Økonomitråden
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer
Sjovt en del siger bedre end forventet på trods af klubben havde forventet bedre..
Er vi bare vant til at det aldrig holder det klubben melder ud? Jeg husker aldrig vi har nået de tal de har forventning om
Synes det er trist det eneste positive de kan sige er at det er mindre end sidste år. Men vi har jo også solgt alt vi har..
Er vi bare vant til at det aldrig holder det klubben melder ud? Jeg husker aldrig vi har nået de tal de har forventning om
Synes det er trist det eneste positive de kan sige er at det er mindre end sidste år. Men vi har jo også solgt alt vi har..
-
AllanPedersen
- Allstar

doukas skrev:FCM skrev:Ja, for de økonomiske udmeldinger fra AaB (og andre sportsvirksomheder) holder jo altid stik. På dette tidspunkt sidste år, var forventningen ift 2012 også et nulresultat....doukas skrev:Tja, eller et driftsresultat på minus 2,7 mil.derby13 skrev:Ja det blev så et minus på 14,4 mil. for 2012.
Forventning for 2013, det går i nul såfremt der sælges for 5 mio kr. Virker realistisk.
At man kommer ud med minus 14 i et år med markante ekstraindtægter ift tv-penge og transfers gør, at man skal være meget optimistisk for at tro på balance næste år, med mindre den står på Chl efter sommerferien.
Desuden er 3.2 mio nok heller ikke nok ift feriepengesagen. Egenkapitalen var ved årets udgang under 5 mio....Kapitalgrundlaget er på 23,3 mio kr.AaB har i forbindelse med den såkaldte ”feriepengesag”, som er ført vedrørende tre Brøndby-spillere,
rådført sig hos et anerkendt advokatfirma, der overfor AaB konkluderer at kendelsen i Fodboldens
Voldgiftret vedrørende de tre Brøndbyspillere ikke har direkte retsvirkning for AaB. AaB er af den opfattelse,
at der er afregnet feriepenge, pension mv. i overensstemmelse med indgåede aftaler. Der er dog
fortsat risiko for, at AaB vil blive mødt med krav fra Spillerforeningen og der er derfor indregnet et beløb,
der efter advokatfirmaets og ledelsens vurdering på nuværende tidspunkt er dækkende for et eventuelt
krav. Det er en forudsætning for selskabets fortsatte drift, at det eventuelle krav fra Spillerforeningen
ikke væsentlig overstiger beløbet, som er indregnet i regnskabet.
Hele vores trup er IKKE pantsat, så stik lige piben ind!
Men det er satme da også uhyggeligt de stadig tror der ikke kommer et højt krav.. På trods af de har indrømmet flere gange de har taget fejl i den sag
Ro på, nu har selve driften jo givet et underskud på 2 millioner og derudover er resten nedskrivninger, hvad det kostede at komme af med hockey og college samt hensættelser. At AaB hensætter penge til feriepengesagen, da den måske kan blive et issue, er kun positivt. Det er det man kalder rettidig omhu, hvilket absolut er bedre end at pantsætte spillere.FCM skrev:Ja, for de økonomiske udmeldinger fra AaB (og andre sportsvirksomheder) holder jo altid stik. På dette tidspunkt sidste år, var forventningen ift 2012 også et nulresultat....doukas skrev:Tja, eller et driftsresultat på minus 2,7 mil.derby13 skrev:Ja det blev så et minus på 14,4 mil. for 2012.
Forventning for 2013, det går i nul såfremt der sælges for 5 mio kr. Virker realistisk.
At man kommer ud med minus 14 i et år med markante ekstraindtægter ift tv-penge og transfers gør, at man skal være meget optimistisk for at tro på balance næste år, med mindre den står på Chl efter sommerferien.
Desuden er 3.2 mio nok heller ikke nok ift feriepengesagen. Egenkapitalen var ved årets udgang under 5 mio....
Jeg tænker lidt, at de 3.2 millioner måske ikke nødvendigvis er hele kagen af feriepengene. Mon ikke nærmere det er et spørgsmål om, at man vil have et beløb man kan smide med det samme til spillerforeningen og man herefter finder en afdragsordning for et evt. restbeløb?
