FC Nordsjælland. Efter en pointmæssig elendig start på forårssæsonen så trænger vi virkelig til en sejr. Heldigvis har de magre resultater ikke betydet at vi er blevet distanceret afgørende i topstriden, men vi kan selvfølgelig ikke blive ved med at stole på at de øvrige tophold (især OB og AGF) ligeledes dummer sig.
Afstanden til Randers på 3. pladsen er imidlertid ved at blive lige lovlig stor, især med tanke på at Randers i den kommende weekend har en hjemmekamp mod Silkeborg. Derfor er en sejr påkrævet på lørdag!
Desværre er modstanderen FC Nordsjælland, som er noget af en skrækmodstander. Selv i Aalborg har vi det meget svært mod FCN, men efterårets uafgjorte 1-1 kamp på stadion viste at de ikke er usårlige (enorm bitter FCN udligning i sidste minut på et lucky punch hvor Nicolai tog en koger i målet). Vi har det virkelig svært mod det teknisk stærke mesterhold, deres spillestil ligger uendelig dårligt til os.
Kampscenariet på lørdag bliver uden tvivl stor boldbesiddelse til nordsjællænderne, hvor midtbanen bliver total overbefolket. FCN ynder at få et stort spilovertag på midtbanen, dels via deres teknisk stærke målmand Jesper Hansen og Nicolai Stokholm, der falder ned i banen og er en rigtig dygtig spilfordeler. Deres offensive backs har ofte voldt os problemer, her tænker jeg især på Mtiliga der ofte har gjort ondt på os.
Håber på følgende line up:
N. Larsen
Dalsgaard - KEP - Kasper P. Ahlmann
Kusk - Würtz - Patrick - N. Thomsen
SF - Helenius
Augu er stadigvæk ikke klar til at starte inde, det udtalte han mere eller mindre selv efter reserveholdskampen mod AGF. Augu mangler kamptræning og er heller ikke i form til at starte inde. I forsvaret er spørgsmålet naturligvis om Lasse snart er klar. Kasper P. har gjort det rigtig godt med tanke på at han er en amatør spiller fra danmarksserien, men den seneste kamp mod Esbjerg viste at træerne ikke gror ind i himlen. Jeg kan godt frygte at Kasper kan få det meget svært mod et teknisk stærkt hold som FCN.
Håber at holdet har modet til at udfordre FCN. Bevares mestrene har et godt hold, men så er de altså heller ikke bedre. Hvis vi bliver alt for defensive og passive så taber vi med garanti, hvis drengene derimod tør udfordre (holde i bolden og angribe) samt smadre FCN spillerne fysisk, så er det muligt at hente en sejr.
Vil elske at høre Hjulmand tude efter kampen efter en fortjent AaB sejr. Hjulmand pisser mig virkelig af, han er enormt arrogant og bedrevidende, men han er selvfølgelig en meget dygtig træner, det kan der ikke være tvivl om.
Desværre tror jeg at vi taber kampen da FCN med deres tekniske spil er en skrækmodstander
Når det er sagt skal jeg nævne at jeg næsten altid gætter AaBs resultater forkert.