Lynge stopper til sommer 2013

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af frederikshavneren » 18. mar 2013, 14:24

I "optakten" til Brøndby - FC Midtjylland blev Grønkjær spurgt til hvorfor han takkede nej til rollen som sportsdirektør i AaB. Grønkjær virkede ret pissed over at bestyrelsesformanden Finn V. Nielsen i medierne har bekræftet at AaB har snakket med ham. Grønkjær var bestemt ikke tilfreds med at det nu er offentligt kendt, men Grønkjærs udmelding kan måske godt tyde på at han på et senere tidspunkt gerne vil være sportsdirektør.

Selv om Grønkjær ville være en drømme kandidat, så bliver det desværre ikke hos os. Tror at han gerne vil til en større klub, hvor især et større transferbudget vil give transfer muligheder som vi kun kan drømme om.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 18. mar 2013, 14:51

Det er altså også seriøst dårlig kommunikation at man bekræfter den slags. Der skal ikke slippe noget ud fra processen medmindre man er ude på at gøde jorden for en bestemt kandidat.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 18. mar 2013, 14:51

frederikshavneren skrev: Selv om Grønkjær ville være en drømme kandidat, så bliver det desværre ikke hos os. Tror at han gerne vil til en større klub, hvor især et større transferbudget vil give transfer muligheder som vi kun kan drømme om.
Drømmekandidat? Er det noget du vil uddybe?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 18. mar 2013, 15:04

limey skrev:
frederikshavneren skrev: Selv om Grønkjær ville være en drømme kandidat, så bliver det desværre ikke hos os. Tror at han gerne vil til en større klub, hvor især et større transferbudget vil give transfer muligheder som vi kun kan drømme om.
Jeg anser Grønkjær som en drømmekandidat, men som jeg også skriver har Grønkjær desværre takket nej til at blive sportsdirektør i AaB. Jeg ved godt at meningerne om Grønkjær er delte, hvilket måske især skyldes at han fravalgte os og i stedet drog til FC København da hans karriere lakkede mod enden.

Grønkjær kan måske godt virke som en konfliktsky type, men jeg tror nu ikke at det helt passer. Han har altså stor erfaring fra klubber som Ajax og Chelsea, hvor der var nogle ganske store egoer i trupperne da han var der. Tror næppe at der er nogle der har "pisset" på Grønkjær, som tilfældet var med "Røde Romario" da han var i Glasgow Rangers... Bag det blide ydre tror jeg at Grønkjær er meget professionel.
For mig at se har Grønkjær nogle meget store kompetencer, som kunne gøre ham yderst velegnet som sportsdirektør. Han har en kæmpe indsigt i dansk og udenlandsk fodbold, klare meninger om hvordan fodbold skal spilles (hvilket kunne betyde et farvel til KN), stort netværk mv.

Desværre er det uaktuelt at diskutere Grønkjær da han har takket nej, men damn hvor vil jeg til enhver tid foretrække Grønkjær fremfor skrækkandidater som Gaarde og Ole Nielsen.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 18. mar 2013, 16:21

Tak for uddybning. Ja, der står vi jo langt fra hinanden. Udover hvad jeg tidligere har beskrevet, vil jeg da lige minde om, at Grønkjær jo skiftede klub næsten hvert år i sin sidste periode i international fodbold. Jeg tvivler på, at man ville kunne regne med at han ville vær et langvarigt emne.

Jeg synes i øvrigt, at det stadig er interessant at diskutere Grønkjær, da det giver os fans en pejling på, hvad det er AaB går efter.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 18. mar 2013, 22:01

frederikshavneren skrev:
limey skrev:
Jeg anser Grønkjær som en drømmekandidat, men som jeg også skriver har Grønkjær desværre takket nej til at blive sportsdirektør i AaB. Jeg ved godt at meningerne om Grønkjær er delte, hvilket måske især skyldes at han fravalgte os og i stedet drog til FC København da hans karriere lakkede mod enden.

Grønkjær kan måske godt virke som en konfliktsky type, men jeg tror nu ikke at det helt passer. Han har altså stor erfaring fra klubber som Ajax og Chelsea, hvor der var nogle ganske store egoer i trupperne da han var der. Tror næppe at der er nogle der har "pisset" på Grønkjær, som tilfældet var med "Røde Romario" da han var i Glasgow Rangers... Bag det blide ydre tror jeg at Grønkjær er meget professionel.
For mig at se har Grønkjær nogle meget store kompetencer, som kunne gøre ham yderst velegnet som sportsdirektør. Han har en kæmpe indsigt i dansk og udenlandsk fodbold, klare meninger om hvordan fodbold skal spilles (hvilket kunne betyde et farvel til KN), stort netværk mv.