-
AllanPedersen
- Allstar

De skriver jo netop de ikke forventer et højere krav end det tilsidesatte.. Derudover synes jeg det er lidt uhyggeligt vi havde satset på minus 10 for kun 6 måneder siden.. Og fået mange flere tv penge end forventet.. Hvor skulle de penge være kommet fra?thomasjn skrev:Ro på, nu har selve driften jo givet et underskud på 2 millioner og derudover er resten nedskrivninger, hvad det kostede at komme af med hockey og college samt hensættelser. At AaB hensætter penge til feriepengesagen, da den måske kan blive et issue, er kun positivt. Det er det man kalder rettidig omhu, hvilket absolut er bedre end at pantsætte spillere.FCM skrev:Ja, for de økonomiske udmeldinger fra AaB (og andre sportsvirksomheder) holder jo altid stik. På dette tidspunkt sidste år, var forventningen ift 2012 også et nulresultat....doukas skrev:Tja, eller et driftsresultat på minus 2,7 mil.derby13 skrev:Ja det blev så et minus på 14,4 mil. for 2012.
Desuden er 3.2 mio nok heller ikke nok ift feriepengesagen. Egenkapitalen var ved årets udgang under 5 mio....
Jeg tænker lidt, at de 3.2 millioner måske ikke nødvendigvis er hele kagen af feriepengene. Mon ikke nærmere det er et spørgsmål om, at man vil have et beløb man kan smide med det samme til spillerforeningen og man herefter finder en afdragsordning for et evt. restbeløb?
Og det skal ikke misforstås det jeg skriver, men der er godt nok mange usikkerhedsmomenter i de fremtidige prognoser fra AaB! Det er hvis og såfremt og måske og så derudover skal sol og måne stå overfor hinanden såfremt det her skal gå igennem...
Måske handler det bare om at man melder 10 mio i underskud ud og ender på 14,5...jeg savner bare et enkelt regnskab der holder spot on, specielt i den her situation!
Kald det dårlige nerver...
Måske handler det bare om at man melder 10 mio i underskud ud og ender på 14,5...jeg savner bare et enkelt regnskab der holder spot on, specielt i den her situation!
Grunden til det er, som jeg også tidligere har påpeget, ganske enkel: AaB har ikke pengene. Det står jo sort på hvidt ovenfor. AaB går konkurs hvis kravet overstiger det de forventer. Man kan jo ikke melde ud, at man regner med at skylde 20 mio i feriepenge, når man ikke kan betale dem. Så er der jo ingen, der vil røre AaB med en ildtang.AllanPedersen skrev:doukas skrev:FCM skrev:Ja, for de økonomiske udmeldinger fra AaB (og andre sportsvirksomheder) holder jo altid stik. På dette tidspunkt sidste år, var forventningen ift 2012 også et nulresultat....doukas skrev:Tja, eller et driftsresultat på minus 2,7 mil.derby13 skrev:Ja det blev så et minus på 14,4 mil. for 2012.
Desuden er 3.2 mio nok heller ikke nok ift feriepengesagen. Egenkapitalen var ved årets udgang under 5 mio....Kapitalgrundlaget er på 23,3 mio kr.AaB har i forbindelse med den såkaldte ”feriepengesag”, som er ført vedrørende tre Brøndby-spillere,
rådført sig hos et anerkendt advokatfirma, der overfor AaB konkluderer at kendelsen i Fodboldens
Voldgiftret vedrørende de tre Brøndbyspillere ikke har direkte retsvirkning for AaB. AaB er af den opfattelse,
at der er afregnet feriepenge, pension mv. i overensstemmelse med indgåede aftaler. Der er dog
fortsat risiko for, at AaB vil blive mødt med krav fra Spillerforeningen og der er derfor indregnet et beløb,
der efter advokatfirmaets og ledelsens vurdering på nuværende tidspunkt er dækkende for et eventuelt
krav. Det er en forudsætning for selskabets fortsatte drift, at det eventuelle krav fra Spillerforeningen
Men det er satme da også uhyggeligt de stadig tror der ikke kommer et højt krav.. På trods af de har indrømmet flere gange de har taget fejl i den sag
AaBs retorik er jo fuldstændig parallel med Brøndbys både før og efter dommen. Hvordan er det lige, at det går dem?
