De eneste muligheder jeg kan se der minder om at gemme hedder "Gem projekt" og publicer.Provst i Brovst skrev:Fra hukommelsen så hedder det på min engelske version "save movie" mon ikke du har valgt "save project"?Køllen I Møllen skrev:Jeg har ikke brugt klip fra harddisken men fra en kopi-mappe som jeg har lagt på skrivebordet til formålet. Kan godt gemme projektet men det fylder 400kb og der er 1 times hd-optagelser så den gemmer ikke filmen men bare "sammenkoblingen". Har iøvrigt forsøgt at skrive pb til dig men det har du slået fra? Og du er stadig ikke på facebookProvst i Brovst skrev:Har du flyttet et af filmklippene på din harddisk? Tjek det.Køllen I Møllen skrev:Jeg har nu endelig haft tid til at prøve at sætte flere klip sammen til et langt i MovieMaker. Det er jo ganske simpelt og ligetil. Men kan det passe at man ikke kan gemme det som en "almindelig" fil? Skal man "publicere" det? For det kan den ikke, den skriver et eller andet med at man skal checke den oprindelige fils placering. BÆ!Pastorius skrev:Køllen I Møllen skrev:Hej,
Hjemme hos os ser vi hjemmevideo via en ekstern harddisk som er forbundet til tv'et gennem en boxeebox. Boxeeboxen er fantastisk men mangler den simple funktion der gør at man bare kan "afspille alt", altså i rækkefølge. Man skal således se et klip ad gangen hvilket er meget upraktisk. Hvordan klipper man nemmest en masse filer (filmklip) sammen til et?
Det du gerne vil, er bare se se klippene i rækkefølge, eller vil du lave én lang film med alle klippene i?
Til det sidste dur iMovie/Moviemaker fint, men det er ikke bare lige og det tager tid. Video er tungt at arbejde med.
Boxee kender jeg ikke, men med et AppleTV kan du afspille dem fra en computer (fx med VLC) og så streame direkte fra computeren til appleTV via airplay (man kan få programmer der også virker med windows). En anden mulighed var hvis man kunne installere noget trejdeparts plugins eller lign på Boxee.
Jeg kan godt anbefale airplay helt generelt. AppleTV boksen, inden airplay - og flere andre DNLA-bokse jeg leget med - har alle været fine, men det er først med muligheden for airplay at jeg rigtig får det brugt i praksis. Det er altså meget nemmer bare at kunne smide tv'et op som en forlængelse af sin computer i god kvalitet - trådløst. Så slipper man for at tænke på alle mulige krumspring ift de ting man alligevel bare gør på sin computer. Det bliver selvfølgelig ekstra smart for mig, fordi jeg bruger computeren som et mediecenter, og dermed har alt muligt optaget tv liggende på den. Nu behøver jeg ikke længere konvertere noget som helst, jeg kan bare afspille det direkte.
Du skal ikke publicere det, bare gem filen enten som anbefalet af programmet eller i den opløsning som du ønsker.
Jeg har slået pb til igenVidste ikke jeg havde slået det fra.
FB og G+ overvejes stadig.
"Jeg søger en....." - tråden
- Køllen I Møllen
- Allstar

Re: "Jeg søger en....." - tråden
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Så må du i gang med at publicere. Det er ikke sidste version af programmet du bruger?
- Køllen I Møllen
- Allstar

Jeg kan ikke publicere på computeren fordi den, som tidligere nævnt, begynder at ævle om placeringen af de originale filer. Det er lykkedes mig at publicere et lille klip via email men det bliver så gemt som .wmv-fil som jeg ikke kan afspille på iPad så jeg aner ikke om det virker.Provst i Brovst skrev:Så må du i gang med at publicere. Det er ikke sidste version af programmet du bruger?
Tror det er seneste version men har ikke checket endnu...
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
En der kan droppe det link til den youtubevideo, hvor Kayke spiller banjo?
...der kan linke til en undersøgelse af billetpriser i The Championship, mener jeg det var.
Der skulle være en undersøgelse, hvor nogle klubber prøvede at sænke billetpriserne til 50kr???. Derved fik de flere mennesker på tribunerne, og det de mistede i indtjening på billetpriser, det tjente de til gengæld ind på mersalg i boderne, øgede sponsorindtægter grundet øget eksponering, mm.
