Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
seamann

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af seamann » 6. maj 2013, 20:31

Yankee skrev:Det ville da være fuldkommen hul i hovedet at brænde lønkroner af på Kasper Risgård. Han er en udmærket spiller, men til stadighed ALT for meget skadet. Desuden skulle han så konkurrere med to af vores lønførende spillere på en position hvor vi har MASSER af talenter klar og i øvrigt en udmærket bredde.

Jeg er helt enig i, at vores centrale midtbane burde bidrage med mere offensivt. Men det er altså ikke mere akut end at vi ligger nr. 4 med tre kampe igen og har masser af unge spillere, der har potentiale til at blive fremragende, spillende centrale midtbanespillere.

Amen.

Hvornår udløber midtbaneskildpaddernes kontrakter egentlig?

Det er ved at være nemmere at se en fremtid uden dem (sagt i al ærbødighed).

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 6. maj 2013, 20:36

Gnu skrev:Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor Kent Nielsen skulle begynde at "statuere et eksempel" og sætte anføreren på bænken på dette tidspunkt af sæsonen, hvor det faktisk går ganske udmærket, med kun tre kampe tilbage og hvor Augo kun kan spille de to.

Det rabler da fuldstændig.
Sådan er det jo på den her side. Bare man spiller en dårlig kamp og vel nok augus dårligste i dette forår, så skal han sættes af. Gad vide om Ronaldo bliver sat af hvis han spiller en skidt kamp en gang imellem.

Altså man kunne sætte hele holdet af så

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 6. maj 2013, 20:55

Kristian skrev:
Gnu skrev:Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor Kent Nielsen skulle begynde at "statuere et eksempel" og sætte anføreren på bænken på dette tidspunkt af sæsonen, hvor det faktisk går ganske udmærket, med kun tre kampe tilbage og hvor Augo kun kan spille de to.

Det rabler da fuldstændig.
Sådan er det jo på den her side. Bare man spiller en dårlig kamp og vel nok augus dårligste i dette forår, så skal han sættes af. Gad vide om Ronaldo bliver sat af hvis han spiller en skidt kamp en gang imellem.

Altså man kunne sætte hele holdet af så
Nej, det er vist kun frk.havneren og AllanPedersen der kan præstere sådan et sort hvidt billede.

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af DEG » 6. maj 2013, 21:14

Der er brug for spillertype til at rydde op defensivt på vores hold og give plads til vores offensive profiler, det er fint nok at kritisere Augo for manglende kreativitet offensivt, men at vende det blinde øje til det han bidrager med defensivt er unuanceret. Vi har pt. ingen spillere der kan tage de defensive løb og samtidig stå for kreative indslag, dem findes der meget få af i ligaen, jeg kan kun lige pege på Casper Sloth og han ryger snart til udlandet. Man kunne måske godt tænke sig at Kent skiftede en af vores defensive midtbanespillere midt i nogle kampe, for en Wichmann der formentligt ikke har luften til presspillet i 93 minutter, men så få bedre pasningsspil. Men mon ikke Kent har styr på hvordan han skal bruge hans spillertrup, noget tyder på det, med det pointantal vi har fået med et helt grønt hold

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 6. maj 2013, 21:14

Nu ved jeg ikke lige hvordan denne side har det med selvjustits, men jeg tillader mig alligevel at agitere for at folk dropper personfnidderet. Uanset hvor uenig man så måtte være med Frederikshavneren, så er det en helt anden kaliber end vi er vant til fra anden side.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 6. maj 2013, 21:29

Ja. Vi finder selvfølgelig bare en klassemidtbanespiller, der aldrig er skadet. Hvor svært kan det være. Alvorligt talt, så er skader simpelthen en del af gamet, og jeg husker ikke Risgård som specielt meget skadet i den tid han var i AaB.

Et af Augos problemer i dette forår har netop været, at han har været skadet, og stadig lider af efterveerne. Desuden udløber hans kontrakt d. 31.12.2013, hvilket er meget snart.

