Lynge stopper til sommer 2013

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Re: Lynge stopper til sommer 2013

Indlæg af hje1980 » 24. mar 2013, 12:06

Spørger lige igen dem som ønsker Rudbæk som ADMINISTRERENDE DIREKTØR.

Hvilke kvalifikationer har han som værende direktør for et børsnoteret selskab...?

Økonomisk indsigt og styring
Regnskabskontrol
Ledelse
Etc.

Siger ikke vi skal hører om den adm. direktør ved Mærsk kunne tænke sig et nyt job... Men mon ikke der er en derude til os. En med erfaring fra andre virksomheder i samme økonomiske størrelse som AaB...

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 24. mar 2013, 14:54

hje1980 skrev:Spørger lige igen dem som ønsker Rudbæk som ADMINISTRERENDE DIREKTØR.

Hvilke kvalifikationer har han som værende direktør for et børsnoteret selskab...?

Regnskabskontrol
Ledelse
Etc.

Siger ikke vi skal hører om den adm. direktør ved Mærsk kunne tænke sig et nyt job... Men mon ikke der er en derude til os. En med erfaring fra andre virksomheder i samme økonomiske størrelse som AaB...
Er glad for der er andre, som også stiller spørgsmål ved Rudbæk som administrerende direktør. Nu var jeg ikke klar over, hvilken rolle Rudbæk havde for AaB i 80'erne før det blev nævnt i denne tråd. Jeg har stor respekt for, at han sportsligt var med til at bygge klubben op igen, men hvordan gør det ham til en god direktør? Hvilke kompetencer er det folket mener Rudbæk har ifht. at tjene flere penge til AaB, skaffe sponsorer, styre økonomien eller lignende? Er da fint, hvis vi kan få en Adm. Direktør, som også har styr på fodbolden, men han skal også være kompetent rent forretningsmæssigt. For mig lyder Rudbæks profil mere som en der passer til sportsdirektørstolen end til at beskæftige sig med de forretningsmæssige aspekter. Nogen der vil forklare, hvorfor han skulle være så god til denne del af jobbet?

Umiddelbart, hvis jeg skulle perspektivere til andre klubber ville det f.eks. svare til at Brøndby ansatte Tom Køhlert som Adm. Direktør og i det tilfælde tror jeg vi alle sammen ville være enige om at grine vores røv i laser over indspisthed og resulterende inkompetence. Frygter lidt, at en ansættelse af Rudbæk som direktør i AaB vil være det samme - så venligst forklar mig hvorfor det ikke ville være det.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 24. mar 2013, 15:30

hje1980 skrev:Spørger lige igen dem som ønsker Rudbæk som ADMINISTRERENDE DIREKTØR.

Regnskabskontrol
Ledelse
Etc.

Han forstår vores produkt, han ved hvad det er. Det er som en advokat bliver adm. direktør for et advokatfirma, som en arkitekt bliver adm. direktør for en tegnestue, som en datalog for en IT virksomhed. Det er jo slet ikke så dårligt eller unormalt at en med forstand på kerneområdet bliver adm. direktør.

AaB skal ikke længere ud og spekulere i aktier, byggeprojekter eller andre ting der ligger fjernt fra kerneområdet, derfor skal vi have en fodboldmand til at styre forretningen, fordi det er en fodboldforretning.

Regnskab og økonomikontrol kan et revisionsfrima ordne eller en mellemleder ordne. Rudbæk har spandevis af ledererfaring i fodboldbranchen, hvor han skal ansættes, som beskæftiger sig med særdeles vanskelige ansatte som er svære at styre. Han har været træner i længere tid end de fleste herinde har levet, på topplan i Danmark.

Som om en Mærsk mand ville være brugbar i AaB, hvad skal en shipping mand i en fodboldvirksomhed?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 24. mar 2013, 15:37

thomasjn skrev: Umiddelbart, hvis jeg skulle perspektivere til andre klubber ville det f.eks. svare til at Brøndby ansatte
Per Bjerregaard, som er læge! Uanset det rod han har fået BIF ud i nu, så har han jo klaret det meget godt, fordi han dengang havde, forstand på fodbold. Hver gang han og BIF har forsøgt sig med andet end fodbold er det jo gået galt, kronebank og deres eventyr med at bygge et stadion der ikke skulle stå tilbage for Parken.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 24. mar 2013, 16:21