Der skulle være en undersøgelse, hvor nogle klubber prøvede at sænke billetpriserne til 50kr???. Derved fik de flere mennesker på tribunerne, og det de mistede i indtjening på billetpriser, det tjente de til gengæld ind på mersalg i boderne, øgede sponsorindtægter grundet øget eksponering, mm.
...der kan fortælle mig, hvilken sang det er, der bliver spillet i starten af dette klip:
En kollega spurgte mig, og jeg har simpelthen måttet give fortabt...
- Hinrup85
- Allstar

- Favoritspiller: Prica
- Geografisk sted: Billund
Mit bedste bud er Lindsey Sterling - men lige hvilket et af hendes numre er jeg i tvivl om.le Cid skrev:...der kan fortælle mig, hvilken sang det er, der bliver spillet i starten af dette klip:
Edit:
Og alligevel:, det kunne godt være en version af denne:
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Hinrup85 skrev:Mit bedste bud er Lindsey Sterling - men lige hvilket et af hendes numre er jeg i tvivl om.le Cid skrev:...der kan fortælle mig, hvilken sang det er, der bliver spillet i starten af dette klip:
Edit:
Og alligevel:, det kunne godt være en version af denne:
Arrrgh mine øjne! Aaaaarrrgh mine ører!!!!
Ifølge en app på min mobil, skulle der være tale om Nathan Lanier med Resolve...le Cid skrev:...der kan fortælle mig, hvilken sang det er, der bliver spillet i starten af dette klip:
Kollegaen sagde ja til hende Lindsey, men at det var et andet nummer. Mon ikke hun finder ud af det? Bare jeg slipper for at høre den slags! 
Tak for hjælpen
Tak for hjælpen
..anbefaling til et godt, brugervenligt, sikkert og gratis antivirusprogram til PC kompatibelt til Vista. Det skal helst kunne vare i længere tid, dvs. helst ikke gratis prøveprogrammer af få måneders varighed. Jeg har i mange år brugt AVG og her på det sidste Avast, men sidstnævntes prøveperiode udløb pludselig uden varsel i dag og jeg har derfor installeret et midlertidigt antivirusprogram, indtil jeg finder det helt rigtige.
Synes selv du giver svaret - gå tilbage til AVG. Har selv kørt med Microsoft Security Essentials i et par år, men overvejer kraftigt at hoppe tilbage til AVG, da Security Essentials har fået en del hug på det sidste. Havde gode erfaringer med Sophos for år tilbage som jeg fik adgang til gennem uni, men aner ikke om det er til at komme i nærheden af for menneske-penge.limey skrev:..anbefaling til et godt, brugervenligt, sikkert og gratis antivirusprogram til PC kompatibelt til Vista. Det skal helst kunne vare i længere tid, dvs. helst ikke gratis prøveprogrammer af få måneders varighed. Jeg har i mange år brugt AVG og her på det sidste Avast, men sidstnævntes prøveperiode udløb pludselig uden varsel i dag og jeg har derfor installeret et midlertidigt antivirusprogram, indtil jeg finder det helt rigtige.
Jeg kan på ingen måde anbefale AVG.limey skrev:..anbefaling til et godt, brugervenligt, sikkert og gratis antivirusprogram til PC kompatibelt til Vista. Det skal helst kunne vare i længere tid, dvs. helst ikke gratis prøveprogrammer af få måneders varighed. Jeg har i mange år brugt AVG og her på det sidste Avast, men sidstnævntes prøveperiode udløb pludselig uden varsel i dag og jeg har derfor installeret et midlertidigt antivirusprogram, indtil jeg finder det helt rigtige.
Derimod hop tilbage til din Avast, hvis du læser hvad der står, så vil du opdage at du kan vælge den gratis version, også ved registreringen. Du skal blot skrive navn og mail, samt LADE VÆRE med at vælge den der hedder Internet security
http://www.spywarefri.dk/gratis-programmer/" onclick="window.open(this.href);return false;limey skrev:..anbefaling til et godt, brugervenligt, sikkert og gratis antivirusprogram til PC kompatibelt til Vista. Det skal helst kunne vare i længere tid, dvs. helst ikke gratis prøveprogrammer af få måneders varighed. Jeg har i mange år brugt AVG og her på det sidste Avast, men sidstnævntes prøveperiode udløb pludselig uden varsel i dag og jeg har derfor installeret et midlertidigt antivirusprogram, indtil jeg finder det helt rigtige.
