U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Sambaman
2. div
2. div

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Sambaman » 21. maj 2013, 18:11

Oldager skrev:
AaB - Ølstykke skrev:Hvor er det fedt - vi har en spiller der hedder Rocky.
Det kan blive stort :o)

Haha, det tænkte jeg også, men Samba har før fortalt, at han desværre ikke er en af de største talenter. :-/
Men vi kan håbe han har spillet sig lidt op, nu hvor han jo blev topscorer i cuppen. Han er sådan lidt en "dark horse". håber ihvertfald han får noget mere spilletid her i den sidste del af foråret. :-)

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 21. maj 2013, 18:55

Sambaman skrev:
Oldager skrev:

Haha, det tænkte jeg også, men Samba har før fortalt, at han desværre ikke er en af de største talenter. :-/
Men vi kan håbe han har spillet sig lidt op, nu hvor han jo blev topscorer i cuppen. Han er sådan lidt en "dark horse". håber ihvertfald han får noget mere spilletid her i den sidste del af foråret. :-)
Ja, men det håber jeg nu for alle. Har han alderen med sig?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Sambaman
2. div
2. div

Indlæg af Sambaman » 21. maj 2013, 20:49

Oldager skrev:
Sambaman skrev:
Oldager skrev:

Ja, men det håber jeg nu for alle. Har han alderen med sig?
Nej desværre. Han er fra januar.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 21. maj 2013, 20:54

Det er ikke til at sige, om en 15årig spiller har det, der skal til. Nogle af de største u15 talenter slår aldrig til som senior, og andre udvikler sig bare meget sent...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Sambaman
2. div
2. div

Indlæg af Sambaman » 21. maj 2013, 21:48

le Cid skrev:Det er ikke til at sige, om en 15årig spiller har det, der skal til. Nogle af de største u15 talenter slår aldrig til som senior, og andre udvikler sig bare meget sent...
Præcis!

Rolf Toft (godt nok ikke verdens bedste, men et godt eksempel) spillede på 2. holdet i Hjørring i stort set hele "karrieren" ind han kom til AaB, som u-17 eller u-19 spiller.

Hansi
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Ronaldo (den gamle)

Indlæg af Hansi » 22. maj 2013, 20:40

Ingen tvivl om at U15 indeholde mange talentfulde spillere. Selv om sejren ved Hollage Cup er den første som årgang 98 kan skrive på deres CV.

Årsagen findes måske på den måde, at AaB vælger at gribe deres talentudvikling an på. Det er ikke "vigtigt", at vinde i U13, U14 (og U15), mens fokus mere ligger på, at udvikle spillernes individuelle kvaliteter. F.eks. er der ikke mange taktiske overvejelser indslag i deres træning før de rammer U17. Andre licensklubber satser måske mere på, at profilere sig via resultater på et tidligere stadie end U17.....

At AaB vælger den "rigtige vej" kan underbygges med, at årgang 98 havde 6 spillere med til den næst sidste DBU samling i sidste uge. AaB havde dermed flest spillere med, der talte klubber fra region 1 og 2 (hele Jylland og fyn).

Spændende bliver det at følge efter sommerferien, når den talentfulde årgang 97 og 98 danner U17. Målsætningen må være en gentagelse af dette års placering.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 22. maj 2013, 20:58

Jeg tror bestemt også, at næste års u17 kan kæmpe med om medeljer. En spiller som Johan Ejsing er vel førsteårs u17? Hvis dette er tilfældet, så glæder jeg mig til, at se ham udbygge sin målscorer næste år. :-)

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Kontakt:

Indlæg af Vase » 22. maj 2013, 21:07

Oldager skrev:Jeg tror bestemt også, at næste års u17 kan kæmpe med om medeljer. En spiller som Johan Ejsing er vel førsteårs u17? Hvis dette er tilfældet, så glæder jeg mig til, at se ham udbygge sin målscorer næste år. :-)
Jep, det er han. Ligesom Opondo, Rokkedal, Sebastian Andersen, Magnus Christensen og Rasmus Pedersen som alle er i eller meget tætte på startopstillingen.