Provst i Brovst skrev:
thomasjn skrev: Umiddelbart, hvis jeg skulle perspektivere til andre klubber ville det f.eks. svare til at Brøndby ansatte
Per Bjerregaard, som er læge! Uanset det rod han har fået BIF ud i nu, så har han jo klaret det meget godt, fordi han dengang havde, forstand på fodbold. Hver gang han og BIF har forsøgt sig med andet end fodbold er det jo gået galt, kronebank og deres eventyr med at bygge et stadion der ikke skulle stå tilbage for Parken.
Nu kører du meget på, at Rudbæk har forstand på fodbold og det betvivler jeg sådan set ikke. Men bare fordi han har forstand på fodbold gør det ham vel næppe til en mand der har forstand på at tjene penge som fodboldklub eller at drive en fodboldklub. Nu nævner du selv det med, at forefremme fagfolk og det har du ret i er udbredt, men jeg synes da lige så tit man hører om tilfældene, hvor man har brændt fingrene på at forfremme fagfolk, som var branddygtige til deres arbejde, men var elendige ledere. Så at holde dig til det ene argument er lidt tyndt. Du må være mere konkret end "kendskab til produktet" før jeg begynder at købe ideen om Rudbæk som Adm. Direktør.

Bare fordi han f.eks. er god til taktik og mandskabspleje gør det ham jo ikke god til at skaffe sponsorer, tiltrække flere mennesker til stadion etc. som til gengæld er noget Gaarde har beskæftiget sig med. Vi skal da ikke bare have en mand, som holder klubben kørende, men også gerne en som er med til at udvikle og forny den (og her mener jeg ikke nye ejendomseventyr eller anden idioti). Bare fordi vi er endt med at være en bundklub økonomisk er der vel ingen der siger, at vi ikke skal stræbe mod at blive en rigere klub igen med tiden og prøve at indløse potentialet til at være fast medaljeaspirant. Ser Rudbæk som et konservativt kortsigtet valg til at holde butikken kørende mere end en mand som kan drive AaB fremad.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 24. mar 2013, 16:42

thomasjn skrev:
Provst i Brovst skrev:
Nu kører du meget på, at Rudbæk har forstand på fodbold og det betvivler jeg sådan set ikke. Men bare fordi han har forstand på fodbold gør det ham vel næppe til en mand der har forstand på at tjene penge som fodboldklub eller at drive en fodboldklub. Nu nævner du selv det med, at forefremme fagfolk og det har du ret i er udbredt, men jeg synes da lige så tit man hører om tilfældene, hvor man har brændt fingrene på at forfremme fagfolk, som var branddygtige til deres arbejde, men var elendige ledere. Så at holde dig til det ene argument er lidt tyndt. Du må være mere konkret end "kendskab til produktet" før jeg begynder at købe ideen om Rudbæk som Adm. Direktør.
Rudbæk er årets træner to gange i Danmark, det bliver man ikke uden at være en god leder, så din frygt for om han er en god leder er ubegrundet.
thomasjn skrev:Bare fordi han f.eks. er god til taktik og mandskabspleje gør det ham jo ikke god til at skaffe sponsorer, tiltrække flere mennesker til stadion etc. som til gengæld er noget Gaarde har beskæftiget sig med. Vi skal da ikke bare have en mand, som holder klubben kørende, men også gerne en som er med til at udvikle og forny den (og her mener jeg ikke nye ejendomseventyr eller anden idioti). Bare fordi vi er endt med at være en bundklub økonomisk er der vel ingen der siger, at vi ikke skal stræbe mod at blive en rigere klub igen med tiden og prøve at indløse potentialet til at være fast medaljeaspirant. Ser Rudbæk som et konservativt kortsigtet valg til at holde butikken kørende mere end en mand som kan drive AaB fremad.
Hvis det går godt for AaBs kerneprodukt, fodboldholdet, så kommer der folk på stadion, der kommer sponsorer. Går det dårligt halter disse alle områder. De er ikke en separat del af AaB men dybt afhængig af at det kører for AaB på banen.

Hvis AaB skal udvikles som en fodboldklub skal der satses på fodboldfolk. Ideen om at blive til en storklub på andre måder end gennem fodbold håber jeg er død for det går ikke, det har AaB og BIF bevist.

At FCK kunne beror på helt specielle omstændigheder omkring foræringen af Parken til FCK af Don Øs golfven.

Men jeg tror da ikke du kan overbevises om Rudbæk, men at du vil have Gaarde, uden ledererfaring er mig en gåde, jeg synes han er for let selv som sportsdirektør.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 24. mar 2013, 19:11

En administrerende direktør behøver altså ikke være uddannet på handelshøjskolen (især ikke CBS...).