Desværre er det uaktuelt at diskutere Grønkjær da han har takket nej, men damn hvor vil jeg til enhver tid foretrække Grønkjær fremfor skrækkandidater som Gaarde og Ole Nielsen.

Jeg er fuldstænding enig i det du skriver. Jeg er også lidt trist over at han takkede nej.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 19. mar 2013, 12:07

frederikshavneren skrev:
limey skrev:

HVIS Grønkjær skulle være chef i AaB... Hvorfor skulle det så betyde farvel til Kent Nielsen...?
Hvad er det for en spillestil du mener JG har, som skulle være bedre end det Kent Nielsen er ved at indfører i AaB, med kanter der tør udfordre og backs der nu kommer frem i begge sider og angribere der begge er meget målsøgende...?

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 20. mar 2013, 12:41

Jeg undrer mig en gang imellem over hvad det er folk vil have, og hvordan folk tænker. Jesper Grønkjær som kandidat til et job som sportsdirektør og efterfølger til Lynge. Jeg har moret mig i flere dage over, at bestyrelsen ikke har kunnet se ham længere end til tænderne. Hvad i alverden skulle han kunne bringe AaB? Efter min mening er han så langt fra de kvaliteter, der skal kendetegne en mand, der skal kunne fylde de største sko i dansk fodbold. Det, der så alligevel imponerer mig ved ham er, at han også selv har kunnet se det.

Det fantastiske ved ansættelsen af Lynge var, at han blev fundet frem uden at være nogen åbenlys kandidat. Han havde haft en okay karriere i AaB på samme måde som 20-25 andre. Hvorfor blev det ikke for eksempel John Holm Jensen? De to har samme arbejdsmæssige baggrund, spillemæssige baggrund og trænermæssige baggrund. De er oven i købet udlært i samme firma. Men Børge valgt Lynge. Hvorfor? På grund af de menneskelige egenskaber, på grund af hans humor, udviklingspotentiale, gemytlighed, åbenhed og sikkert meget, meget mere. Lynge var absolut ikke den mest åbenlyse kandidat dengang men som historien viser, den bedste.

Den af de tre i det resterende emnefelt, der har noget af det samme, er efter min mening Jacob Krüger. Min oprindelige kandidat var Thomas Thomasberg. Han er ikke i feltet, men efterhånden tror jeg også at Krüger er en bedre mulighed. Netop fordi han har nogen af de samme egenskaber som Lynge. Han kan løfte arven og give jobbet sin egen personlighed. Det er vigtigt for mig. Kom så Krüger og væk med halvkøbenhavnske blærerøve.
frederikshavneren skrev:I "optakten" til Brøndby - FC Midtjylland blev Grønkjær spurgt til hvorfor han takkede nej til rollen som sportsdirektør i AaB. Grønkjær virkede ret pissed over at bestyrelsesformanden Finn V. Nielsen i medierne har bekræftet at AaB har snakket med ham. Grønkjær var bestemt ikke tilfreds med at det nu er offentligt kendt, men Grønkjærs udmelding kan måske godt tyde på at han på et senere tidspunkt gerne vil være sportsdirektør.

Selv om Grønkjær ville være en drømme kandidat, så bliver det desværre ikke hos os. Tror at han gerne vil til en større klub, hvor især et større transferbudget vil give transfer muligheder som vi kun kan drømme om.

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Konsulenten » 20. mar 2013, 12:48

Freddie skrev:Jeg har moret mig i flere dage over, at bestyrelsen ikke har kunnet se ham længere end til tænderne..
Hvad sagde bestyrelsen egentlig, da du talte med dem om denne ansættelsesproces?

