Hvorfor hade FCM 2
Re: Hvorfor hade FCM 2
Ret sjovt at se denne video hvor Onside følger Glenn R på arbejde.
http://onside.dk/superligaen/unikt-onside-med-fcm-glen" onclick="window.open(this.href);return false;
Glenn konstaterer vi skal have gang i det stadion her og uddyber "Man skulle tro det var en kirkegård vi var på besøg i" ved 5:36. Ligeledes lyder det ret sjovt, da Glenn R efter 1:35 vil fortælle Kolja Affryie han skal stramme op. "Kolja, Kolja, nu skal du til at ta' dig sammen". Især den sidste fik mig til at tænke at Glenn ikke virker som nogen overbevisende leder overfor hans spillere med den måde det blev sagt på.
Generelt er hele indslaget en joke. Man har taget en dansk semi-bundkamp i runde 21 mellem bondeknoldene fra Herning og SønderjyskE og belagt den med dramatisk Pirates of the Carribean agtigt musik som var det reportage fra en CL finale eller i det mindste en af turneringens sidste og afgørende kampe. Derudover kan man undre sige over, at Glenn i dette indslag næsten bruger mest energi på at brokke sig over dommeren og snakke med kameraet.
http://onside.dk/superligaen/unikt-onside-med-fcm-glen" onclick="window.open(this.href);return false;
Glenn konstaterer vi skal have gang i det stadion her og uddyber "Man skulle tro det var en kirkegård vi var på besøg i" ved 5:36. Ligeledes lyder det ret sjovt, da Glenn R efter 1:35 vil fortælle Kolja Affryie han skal stramme op. "Kolja, Kolja, nu skal du til at ta' dig sammen". Især den sidste fik mig til at tænke at Glenn ikke virker som nogen overbevisende leder overfor hans spillere med den måde det blev sagt på.
Generelt er hele indslaget en joke. Man har taget en dansk semi-bundkamp i runde 21 mellem bondeknoldene fra Herning og SønderjyskE og belagt den med dramatisk Pirates of the Carribean agtigt musik som var det reportage fra en CL finale eller i det mindste en af turneringens sidste og afgørende kampe. Derudover kan man undre sige over, at Glenn i dette indslag næsten bruger mest energi på at brokke sig over dommeren og snakke med kameraet.
Det der undrer mig mest er de der nigerianere ikke kan dansk endnu. Har de ikke været her i efterhånden 6-7 år eller sådan?
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
De fleste danskere kan jo engelsk (som er et hovedsprog i Nigeria), så medmindre man har en naturlig interesse for et døende sprog der kun bliver talt af 0.08333333333333334% af jordens befolkning, er der nok ikke den store interesse for at lære det som gæstearbejder.jonas386 skrev:Det der undrer mig mest er de der nigerianere ikke kan dansk endnu. Har de ikke været her i efterhånden 6-7 år eller sådan?
Nu har de jo så gået i skole i Danmark og FCM snakker jo meget om det med at skabe det hele menneske og sådan. Derfor undrer det mig en smule man ikke gør noget for at 16 årige udlændinge skal lære det sprog der nu tales i landet.MHJ skrev:De fleste danskere kan jo engelsk (som er et hovedsprog i Nigeria), så medmindre man har en naturlig interesse for et døende sprog der kun bliver talt af 0.08333333333333334% af jordens befolkning, er der nok ikke den store interesse for at lære det som gæstearbejder.jonas386 skrev:Det der undrer mig mest er de der nigerianere ikke kan dansk endnu. Har de ikke været her i efterhånden 6-7 år eller sådan?
De taler og forstår også alle dansk, men er naturligvis mere fortrolige med deres modersmål.jonas386 skrev:Nu har de jo så gået i skole i Danmark og FCM snakker jo meget om det med at skabe det hele menneske og sådan. Derfor undrer det mig en smule man ikke gør noget for at 16 årige udlændinge skal lære det sprog der nu tales i landet.MHJ skrev:De fleste danskere kan jo engelsk (som er et hovedsprog i Nigeria), så medmindre man har en naturlig interesse for et døende sprog der kun bliver talt af 0.08333333333333334% af jordens befolkning, er der nok ikke den store interesse for at lære det som gæstearbejder.jonas386 skrev:Det der undrer mig mest er de der nigerianere ikke kan dansk endnu. Har de ikke været her i efterhånden 6-7 år eller sådan?