Hansi
Drenge
Drenge

Indlæg af Hansi » 22. maj 2013, 21:13

Vase skrev:
Oldager skrev:Jeg tror bestemt også, at næste års u17 kan kæmpe med om medeljer. En spiller som Johan Ejsing er vel førsteårs u17? Hvis dette er tilfældet, så glæder jeg mig til, at se ham udbygge sin målscorer næste år. :-)
Jep, det er han. Ligesom Opondo, Rokkedal, Sebastian Andersen, Magnus Christensen og Rasmus Pedersen som alle er i eller meget tætte på startopstillingen.
Min vurdering er, at offensivt vil der være rigtig mange strenge at spille på, mens udfordringen bliver at få 4 spillere på højt niveau i den bageste kæde. Men lad os se, håber jeg tager fejl...

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 22. maj 2013, 21:18

Vase skrev:
Nu var det lige Ejsing jeg nævnte, da hans syv flotte sæsonmål er flot for en førsteårs. ;-) Opondo er vel videre til u19 i næste sæson? Har i øvrigt undret mig over Rasmus Pedersns situation. Her på siden er han omtalt om angriber, men DBUs database noterer ham som forsvarer. Har prøvet at spørge ind til om han er wingback, men jeg har aldrig fået et konkret svar på dette. Er det noget du kan kaste lys over? :-)

Hansi
Drenge
Drenge

Indlæg af Hansi » 22. maj 2013, 21:27

Oldager skrev:
Vase skrev:
Nu var det lige Ejsing jeg nævnte, da hans syv flotte sæsonmål er flot for en førsteårs. ;-) Opondo er vel videre til u19 i næste sæson? Har i øvrigt undret mig over Rasmus Pedersns situation. Her på siden er han omtalt om angriber, men DBUs database noterer ham som forsvarer. Har prøvet at spørge ind til om han er wingback, men jeg har aldrig fået et konkret svar på dette. Er det noget du kan kaste lys over? :-)
Opondo er fra 97, så mon ikke han spiller U17 næste år? Sidst jeg så Rasmus, der spillede han 6`er (defensiv midtbane). Dog bliver spillerne afprøvet på forskellige pladser i U17. Forklaringen skal vel bl.a. findes i, at der er flere offensive muligheder....

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 22. maj 2013, 22:31

Hansi skrev:
Oldager skrev:
Vase skrev:
Opondo er fra 97, så mon ikke han spiller U17 næste år? Sidst jeg så Rasmus, der spillede han 6`er (defensiv midtbane). Dog bliver spillerne afprøvet på forskellige pladser i U17. Forklaringen skal vel bl.a. findes i, at der er flere offensive muligheder....
Opondo har tods sin unge alder spillet et år længere på u17 end hans jævnaldrende, så jeg kunne godt forestille at han allerede blev en del af u19 fra næste sæson, men jeg kan selvfølgelig ikke være sikker :-)

Hansi
Drenge
Drenge

Indlæg af Hansi » 23. maj 2013, 22:36

Oldager skrev:
Hansi skrev:
Oldager skrev:
Vase skrev:
Opondo har tods sin unge alder spillet et år længere på u17 end hans jævnaldrende, så jeg kunne godt forestille at han allerede blev en del af u19 fra næste sæson, men jeg kan selvfølgelig ikke være sikker :-)
Ja, han blev brugt både på U15 og U17.

Overordnet set, så mener jeg ikke det nødvendigvis er godt, at hive spillerne tidligt op. De unge spillere skal have tid og man skal ikke forcere deres udvikling. De er som regel længere fremme i deres udvikling på ét eller to områder, men er måske kun middelmådige på andre områder. Derfor bliver de bedre klædt på, hvis de udvikler sig i deres egen aldersgruppe. Når de så er godt uddannet, så kan de altid flyttes op.

Har vi nogle i U19/U17/U15 som er spændende i øjeblikket og som vil være potentielle salgsemner om 1-2-3 år?

Især med tanke på den nye UEFA regel, hvor klubberne skal kunne præsentere en vis procent del spillere af egen avl. Dvs. de skal have spillet i klubben minimum 3 år før de fylder 21. Dermed skal de altså købes/sælges inden de fylder 18 år.....

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 31. maj 2013, 12:46

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... -hold.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Ledelsen kalder det endnu en superårgang. Fedt nok. Kender selvfølgelig ikke noget til nogen af spillerne. Tror jeg gik på skole med Mathias Ross, men han kan ikke have været særlig gammel der.