Sambaman
2. div
2. div

Indlæg af Sambaman » 20. mar 2013, 23:08

Freddie skrev:Jeg undrer mig en gang imellem over hvad det er folk vil have, og hvordan folk tænker. Jesper Grønkjær som kandidat til et job som sportsdirektør og efterfølger til Lynge. Jeg har moret mig i flere dage over, at bestyrelsen ikke har kunnet se ham længere end til tænderne. Hvad i alverden skulle han kunne bringe AaB? Efter min mening er han så langt fra de kvaliteter, der skal kendetegne en mand, der skal kunne fylde de største sko i dansk fodbold. Det, der så alligevel imponerer mig ved ham er, at han også selv har kunnet se det.

Det fantastiske ved ansættelsen af Lynge var, at han blev fundet frem uden at være nogen åbenlys kandidat. Han havde haft en okay karriere i AaB på samme måde som 20-25 andre. Hvorfor blev det ikke for eksempel John Holm Jensen? De to har samme arbejdsmæssige baggrund, spillemæssige baggrund og trænermæssige baggrund. De er oven i købet udlært i samme firma. Men Børge valgt Lynge. Hvorfor? På grund af de menneskelige egenskaber, på grund af hans humor, udviklingspotentiale, gemytlighed, åbenhed og sikkert meget, meget mere. Lynge var absolut ikke den mest åbenlyse kandidat dengang men som historien viser, den bedste.

Den af de tre i det resterende emnefelt, der har noget af det samme, er efter min mening Jacob Krüger. Min oprindelige kandidat var Thomas Thomasberg. Han er ikke i feltet, men efterhånden tror jeg også at Krüger er en bedre mulighed. Netop fordi han har nogen af de samme egenskaber som Lynge. Han kan løfte arven og give jobbet sin egen personlighed. Det er vigtigt for mig. Kom så Krüger og væk med halvkøbenhavnske blærerøve.
frederikshavneren skrev:I "optakten" til Brøndby - FC Midtjylland blev Grønkjær spurgt til hvorfor han takkede nej til rollen som sportsdirektør i AaB. Grønkjær virkede ret pissed over at bestyrelsesformanden Finn V. Nielsen i medierne har bekræftet at AaB har snakket med ham. Grønkjær var bestemt ikke tilfreds med at det nu er offentligt kendt, men Grønkjærs udmelding kan måske godt tyde på at han på et senere tidspunkt gerne vil være sportsdirektør.

Ikke Krüger! Har fuldt ham meget, da jeg bor i Hjørring og støtter og følger byens hold. Han har ikke kvaliteterne til AaB, og som du selv skriver, kan han ikke klare "de store sko". Han har lavet rigtig mange dumme indkøb og taget nogen dumme beslutninger. En af dem var da han skilte sig af med Jesper Weinkouff. En dygtig ung målmand, der har været på FCM's akademi, hvor han komme til fra FC Hjørring. Han har i øvrigt også været på både u-21 landsholdet (dog uden at få spilletid) og klubløse landsholdet. I stedet for at beholde JW, som vi hjørringenser var helt vilde med (i Hjørring kan vi godt li' når spillerne er fra lokal området, ligesom i AaB), så valgte man at hente en løn tung Zaza, der er på vej ned af bakke. Iøvrigt har JW langt bedre færdigheder på indlæg end Zaza, hvilket betyder meget i 1. div. Zaza har kostet en del mål på eks. hjørnespark.

Af andre dumme ting Krüger har lavet, kan nævnes da han hentede Mike Jones i USA. Mike Jones fik en 1. holds kamp i hans et årig periode i klubben (han blev sendt hjem 3 år før tid!), og det var oven i købet en ligegyldig pokalkamp. I hans tid i klubben fik han samme løn som DC for i Sønderjyske.

Han har dog ikke kun lavet dårlige ting. Af god indkøb vil jeg især fremhæve Bora Zivkovic og Jesper Andersen. To virkelige sålide forsvars blokke der også har hjulpet rigtig godt til udenfor banen.

Men når alt kommer til alt, er der pt. ingen der kan fylde "de store sko", som er realistisk vel at mærke.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 21. mar 2013, 08:24

Sambaman skrev:
Freddie skrev:Jeg undrer mig en gang imellem over hvad det er folk vil have, og hvordan folk tænker. Jesper Grønkjær som kandidat til et job som sportsdirektør og efterfølger til Lynge. Jeg har moret mig i flere dage over, at bestyrelsen ikke har kunnet se ham længere end til tænderne. Hvad i alverden skulle han kunne bringe AaB? Efter min mening er han så langt fra de kvaliteter, der skal kendetegne en mand, der skal kunne fylde de største sko i dansk fodbold. Det, der så alligevel imponerer mig ved ham er, at han også selv har kunnet se det.

