AaB - Silkeborg if, mandag d. 8. april 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
ASC Vestjylland
1. div
1. div
Favoritspiller: MIG SELV !!!!!!
Geografisk sted: HolstebronX Måbjerg

Re: AaB - Silkeborg if, mandag d. 8. april 2013

Indlæg af ASC Vestjylland » 8. apr 2013, 21:58

le Cid skrev:Dejlig kamp - dog mere spændende end det var nødvendigt. Silkeborg må bestemt være en sikker nedrykker!
MoM må være Dalsgaard, men også store plusser til Ahlmann, Thomsen og Kusk. Og så var det dejligt at se Curth spille en rigtig fornuftig kamp også - selvom han må være ekstremt rusten! :-)

Køb Pourie!!!
Køb Pourie!!![/
Kære Le Cid :D du glemte at skrive med pink
p.s skal du til Herning d.29 ?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 8. apr 2013, 22:01

ASC Vestjylland skrev: Køb Pourie!!!
Kære Le Cid :D du glemte at skrive med pink
p.s skal du til Herning d.29 ?
Ham kunne vi virkelig godt bruge!
Og ja, kunne vist godt overtales til en tur til Danmarks åndelige udørk 29. april! :-)

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Indlæg af Hinrup85 » 8. apr 2013, 22:08

Hold kæft hvor er en kamp som denne frustrerende når man ikke selv kan se den og må forlade sig på sms updates og EB's statistikker.

Og hvorfor er der ikke kommet highlights endnu?

Milfix
2. div
2. div
Favoritspiller: Puyol
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Milfix » 8. apr 2013, 22:48

Super flot kamp af Thomsen. Imponerende at en spiller på hans alder løber så meget. Mon han er halv tysker... Dortmund material!

Backerne i form af Ahlmann og Dalsgaard gjorde det ligeledes glimrende. En skam vi ikke har en stærk targetman at spille den ind på i feltet.

Augo lagde flere godt bolde fremad end længe set.

Vi går bedre tider i møde!!!!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 8. apr 2013, 23:21

Dejlig sejr. Jeg synes Wurtz spillede en fantastisk kamp. Curth var også god, og det var rent utur, at Kusk ikke fik scoret. Jeg synes ikke Silkeborg var markant dårligere end Esbjerg og for den sags skyld FCN. Men Kent får en udfordring med at finde angrebskonstelationen til næste kamp. I dag var Curth i hvert fald klasser over Frederiksen. Det var også dejligt at se vores to backer. Ahlman har godt nok udviklet sit spil.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 8. apr 2013, 23:58

Hinrup85 skrev:Hold kæft hvor er en kamp som denne frustrerende når man ikke selv kan se den og må forlade sig på sms updates og EB's statistikker.

Og hvorfor er der ikke kommet highlights endnu?
Til folk, der leder efter highlights: http://onside.dk/superligaen/se-heleniu ... aa-hovedet" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 9. apr 2013, 00:12

Så er det tid til at quote mig selv igen..
Vi har tre store problemer (ikke kun i dag) - og i hvert fald de to af dem er mest mentale.

1) Vi får ikke lukket nok af vores chancer - specielt på kontra har vi rigtig mange tilløb til noget godt, som så desværre fader lidt ud.
2) Modstanderne behøver ikke ret mange chancer for at score mod os. I dag havde de vel ikke meget mere end de to der gav mål?
3) Når vi bliver presset fysisk, så formår vi ikke at spille os ud af problemerne og holde i bolden. Resultatet er at vi lader os presse for langt tilbage på banen.

...men altså igen. Vi gør også rigtig mange ting, rigtig godt, og knækker det den rigtige vej når det knækker, kan vi gå hen og få et rigtig godt forår stadigvæk. Selvom det selvfølgelig er frustrerende at vi har smidt så mange point som vi burde kunne have hevet hjem.
2 down and one to go....