Okay, jamen det er jo fair nok. Det slog mig bare at han, altså Glen, henvendte sig på engelsk. For jeg gik udfra de snakkede og forstod dansk.FCM skrev:De taler og forstår også alle dansk, men er naturligvis mere fortrolige med deres modersmål.jonas386 skrev:Nu har de jo så gået i skole i Danmark og FCM snakker jo meget om det med at skabe det hele menneske og sådan. Derfor undrer det mig en smule man ikke gør noget for at 16 årige udlændinge skal lære det sprog der nu tales i landet.MHJ skrev:De fleste danskere kan jo engelsk (som er et hovedsprog i Nigeria), så medmindre man har en naturlig interesse for et døende sprog der kun bliver talt af 0.08333333333333334% af jordens befolkning, er der nok ikke den store interesse for at lære det som gæstearbejder.jonas386 skrev:Det der undrer mig mest er de der nigerianere ikke kan dansk endnu. Har de ikke været her i efterhånden 6-7 år eller sådan?
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
- Som er engelsk? Der kan man sgu bare se...FCM skrev: De taler og forstår også alle dansk, men er naturligvis mere fortrolige med deres modersmål.
Bortset fra det, er der da ikke noget som helst underligt i at man kommunikerer på engelsk, og da slet ikke i kampens hede, sådan tror jeg da det er overalt i landet, med spillere som er bedre til engelsk end til dansk.
Noget helt andet er at det indslag er pissemorsomt, og at Glen utroligt nok næsten virker til at være en større hat end jeg troede han var
- Buzz Killington
- Allstar

Nigerias officielle sprog er engelskJesper Schmidt skrev:- Som er engelsk? Der kan man sgu bare se...FCM skrev: De taler og forstår også alle dansk, men er naturligvis mere fortrolige med deres modersmål.
Bortset fra det, er der da ikke noget som helst underligt i at man kommunikerer på engelsk, og da slet ikke i kampens hede, sådan tror jeg da det er overalt i landet, med spillere som er bedre til engelsk end til dansk.
Noget helt andet er at det indslag er pissemorsomt, og at Glen utroligt nok næsten virker til at være en større hat end jeg troede han var
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Det vidste jeg sgu ikke, der kan man bare se. Men man skulle da ikke tro det er hvad de fleste har som modersmål, synes generelt ikke ligefrem nigerianske fodboldspillere lyder som om de har fået engelsk ind med modermælken...MHJ skrev:
Nigerias officielle sprog er engelsk
- Køllen I Møllen
- Allstar

Sådan lyder Afrikansk-engelsk bareJesper Schmidt skrev:Det vidste jeg sgu ikke, der kan man bare se. Men man skulle da ikke tro det er hvad de fleste har som modersmål, synes generelt ikke ligefrem nigerianske fodboldspillere lyder som om de har fået engelsk ind med modermælken...MHJ skrev:
Nigerias officielle sprog er engelsk
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Det er ikke helt løgn, det der. Engelsk er godt nok officielt sprog i Nigeria, men det er ikke modersmål for ret mange. Som i mange andre afrikanske lande er Nigeria enormt varireret rent sprogmæssigt med mere end 500 sprog. Ikke bare dialekter, men forskellige sprog. Et sådan land kan selvfølgelig ikke hænge sammen uden et fælles sprog, og der valgte man altså i sin tid engelsk som det officielle sprog. Men det gør det ikke så brugt i hverdagen hos ret mange, at nigerianere pr definition taler flydende engelsk. Tværtimod foretrækker de fleste det sprog, der tilhører deres etniske gruppe.Køllen I Møllen skrev:Sådan lyder Afrikansk-engelsk bareJesper Schmidt skrev:Det vidste jeg sgu ikke, der kan man bare se. Men man skulle da ikke tro det er hvad de fleste har som modersmål, synes generelt ikke ligefrem nigerianske fodboldspillere lyder som om de har fået engelsk ind med modermælken...MHJ skrev:
Nigerias officielle sprog er engelskEr ikke sikker på at det er sat i system.
Vi har været meget vant til at TV3 og Onside har været meget fokuserede på bif og fck. Men nu må man sige at fcm's markedsafdeling har været fremme i skoene. De har fået lavet en hel serie hvor Onsides seere følger super-Glen i sit benhårde arbejde som manager for fcm. Og vi kan sagtens grine af Glen og resten af fcm - MEN det giver ligesom tv-serien om fcm's akademi en del opmærksomhed om dem. Og jeg er sikker på at når de i det midt- og vestjyske mødes til traktortræf og fætter-kusinefest, ja så vil de pga. TV-promoveringen bruge en del tid på at snakke om deres sortklædte hold.thomasjn skrev:Ret sjovt at se denne video hvor Onside følger Glenn R på arbejde.
Jeg er ked af at jeg i "Hvorfor hade FCM" bliver nød til at rose Ikast-drengenes pr-afdeling, men det er der grund til.
