Kamptråd: OB - AaB, søndag d. 14. april 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: OB - AaB, søndag d. 14. april 2013

Indlæg af frederikshavneren » 14. apr 2013, 23:23

Sikke en kamp! Tror bogstavelig talt at jeg blev 5 år ældre undervejs. Imponerende fight og godt spil periodevis. Var inden kampen sikker på at vi ville tabe, men jeg skal da lige love for at holdet gjorde min skepsis til skamme. Vildt at vinde i Odense med en spiller i undertal :aabfan:

Denne kamp har alle ingredienser til at få legende status!
AaB har det med at spille i stimer og nu hvor vi har overstået den negative stime, så venter der forhåbentlig en masse point i det resterende forårsprogram.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 14. apr 2013, 23:33

Mr. Larsen skrev:Hvem har styr på evt. karantæner til næste kamp?
Jeg tror kun det er Wurtz, der får karantæne. Augu får ikke 6 point på sit gule kort. Til gengæld kommer Wurtz formentlig op på 71 strafpoint, hvilket giver ham karantæne de to næste kampe.

Plum
Drenge
Drenge

Indlæg af Plum » 14. apr 2013, 23:43

Gentleman Finn skrev:
STE skrev:
Oldager skrev:
12mand skrev:
Oldager skrev:
AllanPedersen skrev:Anders Due laver et skod indhop.. hold da op mange fejl..

men så dejligt at marginalerne endelig går vores vej.. jeg har helt svedige løg efter den kamp!
Det gjorde SF også mod Silkeborg

Due dobbelt målscorer imod FCK ;)
holdet det der, gir jeg en bajer på munken. :P
Det ser jeg så frem til ;)

Hvis han scorer mod hovedet, så giver du to.
Jeg synes nu ikke, Due ligefrem leverede et skod indhop. Svær kamp at komme ind i, han forsvarer fint, og det var ham, der sendte frisparket ind i stængerne på KEP til sidst.

Til gengæld synes jeg, Nikolaj Thomsen igen viser høj klasse. jeg tæller to rigtigt flotte assists, en masse gode træk fremad banen og så formår han (igen), at være den AaB'er, som løber flest kilometer ifølge statistikken.
Derudover spiller Helenius en fremragende kamp - hold så op han volder dem mange problemer i deres forsvar! Og apropos - så må man også, trods 3 mål imod, rose vores midterforsvar. Super fight og vilje, og helt uvant for AaB trak de sig ikke direkte tilbage efter føringerne, og selv i undertal, presser de op. Badabim!

Er der forresten nogle, der ved, om würtz går i nul efter det røde korts karantæne, eller vil han stadig være i gul fare (ikke dem fra Horsens), når han vender tilbage??
Würtz skal bare have 3 strafpoint, altså et lille gult kort, for at ryge i karantæne igen. Direkte rødt er desværre en der i den grad koster. Og det er en af grundene til man må ryste på hovedet over at dommeren takserer et standard gult kort til direkte rødt. Det har konsekvenser for vores bredde, og nu skal vi håbe på Augo ikke løber ind i gult kort imod FCK, fordi så kommer vi til at skulle ud i noget helt alternativt på midten imod fcm, og vores defensiv bliver formentligt blottet.
Det var han jo nød til når man tænker på hvor lidt der skulle til at give gult kort... for at holde sin egen linie hvor overliggeren var lige over knæhøjde kunne han ikke nøjes med et gult kort for den forseelse..

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 14. apr 2013, 23:49

God kamp igen af Augo forresten. Tydeligt at se hans vigtighed for holdet, nu hvor han er kommet i sving. Kommer i vejen for meget, og er også ok i det fremadrettede i dag, skønt det på ingen måde er hans styrke.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 14. apr 2013, 23:52

Må jeg i øvrigt lige byde ind med noget helt andet fra Odense stadion i aften.

Jeg er normalt ikke typen, der mener at kontrollører er hovedårsagen til uro på tribunerne. Men omg hvor var Odenses kontrollører skandaløse her til aften. Folk røg ud til højre og venstre for meget små ting. Og hver gang de havde smidt en ud, stod de og gned sig i hænderne mens de kunne udse sig deres næste offer. Jeg så bl.a. en stille og rolig fyr ryge ud, for at have kastet et langt fra fyldt ølkrus i jubel, og en anden for kort at være hoppet over banden for at hente et flag, og han fik vist også lige 10.000 kr. i bøde for at "løbe på banen"... Den håber jeg satme ikke han betaler.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 14. apr 2013, 23:59

Hanga skrev:Må jeg i øvrigt lige byde ind med noget helt andet fra Odense stadion i aften.