Regnskabsmæssigt og juridisk er der vel en forskel.Slyboy skrev:Det er jo kun et spørgsmål om tid før de gør det, og det mest bekymrende er at vi er gået fra ikke at have afsat noget på den konto til nu at have afsat 3 mio...det gør vel at man kan konkludere at AaB har fundet ud af at noget trods alt ikke er foregået efter bogen, hvor udmeldingen fra AaB løbende har været det stik modsatte.Halil skrev:Slyboy:
Har Spillerforeningen krævet noget endnu af AaB?
Den sag ligger, umiddelbart, noget ude i fremtiden.
Et ikke fuldstændigt håbløst, som tidligere set, regnskab fra AaB, hvor der er positive tendenser. Men det kræver stadig en enorm disciplin og god ledelse, at få AaB rettet ind økonomisk.
Om sagen ligger i 2014 fremfor i 2013 er vel i grunden ligegyldig?!
At AaB har lagt 3.2 mio dkr til side, allerede nu, synes jeg er positivt. Rettidig omhu. Som det er set med broby, så er Spillerforeningen villig til at finde på løsninger, skulle AaB skylde et beløb i feriepenge.
Jeg har sq også svært ved at glæde mig over dette resultat
Sådan hed det sig for et år siden:
"For 2012 forventer AaB fortsat en nulresultat, som tidligere udmeldt i prospektet til kapitaludvidelsen fra foråret 2011. Resultatet vil i væsentligt omfang være præget af AaB Fodbolds resultater."
https://npinvestor.dk/nyheder/AaB-fasth ... 43274.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Fodboldholdet har sidenhen nærmest præsteret over evne og vi har fået langt flere tvpenge end selv den største jubeloptimist vil kunne have forventet med vores unge hold. Jeg kan ikke se hvilke pludselige udgifter, man ikke havde viden om den 27.marts sidste år, som gør at vi ender ud med et minus på 14,4 mio. Igen igen må man efterlyse noget troværdighed omkring disse udmeldinger der gang på gang rammer minimum 14 mio. kr. forbi.
I fondsbørsmed. for 3. kvartal nedjusterer man til til -10 mio. kr. hvad i himlens navn har forværret budgetterne med 4,4 mio kr i 4.kvartal?
Sådan hed det sig for et år siden:
"For 2012 forventer AaB fortsat en nulresultat, som tidligere udmeldt i prospektet til kapitaludvidelsen fra foråret 2011. Resultatet vil i væsentligt omfang være præget af AaB Fodbolds resultater."
https://npinvestor.dk/nyheder/AaB-fasth ... 43274.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Fodboldholdet har sidenhen nærmest præsteret over evne og vi har fået langt flere tvpenge end selv den største jubeloptimist vil kunne have forventet med vores unge hold. Jeg kan ikke se hvilke pludselige udgifter, man ikke havde viden om den 27.marts sidste år, som gør at vi ender ud med et minus på 14,4 mio. Igen igen må man efterlyse noget troværdighed omkring disse udmeldinger der gang på gang rammer minimum 14 mio. kr. forbi.
I fondsbørsmed. for 3. kvartal nedjusterer man til til -10 mio. kr. hvad i himlens navn har forværret budgetterne med 4,4 mio kr i 4.kvartal?
Jeg ville sgu også gerne se et regnskab, hvor budget og resultat stemmer.Slyboy skrev:Og det skal ikke misforstås det jeg skriver, men der er godt nok mange usikkerhedsmomenter i de fremtidige prognoser fra AaB! Det er hvis og såfremt og måske og så derudover skal sol og måne stå overfor hinanden såfremt det her skal gå igennem...
Det er tilsyneladende ikke normen i Aalborg eller en stor del af andre suppeklubber, at det skal være sådan.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Hvad er det lige der får dig til at tro, at SP lige pludselig vil kræve det total beløb lige nu og her, såfremt der er et beløb? Snarere, vil der vel blive tale om en afdragsordning over en årerækkeFCM skrev:Grunden til det er, som jeg også tidligere har påpeget, ganske enkel: AaB har ikke pengene. Det står jo sort på hvidt ovenfor. AaB går konkurs hvis kravet overstiger det de forventer. Man kan jo ikke melde ud, at man regner med at skylde 20 mio i feriepenge, når man ikke kan betale dem. Så er der jo ingen, der vil røre AaB med en ildtang.AllanPedersen skrev:doukas skrev:FCM skrev:Ja, for de økonomiske udmeldinger fra AaB (og andre sportsvirksomheder) holder jo altid stik. På dette tidspunkt sidste år, var forventningen ift 2012 også et nulresultat....doukas skrev:Tja, eller et driftsresultat på minus 2,7 mil.derby13 skrev:Ja det blev så et minus på 14,4 mil. for 2012.
