Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
Kristian
- Allstar

jernskjorten skrev:frederikshavneren skrev:Jeg håber virkelig at der kommer mange tilskuere på stadion. Der bliver desværre ikke udsolgt, men det vil være totalt pinligt hvis tilskuertallet bliver under 10.000!
Totalt pinligt, ligefrem?
Tilskuertal
Alt taler for et nederlag. FCK viser i øjeblikket, at der er rigtig langt op til deres niveau. Selv i de kampe de er "presset", får de hevet sejrene hjem med lidt knofedt i slutminutterne.
Målet for kampen må være at komme igennem uden at miste den gejst og selvtillid, som de sidste par kampe har givet, så et "hæderligt" nederlag vil være til at leve med. Eftervirkningerne af OB-kampen vil fise lidt ud, hvis vi bliver kørt ud på røv og albuer på søndag.
Parker bussen!
hvis vi parkere bussen, så taber vi da først. AaB skal sq frem og møde dem og stresse dem på hjemmebane og forsøge at spille med dem. Self kan vi da få et resultat, en uafgjort er nok mest realistisk, men vi skal da gå efter alle 3, som minimum. Det er ikke en gratis kamp, og håber virkelig at folk vil støtte max op om holdet på søndag, for det behøves i den grad.
Realistisk tilskuertal må være 8000
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 16. apr 2013, 16:57
Ifølge aabsport.dk er der 8.000 billetter "ude" på nuværende tidspunkt. I det tal må indgå sæsonkortholdere, aktionærbilletter, sponsorbilletter mv. At der er en del billetter afsat betyder desværre ikke nødvendigvis, at billetterne bliver anvendt.
Den altid mere eller mindre tomme sponsor tribune (A. Enggaard) er skrækeksemplet!
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
frederikshavneren skrev:
Spot on!
Jeg er helt enig. Tror at vi taber, men jeg håber virkelig at vi tager kampen op og gir´dem kamp til stregen. Det er bedre at falde med ære, fremfor at parkere bussen og alligevel tabe på et eller andet tilfældigt lorte mål. FCK er et rigtig godt hold, men de er ikke usårlige. FCK har lukket mål ind i alle forårets kampe og har i perioder haft defensive problemer. Vi har i mange år haft en tendens til at stå dybt og være passive i topkampe, hvilket næsten altid har resulteret i at det er gået galt på et tidspunkt. Desværre tror jeg bestemt ikke at vi skal regne med at FCK tager let på kampen, jeg er ret overbevist om at de gerne vil sikre mesterskabet så hurtigt som overhovedet muligt.
På søndag bliver det afgørende at få spillet så langt væk som overhovedet muligt fra vores eget mål, da vores defensiv er ganske vaklende til tider. Defensiven må siges at være vores akilleshæl, hvor det på søndag bl.a. gælder om at mindske antallet af FCK dødbolde og indlæg. Københavnerne er meget stærke i luftspillet, her bliver vi overmatchet, det er jeg ganske sikker på. Senest i går scorede FCK flere mål efter dødbolde mod FCN. Dels har FCK nogle spillere som er meget stærke i luftspillet, men derudover har de Pierre B. mv., som slår nogle super indlæg (ikke "ballonbolde" som Kusk ofte gør). Derudover anvender de screeninger i stor stil, ofte udført med ulovlige midler, men dommerne fløjter desværre sjældent for sådanne forseelser.
Dødbolde, indlæg til Cornelius Blisand og kontraangreb. Kan vi neutralisere disse 3 FCK styrker så tror jeg på miraklet.
Jeg håber virkelig at der kommer mange tilskuere på stadion. Der bliver desværre ikke udsolgt, men det vil være totalt pinligt hvis tilskuertallet bliver under 10.000!
Come on AaB

Hvis du vil gardere dig imod kontraangreb er det vel næppe den bedste taktik at presse spillet "så langt væk som overhovedet muligt fra vores eget mål".
-
Tifosa9000
- Drenge

Linket til tilskuertallene ovenfor afslører, at vores bedst besøgte kamp i år faldt i rimeligt vejr i september efter en fantastisk sejr mod Midtjylland. Faktisk steg tilskuertallet fra 6578 til 10107. Så kunne man da nok håbe på i hvert fald 7000 til kampen mod FCK. Jeg håber i hvert fald på det - og tror på en god kulisse, når der er varmet godt op med bl.a. march inden. Men av av av langt ind i hjertet, hvor er det belastende, at sponsortribunen altid er så pissetom.
-
astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Klaus skrev:astonvilla skrev:Der er kun solg 101 billetter siden kl. 9:45 i går.
(ser bort fra Enggaard og Udeburet)
Der er 375 stk tilbage på Nordjyske og 5,096 stk tilbage i alt.
Mener du ikke siden 9.45 i formiddag???? Du skrev da, det var sidste status :-)
Sorry, der skulle naturligvis have stået i dag!
-
mich1596
- Allstar

- Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
- Geografisk sted: 9000
-
Kontakt:
Hvad er fuldt hus?? 12500?
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 16. apr 2013, 22:52
mich1596 skrev:Hvad er fuldt hus?? 12500?
Kapaciteten er på 13.800. Tror kapaciteten er på 10.500 til europæiske kampe.
Reelt er der plads til 16.000 på stadion efter ombygningen, men efter at
øst tribunen (3F) er blevet ændret til siddepladser (minus udebane buret) er kapaciteten reduceret til 13.800.
Jeg kan sagtens huske at øst tribunen for nogle år siden var en ståtribune. Jeg stod på øst tribunen da Nomwethe sendte AaB videre i UEFA Cuppen på reglen om udebanemål mod finske Honka (indledningen til det fantastiske Europa Cup eventyr efteråret 2007). Det er den eneste kamp hvor jeg har været på
øst tribunen.
-
mich1596
- Allstar

- Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
- Geografisk sted: 9000
-
Kontakt:
frederikshavneren skrev:mich1596 skrev:Hvad er fuldt hus?? 12500?
øst tribunen (3F) er blevet ændret til siddepladser (minus udebane buret) er kapaciteten reduceret til 13.800.
Jeg kan sagtens huske at øst tribunen for nogle år siden var en ståtribune. Jeg stod på øst tribunen da Nomwethe sendte AaB videre i UEFA Cuppen på reglen om udebanemål mod finske Honka (indledningen til det fantastiske Europa Cup eventyr efteråret 2007). Det er den eneste kamp hvor jeg har været på
øst tribunen.
I gamle dage før ombygning hed det under uret

der stod min onkel altid

og der var plads til 20 000
tak for opdateringen!!
-
thomasjn
- Allstar

frederikshavneren skrev:mich1596 skrev:Hvad er fuldt hus?? 12500?
øst tribunen.
Ikke jeg vil starte nogen voldsom diskussion, men øst var siddetribune allerede dengang. Så vidt jeg husker var der fri entre til Øst i den kamp enten som sæsonkortholder eller ASC-medlem. Men pointen var folk skulle sidde og kontrollørene måtte bruge ret meget krudt på at fortælle folk vi skulle sidde ned. Derudover er det jo kun siddepladser som er tilladt til europæiske kampe så tvivler på AaB ville have fået lov til at lukke folk ind på en ren stå-tribune. Mener dog de fleste stilte sig enten i det normale udebaneafsnit eller i det afsnit ved siden som af og til er omdannet til ståpladser. Det meste af øst var dog siddepladser allerede dengang. I øvrigt en helt forfærdeligt dårligt spillet kamp af AaB, hvor holdet ikke hang sammen i meget af kampen, da den centrale midtbane var Suni og Caca og AaB blev først gode da ene erstattede en af dem.
EDIT: Mht. tilskuertal googlede jeg lidt ud fra hukkomelsen og til karnevalskampen i 2005 (3-3 mod BIF) var der 14025 på stadion.
-
Silvermoon
- 1. div

- Geografisk sted: Terndrup
jeg tror stadig væk at det er denne kamp hvor der var flest tilskuere på Aalborg stadion
http://www.superstats.dk/kampe/553" onclick="window.open(this.href);return false;
20533 var det officiel tilskuertal men det uofficiele tal lå hvis nok omkring 25.000 tilskuere, jeg kan huske at mange folk stod på selve græsplænen i alle hjørner
-
Hovedet
- Allstar

Den officielle tilskuerrekord på Aalborg Stadion - eller hvad, det nu kaldes i øjeblikket - hedder 21.198 mod KB i 1969. Der var - officielt - 20.533 mod Brøndby i 1994, skønt der ofte har lydt rygter om, at der reelt var omkring 25.000 selvsamme dag. Jeg var i øvrigt til stede til omtalte Brøndbykamp :-)
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
Der var også en 3. divisionskamp og en træningskamp mod Verona der trak pænt med tilskuere.
Omkring den tid kom jeg meget på stadion, og hvis man skulle kunne se noget af banen, kunne der dengang (på det gamle stadion) være omkring 16.000 tilskuere.
-
Køllen I Møllen
- Allstar

Pastorius skrev:Der var også en 3. divisionskamp og en træningskamp mod Verona der trak pænt med tilskuere.
Omkring den tid kom jeg meget på stadion, og hvis man skulle kunne se noget af banen, kunne der dengang (på det gamle stadion) være omkring 16.000 tilskuere.
Samme år som Verona-kampen var der også en kamp mod ligalandsholdet. Det var stort dengang men kan ikke huske tilskuertallet. Så heller ikke meget af kampen selv da jeg havde travlt med at samle tomme flasker! Kan huske at jeg kom hjem med 4 poser fyldte med flasker derfra

-
PeterS
- Allstar

- Favoritspiller: Jan Koller
2 spilledage til Würtz..
Synes den virker forholdvis hård..
-
Køllen I Møllen
- Allstar

PeterS skrev:2 spilledage til Würtz..
Synes den virker forholdvis hård..
Jeg synes det er helt ok. Det er noget svineri han laver.
-
A_Strandfelt
- Allstar

Direkte rødt giver minimum 2 dages karantæne, medmindre det var en komplet fejldom. Sådan er det.
-
Søgaard
- Allstar