Jeg er normalt ikke typen, der mener at kontrollører er hovedårsagen til uro på tribunerne. Men omg hvor var Odenses kontrollører skandaløse her til aften. Folk røg ud til højre og venstre for meget små ting. Og hver gang de havde smidt en ud, stod de og gned sig i hænderne mens de kunne udse sig deres næste offer. Jeg så bl.a. en stille og rolig fyr ryge ud, for at have kastet et langt fra fyldt ølkrus i jubel, og en anden for kort at være hoppet over banden for at hente et flag, og han fik vist også lige 10.000 kr. i bøde for at "løbe på banen"... Den håber jeg satme ikke han betaler.
Det er godt nok noget af det mest sindssyge jeg har hørt. Hælder de LSD i kaffen dernede?

Han skal bare kræve optagelserne af det så han har noget at forsvare sig med, det kan aldrig forsvares at stikke ham en bøde på 10.000 for at hente et flag, det siger sig selv. At der er en idiot der har fået mere magt end han kan håndtere, skal ikke lide ham last.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 15. apr 2013, 00:37

Oldager skrev:
jernskjorten skrev:
Oldager skrev:6-8 AaB'ere henne og kramme Daniel Høgh og vise ham respekt. Ingen holdkammerater, men AaB-spillere. Ville gerne skrive respekt, men det formår jeg alligevel ikke, da det også ville ligge naturligt for mig. Forstår ikke OB'erne. Antirespekt, disrespekt, eller hvad det nu hedder, til dem. Han virker meget sympatisk, Daniel Høgh.
Hvorfor er de henne og vise respekt til Daniel Høgh?
Ikke på den måde. Det blev forklaret som "Ikke hoverende, men de viste ham i stedet respekt". Han kender åbenbart flere af AaB'erne, og det virker til at have taget hårdt på ham. Derfor synes jeg det er flot af dem, når OBs spillere ikke gider hjælpe ham op af det hul, som han må være nede i.
Respekt er vel ikke ordet. De viste ham sympati.
Respekt er når man anerkender en god præstation af modstanderen.

Men han virkede da godt nok i interviews efter kampen til at være helt nede i kulkælderen :)
Men ja, finder også den manglende OB-opbakning af ham mærkværdig. Man ser ofte mere rutinerede kræfter gå ind og tage skraldet i sådan en situation.. Deres trup virker i det hele taget ret uhomogen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 15. apr 2013, 00:57

Califfen skrev:
Oldager skrev:
jernskjorten skrev:
Oldager skrev:6-8 AaB'ere henne og kramme Daniel Høgh og vise ham respekt. Ingen holdkammerater, men AaB-spillere. Ville gerne skrive respekt, men det formår jeg alligevel ikke, da det også ville ligge naturligt for mig. Forstår ikke OB'erne. Antirespekt, disrespekt, eller hvad det nu hedder, til dem. Han virker meget sympatisk, Daniel Høgh.
Hvorfor er de henne og vise respekt til Daniel Høgh?
Ikke på den måde. Det blev forklaret som "Ikke hoverende, men de viste ham i stedet respekt". Han kender åbenbart flere af AaB'erne, og det virker til at have taget hårdt på ham. Derfor synes jeg det er flot af dem, når OBs spillere ikke gider hjælpe ham op af det hul, som han må være nede i.
Respekt er vel ikke ordet. De viste ham sympati.
Respekt er når man anerkender en god præstation af modstanderen.

Men han virkede da godt nok i interviews efter kampen til at være helt nede i kulkælderen :)
Men ja, finder også den manglende OB-opbakning af ham mærkværdig. Man ser ofte mere rutinerede kræfter gå ind og tage skraldet i sådan en situation.. Deres trup virker i det hele taget ret uhomogen.
Har OBs problem ikke længe været sammenholdet, eller manglen på samme? Jeg har indtrykket af en trup og en klub med en ret 'hård' tone og kultur.