Og ikke at forglemme den gimik ulvene fra midtjylland har lavet med at importere nogle ulve fra Tyskland. Disse ulve optræder i det vestjyske område som fcm appellerer til. Og den megen snak om ulve der har været, har garanteret givet nogle nye indmeldelser i deres fanklub "Black wolves".
Ligesom når Disco-Glen og venner dummer sig i deres tv-serie, er der også en bagside i ulveprojektet - for virkelighedens ulve kan finde på at spise store dele af indholdet i hønsegården eller svinestalden. Og kan dermed sammenlignes med ulve-fusionsklubben fcm, der kommer og fjerner en del små mennesker fra deres hverdag i Nigeria, eller Nordjylland eller hvor de nu har talentspejdere ude med kløerne.
Ulvestuntet giver bagslag den dag, hvor ulvene napper en akademispiller eller to til morgenmad. Men igen, det gør de fleste FCM-stunts.Dissing skrev:Vi har været meget vant til at TV3 og Onside har været meget fokuserede på bif og fck. Men nu må man sige at fcm's markedsafdeling har været fremme i skoene. De har fået lavet en hel serie hvor Onsides seere følger super-Glen i sit benhårde arbejde som manager for fcm. Og vi kan sagtens grine af Glen og resten af fcm - MEN det giver ligesom tv-serien om fcm's akademi en del opmærksomhed om dem. Og jeg er sikker på at når de i det midt- og vestjyske mødes til traktortræf og fætter-kusinefest, ja så vil de pga. TV-promoveringen bruge en del tid på at snakke om deres sortklædte hold.thomasjn skrev:Ret sjovt at se denne video hvor Onside følger Glenn R på arbejde.
Jeg er ked af at jeg i "Hvorfor hade FCM" bliver nød til at rose Ikast-drengenes pr-afdeling, men det er der grund til.
Og ikke at forglemme den gimik ulvene fra midtjylland har lavet med at importere nogle ulve fra Tyskland. Disse ulve optræder i det vestjyske område som fcm appellerer til. Og den megen snak om ulve der har været, har garanteret givet nogle nye indmeldelser i deres fanklub "Black wolves".
Ligesom når Disco-Glen og venner dummer sig i deres tv-serie, er der også en bagside i ulveprojektet - for virkelighedens ulve kan finde på at spise store dele af indholdet i hønsegården eller svinestalden. Og kan dermed sammenlignes med ulve-fusionsklubben fcm, der kommer og fjerner en del små mennesker fra deres hverdag i Nigeria, eller Nordjylland eller hvor de nu har talentspejdere ude med kløerne.
-
Bech
- Superliga

- Favoritspiller: Mogens Komforbi
- Geografisk sted: Vejgaard
- Kontakt:
KEP om hvem han syntes er Superligaens mest irreterende leder:
- Her kunne jeg godt have lyst til at sige Glen Riddersholm, for han har jo åbnet op, så man skulle tro, han var med i et realityprogram. Men det er egentlig mere spændende og sjovt end irriterende, ja man håber jo næsten, at han melder sig til Singleliv også... Så jeg giver den i stedet til mine gode venner nede i Horsens og altså Johnny Mølby. Vi havde en batalje med dem sidste gang, og der syntes jeg nok, at de råbte og skreg lidt meget.
Fantastisk, hvor er det fra?Bech skrev:KEP om hvem han syntes er Superligaens mest irreterende leder:
- Her kunne jeg godt have lyst til at sige Glen Riddersholm, for han har jo åbnet op, så man skulle tro, han var med i et realityprogram. Men det er egentlig mere spændende og sjovt end irriterende, ja man håber jo næsten, at han melder sig til Singleliv også... Så jeg giver den i stedet til mine gode venner nede i Horsens og altså Johnny Mølby. Vi havde en batalje med dem sidste gang, og der syntes jeg nok, at de råbte og skreg lidt meget.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- jernskjorten
- Allstar

Det er fra Tipsbladet. De har lavet en række kåringer, hvor en spiller fra hver klub har stemt. Kuhn vandt for øvrigt titlen som den mest irriterende leder.Hanga skrev:Fantastisk, hvor er det fra?Bech skrev:KEP om hvem han syntes er Superligaens mest irreterende leder:
http://onside.dk/superligaen/steinlein- ... aas-sammen" onclick="window.open(this.href);return false;
Så luk dog munden på den mand, helt seriøst. Han giver mig virkelig kvalme indimellem.
Så luk dog munden på den mand, helt seriøst. Han giver mig virkelig kvalme indimellem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
tomt
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Point taken 
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
- Buzz Killington
- Allstar