Ikke Krüger! Har fuldt ham meget, da jeg bor i Hjørring og støtter og følger byens hold. Han har ikke kvaliteterne til AaB, og som du selv skriver, kan han ikke klare "de store sko". Han har lavet rigtig mange dumme indkøb og taget nogen dumme beslutninger. En af dem var da han skilte sig af med Jesper Weinkouff. En dygtig ung målmand, der har været på FCM's akademi, hvor han komme til fra FC Hjørring. Han har i øvrigt også været på både u-21 landsholdet (dog uden at få spilletid) og klubløse landsholdet. I stedet for at beholde JW, som vi hjørringenser var helt vilde med (i Hjørring kan vi godt li' når spillerne er fra lokal området, ligesom i AaB), så valgte man at hente en løn tung Zaza, der er på vej ned af bakke. Iøvrigt har JW langt bedre færdigheder på indlæg end Zaza, hvilket betyder meget i 1. div. Zaza har kostet en del mål på eks. hjørnespark.

Af andre dumme ting Krüger har lavet, kan nævnes da han hentede Mike Jones i USA. Mike Jones fik en 1. holds kamp i hans et årig periode i klubben (han blev sendt hjem 3 år før tid!), og det var oven i købet en ligegyldig pokalkamp. I hans tid i klubben fik han samme løn som DC for i Sønderjyske.

Han har dog ikke kun lavet dårlige ting. Af god indkøb vil jeg især fremhæve Bora Zivkovic og Jesper Andersen. To virkelige sålide forsvars blokke der også har hjulpet rigtig godt til udenfor banen.

Men når alt kommer til alt, er der pt. ingen der kan fylde "de store sko", som er realistisk vel at mærke.
Jeg er med på at han kan have foretaget dårlige valg. Men udover den med målmanden, som jeg må tage dit ord for er en dårlig beslutning, glemmer du så ikke hans evne til at hente spillere der ret beset er langt over Hjørrings niveau, såsom Maxime Annys, Petru Racu, Mads Jessen, Calum Butcher... og var der ikke også noget med en forsvarsspiller fra den bedste belgiske række? Igen, jeg følger ikke Hjørring, men i forhold til de indtil for få år siden sad fast i 2div, så ser det - uden jeg aner om indkøbene giver økonomisk mening - ret imponerende ud med de fangster. Desuden, var Kevin Burns så ikke konstant skadesplaget? Det kan vel ikke tilskrives Krüger, men det at hente en MLS spiller er stadig en imponerende bedrift for en bette klub som Hjørring.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 21. mar 2013, 09:15

MHJ skrev:
Sambaman skrev:

Jeg er med på at han kan have foretaget dårlige valg. Men udover den med målmanden, som jeg må tage dit ord for er en dårlig beslutning, glemmer du så ikke hans evne til at hente spillere der ret beset er langt over Hjørrings niveau, såsom Maxime Annys, Petru Racu, Mads Jessen, Calum Butcher... og var der ikke også noget med en forsvarsspiller fra den bedste belgiske række? Igen, jeg følger ikke Hjørring, men i forhold til de indtil for få år siden sad fast i 2div, så ser det - uden jeg aner om indkøbene giver økonomisk mening - ret imponerende ud med de fangster. Desuden, var Kevin Burns så ikke konstant skadesplaget? Det kan vel ikke tilskrives Krüger, men det at hente en MLS spiller er stadig en imponerende bedrift for en bette klub som Hjørring.
Omvendt er det vel umiddelbart spillere, som lugter langt væk af lottokupon og især ville gøre det på Superliganiveau? Derudover har Hjørring vil ikke haft råd til de udskejelser der på den lange bane. Tænker hans transferstrategi passer bedst til SønderjyskE, hvor ukendte udlændinge på kort kontrakt er en del af indkøbsstrtategien og, hvor den røde tråd dikteres af de spillere man har kunnet samle fremfor en langsigtet strategi + at det vel er mere naturligt at forsøge sig med en eksotisk spiller eller to fordi man ikke har samme pipeline af talenter som f.eks. i AaB.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 21. mar 2013, 17:24

Konsulenten skrev:
Freddie skrev:Jeg har moret mig i flere dage over, at bestyrelsen ikke har kunnet se ham længere end til tænderne..
Hvad sagde bestyrelsen egentlig, da du talte med dem om denne ansættelsesproces?
Aner ikke hvad du mener? Har jeg postuleret, at jeg har adgang til bestyrelsen? Måske skulle jeg have skrevet ansættelsesudvalget i stedet så alle kan forstå ordene.