Jeg kan sagtens se Kasper Risgård i AaB. Faktisk vil jeg ønske at han kommer efter sommerferien. Han vil blandt andet kunne byde ind med nogle mål fra midtbanen, hvilket er det eneste jeg savner fra Augo/Würtz.
Yankee skrev:Det ville da være fuldkommen hul i hovedet at brænde lønkroner af på Kasper Risgård. Han er en udmærket spiller, men til stadighed ALT for meget skadet. Desuden skulle han så konkurrere med to af vores lønførende spillere på en position hvor vi har MASSER af talenter klar og i øvrigt en udmærket bredde.

Jeg er helt enig i, at vores centrale midtbane burde bidrage med mere offensivt. Men det er altså ikke mere akut end at vi ligger nr. 4 med tre kampe igen og har masser af unge spillere, der har potentiale til at blive fremragende, spillende centrale midtbanespillere.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 6. maj 2013, 22:13

MHJ skrev:Nu ved jeg ikke lige hvordan denne side har det med selvjustits, men jeg tillader mig alligevel at agitere for at folk dropper personfnidderet. Uanset hvor uenig man så måtte være med Frederikshavneren, så er det en helt anden kaliber end vi er vant til fra anden side.
Jeg er nu ikke så nærtagende. Dette er en debatside så, der skal naturligvis være plads til forskellige synspunkter. Det er kedeligt hvis alle mere eller mindre er enige om alt.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 6. maj 2013, 22:50

Freddie skrev:Ja. Vi finder selvfølgelig bare en klassemidtbanespiller, der aldrig er skadet. Hvor svært kan det være. Alvorligt talt, så er skader simpelthen en del af gamet, og jeg husker ikke Risgård som specielt meget skadet i den tid han var i AaB.

Et af Augos problemer i dette forår har netop været, at han har været skadet, og stadig lider af efterveerne. Desuden udløber hans kontrakt d. 31.12.2013, hvilket er meget snart.

Jeg kan sagtens se Kasper Risgård i AaB. Faktisk vil jeg ønske at han kommer efter sommerferien. Han vil blandt andet kunne byde ind med nogle mål fra midtbanen, hvilket er det eneste jeg savner fra Augo/Würtz.

Hørt! jeg så også gerne Ris istedet for Augo, han har meget mere at byde ind med offensivt, og så er han målfarlig og koldblodig foran kassen. De gange Augo får forvildet sig i nærheden af målet, ender det som regel med at han falder over bolden.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
nulle666
1. div
1. div
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af nulle666 » 6. maj 2013, 23:07

Jeg anser ikke Risgård for aat være en forstærkning i forhold til vores nuværende trup. Jeg er ikke engang sikker på at han vil kunne foretrækkes foran Wichman eller Paddy. Så at hente et femte-valg til en i forvejen bred trup på de pladser vil være dumt og spild af penge. Vi har med sikkert også et på rollinger løbende rundt på U-holdene som er bedre om et år eller to. Augo og Wurtz er i min optik et fantastisk makkerpar. Der skal selvsagt kalkuleres med lidt skader til Augo og en karantæne eller to til Wurtz, men en vikar til vikarene er ikke en løsning. Jeg vil hellere have en ekstra angriber eller en midtstopper til at presse KEP eller Lasse lidt på centerforsvaret...Der mangler vi kontinuitet....Risgård vil være oplagt til SE, Vejle eller Viborg, alt efter hvem der rykker op...
DET HANDLER IKKE OM AT VÆRE MED, MEN OM AT VINDE.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 7. maj 2013, 00:16

Freddie skrev:Ja. Vi finder selvfølgelig bare en klassemidtbanespiller, der aldrig er skadet. Hvor svært kan det være.
Næh, vi har allerede to klassemidtbanespillere, så det synes jeg bestemt ikke er nødvendigt. Både Augustinussen og Würtz er langt bedre end Kasper Risgård og fungerer effektivt og stabilt i en benhård fysisk liga som Superligaen. Der er ikke noget i vejen med at stille med to slidere på central midt. Vi skal ikke ud og vinde mesterskaber, men via hårdt arbejde skabe stabile rammer og resultater som vores unge, kreative spillere kan passes ind i. Dertil er Augu og Würtz en fantastisk midtbaneduo, som de fleste hold i Superligaen misunder os.

