Fair Play-plads?
-
AalborgTrendies
Fair Play-plads?
Det ser ud til, at vi vandt Fair Play-konkurrencen der løb indtil 30 april.
Ved nytår lå vi nummer 6 på ranglisten, hvorfra de 3 bedste lande automatisk er sikret en plads i Europa League.
Vi må vel vente til der kommer en endelig liste, medmindre nogen har et bud på om det er urealistisk at vi skulle have overhalet 3 lande i konkurrencen?
Ved nytår lå vi nummer 6 på ranglisten, hvorfra de 3 bedste lande automatisk er sikret en plads i Europa League.
Vi må vel vente til der kommer en endelig liste, medmindre nogen har et bud på om det er urealistisk at vi skulle have overhalet 3 lande i konkurrencen?
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Re: Fair Play-plads?
Ved du om det er en plads i gruppespillet, eller er det "kun" en kval.-plads?AalborgTrendies skrev:Det ser ud til, at vi vandt Fair Play-konkurrencen der løb indtil 30 april.
Ved nytår lå vi nummer 6 på ranglisten, hvorfra de 3 bedste lande automatisk er sikret en plads i Europa League.(...)
- Lindmark
- Allstar

- Favoritspiller: Mattias Lindström
- Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW
Det er en kvalplads, så vidt jeg husker endda i første kvalrunde.
Lindmark / Vendelbokartellet
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
http://www.bold.dk/nyt/Rodgers-gider-ik ... lay-billet" onclick="window.open(this.href);return false;Lindmark skrev:Det er en kvalplads, så vidt jeg husker endda i første kvalrunde.
Måske derfor at Brendan Rodgers nærmest siger, at Liverpool ikke ønsker at få en fair play plads i Europa League.
Det vil være fantastisk hvis AaB kvalificerer sig til Europa League, men overordnet set er det lidt trist at turneringen står mere og mere i skyggen af Champions League. Mange af holdene fra de store ligaer gider nærmest ikke turneringen, bedst illustreret af de engelske hold der nærmest stillede med reservehold i gruppespillet. Derudover valfarter tilskuerne ikke ligefrem til stadions.
Jeg tror at UEFA gjorde én stor fejl da de endnu engang lavede om på formatet for et par år siden. Turneringen var mere attraktiv da den blev afviklet efter "cup princippet". Tror indførelsen af gruppespillet var en stor fejl.
Tjaeh gruppespillet er vel i sig selv ikke en fejl. Ved at man kan kvalificere sig til et gruppespil er man sikret flere indtægter end hvis det hele er knald eller fald over to kampe + turneringen får et længere liv for flere hold. Sandt, at de engelsk hold har det med at nedprioritere Euro League, men tror det er lige så meget et spørgsmål om, at de spiller så mange nationale kamp med PL, Carling Cup og FA Cup - de skal jo sparre spillere et sted og især i PL er der bare meget mere på spil. Newcastle f.eks. havde jo mens de spillede EURO League her i foråret også en nedrykningsstreg at tage sig i agt for ligesom Tottenham og Chelsea kæmper for CL kvalifikation. Et andet problem er i Euro League er tilgengæld, at man kan risikere at møde ret uattraktive modstandere. Østeuropæiske hold sælger ikke i vores del af verden ligesom de franske subtopklubber uden for frankrig er en stor grå masse. Man kan altså møde hold man "er sikre på at tabe imod" som ikke trækker tilskuere og det er med til at dræbe interessen herhjemme.frederikshavneren skrev:http://www.bold.dk/nyt/Rodgers-gider-ik ... lay-billet" onclick="window.open(this.href);return false;Lindmark skrev:Det er en kvalplads, så vidt jeg husker endda i første kvalrunde.
Måske derfor at Brendan Rodgers nærmest siger, at Liverpool ikke ønsker at få en fair play plads i Europa League.
Det vil være fantastisk hvis AaB kvalificerer sig til Europa League, men overordnet set er det lidt trist at turneringen står mere og mere i skyggen af Champions League. Mange af holdene fra de store ligaer gider nærmest ikke turneringen, bedst illustreret af de engelske hold der nærmest stillede med reservehold i gruppespillet. Derudover valfarter tilskuerne ikke ligefrem til stadions.
Jeg tror at UEFA gjorde én stor fejl da de endnu engang lavede om på formatet for et par år siden. Turneringen var mere attraktiv da den blev afviklet efter "cup princippet". Tror indførelsen af gruppespillet var en stor fejl.
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Det er måske lidt ud af en tangent, men jeg syntes, at det var vildt fedt at spille UEFA Cup i Sensible World of Soccer. Hver cup-kamp var mega-vigtig for det var do-or-die.frederikshavneren skrev:http://www.bold.dk/nyt/Rodgers-gider-ik ... lay-billet" onclick="window.open(this.href);return false;Lindmark skrev:Det er en kvalplads, så vidt jeg husker endda i første kvalrunde.
Jeg håber også, at UEFA ville gå tilbage til cup-formatet, hvilket også ville give turneringen lidt kant i forhold til Champions League. Men Europe League lider altså også under, at man har bredt Champions League så meget ud, at der stort set ikke er "store" hold fra de store ligaer med, før man når et godt stykke ind i turneringen, hvor man så får tilført en flok "rejects" fra Champions League, og hvor det er mere end tydeligt, at disse hold er mere trætte af at være røget ud af ChL, end de er glade for at være med i Europe League.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Tanken med indførelsen af gruppespillet i Europa League var vel at oprette en Champions League "light". Som det er nu står EL i skyggen af CL. Tror at EL kan få en mere tydelig profil hvis gruppespillet bliver afskaffet, dermed vil det blive understreget at der er tale om forskellige turneringer. Jeg savner "cup princippet", der medfører kampe hvor der er utrolig meget på spil. I et gruppespil med 6 kampe kan der meget nemt blive et par kampe, hvor der overhovedet ikke er noget at spille for. Kampe uden spænding er med til at dræbe interessen for turneringen (og ja der er også gruppekampe i CL uden spænding, men generelt set er de fleste hold i CL mere hypet).thomasjn skrev:Tjaeh gruppespillet er vel i sig selv ikke en fejl. Ved at man kan kvalificere sig til et gruppespil er man sikret flere indtægter end hvis det hele er knald eller fald over to kampe + turneringen får et længere liv for flere hold. Sandt, at de engelsk hold har det med at nedprioritere Euro League, men tror det er lige så meget et spørgsmål om, at de spiller så mange nationale kamp med PL, Carling Cup og FA Cup - de skal jo sparre spillere et sted og især i PL er der bare meget mere på spil. Newcastle f.eks. havde jo mens de spillede EURO League her i foråret også en nedrykningsstreg at tage sig i agt for ligesom Tottenham og Chelsea kæmper for CL kvalifikation. Et andet problem er i Euro League er tilgengæld, at man kan risikere at møde ret uattraktive modstandere. Østeuropæiske hold sælger ikke i vores del af verden ligesom de franske subtopklubber uden for frankrig er en stor grå masse. Man kan altså møde hold man "er sikre på at tabe imod" som ikke trækker tilskuere og det er med til at dræbe interessen herhjemme.frederikshavneren skrev:http://www.bold.dk/nyt/Rodgers-gider-ik ... lay-billet" onclick="window.open(this.href);return false;Lindmark skrev:Det er en kvalplads, så vidt jeg husker endda i første kvalrunde.