Ok. Tak for tilbudet. Vil det sige, at du kender TrustPort og ved at det er noget lurt?Zee skrev:Jeg ville til hver en tid foretrække Avast. Smid en pb, hvis jeg skal hjælpe med noget.limey skrev:Ok. Jeg var også glad for Avast!, men den pludselige insisteren på, at jeg partout skulle hente deres købeversion, hvis jeg fortsat ville have antivirus, fik mig overbevist om, at gratisversionen ikke var god nok. Nu har jeg noget der hedder TrustPort, men jeg aner ikke om det er tilstrækkeligt.Zee skrev:Jeg kan på ingen måde anbefale AVG.limey skrev:..anbefaling til et godt, brugervenligt, sikkert og gratis antivirusprogram til PC kompatibelt til Vista. Det skal helst kunne vare i længere tid, dvs. helst ikke gratis prøveprogrammer af få måneders varighed. Jeg har i mange år brugt AVG og her på det sidste Avast, men sidstnævntes prøveperiode udløb pludselig uden varsel i dag og jeg har derfor installeret et midlertidigt antivirusprogram, indtil jeg finder det helt rigtige.
Derimod hop tilbage til din Avast, hvis du læser hvad der står, så vil du opdage at du kan vælge den gratis version, også ved registreringen. Du skal blot skrive navn og mail, samt LADE VÆRE med at vælge den der hedder Internet security
"Jeg søger en....." - tråden
Re: "Jeg søger en....." - tråden
-
A_Strandfelt
- Allstar

De kriterier, som spørgeren har:Pastorius skrev:...men hvilke kriterier anbefaler du ud fra?A_Strandfelt skrev:Jeg kan anbefale Microsofts security essentials. Den bruger meget lidt kræfter og holder generelt sin kæft, medmindre den altså har fundet noget skidt.
Det vigtigste må være om den kan opdage det den skal. Det kan ingen af de gratis rigtig godt.
Folkene på spywarefri.dk ved hvad de taler om, så deres anbefalinger er værd at følge.
Mit råd er at købe en af de købepakker de anbefaler, og hvis man ikke gider ofre det det koster så må man leve med konsekvenserne.
Microsoft Security Essentials er gratis, opdateres ofte af sig selv, simpelt og brugervenligt at finde ud af. Der er ingen fancy menuer eller gejl. Det er et helt simpelt antivirus program, der gør, hvad det skal, uden at man hører det mindste fra det.limey skrev:..anbefaling til et godt, brugervenligt, sikkert og gratis antivirusprogram til PC kompatibelt til Vista. Det skal helst kunne vare i længere tid, dvs. helst ikke gratis prøveprogrammer af få måneders varighed.
Jeg har fremhævet det krav jeg ikke mener det opfylder godt nok.A_Strandfelt skrev: De kriterier, som spørgeren har:Microsoft Security Essentials er gratis, opdateres ofte af sig selv, simpelt og brugervenligt at finde ud af. Der er ingen fancy menuer eller gejl. Det er et helt simpelt antivirus program, der gør, hvad det skal, uden at man hører det mindste fra det.limey skrev:..anbefaling til et godt, brugervenligt, sikkert og gratis antivirusprogram til PC kompatibelt til Vista. Det skal helst kunne vare i længere tid, dvs. helst ikke gratis prøveprogrammer af få måneders varighed.
...i det hele taget er der ingen AV-programmer der kan afløse viden og omtanke, men de kan tage de værste blundere. Et AV-program alene gør det ikke (man skal helst op i de fulde sikkerhedspakker). Jeg vil mene det vigtigste (på en windowsmaskine) er at have en FW der ikke tillader trafik ud af maskinen før det er godkendt.
Nej, jeg kender ikke TrustPort.limey skrev:Ok. Tak for tilbudet. Vil det sige, at du kender TrustPort og ved at det er noget lurt?Zee skrev:Jeg ville til hver en tid foretrække Avast. Smid en pb, hvis jeg skal hjælpe med noget.limey skrev:Ok. Jeg var også glad for Avast!, men den pludselige insisteren på, at jeg partout skulle hente deres købeversion, hvis jeg fortsat ville have antivirus, fik mig overbevist om, at gratisversionen ikke var god nok. Nu har jeg noget der hedder TrustPort, men jeg aner ikke om det er tilstrækkeligt.Zee skrev:Jeg kan på ingen måde anbefale AVG.limey skrev:..anbefaling til et godt, brugervenligt, sikkert og gratis antivirusprogram til PC kompatibelt til Vista. Det skal helst kunne vare i længere tid, dvs. helst ikke gratis prøveprogrammer af få måneders varighed. Jeg har i mange år brugt AVG og her på det sidste Avast, men sidstnævntes prøveperiode udløb pludselig uden varsel i dag og jeg har derfor installeret et midlertidigt antivirusprogram, indtil jeg finder det helt rigtige.