På sigt skal vi arbejde mod at blive bedre når vi har bolden og det går oplagt via bedre boldspillende midtbanespillere. Lige nu har vi bare to af Ligaens allerbedste på 6'er-positionen, og så bruger vi dem selvfølgelig som de er bedst og overlader det kreative til kanterne og især vores backs. Resultatet taler for sig selv - i modsætning til Silkeborgs forsøg på en spillende midtbane med flagrende spillertyper som eksempelvis Kasper Risgård.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 7. maj 2013, 06:38

Yankee skrev: Næh, vi har allerede to klassemidtbanespillere, så det synes jeg bestemt ikke er nødvendigt. Både Augustinussen og Würtz er langt bedre end Kasper Risgård og fungerer effektivt og stabilt i en benhård fysisk liga som Superligaen. Der er ikke noget i vejen med at stille med to slidere på central midt. Vi skal ikke ud og vinde mesterskaber, men via hårdt arbejde skabe stabile rammer og resultater som vores unge, kreative spillere kan passes ind i. Dertil er Augu og Würtz en fantastisk midtbaneduo, som de fleste hold i Superligaen misunder os.
Enig. Hvis man, i det nuværende system, skal have en dygtig offensiv mand centralt så skulle det da være på bekostning af en angriber og så en ekstra mand centralt.

Altså eks sådan her.

------DM-----
----CM-CM---
HM--------VM
-----ANG-----

Men så er vi ude i noget hvor Søren Frederiksen skal ned og lege kant og hvor Thomsen/Wichmann skulle være den offensive midtbane mand.
Men det sker næppe, og så er jeg nu meget tilfreds med den måde det fungerer på nu.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. maj 2013, 12:21

Yankee skrev:Vi skal ikke ud og vinde mesterskaber, men via hårdt arbejde skabe stabile rammer og resultater som vores unge, kreative spillere kan passes ind i. Dertil er Augu og Würtz en fantastisk midtbaneduo, som de fleste hold i Superligaen misunder os.
Hovedet på sømmet...

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 7. maj 2013, 19:17

Ja, det er sikkert rigtigt nok, men man kan ikke komme uden om, at Augo er ved at være slidt, og måske snart skal ned i det centrale forsvar. Desuden skal et hold, der vil være med i toppen af ligaen hele tiden søge at forstærke sig på de centrale pladser.
Man kan hævde meget uden bevis, men min påstand er, at hvis vi havde haft en tredje rutineret central midtbanespiller i dette forår, så havde vi spillet om CL-kvalifikation lige nu.
Altså er min point, at AaB sagtens kan have Kasper Risgård sammen med Würtz/Augo. Det ville berolige mine nerver meget, hvis vi havde et maskinrum med yderligere en topspiller, i dette tilfælde med matchwinnerkvaliteter, sådan at man kan komplimentere hinanden i tilfælde af skader, karantæner eller formdyk.
Jesper Schmidt skrev: Hovedet på sømmet...

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 7. maj 2013, 20:38

Jeg husker Risgård i sin AaB tid som en god boks til boks spiller. Både god til at forsvare og til at lægge sig oppe i modstanderens felt.

Men jeg ser hellere nogle af vores unge spillere som kan spille centralt blive lært op af Augo/Würtz. Unge spillere har det med at vise mere vilje og gejst og er betydelig billigere i løn.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. maj 2013, 00:42

Freddie skrev:Ja, det er sikkert rigtigt nok, men man kan ikke komme uden om, at Augo er ved at være slidt, og måske snart skal ned i det centrale forsvar. Desuden skal et hold, der vil være med i toppen af ligaen hele tiden søge at forstærke sig på de centrale pladser.
Man kan hævde meget uden bevis, men min påstand er, at hvis vi havde haft en tredje rutineret central midtbanespiller i dette forår, så havde vi spillet om CL-kvalifikation lige nu.
Altså er min point, at AaB sagtens kan have Kasper Risgård sammen med Würtz/Augo. Det ville berolige mine nerver meget, hvis vi havde et maskinrum med yderligere en topspiller, i dette tilfælde med matchwinnerkvaliteter, sådan at man kan komplimentere hinanden i tilfælde af skader, karantæner eller formdyk.
Jesper Schmidt skrev: Hovedet på sømmet...
Det er jeg slet ikke uenig i, men hvis vi henter Risgård hjem som en 3. rutineret central midtbanespiller, hvor lang bliver vejen til spilletid så for PK, Wichmann og Thomsen, som jeg alle tre ser som værende først og fremmest centrale midtbanespillere, for slet ikke at snakke om Rye og Bruhn, når de kommer op i næste sæson?