Når man kigger ned over navnene falder man over Mathias Dyg Jensen. En dreng hvis far har lagt en del videoer på youtue med ham. I en af dem sammenlignes han med Zlatran, i en anden sammenlignes han med C. Ronaldo og i den sidste er det Messi han minder om.

http://www.youtube.com/watch?v=MFwrTGsypnI" onclick="window.open(this.href);return false;

Desuden falder jeg over navnet Lukas Babatunde.. Babatunde.. Dette bliver en Babatunde med succes ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Babajide_Collins_Babatunde" onclick="window.open(this.href);return false;

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 31. maj 2013, 14:11

Ledelsen kalder det endnu en superårgang
Hehe, det skal de jo gøre. Jeg siger ikke at de ikke kan have talent, men jeg tror man skal tage det med et gran salt. De kan jo ikke sige "Endnu en middelmådig årgang" :P
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 31. maj 2013, 15:00

jonas386 skrev:
Hehe, det skal de jo gøre. Jeg siger ikke at de ikke kan have talent, men jeg tror man skal tage det med et gran salt. De kan jo ikke sige "Endnu en middelmådig årgang" :P
Derudover er det som U13 meget tidligt at sige hvem der bliver til noget. Men positivt at man får formidlet hvor spillerne kommer fra, så der er lidt anerkendelse til klubberne, der har afgivet spillerne.
Aalborg BK 1885!

Sambaman
2. div
2. div

Indlæg af Sambaman » 31. maj 2013, 15:29

Søgaard skrev:
jonas386 skrev:
Derudover er det som U13 meget tidligt at sige hvem der bliver til noget. Men positivt at man får formidlet hvor spillerne kommer fra, så der er lidt anerkendelse til klubberne, der har afgivet spillerne.
Helt enig! Det er det der mange gange har manglet. Må også være dejligt for de mindre klubber at få et klap på skulderen af "storebror".

Hansi
Drenge
Drenge

Indlæg af Hansi » 2. jun 2013, 17:37

De kommende U13 drenge er sikkert dygtige. Men som det er kommenteret før, så er det for tidligt, at sige noget om, hvilket niveau de kan nå. Meget kan ske undervejs....
F.eks. U15 holdet, der netop har vundet en international turnering og ligger i toppen af elite rækken. Her er der "kun" 3 spillere blandt de 11 bedste / startopstillingen, der kom direkte fra AaB's talentskole i U13. De øvrige 8 spillere er stødt til i løbet af U13/U14/U15 fra mindre klubber, der gør et fantastisk arbejde :)

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 3. jun 2013, 11:42

Jeg vil lige meddele om, at Andreas Bruhn nu også har fået tildelt en spillerprofil på AaBsport.dk, og han vil ligesom Rye, Blåbjerg og Spalvis være en del af næste års trup. :-)

Nu synes jeg egentlig bare vi mangler Viktor Ahlmann, men han kunne jo i princippet godt spille u19 næste år. Jeg håber dog også, at han er at finde i næste års superligatrup.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 3. jun 2013, 14:01

Der er en gennemgående trend på debatside.dk og også i medierne af, at vi i AaB har en virkelig god ungdomsafdeling - og kigger man på de forskellige superligatrupper er der vist ingen tvivl om, at vi - frivilligt eller ej - kamp efter kamp stiller med klart flest hjemmedyrkede spillere i Superligaen. Og også i denne tråd, hvor de forskellige hold og spillere diskuteres ligger der en underordnet præmis om, at vi gør det rigtig godt på talentfronten i Aalborg.

Men idet jeg lige tager et kig på ungdomslandsholdene - altså U19, U18, U17 og U16 - kan jeg se, at vi faktisk er ret dårligt repræsenteret i forhold til flere af vores konkurrenter i ligaen. Vi har således blot 3 spillere + Lucas Andersen repræsenteret på de i alt fire ungdomslandshold, mens fx Brøndby hele 13 (+ to nu udlandsproffer på U19), FCM 9 (+1), OB 10, FCK 5 (+1), FC Nordsjælland 5 ja selv Esbjerg hele 9 spillere udtaget.

Nu ved jeg godt, at DBU jo HADER AaB og alle spillere i Nordjylland som pesten, og derfor er der selvfølgelig en delvis naturlig forklaring på det, men der må stadigvæk gå lidt glansen af vores ungdomsafdeling med så få udtagne spillere til de bedste aldersbegrænsede hold i DK? Har vi fået klappet os selv lidt for meget på skulderen for talentarbejdet, blot fordi, vi har været tvunget til at bruge vores egne talenter og haft succes hermed?

Besvar