. i langt de fleste tilfælde?
Ja så er der en svipser engang i mellem men du får det til at lyde som om det svarer til at spille lotteri.. og er det tilfældet.. så skal vi måske have nogle nye trænere ind der er lidt bedre til at forudsige hvem der kan blive til noget.
Hvor mange unge spillere har vi hevet op fra egne rækker de sidste 3-4 år?
hvor mange af dem er faldet igennem og hvor mange af dem er blevet til noget? her snakker jeg om spillere der har fået superliga indhop over flere måneder.
tror vores statestik er ret god på det punkt.
er jo ikke fordi det er specielt revolutionerende det jeg snakker om?.. mange klubber er hurtigt ude med lange kontrakter til deres talenter inden de slår igennem og bliver holdest mest scorende.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
AllanPedersen skrev:Men er da godt at høre at i allerede er kommet jer over konkurs trusslen, eller feriepenge sagen der stadig hænger over hovedet på os.
Først himler du op om konkurstrussel og feriepengesag, men et par timer senere er du klar til at bruge penge, vi ikke har på femårige lotteri-kontrakter til ungdomsspillere.AllanPedersen skrev:har du nogensinde hørt udtrykket at for at tjene penge må man bruge penge?
Enten kan du ikke finde rundt i, hvad du selv mener, eller også indretter du bare dit synspunkter efter hvad der passer til din egen dagsorden, men sammenhængende, dét er det ikke.
Du er sikkert en fin fyr, Allan, og jeg er egentlig med dig i, at Lynge har ramt sidste salgsdato, men her er du altså helt på Herrens mark.