Teknisk set kan man godt få 28 strafpoint for et rødt kort, så vidt jeg ved (eksempelvis hvis det er ved frarøvelse af en oplagt målchance, uden at man udsætter modspiller for fare), hvorfor man kan nøjes med 1 karantænedag såfremt det er den første forseelse man laver i sæsonen.
Würtz topper nu bisse-listen på omgangshøjde med Clarence Goodson med 71 strafpoint. Ved næste advarsel venter endnu en karantænedag. Som bonusinfo kan jeg oplyse at KEP "vandt" listen i 08/09 med 72 point.
-
Danni
- Landshold

- Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
- Geografisk sted: Vejgaard
MrBangDK skrev:Klaus skrev:astonvilla skrev:
Jeg har (ikke noget liv) gået og holdt lidt øje med billetsalget på AaB's hjemmeside.
Billetter til rådighed til kampen (jeg har IKKE medregnet Enggaard + udeburet - kun resterende del af stadion):
Mandag kl. 11:00: 5,507 stk.
Mandag kl. 16:30: 5,356 stk.
Tirsdag kl. 9:45: 5,197 stk. (heraf nu kun 440 stk. tilbage på NordJyske tribunen)
...så det går da fremad med billetsalget. For pokker da, jeg glæder mig til en stor fest søndag aften.
Der bliver ikke udsolgt, men hvis de nuværende tal holder, tror jeg måske Nordjyske blive fyldt op. I tidligere situationer er der dog lige pludseligt kommet ekstra billetter til salg på tribunen, så man kan nok ikke helt regne med, at der kun er godt 400 billetter tilbage.
Noget helt andet er, at jeg til de sidste par kampe har mødt folk, der sælger sponsorbilletter lige udenfor billetsalgsboderne. Jeg er ikke nogen engel, men det undrer mig alligevel, at folk hellere vil købe billetter sort (og måske spare en 20'er), end betale den almindelige pris og dermed støtte AaB. Det undrer mig også lidt at kontrollørerne bare står og ser på. De plejer nok at være aktive, hvis de ser noget der ikke er tilladt.
Det er der vel ikke noget ulovligt i, så længe de ikke sælges til overpris? At man så kan gøre noget godt for AaB ved IKKE at gøre det er en helt anden sag...
Nu er det ikke for, jeg overhovedet er inde i reglerne, men har man fået billetten gratis, som sponsorerne vel har, er det så ikke overpris at tage så meget som en énkrone?
-
astonvilla
- Allstar

Danni skrev:MrBangDK skrev:Klaus skrev:astonvilla skrev:
Jeg har (ikke noget liv) gået og holdt lidt øje med billetsalget på AaB's hjemmeside.
Billetter til rådighed til kampen (jeg har IKKE medregnet Enggaard + udeburet - kun resterende del af stadion):
Mandag kl. 11:00: 5,507 stk.
Mandag kl. 16:30: 5,356 stk.
Tirsdag kl. 9:45: 5,197 stk. (heraf nu kun 440 stk. tilbage på NordJyske tribunen)
...så det går da fremad med billetsalget. For pokker da, jeg glæder mig til en stor fest søndag aften.
Der bliver ikke udsolgt, men hvis de nuværende tal holder, tror jeg måske Nordjyske blive fyldt op. I tidligere situationer er der dog lige pludseligt kommet ekstra billetter til salg på tribunen, så man kan nok ikke helt regne med, at der kun er godt 400 billetter tilbage.
Noget helt andet er, at jeg til de sidste par kampe har mødt folk, der sælger sponsorbilletter lige udenfor billetsalgsboderne. Jeg er ikke nogen engel, men det undrer mig alligevel, at folk hellere vil købe billetter sort (og måske spare en 20'er), end betale den almindelige pris og dermed støtte AaB. Det undrer mig også lidt at kontrollørerne bare står og ser på. De plejer nok at være aktive, hvis de ser noget der ikke er tilladt.
Det er der vel ikke noget ulovligt i, så længe de ikke sælges til overpris? At man så kan gøre noget godt for AaB ved IKKE at gøre det er en helt anden sag...
Nu er det ikke for, jeg overhovedet er inde i reglerne, men har man fået billetten gratis, som sponsorerne vel har, er det så ikke overpris at tage så meget som en énkrone?
Hvad du selv har betalt for billetten er ikke så relevant - det er billettens pålydende værdi der må være afgørende.
Men man kunne jo simplificere disse spekulationer ved at man påførte sponsorbilletterne en note om at de ikke må videresælges. Så kan kan man bare slå hårdt ned på dem der står gør dette.
Jeg vil så i sammen moment sige som Klaus, at dem der køber disse billetter (til måske en 20-kr discount - et gæt) er lisså store skurke - hvis ikke større - end dem der sælger.
-
astonvilla
- Allstar

Det går laaaangsomt med billetsalget. Her kl. 13:15 d.d.:
4,833 billetter til rådighed (+ Enggaard + Udeburet).
Der er 254 billetter tilbage på NordJyske.