Lørdagens modstander oprykkerne fra Esbjerg kæmper en desperat overlevelseskamp i bunden af superligaen, hvorfor al logik burde gøre os til storfavoritter. At vi er favoritter kan vi ikke komme uden om, men statistisk set har vi det svært mod vestjyderne. Vi har ikke vundet over fiskerne i de seneste 8 superligaopgør, herunder de seneste 4 opgør i Aalborg hvor Efb har vundet 2 samt spillet 2 uafgjort. Det er svært at sige hvorfor vi har det så svært mod Esbjerg. Hvis man ser på Esbjergs trup så er det på ingen måde en skræmmende trup, men jeg tror nu mere at det er vestjydernes spillestil, som vi har svært ved at håndtere.
Jeg tror at vi kommer til at se et kampscenarie på lørdag hvor Esbjerg "parkerer bussen foran målet". Vi har det generelt svært mod modstandere der pakker sig, derudover er Esbjerg fysisk stærke, godt organiseret, farlige på dødbolde (især Hans Henrik Andreasen) samt på omstillinger/kontraangreb som er deres helt store styrke. Hvis vi kan neutralisere Esbjergs kontraangreb og dødbolde så vinder vi helt sikkert, da vi spiller for spiller samt teknisk/spillemæssigt har et langt bedre hold. Når det er sagt så er der virkelig grund til at passe på vestjydernes kontraangreb, det går virkelig hurtigt med typer som Ankersen brødrene, Brajtwaite og Louise.
Håber på følgende line up:
N. Larsen
Dalsgaard - KEP - K. Pedersen - Ahlmann
Kusk - Würtz - Patrick - N. Thomsen
SF - Helenius
Jeg synes at hele holdet har fortjent genvalg efter den flotte præstation i går aftes. Der er fortsat spørgsmålstegn ved Lasse og Augu, men mon ikke at det er bedre at spare dem til den ultravigtige hjemmekamp mod fcn d. 16. marts. Jeg ser ingen grund til at gamble ved at bringe Lasse og Augu for tidligt i aktion. Kasper P. gjorde det overraskende godt igen i går, hvorfor han fortjener genvalg nu hvor der fortsat er tvivl om Lasse. Kan dog godt være lidt tvivlende overfor om Kasper P. har fysikken til at spille 3 kampe på 8 dage.
I øvrigt har jeg været meget efter Ahlmann fordi han har bidraget meget lidt offensivt, men det er glædeligt at se at han nu er blevet mere offensiv i sit spil!
Uagtet den dårlige statistik så er vi kæmpe favoritter på lørdag. Hvis vi mener top 4 målsætningen seriøst så er det kun en sejr der tæller! Vi har allerede smidt dyrebare point mod Silkeborg og OB, der er ikke råd til at tabe flere point. Nøglen til en sejr på lørdag er at dominere spillemæssigt, hvis vi kan det så vinder vi. Har Esbjerg derimod held til at forvandle kampen til en "slåskamp" så taber vi.
Vil ikke gætte på et resultat, men jeg er overbevist om at vi vinder