Hvis du spørger om hvad jeg mener om Jesper Grønkjær som sportsdirektør eller sportschef som det vel bliver, så mener jeg at han er en joke til den rolle. Han klarer sig nok i indkøbene med Poul Erik Andreasen, Allan Kuhn og kent Nielsen som medhjælpere. Det er de mange andre opgaver der kommer til at koste. Handling af medarbejdere, presse, styring af budget, repræsentant for AaB og Gud ved hvad. Heldigvis har Jesper Grønkjær selv så megen selvkritik, at han ikke skal have noget klinket.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 21. mar 2013, 17:43

Hvad mon du ville have sagt, hvis du var blevet spurgt om vi skulle have Lynge i 1996? Han havde været danmarksserietræner i AaB, og træner i Lindholm og vist nok Aalborg Freja. Hvorfor i alverden skulle vi have ham? Ganske enkelt fordi han havde potentiale, er min mening. Det var tydeligt dengang, og jeg prøver at henlede opmærksomheden på, at det også er tydeligt i forhold til Jacob Krüger. Når man så skal sammenligne med Allan Gaarde eller Ole Nielsen er jeg ikke i tvivl. Jeg mener ikke at det er let at se nogen af de to som sportschef i AaB.

Jeg vil netop mene, at det faktum, at Hjørring fik Karim Zaza på holdet, er et af de største scoop man kan tænke sig i 1. division. Mig bekendt er han ikke særlig løntung, men jeg må indrømme, at jeg ikke kender niveauet i Hjørring. Under alle omstændigheder et meget svagt argument mod ansættelse af Jacob Krüger. Nu er en sportschefs job jo også meget mere end at ansætte spillere, og mon ikke der er lidt hjælp og support at hente fra Lynge i hans første tid, akkurat som Lynge fik hjælp af Børge Bach i 1996.
Sambaman skrev: Ikke Krüger! Har fuldt ham meget, da jeg bor i Hjørring og støtter og følger byens hold. Han har ikke kvaliteterne til AaB, og som du selv skriver, kan han ikke klare "de store sko". Han har lavet rigtig mange dumme indkøb og taget nogen dumme beslutninger. En af dem var da han skilte sig af med Jesper Weinkouff. En dygtig ung målmand, der har været på FCM's akademi, hvor han komme til fra FC Hjørring. Han har i øvrigt også været på både u-21 landsholdet (dog uden at få spilletid) og klubløse landsholdet. I stedet for at beholde JW, som vi hjørringenser var helt vilde med (i Hjørring kan vi godt li' når spillerne er fra lokal området, ligesom i AaB), så valgte man at hente en løn tung Zaza, der er på vej ned af bakke. Iøvrigt har JW langt bedre færdigheder på indlæg end Zaza, hvilket betyder meget i 1. div. Zaza har kostet en del mål på eks. hjørnespark.

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Konsulenten » 21. mar 2013, 18:18

Freddie skrev:
Konsulenten skrev:
Aner ikke hvad du mener? Har jeg postuleret, at jeg har adgang til bestyrelsen? .
Når du skriver, at du i flere dage har moret dig over bestyrelsens analyse af Grønkjær, er det da pænt nærliggende at tro, at du har haft adgang til disse overvejelser. Men åbenbart ikke.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 21. mar 2013, 19:09

Det, det tyder på er, at jeg har forsøgt at lave en analyse af situationen med mine evner. Synes du ikke, at det er morsomt, at bestyrelsen vil have en pomadedreng, der ikke aner hvilken fantastisk ære det er, at blive peget på af AaB. Det viser kun, at han stadig er komplet ligegyldig. 5 års ophold i FCK er for nogen invaliderende. For Grønkjærs vedkommende oplevede jeg det som meget mindre.