Peter Rudbæk har et ekstremt netværk i dansk og især nordjysk fodbold og personligt kendskab til alle dele af fodboldklubben. Han har ledererfaring og -uddannelse fra DBU og har en kæmpemæssig erfaring fra topfodbold i flere topklubber, herunder AaB. Han ville gå direkte ind med stor respekt og autoritet og kan hurtigt skabe et godt samarbejde med lokale partnerklubber, moderklubben, trænerstaben og så videre.

Derudover er han en rigtig god og sympatisk repræsentant for AaB og en mand, der især internt i fodboldverdenen vil være et stærkt kort. Husk på at Lynge i høj grad har plejet AaBs interesser via sine topposter i DBU (især i programudvalget), og dem vil Peter Rudbæk kunne få bare ved at række hånden op. Måske endda også på internationalt plan, hvis dette vil være i AaBs interesse.

Endelig har Peter Rudbæk vist sig at være en indsigtsfuld og engageret debattør hvad angår dansk fodbolds fremtid. Eksempelvis har han klare holdninger til og visioner for talentudviklingen (http://www.idan.dk/da/Nyheder/a179talentfodbold.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; eller http://www.dbu.dk/Nyheder/2010/Oktober/ ... 0maal.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;)

Han er ikke nogen forretningsmand, men husk på at vi også ansætter en kommerciel direktør og at Rudbæk desuden kan trække på (og refererer til) bestyrelsen hvad angår de økonomiske forhold. Vi har i øvrigt heller ikke haft synderligt held med forretningsfolk som Tom Matthiesen, Per Søndergaard og så videre.

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 3. apr 2013, 07:55

Det ligner mere og mere, at det bliver Jacob Krüger..

http://www.bold.dk/nyt/Avis-Ole-Nielsen ... edet-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 3. apr 2013, 10:15

Tyskeren skrev:Det ligner mere og mere, at det bliver Jacob Krüger..

http://www.bold.dk/nyt/Avis-Ole-Nielsen ... edet-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
Meget positivt at Gaarde og Ole Nielsen tilsyneladende ikke længere er emner. Personligt har jeg frygtet at bestyrelsen ville vælge Gaarde.

Jeg tror at Kruger har potentialet til at blive en god sportschef. Han er ung, men har alligevel værdifuld erfaring fra en tilsvarende stilling i Hjørring. Kruger har trods et begrænset budget hentet mange (især udenlandske) interessante spillere til Hjørring.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 3. apr 2013, 11:14

frederikshavneren skrev:
Tyskeren skrev:Det ligner mere og mere, at det bliver Jacob Krüger..

Meget positivt at Gaarde og Ole Nielsen tilsyneladende ikke længere er emner. Personligt har jeg frygtet at bestyrelsen ville vælge Gaarde.

Jeg tror at Kruger har potentialet til at blive en god sportschef. Han er ung, men har alligevel værdifuld erfaring fra en tilsvarende stilling i Hjørring. Kruger har trods et begrænset budget hentet mange (især udenlandske) interessante spillere til Hjørring.
De fejl han måtte have lavet i Hjørring, skal ikke ligge ham l vejen til jobbet i AaB, fordi fejl giver erfaring, og det er jo meget godt at han har lavet dem, og fået erfaring andet sted.
Ligegyldigt hvem det bliver, ville han redde meget for mig hvis han henter Tulio de Melo på en fornuftig kontrakt.

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Indlæg af Peter A. » 8. apr 2013, 10:12

Mon snart det sker noget??

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 8. apr 2013, 21:13

Peter A. skrev:Mon snart det sker noget??
Hvis det er Kryger giver det god mening at vi venter, mindst til at de har reddet sig fri af nedrykning.

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Indlæg af Peter A. » 10. apr 2013, 11:00

Ja, det har du egentlig ret i. Kan godt være være der ligger noget der..

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 10. apr 2013, 11:29

AaB regnede med at have afløseren klar i løbet af marts, så vi skal nok hen i september, inden der sker noget konkret.

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Dissing » 10. apr 2013, 12:58

Gnu skrev:AaB regnede med at have afløseren klar i løbet af marts, så vi skal nok hen i september, inden der sker noget konkret.
Lynge har valgt at stoppe i pausen mellem to sæsoner, og det er et godt valg. Især hvis der er
en ny sportchef der kan håndtere sommerens transfervindue (salg og køb af spillere i juli og august 2013).