Derimod hop tilbage til din Avast, hvis du læser hvad der står, så vil du opdage at du kan vælge den gratis version, også ved registreringen. Du skal blot skrive navn og mail, samt LADE VÆRE med at vælge den der hedder Internet security
Jeg har brugt Avast i 6-7 år tror jeg, og kun en gang har jeg haft et problem og det var en af deres opdateringer som konfliktede med en driver. Det blev dog løst den næste dag. Og det er det eneste problem jeg har haft i den tid.
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Windows firewall slået til og Microsoft Security Essentials og hold din Windows fuldt opdateret.
Undgå suspekte sites og mærkelige emails, så skulle det holde pcen nogenlunde sikker (ellers så pak den ind i staniol).
Jeg kørte en tid med Bullguard som også var ganske god (den koster dog 349 for 1 år)
Undgå suspekte sites og mærkelige emails, så skulle det holde pcen nogenlunde sikker (ellers så pak den ind i staniol).
Jeg kørte en tid med Bullguard som også var ganske god (den koster dog 349 for 1 år)
...mulighed for at streame film fra en netværksharddisk til Apple TV(3gen). Er det overhovedet muligt at gøre direkte? Har læst og læst, men det synes umuligt. Alternativt, kan det gøres simpelt med en enkelt app via eksempelvis iPad'en? Eller skal jeg have fingre i Apple TV 2, og jailbreake den med XBMC? Eller er der en bestemt netværksharddisk jeg skal investere i?
Pt har jeg ATV3 og iPad, og er træt af, at jeg ikke kan streame direkte fra netværksharddisk, uden at skulle have computeren tændt.
Pt har jeg ATV3 og iPad, og er træt af, at jeg ikke kan streame direkte fra netværksharddisk, uden at skulle have computeren tændt.
Jeg har i hvert fald kunne streame fra computerens harddisk til XBMC, så jeg tror du skal have fat i Apple tv (g2), hvis det er. Eller anskaf dig en raspberry pi, det er vist en billigere løsning til xbmc.JLB skrev:...mulighed for at streame film fra en netværksharddisk til Apple TV(3gen). Er det overhovedet muligt at gøre direkte? Har læst og læst, men det synes umuligt. Alternativt, kan det gøres simpelt med en enkelt app via eksempelvis iPad'en? Eller skal jeg have fingre i Apple TV 2, og jailbreake den med XBMC? Eller er der en bestemt netværksharddisk jeg skal investere i?
Det der Raspberry Pi, er det noget du har erfaring med? Er det godt?Indie skrev:Jeg har i hvert fald kunne streame fra computerens harddisk til XBMC, så jeg tror du skal have fat i Apple tv (g2), hvis det er. Eller anskaf dig en raspberry pi, det er vist en billigere løsning til xbmc.JLB skrev:...mulighed for at streame film fra en netværksharddisk til Apple TV(3gen). Er det overhovedet muligt at gøre direkte? Har læst og læst, men det synes umuligt. Alternativt, kan det gøres simpelt med en enkelt app via eksempelvis iPad'en? Eller skal jeg have fingre i Apple TV 2, og jailbreake den med XBMC? Eller er der en bestemt netværksharddisk jeg skal investere i?
Jeg har ikke selv forsøgt, desværre. Men jeg har hørt godt om det fra andre. Men der er en dansk side der sælger en komplet mediecenter startpakke, så det virker ret overskueligt.JLB skrev:Det der Raspberry Pi, er det noget du har erfaring med? Er det godt?Indie skrev:Jeg har i hvert fald kunne streame fra computerens harddisk til XBMC, så jeg tror du skal have fat i Apple tv (g2), hvis det er. Eller anskaf dig en raspberry pi, det er vist en billigere løsning til xbmc.JLB skrev:...mulighed for at streame film fra en netværksharddisk til Apple TV(3gen). Er det overhovedet muligt at gøre direkte? Har læst og læst, men det synes umuligt. Alternativt, kan det gøres simpelt med en enkelt app via eksempelvis iPad'en? Eller skal jeg have fingre i Apple TV 2, og jailbreake den med XBMC? Eller er der en bestemt netværksharddisk jeg skal investere i?
- Hinrup85
- Allstar

- Favoritspiller: Prica
- Geografisk sted: Billund
Jeg søger efter det korte klip fra kampen i søndags imod BIF, hvor det rungede igennem på stadion med "Sommer, Sommer og sol, duften af brøndby i første division".
Det lød rigtigt imponerende i tv, så jeg ville drømme om at se klippet igen når BIF er rykket ned i aften.