Det er så vigtigt for selvtilliden at vi også får tre point i Odense. Gør vi det, har vi fået den medicin vi har brug for, og så får FCK det hedt i Aalborg.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Indlæg af Hinrup85 » 9. apr 2013, 08:47

Lige for en helt anden ting, er der nogen der ved hvad denne lavede på stadion igår?

https://twitter.com/Muller_Tina/status/ ... 60/photo/1" onclick="window.open(this.href);return false;

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 9. apr 2013, 08:56

Hinrup85 skrev:Lige for en helt anden ting, er der nogen der ved hvad denne lavede på stadion igår?

https://twitter.com/Muller_Tina/status/ ... 60/photo/1" onclick="window.open(this.href);return false;
Dinoen var reklame i pausen for et eller andet i Aalborg Zoo.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 9. apr 2013, 09:48

Sjældent har 3 point smagt så godt. Maaaiin der blev skreget igennem da der blev fløjtet af.

Toppen af poppen var vore backs. De spillede noget af det bedste de har præsteret. Nuvel, gode vilkår - men alligevel. De må dele MOM titlen.
Thomsen spillede en stor 2. halvleg - der er sku krummer i den knajt. Men en række skønhedsfejl i 1. halvleg gør han ikke kommer i top 3.
Det gør derimod Augo. Dejligt at se han er på vej tilbage. Udviser stor rutine i at kunne rejse sig efter den horrible indsats mod FCM. Får fat i en masse og slår en række glimrende afleveringer. Han har et pænt stykke til topformen endnu - men han er på vej.
Lige efter ligger Würtz - med en mandfolkeindsats.

Det er lidt sjovt at læse tråden igennem og se hvordan man nogle gange kan opleve kampen anderledes fra sofaen i forhold til hvad jeg observerer på stadion.
Mange af sofavælgerne roser Kusk til skyerne - ja nogle har ham endda som MOM.
Mit syn på sagen ude fra Stadion er at han skrabte bunden i går. Nuvel, han var med i rigtig meget - men vær opmærksom på at han fik oceaner af plads til at udfolde sig på. Deres venstre side var jo en katastrofe defensivt - Kusk lå jo alene stort set samtlige 85 min han var på banen. Og med det in mente så fik han slet, slet ikke nok ud af det. Dertil kommer at han sjoskede rundt hele kampen og lignede mest af alt en der var snot-fornærmet over et eller andet. Dårlig udstråling og attitude kampen igennem. Jeg så også på et tidspunkt at Helenius var henne og tage fat i ham for at få ham til at ændre attitude (det var midt første halvleg). Jeg synes ikke hans indstats og frem for alt hans holdning var godkendt.

I bunden ligger også Søren F. Det var noget af et forfærdeligt indhop han fik lavet dér. Han virkede faktisk utroligt hæmmet i sit løb - mon han trækkes med en mindre skade? Men én ting skal han have: selvom spillet ikke fungerer så kæmper han røven ud af bukserne. Og for det skal han sku ha plusser i bogen!!

Det var skønt at se Curth igen fra start. Han gjorde det godt.

Så kan vi se frem til en række virkelig spændende kampe. Først OB ude og FCK hjemme - der skal knald på. Og nu har Jungs lidt mere selvtillid på kontoen...så kan alt sku ske. Jeg glæder mig dog nok allermest til hjemmekampen mod BIF...det bliver en lækkerbidsken...

TAK for de 3 point - det gør dagen noget mere lys og lækker... Godt fightet Jungs.

BTW: Der hen mod slutningen af kampen (tror det var efter 85 min.) blev Würtz noteret for en advarsel for en forseelse midt på banen. Men var det egentlig ikke Augo der skulle have haft den advarsel? Som jeg så det var det Augo der begik frisparket?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 9. apr 2013, 09:59

astonvilla skrev:Sjældent har 3 point smagt så godt. Maaaiin der blev skreget igennem da der blev fløjtet af.