Det kunne efter min mening være fint med en spiller som Risgård, det dur bare ikke at fylde mere på en plads på banen hvor vi er så godt besat af både rollemodeller og talenter.

En tanke kunne dog måske være at hente ham med en bagtanke om at fuldføre Hamrens gamle ide om at lade ham spille i midterforsvaret...

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 8. maj 2013, 18:08

Jeg mener bare slet ikke at man kan sammenligne Patrick, og Wichmann med Kasper Risgaard. De to mangler at bevise, at de vil spille på den centrale midtbane. Selv i en halvsæson, hvor vi har været plaget af skade hos Augo og et par karantænedage til Rasmus W. har de ikke formået at sætte deres præg på de kampe, de har været med i. Vi har efter min mening ikke råd til at være for tynde på den centrale. Det koster straks. Kaspers Risgårds force med de giftige dybdeløb, hans evne til at snuse gode scoringschancer op, samtidig med at han slet ikke er ueffen i det defensive spil. Hvis man kan huske det, brugte selveste mesteren Hamren ham som central forsvarsspiller i bronzesæsonen 2006/07. AaB får ikke mange chancer for at tilknytte en spiller med hans erfaring, kombíneret med de mange kvaliteter han uomtvisteligt har.
Når vi samtidig ved, at Thomas Augustinussen er temmelig skadesbelastet og slet ikke har været oppe i turbogearet her i foråret, må man overveje hvordan han skal bruges i fremtiden. Han har endnu ikke forlænget med AaB fra 1. januar 2014. Der har været helt stille om det. Kan han overhovedet fortsætte på midtbanen, eller skal han spille på en skåneplads i centerforsvaret? Jeg ved bare, at med Rasmus Würtz i karantæne og Augo på 75 %, så bliver vi kørt på r.. og albuer langt ud af de fleste superligastadion, som situationen er i dag. Det har hverken Patrick eller Wichmann power til at forhindre som sagerne står i dag.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 8. maj 2013, 19:14

Freddie skrev:Jeg mener bare slet ikke at man kan sammenligne Patrick, og Wichmann med Kasper Risgaard. De to mangler at bevise, at de vil spille på den centrale midtbane. Selv i en halvsæson, hvor vi har været plaget af skade hos Augo og et par karantænedage til Rasmus W. har de ikke formået at sætte deres præg på de kampe, de har været med i. Vi har efter min mening ikke råd til at være for tynde på den centrale. Det koster straks. Kaspers Risgårds force med de giftige dybdeløb, hans evne til at snuse gode scoringschancer op, samtidig med at han slet ikke er ueffen i det defensive spil. Hvis man kan huske det, brugte selveste mesteren Hamren ham som central forsvarsspiller i bronzesæsonen 2006/07. AaB får ikke mange chancer for at tilknytte en spiller med hans erfaring, kombíneret med de mange kvaliteter han uomtvisteligt har.
Når vi samtidig ved, at Thomas Augustinussen er temmelig skadesbelastet og slet ikke har været oppe i turbogearet her i foråret, må man overveje hvordan han skal bruges i fremtiden. Han har endnu ikke forlænget med AaB fra 1. januar 2014. Der har været helt stille om det. Kan han overhovedet fortsætte på midtbanen, eller skal han spille på en skåneplads i centerforsvaret? Jeg ved bare, at med Rasmus Würtz i karantæne og Augo på 75 %, så bliver vi kørt på r.. og albuer langt ud af de fleste superligastadion, som situationen er i dag. Det har hverken Patrick eller Wichmann power til at forhindre som sagerne står i dag.
Helt enig omkring RW og augo, og at løsningen ikke er wichmann og Patrick. Men derimod er den store åbenbaring Nikolaj Thomas. Han har alt der skal til indenfor de to næste sæsoner til at blive den store Superliga stjerne på centralmidt.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. maj 2013, 20:22