Ok. Jeg var også glad for Avast!, men den pludselige insisteren på, at jeg partout skulle hente deres købeversion, hvis jeg fortsat ville have antivirus, fik mig overbevist om, at gratisversionen ikke var god nok. Nu har jeg noget der hedder TrustPort, men jeg aner ikke om det er tilstrækkeligt.Zee skrev:Jeg kan på ingen måde anbefale AVG.limey skrev:..anbefaling til et godt, brugervenligt, sikkert og gratis antivirusprogram til PC kompatibelt til Vista. Det skal helst kunne vare i længere tid, dvs. helst ikke gratis prøveprogrammer af få måneders varighed. Jeg har i mange år brugt AVG og her på det sidste Avast, men sidstnævntes prøveperiode udløb pludselig uden varsel i dag og jeg har derfor installeret et midlertidigt antivirusprogram, indtil jeg finder det helt rigtige.
Derimod hop tilbage til din Avast, hvis du læser hvad der står, så vil du opdage at du kan vælge den gratis version, også ved registreringen. Du skal blot skrive navn og mail, samt LADE VÆRE med at vælge den der hedder Internet security
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
En der ved noget om lyd. Hvis man f.eks har et badeværelse hvor lydniveauet er på 40 decibel (bagrundsstøj), og man tænder for ventilatoren og der nu er 65 decibel, kan man så konludere at ventilatoren larmer med 25 decibel? Eller er der en anden måde at regne det ud på?
Det er en logaritmisk skal, så nej det kan du ikke. Forskellen svarer til at gange støjniveauet med ca. 15 stykker:doukas skrev:En der ved noget om lyd. Hvis man f.eks har et badeværelse hvor lydniveauet er på 40 decibel (bagrundsstøj), og man tænder for ventilatoren og der nu er 65 decibel, kan man så konludere at ventilatoren larmer med 25 decibel? Eller er der en anden måde at regne det ud på?
http://broadcast-it.com/e107_plugins/co ... content.16" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg ville til hver en tid foretrække Avast. Smid en pb, hvis jeg skal hjælpe med noget.limey skrev:Ok. Jeg var også glad for Avast!, men den pludselige insisteren på, at jeg partout skulle hente deres købeversion, hvis jeg fortsat ville have antivirus, fik mig overbevist om, at gratisversionen ikke var god nok. Nu har jeg noget der hedder TrustPort, men jeg aner ikke om det er tilstrækkeligt.Zee skrev:Jeg kan på ingen måde anbefale AVG.limey skrev:..anbefaling til et godt, brugervenligt, sikkert og gratis antivirusprogram til PC kompatibelt til Vista. Det skal helst kunne vare i længere tid, dvs. helst ikke gratis prøveprogrammer af få måneders varighed. Jeg har i mange år brugt AVG og her på det sidste Avast, men sidstnævntes prøveperiode udløb pludselig uden varsel i dag og jeg har derfor installeret et midlertidigt antivirusprogram, indtil jeg finder det helt rigtige.
-
A_Strandfelt
- Allstar

Jeg kan anbefale Microsofts security essentials. Den bruger meget lidt kræfter og holder generelt sin kæft, medmindre den altså har fundet noget skidt.
...men hvilke kriterier anbefaler du ud fra?A_Strandfelt skrev:Jeg kan anbefale Microsofts security essentials. Den bruger meget lidt kræfter og holder generelt sin kæft, medmindre den altså har fundet noget skidt.
Det vigtigste må være om den kan opdage det den skal. Det kan ingen af de gratis rigtig godt.
Folkene på spywarefri.dk ved hvad de taler om, så deres anbefalinger er værd at følge.
Mit råd er at købe en af de købepakker de anbefaler, og hvis man ikke gider ofre det det koster så må man leve med konsekvenserne.