Toppen af poppen var vore backs. De spillede noget af det bedste de har præsteret. Nuvel, gode vilkår - men alligevel. De må dele MOM titlen.
Thomsen spillede en stor 2. halvleg - der er sku krummer i den knajt. Men en række skønhedsfejl i 1. halvleg gør han ikke kommer i top 3.
Det gør derimod Augo. Dejligt at se han er på vej tilbage. Udviser stor rutine i at kunne rejse sig efter den horrible indsats mod FCM. Får fat i en masse og slår en række glimrende afleveringer. Han har et pænt stykke til topformen endnu - men han er på vej.

Det er lidt sjovt at læse tråden igennem og se hvordan man nogle gange kan opleve kampen anderledes fra sofaen i forhold til hvad jeg observerer på stadion.
Mit syn på sagen ude fra Stadion er at han skrabte bunden i går. Nuvel, han var med i rigtig meget - men vær opmærksom på at han fik oceaner af plads til at udfolde sig på. Deres venstre side var jo en katastrofe defensivt - Kusk lå jo alene stort set samtlige 85 min han var på banen. Og med det in mente så fik han slet, slet ikke nok ud af det. Dertil kommer at han sjoskede rundt hele kampen og lignede mest af alt en der var snot-fornærmet over et eller andet. Dårlig udstråling og attitude kampen igennem. Jeg så også på et tidspunkt at Helenius var henne og tage fat i ham for at få ham til at ændre attitude (det var midt første halvleg). Jeg synes ikke hans indstats og frem for alt hans holdning var godkendt.

I bunden ligger også Søren F. Det var noget af et forfærdeligt indhop han fik lavet dér. Han virkede faktisk utroligt hæmmet i sit løb - mon han trækkes med en mindre skade? Men én ting skal han have: selvom spillet ikke fungerer så kæmper han røven ud af bukserne. Og for det skal han sku ha plusser i bogen!!

Så kan vi se frem til en række virkelig spændende kampe. Først OB ude og FCK hjemme - der skal knald på. Og nu har Jungs lidt mere selvtillid på kontoen...så kan alt sku ske. Jeg glæder mig dog nok allermest til hjemmekampen mod BIF...det bliver en lækkerbidsken...

TAK for de 3 point - det gør dagen noget mere lys og lækker... Godt fightet Jungs.

BTW: Der hen mod slutningen af kampen (tror det var efter 85 min.) blev Würtz noteret for en advarsel for en forseelse midt på banen. Men var det egentlig ikke Augo der skulle have haft den advarsel? Som jeg så det var det Augo der begik frisparket?
Glimrende analyse. Er dog lidt uenig mht. Kusk. Var ikke på stadion, så må tage dit ord for det omkring attityden. Men på fjernsyn syntes jeg bestemt ikke han fik meget plads. De så ud som om Silkeborgs taktiske udgangspunkt var at havde en mand konstant helt tæt på. Og den smalle diamant de havde på midten, gjorde det enormt svært for ham at drive bolden frem. Hans fejl var så at han konsekvent insisterede på at løbe bolden frem, i stedet for at smide den ud på kanten til Backs eller Thomsen. Men enig i at han i denne kamp var under niveau det meste af forløbet.

Leander
Junior
Junior

Indlæg af Leander » 9. apr 2013, 12:59

3 Skønne point.

Dæleme dajli' mæ' nowet på kontoen!

Men er du Gal Søren F. var ringe. Sjældent har en indskifter kandideret så meget til at blive revet ud igen. Det var SÅ meget bedre med Curth på banen. Han ligner en der endelig er ved at komme igang igen.

Kampens spiller var i min bog N. Thomsen. Han spillede en rigtig fin kamp og kronede det med et indlæg som ikke engang Helenius kunne ramme ved siden af. SÅDAN!

Det irriterer mig hver gang at publikum vælger målscorer til at være kampens spiller. Specielt igår hvor jeg blev mere og mere træt af at se Helenius smide bolden væk. Kan ikke tæmme ordentligt og afleveringer var ofte for hårde og/eller upræcise eller direkte ud i ingenting. Sørgeligt at se en anbriber der kan være så ringe på bolden til tider og så samtidig gang på gang udråbes til det helt store.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 9. apr 2013, 14:32

astonvilla skrev:Sjældent har 3 point smagt så godt. Maaaiin der blev skreget igennem da der blev fløjtet af.