Det lød rigtigt imponerende i tv, så jeg ville drømme om at se klippet igen når BIF er rykket ned i aften.
Don't jinx it!Hinrup85 skrev:Det lød rigtigt imponerende i tv, så jeg ville drømme om at se klippet igen når BIF er rykket ned i aften.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Jeg søger en person til interview.
På Journalisthøjskolen er vi på 1. semester blevet sat overfor en interviewopgave med overskriften "Når livet gør ondt".
Jeg skal derfor interviewe en der har oplevet noget på egen krop, som har sat sine spor i livet. Det kan være alt fra kræft, økonomiske tab, utroskab, voldtægt, depression eller at miste en man har kær.
Interviewet kommer max. til at vare to timer, og artiklen bliver selvfølgelig sendt til gennemsyn før den bliver afleveret.
Det er ikke noget der skal offentliggøres i nogen aviser eller blade.
Kender du/I en der har lyst til dette hører jeg meget gerne fra jer.
mvchristiansen@mail.dmjx.dk
På Journalisthøjskolen er vi på 1. semester blevet sat overfor en interviewopgave med overskriften "Når livet gør ondt".
Jeg skal derfor interviewe en der har oplevet noget på egen krop, som har sat sine spor i livet. Det kan være alt fra kræft, økonomiske tab, utroskab, voldtægt, depression eller at miste en man har kær.
Interviewet kommer max. til at vare to timer, og artiklen bliver selvfølgelig sendt til gennemsyn før den bliver afleveret.
Det er ikke noget der skal offentliggøres i nogen aviser eller blade.
Kender du/I en der har lyst til dette hører jeg meget gerne fra jer.
mvchristiansen@mail.dmjx.dk
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
..der har lidt mekanisk snilde.
Jeg har en græsslåmaskine, som er ca. 2½ år gammel. En ok model (prismæssigt i hvert fald - jeg har nada forstand på det maskinelle).
Nu er den begyndt at "æde" sig igennem tændrør som andre skifter underbukser - lige pludseligt.
Når jeg er godt igang med græsslåning, så dør maskinen. Sætter jeg et nyt tændrør i - ja så kører den los igen. Et tændrør holder en 2-3 slåninger. Hva pokker kan det skyldes??
De tændrør den "æder" er altså helt døde. Jeg har prøvet at rense og rengøre disse (de er kul-sorte ude i spidsen) men kun et sprit nyt hjælper.
What dælen do I do?
Hvis én kunne have et svar, ville de gøre mig glad - og hvis svaret er præsenterer "low-tech" bliver jeg endnu gladere ;o))
Jeg har en græsslåmaskine, som er ca. 2½ år gammel. En ok model (prismæssigt i hvert fald - jeg har nada forstand på det maskinelle).
Nu er den begyndt at "æde" sig igennem tændrør som andre skifter underbukser - lige pludseligt.
Når jeg er godt igang med græsslåning, så dør maskinen. Sætter jeg et nyt tændrør i - ja så kører den los igen. Et tændrør holder en 2-3 slåninger. Hva pokker kan det skyldes??
De tændrør den "æder" er altså helt døde. Jeg har prøvet at rense og rengøre disse (de er kul-sorte ude i spidsen) men kun et sprit nyt hjælper.
What dælen do I do?
Hvis én kunne have et svar, ville de gøre mig glad - og hvis svaret er præsenterer "low-tech" bliver jeg endnu gladere ;o))
Bienvenu Bassogog!
Leder efter en god og professionel reperatør af Smartphones i Nordjylland. Jeg står og skal have skiftet glasset i min SAMSUNG Galaxy SII og vægter i den forbindelse;
- God pris: Kunne være rart, hvis man kunne komme ned på den rigtige side af 1000 kr.
- Professionelt setup: Vil helst ikke handle med en eller anden privat, som sidder og roder med tingene hjemme fra sit sofabord. Min smartphone er et vigtigt arbejdsredskab og jeg foretrækker derfor en professionel reperatør.
- Hurtig ekspedition
- God pris: Kunne være rart, hvis man kunne komme ned på den rigtige side af 1000 kr.
- Professionelt setup: Vil helst ikke handle med en eller anden privat, som sidder og roder med tingene hjemme fra sit sofabord. Min smartphone er et vigtigt arbejdsredskab og jeg foretrækker derfor en professionel reperatør.