Maglau skrev:
Freddie skrev:Jeg mener bare slet ikke at man kan sammenligne Patrick, og Wichmann med Kasper Risgaard. De to mangler at bevise, at de vil spille på den centrale midtbane. Selv i en halvsæson, hvor vi har været plaget af skade hos Augo og et par karantænedage til Rasmus W. har de ikke formået at sætte deres præg på de kampe, de har været med i. Vi har efter min mening ikke råd til at være for tynde på den centrale. Det koster straks. Kaspers Risgårds force med de giftige dybdeløb, hans evne til at snuse gode scoringschancer op, samtidig med at han slet ikke er ueffen i det defensive spil. Hvis man kan huske det, brugte selveste mesteren Hamren ham som central forsvarsspiller i bronzesæsonen 2006/07. AaB får ikke mange chancer for at tilknytte en spiller med hans erfaring, kombíneret med de mange kvaliteter han uomtvisteligt har.
Helt enig omkring RW og augo, og at løsningen ikke er wichmann og Patrick. Men derimod er den store åbenbaring Nikolaj Thomas. Han har alt der skal til indenfor de to næste sæsoner til at blive den store Superliga stjerne på centralmidt.
Meget enig om Thomsen, han bliver super, uden tvivl. Men jeg synes nu også det stadig er alt for tidligt at afskrive Wichmann - han har en masse af de rigtige værktøjer, men fylder ikke helt nok defensivt. Noget han stadig sagtens kan lære, han er stadig en ung spiller, og så meget mangler der heller ikke.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 17. mar 2014, 15:10

Det er ikke så længe siden vi havde debatten om Risgård. Jeg finder det lidt morsomt at genopleve hvad folk sagde om ham inden han skrev kontrakt ved sæsonstarten.
Desuden vil jeg mene, at de journalister, der roser ham nu ikke har fundet den rigtige mand at sammenligne ham med. Efter min mening er det afgjort Kim Vilfort. Jeg har altid set Kasper som en ny Kim Vilfort, men erkender, at med de 4 spildte år i mærkelige udlandske klubber og i Silkeborg har udsat hans gennembrud, og stoppet udviklingen, der nu er i fuld gang igen. Det er intet mindre end fantastisk gået Kasper Risgård. Vild beundring herfra.
Jesper Schmidt skrev:
Maglau skrev:
Meget enig om Thomsen, han bliver super, uden tvivl. Men jeg synes nu også det stadig er alt for tidligt at afskrive Wichmann - han har en masse af de rigtige værktøjer, men fylder ikke helt nok defensivt. Noget han stadig sagtens kan lære, han er stadig en ung spiller, og så meget mangler der heller ikke.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. mar 2014, 15:20

Freddie skrev:Det er ikke så længe siden vi havde debatten om Risgård. Jeg finder det lidt morsomt at genopleve hvad folk sagde om ham inden han skrev kontrakt ved sæsonstarten.
Desuden vil jeg mene, at de journalister, der roser ham nu ikke har fundet den rigtige mand at sammenligne ham med. Efter min mening er det afgjort Kim Vilfort. Jeg har altid set Kasper som en ny Kim Vilfort, men erkender, at med de 4 spildte år i mærkelige udlandske klubber og i Silkeborg har udsat hans gennembrud, og stoppet udviklingen, der nu er i fuld gang igen. Det er intet mindre end fantastisk gået Kasper Risgård. Vild beundring herfra.
Jesper Schmidt skrev:
Maglau skrev:
Er det ikke kun dig selv der siger noget om Risgaard i det citerede? ;)

Bortset fra det, så var min egen holdning i sommer nok at Risgaard var en glimrende gardering at få ind, men at han næppe ville have klassen, efter specielt at have set ham langt fra være blændende i Silkeborg, til at slå enten Augo eller Würtz af.

Han overbeviste mig nu allerede i sin første kamp, og siden er han jo bare blevet endnu bedre.

Besvar