Det var helt klart Würtz som skulle have (det øvrigt dumme) gule kort, strakt fod på en Silkeborg-mands vrist der var i gang med at losse bolden væk, ivørigt på Silkeborgs egen banehalvdel - eneste skønhedsfejl fra Würtz' side.

Derudover er det bemærkelsesværdigt, at Würtz alene mand har stået for 25 % af AaB's gule kort (8 ud af 31), ingen røde. Dette er dog mere et udtryk for at AaB spiller meget lidt svinsk, end at Würtz er en bisse. Til sammenligning har Brøndby haft 62 gule kort og 3 røde - 12 karantænedage mere end AaB

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 9. apr 2013, 16:35

Dejlig overlegen sejr som burde være større. Hold fast Silkeborg havde været endnu mere presset, hvis de ikke havde ham Tyskeren i front.

Min top 3:
Thomsen
Augo
Dalsgaard/Würtz

Hvem skal man i øvrigt snakke med, hvis man gerne vil have dem til at skrue lidt op for anlægget på stadion??? Døjer næsten med at høre hvad der bliver sagt........

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 9. apr 2013, 20:24

Hvis der skal snakkes nedrykning, skal der så ikke også snakkes mesterskab? :aabfan:

Leander
Junior
Junior

Indlæg af Leander » 10. apr 2013, 09:35

white splash skrev:...
Hvem skal man i øvrigt snakke med, hvis man gerne vil have dem til at skrue lidt op for anlægget på stadion??? Døjer næsten med at høre hvad der bliver sagt........
Det der var forhåbentligt ironisk ? :D

Kors der er smæk på anlægget her i foråret.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 10. apr 2013, 10:06

Leander skrev:
white splash skrev:...
Det der var forhåbentligt ironisk ? :D

Kors der er smæk på anlægget her i foråret.
Det skulle nok have stået med pink... ;) Det er jo helt sindsygt, så højt det er!

SkumF
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af SkumF » 10. apr 2013, 10:42

92 decibel fik vi målt det til på Nordjyske. Elendig lyd der er skruet alt for højt op. Forstår virkelig ikke at det skulle gavne noget som helst ud over at være sindsygt irriterende?

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 10. apr 2013, 11:45

SkumF skrev:92 decibel fik vi målt det til på Nordjyske. Elendig lyd der er skruet alt for højt op. Forstår virkelig ikke at det skulle gavne noget som helst ud over at være sindsygt irriterende?
Er helt enig med jer - volumen på musik/reklamer på stadion er groteskt højt. Er virkelig irriterende, at det ikke er til at snakke med dem man er på stadion med i pausen/inden kick-off. Hvis jeg vil høre høj dance- eller popmusik og berøves muligheden for at føre en samtale går jeg i Jomfru Ane gade. Synes virkelig ikke der er nogen grund til, at det skal være så højt. Har efterhånden været på en stor slat Superligastadion og der bliver spillet musik alle steder + alt sponsorævlet, men er slet ikke så højt og man hører det fint alligevel. AaB burde virkelig stramme op her.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 10. apr 2013, 16:38

5 min før kampstart: MEGA HØJE REKLAMER, halvdelen af "vi står sammen om dig" (stopper midt i et omkvæd), MEGA HØJE REKLAMER, et eller andet monster højt lorte musik de prøver at peppe stemningen op med (splitter alt intiativ fra vest), Indløb, den der lorte superligahymne, Geordie.. Armen GU'! Stop nu det fucking lort!!!

Burde være "Vi står sammen om dig", indløb og så ellers afdæmpet musik en halv time inden kampen og i pausen. Jeg kan endda ikke engang undskylde med at jeg er en gammel stodder.

En ting er sikkert, jeg er altid rasende når kampen lige går i gang, den talentløse speaker, de høje reklamer og de fuldstændigt misforståede musikindslag er simpelthen for meget. Næsten værre end Herning.

Besvar