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Indlæg af BBS » 15. apr 2013, 01:11

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 222432.htm

Hvis der er nogen, som ikke har set highlights :)

Brugeravatar
Winnie/BR
2. div
2. div
Favoritspiller: KEP
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Winnie/BR » 15. apr 2013, 01:13

Gentleman Finn skrev:
Hanga skrev:Må jeg i øvrigt lige byde ind med noget helt andet fra Odense stadion i aften.

Det er godt nok noget af det mest sindssyge jeg har hørt. Hælder de LSD i kaffen dernede?

Han skal bare kræve optagelserne af det så han har noget at forsvare sig med, det kan aldrig forsvares at stikke ham en bøde på 10.000 for at hente et flag, det siger sig selv. At der er en idiot der har fået mere magt end han kan håndtere, skal ikke lide ham last.
Det er desværre hverken overraskende eller nyt, når det kommer til Ramis lejesoldater i Odense. Der har mange gange været episoder med ekstremt aggresive vagter i Odense. Jeg har på et tidspunkt talt med Rami (Sikkerhedschefen i Odense) om netop denne problemstilling. Han fejede det dog ret hurtigt af bordet. Han gik dog så langt som at erkende, at der havde været oprydning i korpset. Det kunne godt lyde til de skulle begynde at luge ud igen. En ting er at en vagt muligvis overreagerer når der skal løses en konflikt eller lignende, men hvad du beskriver, Hanga, er jo fuldstændig absurd!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 15. apr 2013, 01:18

Det skal siges at jeg ikke har det med bøden fra manden selv, men det kom fra folk der havde talt med ham efterfølgende... Jeg vil bare sige, at generelt virkede de til at slå hårdt ned på MEGET små ting. Alting forløb fredeligt på tribunen, når de altså ikke kom rendende.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 15. apr 2013, 01:27

Billede

Stemmer for DR sporten styrer udregningen af strafpoint op til den kommende runde.

I øvrigt lidt skidt, at de både klokker i det med en karantæne og så samtidig frarøver Søren Frederiksen et mål og giver det til Helenius.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 15. apr 2013, 01:51

Winnie/BR skrev:
Gentleman Finn skrev:

Det er desværre hverken overraskende eller nyt, når det kommer til Ramis lejesoldater i Odense. Der har mange gange været episoder med ekstremt aggresive vagter i Odense. Jeg har på et tidspunkt talt med Rami (Sikkerhedschefen i Odense) om netop denne problemstilling. Han fejede det dog ret hurtigt af bordet. Han gik dog så langt som at erkende, at der havde været oprydning i korpset. Det kunne godt lyde til de skulle begynde at luge ud igen. En ting er at en vagt muligvis overreagerer når der skal løses en konflikt eller lignende, men hvad du beskriver, Hanga, er jo fuldstændig absurd!
Nu var jeg en af dem der var henne at snakke med kontrollen lige efter episoden og i halvlegen. Video af det bliver sendt til Rami (som i øvrigt er en helt igennem idiot). Men i alle sager som denne, hvis man går rettens vej, er faldet positivt ud til fanen, så lad os håbe at der ikke bliver nogen bøde ud af det. Dette ville være latterligt.

Efter kampen var kontrollen også vældig glade for at "bokse", især ham der havde tapet sit kontrollørnummer over på brystet. Personligt bliver jeg trådt over foden, i det samme som jeg får to hænder i brystet. Svin, det er hvad de er. Heldigvis fik vi navnet på en af dem og mobiltelefoner kom også hurtigt frem. Så mon ikke vi har en del video af forløbet.

banjobouner
1. div
1. div

Indlæg af banjobouner » 15. apr 2013, 02:29

Så har jeg fået mine grådige fingre i en kopi af kampen, så alle jer der vil se eller gense, må sende en PM :) Man må ikke poste linket på forum am i right?