Hvordan i alverden skal man kunne forestille sig, at han nogensinde skulle kunne komme til at passe Lynges størrelse 1885 i sko? Det er det, der er det hylende morsomme ved situationen. Jeg kunne sagtens i min fantasi se Jesper Grønkjær sjoske rundt og forsøge at få de formidable slæbere med sig vel vidende, at han aldrig ville have den mindste chance for nogensinde at få dem til at passe.
Konsulenten skrev: Når du skriver, at du i flere dage har moret dig over bestyrelsens analyse af Grønkjær, er det da pænt nærliggende at tro, at du har haft adgang til disse overvejelser. Men åbenbart ikke.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 21. mar 2013, 19:24

Freddie skrev:Det, det tyder på er, at jeg har forsøgt at lave en analyse af situationen med mine evner. Synes du ikke, at det er morsomt, at bestyrelsen vil have en pomadedreng, der ikke aner hvilken fantastisk ære det er, at blive peget på af AaB. Det viser kun, at han stadig er komplet ligegyldig. 5 års ophold i FCK er for nogen invaliderende. For Grønkjærs vedkommende oplevede jeg det som meget mindre.

Hvordan i alverden skal man kunne forestille sig, at han nogensinde skulle kunne komme til at passe Lynges størrelse 1885 i sko? Det er det, der er det hylende morsomme ved situationen. Jeg kunne sagtens i min fantasi se Jesper Grønkjær sjoske rundt og forsøge at få de formidable slæbere med sig vel vidende, at han aldrig ville have den mindste chance for nogensinde at få dem til at passe.
Konsulenten skrev: Når du skriver, at du i flere dage har moret dig over bestyrelsens analyse af Grønkjær, er det da pænt nærliggende at tro, at du har haft adgang til disse overvejelser. Men åbenbart ikke.
Jeg tror heller ikke Grønkjær har det der skal til - ihvertfald ikke lige nu, selvom han er en sympatisk fyr. Det kan jo også tænkes at han selv er nået til den konklusion. Synes da det er en mærkelig nedladende facon du omtaler Grønkjær på, han er da netop en af de få udenlands proffer der er formået at komme tilbage til DK og sætte sit aftryk eftertrykkeligt på dansk fodbold, modsat laudrup, søren larsen mfl.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 21. mar 2013, 19:43

Brent skrev:
Freddie skrev:Det, det tyder på er, at jeg har forsøgt at lave en analyse af situationen med mine evner. Synes du ikke, at det er morsomt, at bestyrelsen vil have en pomadedreng, der ikke aner hvilken fantastisk ære det er, at blive peget på af AaB. Det viser kun, at han stadig er komplet ligegyldig. 5 års ophold i FCK er for nogen invaliderende. For Grønkjærs vedkommende oplevede jeg det som meget mindre.

Jeg tror heller ikke Grønkjær har det der skal til - ihvertfald ikke lige nu, selvom han er en sympatisk fyr. Det kan jo også tænkes at han selv er nået til den konklusion. Synes da det er en mærkelig nedladende facon du omtaler Grønkjær på, han er da netop en af de få udenlands proffer der er formået at komme tilbage til DK og sætte sit aftryk eftertrykkeligt på dansk fodbold, modsat laudrup, søren larsen mfl.
Men det var jo pga., at han havde et uomtvisteligt stort talent på fodboldbanen og havde mange gode år endnu da han endte i Parkens Entertainment-cirkus. Søren Larsen er ikke i nærheden af de sko og Brian havde jo aftalt med konen, at han skulle nøjes med golf. Det er i høj grad Grønkjærs personlighed vi diskuterer her - og den når ikke Lynges til sokkeholderne.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 21. mar 2013, 19:59

limey skrev:
Brent skrev:

Men det var jo pga., at han havde et uomtvisteligt stort talent på fodboldbanen og havde mange gode år endnu da han endte i Parkens Entertainment-cirkus. Søren Larsen er ikke i nærheden af de sko og Brian havde jo aftalt med konen, at han skulle nøjes med golf. Det er i høj grad Grønkjærs personlighed vi diskuterer her - og den når ikke Lynges til sokkeholderne.
Det er jeg enig med dig i, men der er jo ingen af de kandidater der har været i spil - Krüger, Gaarde, Wolle - der har en personlighed der på nogen måde kan måles med Lynges. Hvis man hele tiden bruger Lynge som målstok på de kandidater der er i spil, vil der jo aldrig være nogen der er gode nok

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 21. mar 2013, 20:04

Nogen der husker bedre end jeg: var Lynge overhovedet den store personlighed i starten af sin karriere?

Låst