MEN der er en ting der formentlig ikke er afgjort til sommer: Feriepengesagen, der kan koste AaB mellem 10 og 30 mill. kroner.
Og jeg tror det kan skræmme kandidater væk, for en ny direktør vil i sine første år ikke rigtig kunne lave andet end at spare. Der er ikke råd
til at investere i nye tiltag, for der skal være penge i kassen, hvis Spillerforeningen fra den ene dag til den anden kræver feriepengene.

Og en ny sportslig leder i AaB vil ikke have særlig mange penge at købe ind for. Hvis Kusk og Helenius bliver solgt skal mange af pengene sikkert sættes af til den hersens feriepengesag. Og så skal den ny sportschef for ikke ret mange penge finde en RET GOD midtbane individualist plus en målscorer. Og det er ikke sikkert at AaB's ungdomsafdeling har flere stjernefrø på lager.

Det jeg siger er at feriepengesagen er en ubekendt, som kan skræmme gode direktører/sportschefer væk.
Så måske var det fint, hvis Lynge fik den sag ud af verden, før han forlod administrationen.
Det er jo en sag som Lynge selv har skaffet AaB på halsen (ved godt Lynge og flere af spillerne mente de håndterede tingene ok).

Så vent Lynge!!
- selv om du ikke skal vente lige så længe som Per Bjerregaard, der først ville forlade Bundby, når de igen blev mestre.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 10. apr 2013, 14:59

Nicolaj Thomsen er det nye sort. Siger det bare.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 10. apr 2013, 16:55

Tjaeh hvis rygterne om at Ole Nielsen nærmest har foræret Antipas til Brøndby er sande er jeg ekstra glad for det ikke ser ud til at blive ham. Er da idioti at sælge en profil til en konkurstruet konkurrent i nedrykningskampen på en afdragsordning, hvor man ikke en gang får nogen penge til at starte med og første afdrag ikke er faldet endnu. Ikke nok med det er skadeligt for SønderjyskEs egne chancer (eksistent i Superligaen er nok mere værd på bundlinjen end Antipas) så er der vel derudover ret stor risiko for, at de aldrig ser pengene og handlen har jo ikke en gang opfyldt et behov for hurtig likviditet. Man kan da håbe, at SønderjyskE så i stedet bliver dem der begærer Brøndby konkurs når første afdrag ikke falder til tiden. Men når alt kommer til alt virker hans ageren i sådan et salg ikke særligt klog og er glad for han ikke skal til AaB.

pemimi
Lilleput
Lilleput

Indlæg af pemimi » 10. apr 2013, 19:09

De rygter er så heller ikke korrekte. Antipas blev solgt for næsten 6 mio. - hvilket er et meget stort beløb i det nuværende marked og for en spiller på 28 år. Samtidig er hovedparten af beløbet betalt - mener der mangler at blive betalt 25%. Så det er da en kanonhandel IMO.
Til sammenligning fik vi 9 mio. for Lucas A. - måske DKs største talent og kun 18 år.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. apr 2013, 20:32

thomasjn skrev:Tjaeh hvis rygterne om at Ole Nielsen nærmest har foræret Antipas til Brøndby er sande er jeg ekstra glad for det ikke ser ud til at blive ham. Er da idioti at sælge en profil til en konkurstruet konkurrent i nedrykningskampen på en afdragsordning, hvor man ikke en gang får nogen penge til at starte med og første afdrag ikke er faldet endnu. Ikke nok med det er skadeligt for SønderjyskEs egne chancer (eksistent i Superligaen er nok mere værd på bundlinjen end Antipas) så er der vel derudover ret stor risiko for, at de aldrig ser pengene og handlen har jo ikke en gang opfyldt et behov for hurtig likviditet. Man kan da håbe, at SønderjyskE så i stedet bliver dem der begærer Brøndby konkurs når første afdrag ikke falder til tiden. Men når alt kommer til alt virker hans ageren i sådan et salg ikke særligt klog og er glad for han ikke skal til AaB.
Hvis du synes det er et dårligt træk vil du slet ikke vide hvor mange penge JEG ville give bare for at kunne sige at det var mig der fik Brøndby til at gå konkurs. Nogle ting kan bare ikke gøres op i penge...

pemimi
Lilleput
Lilleput

Indlæg af pemimi » 11. apr 2013, 08:15

Enig "Køllen i møllen" - det må kun være en ekstra sidegevinst:-)
Og jeg er helt sikker på at SønderjyskE erklærer Brøndby konkurs, hvis de ikke overholder deres forpligtelser. Det er vel også ganske forståeligt, når SønderjyskE sætter tæring efter næring og år efter år kommer ud med overskud.

Låst