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 15. apr 2013, 07:24

MHJ skrev:God kamp igen af Augo forresten. Tydeligt at se hans vigtighed for holdet, nu hvor han er kommet i sving. Kommer i vejen for meget, og er også ok i det fremadrettede i dag, skønt det på ingen måde er hans styrke.
Er du i familie med ham? Du roser ham stort set hver gang, selv i kampe hvor alle andre har ham blandt de 3 dårligste.
Han var ved at koste point nu for 3. kamp i træk med livsfarlige boldtab. Sidst mod Silkeborg var han god fremadrettet, i dag manglede han i den grad kølighed i sit spil, især da Würtz røg ud. Han mangler stadig ekstremt meget timing i sit spil efter sin skade.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 15. apr 2013, 07:45

banjobouner skrev:Så har jeg fået mine grådige fingre i en kopi af kampen, så alle jer der vil se eller gense, må sende en PM :) Man må ikke poste linket på forum am i right?
PM, please.... :danmarkfan:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 15. apr 2013, 07:53

AalborgTrendies skrev:
MHJ skrev:God kamp igen af Augo forresten. Tydeligt at se hans vigtighed for holdet, nu hvor han er kommet i sving. Kommer i vejen for meget, og er også ok i det fremadrettede i dag, skønt det på ingen måde er hans styrke.
Er du i familie med ham? Du roser ham stort set hver gang, selv i kampe hvor alle andre har ham blandt de 3 dårligste.
Han var ved at koste point nu for 3. kamp i træk med livsfarlige boldtab. Sidst mod Silkeborg var han god fremadrettet, i dag manglede han i den grad kølighed i sit spil, især da Würtz røg ud. Han mangler stadig ekstremt meget timing i sit spil efter sin skade.
1) Jeg kender dig ikke, og du kender ikke mig, så ret venligst dit indlæg udelukkende mod indholdet af mit indlæg.
2) Jeg roser ham ikke hver gang og syntes han var tydeligt rusten i de første kampe efter sin skade. Dokumenter påstand tak.
3) I går havde Augo flest bolderobringer af alle (20, Lasse og KEP havde hver 19, og Würtz havde 12) = "han kommer i vejen for meget". Han var "ok" fremadrettede = han falder ikke igennem. Hvor er du uenig?

http://82.97.11.132/Match/Match?guid=47 ... anguage=da

Minigold
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Minigold » 15. apr 2013, 08:14

MHJ skrev:
AalborgTrendies skrev:
1) Jeg kender dig ikke, og du kender ikke mig, så ret venligst dit indlæg udelukkende mod indholdet af mit indlæg.
2) Jeg roser ham ikke hver gang og syntes han var tydeligt rusten i de første kampe efter sin skade. Dokumenter påstand tak.
3) I går havde Augo flest bolderobringer af alle (20, Lasse og KEP havde hver 19, og Würtz havde 12) = "han kommer i vejen for meget". Han var "ok" fremadrettede = han falder ikke igennem. Hvor er du uenig?

Helt ærligt! Alle kan have en dårlig dag, og det havde AUGO i går!. Livsfarlige boldtab, rent held det ikke blev straffet. At du kan have ham i top tre, er komplet uforståeligt, 20 bolderobreringer eller ej. Hvad hjælper en bolderobring for øvrigt, når man straks smider bolden væk igen?? Og nej, dette er ikke en tilsvining af Augo, slet ikke, men i går var han bestemt ikke god. Bortset fra det, fantastisk kamp af de røde, igen. Elsker vores spillestil og de mange fantastiske unge spillere.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 15. apr 2013, 08:18

Minigold skrev:
MHJ skrev:
AalborgTrendies skrev:

Helt ærligt! Alle kan have en dårlig dag, og det havde AUGO i går!. Livsfarlige boldtab, rent held det ikke blev straffet. At du kan have ham i top tre, er komplet uforståeligt, 20 bolderobreringer eller ej. Hvad hjælper en bolderobring for øvrigt, når man straks smider bolden væk igen?? Og nej, dette er ikke en tilsvining af Augo, slet ikke, men i går var han bestemt ikke god. Bortset fra det, fantastisk kamp af de røde, igen. Elsker vores spillestil og de mange fantastiske unge spillere.
Jeg havde ham ikke i top tre. Hvor læser du det?

Minigold
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Minigold » 15. apr 2013, 08:44

MHJ skrev:
Minigold skrev:
MHJ skrev:
AalborgTrendies skrev:

Jeg havde ham ikke i top tre. Hvor læser du det?
Ok, det skrev di vist ikke, sorry, men du skrev han var god i går, og det er det jeg skriver om. Så du ikke alle de livsfarlige boldtab?

Besvar