AaBs retorik er jo fuldstændig parallel med Brøndbys både før og efter dommen. Hvordan er det lige, at det går dem?
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
http://www.bold.dk/nyt/AaB-ikke-tvunget-til-spillersalg" onclick="window.open(this.href);return false;
anede ikke vi ejede noget af http://www.sportontop.dk/da-DK/Shop.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
men man kan sige, at såfremt det lykkes for dem at lave plus hvert år (hvilket desværre ikke er lykkes) er det jo en sikker indtjening. spørgsmålet er så om man vil satse på der kommer bedre tider, eller om man vil prøve at få lidt mønter i kassen, og sælge det fra.
men man kan sige, at såfremt det lykkes for dem at lave plus hvert år (hvilket desværre ikke er lykkes) er det jo en sikker indtjening. spørgsmålet er så om man vil satse på der kommer bedre tider, eller om man vil prøve at få lidt mønter i kassen, og sælge det fra.
Er vidst et levn fra "de glade dage" hvor koncernen rådede over flere sportsbutikker. Som jeg husker det er AaBs ejerandel ret lille og AaB er vidst økonomisk upåvirkede i Sport on Top.12mand skrev:anede ikke vi ejede noget af http://www.sportontop.dk/da-DK/Shop.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT: Og lige efter jeg skrev ovenstående falder jeg over følgende;
Kilde: http://www.bold.dk/nyt/AaB-ikke-tvunget-til-spillersalg" onclick="window.open(this.href);return false;- Vi meldte i omegnen 10 millioner, så det er plus-minus 10-20 procent. Og så er det så gået det værre, fordi Sport On Top har givet et underskud på 2 millioner. Vi ejer 25 procent, og meldingen fra dem var, at man forventede et nulresultat, siger Finn V. Nielsen.
Men nu bliver jeg i tvivl, har et underskud på 2 millioner i Sport on Top nogle praktiske konsekvenser for AaB eller vil det bare være en teknikalitet, som får regnskabet til at se værre ud. Hvis ikke der er penge i skidtet synes jeg anyway man skal skynde sig at komme ud.
Indeholder regnskabet transferindtægter fra Lukas Andersen (skud ca 10 mio) og det lån på 5 mio fra d. 5/12
Så kan det hurtigt komme til at se værre ud
Årsresultatet indeholder salget af Lucas ja... At optage et lån påvirker derimod ikke årsresultatet, det er ikke en indtægt men kapital.salling23 skrev:Indeholder regnskabet transferindtægter fra Lukas Andersen (skud ca 10 mio) og det lån på 5 mio fra d. 5/12
Salget af Lucas indebragte ifølge forlydnerne omkring de 10 millioner ja, og dertil kom der så en mindre indtægt ved salget af Barrett. I noterne kan man se følgende...
Resultat af transferaktiviteter
Transferindtægter 12.066
Transferomkostninger 1.534
Afskrivning af kontraktrettigheder 4.515
I alt 6.017
sport on top, er jo en selvstændig virksomhed. så vil blive meget overrasket hvis deres minus påvirker vores økonomi.thomasjn skrev:Er vidst et levn fra "de glade dage" hvor koncernen rådede over flere sportsbutikker. Som jeg husker det er AaBs ejerandel ret lille og AaB er vidst økonomisk upåvirkede i Sport on Top.12mand skrev:anede ikke vi ejede noget af http://www.sportontop.dk/da-DK/Shop.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT: Og lige efter jeg skrev ovenstående falder jeg over følgende;Kilde: http://www.bold.dk/nyt/AaB-ikke-tvunget-til-spillersalg" onclick="window.open(this.href);return false;- Vi meldte i omegnen 10 millioner, så det er plus-minus 10-20 procent. Og så er det så gået det værre, fordi Sport On Top har givet et underskud på 2 millioner. Vi ejer 25 procent, og meldingen fra dem var, at man forventede et nulresultat, siger Finn V. Nielsen.