- Hurtig ekspedition
- Lindmark
- Allstar

- Favoritspiller: Mattias Lindström
- Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW
Klassisk Karnevalsrelateret problemthomasjn skrev:Leder efter en god og professionel reperatør af Smartphones i Nordjylland. Jeg står og skal have skiftet glasset i min SAMSUNG Galaxy SII og vægter i den forbindelse;
- Hurtig ekspedition
Lindmark / Vendelbokartellet
Modsat en iPhone så er en Samsung Galaxy limet sammen i sådant et omfang, at den er mere end almindeligt vanskelig at skille ad. Der skal varmes komponenter med varmepistoler, og det er en risikabel reparation, hvor man som reparatør har en større risiko for at beskadige vigtige komponenter i telefonen.thomasjn skrev:Leder efter en god og professionel reperatør af Smartphones i Nordjylland. Jeg står og skal have skiftet glasset i min SAMSUNG Galaxy SII og vægter i den forbindelse;
- Hurtig ekspedition
Du finder næppe en professionel, momsregistreret(!) reparatør, som vil gøre det for under 1.000 kr. I så fald tillader jeg mig at tvivle på professionaliteten.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Nogen der kan give et par fifs til, hvad man kan lave i Nordjylland med to små på 3 og 4? Overvejede Faarup Sommerland, men da ungerne er lavstammede ligesom forældrene, så er der for lidt de kan prøve til 255kr. i entre...
Er i Skallerup Klit, så det er udgangspunktet...
/Bang
P.s. Oceanariet i Hirtshals er besøgt
/Bang
Ska' vi hak'?
De skal da i Gaden! De kan lige så godt lære det først som sidst. Og så på sightseeing på Hornevej!MrBangDK skrev:Nogen der kan give et par fifs til, hvad man kan lave i Nordjylland med to små på 3 og 4? Overvejede Faarup Sommerland, men da ungerne er lavstammede ligesom forældrene, så er der for lidt de kan prøve til 255kr. i entre...
/Bang
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
- Køllen I Møllen
- Allstar

Det er muligvis ikke det svar du forventer men hvis jeg skal anbefale 2 ting i Nordjylland vil jeg lige præcis nævne de to du selv har nævnt : Skallerup Klit og Fårup!MrBangDK skrev:Nogen der kan give et par fifs til, hvad man kan lave i Nordjylland med to små på 3 og 4? Overvejede Faarup Sommerland, men da ungerne er lavstammede ligesom forældrene, så er der for lidt de kan prøve til 255kr. i entre...
/Bang
Skallerup er du jo allerede i (fantastisk sted iøvrigt).
Men selvom de er "lavstammede" vil jeg anbefale Fårup selvom prisen rigtignok er høj for bare en dag. Det kan formentlig ikke betale sig at købe sæsonkort for jer? Men der er altså rigeligt at lave i Fårup selvom man ikke er høj nok til de store rutchebaner. Der er vel ingen grund til at nævne alle tingene, hvis du ikke kender dem kan du se dem på deres hjemmeside. Kan dog sige at den nye "Orkanen" må prøves hvis blot man er over 105cm
I skal simpelthen i Fårup!
Andre steder der kan anbefales : Lindholm høje, Rebild bakker, Aalborg Zoo og så Hornevej (ud at se de rø'e træne, træningstiderne kan ses på AaBsport.dk)
Janteloven eksisterer IKKE!
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Lyttede til rådet og takker ærbødigst... Vi har haft en helt igennem fantastisk dag i Fårup. Ungerne var helt vilde, og prøvede alt hvad de havde højde til! Datteren på 3 sad og skraldgrinede i Mine-expressen. Far var også ude og prøve de vilde rutchebaner - absolut godkendte!Køllen I Møllen skrev:Det er muligvis ikke det svar du forventer men hvis jeg skal anbefale 2 ting i Nordjylland vil jeg lige præcis nævne de to du selv har nævnt : Skallerup Klit og Fårup!MrBangDK skrev:Nogen der kan give et par fifs til, hvad man kan lave i Nordjylland med to små på 3 og 4? Overvejede Faarup Sommerland, men da ungerne er lavstammede ligesom forældrene, så er der for lidt de kan prøve til 255kr. i entre...
/Bang
Skallerup er du jo allerede i (fantastisk sted iøvrigt).
Men selvom de er "lavstammede" vil jeg anbefale Fårup selvom prisen rigtignok er høj for bare en dag. Det kan formentlig ikke betale sig at købe sæsonkort for jer? Men der er altså rigeligt at lave i Fårup selvom man ikke er høj nok til de store rutchebaner. Der er vel ingen grund til at nævne alle tingene, hvis du ikke kender dem kan du se dem på deres hjemmeside. Kan dog sige at den nye "Orkanen" må prøves hvis blot man er over 105cm![]()
I skal simpelthen i Fårup!
Andre steder der kan anbefales : Lindholm høje, Rebild bakker, Aalborg Zoo og så Hornevej (ud at se de rø'e træne, træningstiderne kan ses på AaBsport.dk)
Så det var de 1020kr. værd...
Ska' vi hak'?