Men nu bliver jeg i tvivl, har et underskud på 2 millioner i Sport on Top nogle praktiske konsekvenser for AaB eller vil det bare være en teknikalitet, som får regnskabet til at se værre ud. Hvis ikke der er penge i skidtet synes jeg anyway man skal skynde sig at komme ud.
tak for svaretHanga skrev:Årsresultatet indeholder salget af Lucas ja... At optage et lån påvirker derimod ikke årsresultatet, det er ikke en indtægt men kapital.salling23 skrev:Indeholder regnskabet transferindtægter fra Lukas Andersen (skud ca 10 mio) og det lån på 5 mio fra d. 5/12
Salget af Lucas indebragte ifølge forlydnerne omkring de 10 millioner ja, og dertil kom der så en mindre indtægt ved salget af Barrett. I noterne kan man se følgende...
Transferindtægter 12.066
I alt 6.017
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Man har hensat 3,2 mio. til feriepengesagen, og nedskrevet værdien af spillertruppen med godt 4 mio. Jeg gætter på ingen af delene har været planlagt da man lagde budgettet for 2013. Desuden har man måttet æde et tab på over 6 mio. ved afviklingen af ishockey og college.AllanPedersen skrev:Sjovt en del siger bedre end forventet på trods af klubben havde forventet bedre..
Selvfølgelig kan disse godt 13 mio. ikke direkte trækkes ud af årets underskud allesammen (hvis man ser i forhold til det forventede), men det fortæller dog om store ekstraordinære udgifter som man efter al sandsynlighed ikke vil få i 2013.
Jeg kan virkelig ikke se det negative i dette regnskab, set i forhold til det tidligere udmeldte. Havde det været meget mere positivt havde der næsten været grund til ligefrem at juble... se også på hvad andre superligaklubber, og sports-"forretninger" i Danmark i det hele taget, leverer.
Og så siger du vi har solgt alt vi har, det synes jeg da bør uddybes. Mener du ikke vi har salgbare spillere, udover Lucas, som er den eneste førsteholdsspiller som blev solgt i 2012? Jeg synes aldrig at der, i min tid, har været så mange unge spillere i AaB med videresalgspotentiale, og hvis man ikke lykkes med at sælge spillere for 5 mio. i 2013, vil jeg påstå det er fordi man vælger at lade være.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Hvis nogen har nogen som helst dokumentation for at AaB skulle få et krav i den størrelsesorden, som IKKE stammer fra Ekstra Bladet, kan vi begynde at snakke om 20 mio. Men faktum er at ingen i øjeblikket ved hvilke krav der rettes mod AaB, udover Spillerforeningen, og muligvis AaB selv.FCM skrev:Grunden til det er, som jeg også tidligere har påpeget, ganske enkel: AaB har ikke pengene. Det står jo sort på hvidt ovenfor. AaB går konkurs hvis kravet overstiger det de forventer. Man kan jo ikke melde ud, at man regner med at skylde 20 mio i feriepenge, når man ikke kan betale dem. Så er der jo ingen, der vil røre AaB med en ildtang.
Dine udsagn om at AaB skulle være sikre på konkurs og i samme båd som Brøndby er da kun til at ryste på hovedet over, men det er jo ikke første gang dine indlæg herinde giver én den følelse. Kunne du eventuelt overveje at godte dig med dine små teorier om AaB's velbefindende på dit eget lille halvdøde forum? Du ved, det der meget passende hedder noget med "graven"...
salling23 skrev:Der er jo ingen der aner hvad slaget reelt gav, og om der evt. er klasuler i salget (indregnet i de 10 mill pressen fabler om) som først kommer til udbetaling på et senere tidspunkt (efter visse betingelser er opfyldt). Hvis blot betalingen falder i rater over de næste regnskabsår, skal de regnes med i regnskabet for 2012 svjv.Hanga skrev:Årsresultatet indeholder salget af Lucas ja... At optage et lån påvirker derimod ikke årsresultatet, det er ikke en indtægt men kapital.salling23 skrev:Indeholder regnskabet transferindtægter fra Lukas Andersen (skud ca 10 mio) og det lån på 5 mio fra d. 5/12
Transferindtægter 12.066
I alt 6.017
tak for svaret