AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
0542
Landshold
Landshold
Favoritspiller: RADE!!!
Geografisk sted: Houston, Tx

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af 0542 » 22. maj 2013, 00:21

frederikshavneren skrev:Daniel Fredheim Holm scorede til 2-3 i Vålerengas 3-3 kamp på udebane mod Sarpsborg 08.
DFH var et stort talent da han var i AaB, men desværre var han hårdt plaget af skader. Potentialet til noget stort var der ellers.
Da han var i AaB var DFH forbi stadiet hvor man kan kalde ham et stort talent. Han var god men alt for lang tid ude med skader - og desuden fik han uden tvivl en god hyre her.

Jeg mener stadig det var et god valg at skyde ham hjem til Norge da man fik chancen - man fik nogle håndører i kassen og sparede en konstant stor månedlig udgift på løn budgettet. Hvis han var mindre skadet da han var her ville men nok beholde ham, men som det var, var forholdet mellem spilletid og løn nok ikke hvad man havde brug for på det tidspunkt...
Mvh
0542

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 22. maj 2013, 13:10

Ny bog fra Jimmæææ. Om det er genbrug fra "1000 på rødt" + lidt fra hans amerikanske eventyr ved jeg ikke:
http://www.amazon.co.uk/dp/0985631481

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 22. maj 2013, 14:53

Ja, så kom meldingen om at der er følere fra os ude efter Ene. Tror langt fra på at den er i land, men dejligt at der bliver gjort et forsøg. Det er en enestående mulighed, både for os og for Ene. Hvis vi kunne få ham hjem i en sæson og kickstarte hans karriere igen, så ville det da være fantastisk for begge parter. Kom så Lynge, giv os lige en sidste genistreg.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 23. maj 2013, 09:26

http://tipsbladet.dk/nyhed/benelux/de-b ... s-andersen" onclick="window.open(this.href);return false;

Stor ros til Lucas fra legendariske Ronald de Boer. Efter det første læreår i Amsterdam, skal Lucas gerne komme i betragtning til 1. holdet i den kommende sæson.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 23. maj 2013, 14:35

Jeg håber det er Eriksens sidste sæson i Æresdivisionen (altså den der kommer) det her, så kan Lucas få spilletid her og der og så overtage Eriksens plads helt når han smutter videre ud i fodboldeuropa. Jeg er slet ikke i tvivl om Lucas vil vise sig god nok hvis han får chancen som 10'er.
Jeg har før sagt at Lucas er det tætteste vi kommer på Laudrup lige pt. ikke grundet talentet men pga spillestilen. Han når langt, men det ved de fleste vel.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 23. maj 2013, 16:49

jonas386 skrev:Jeg håber det er Eriksens sidste sæson i Æresdivisionen (altså den der kommer) det her, så kan Lucas få spilletid her og der og så overtage Eriksens plads helt når han smutter videre ud i fodboldeuropa. Jeg er slet ikke i tvivl om Lucas vil vise sig god nok hvis han får chancen som 10'er.
Jeg har før sagt at Lucas er det tætteste vi kommer på Laudrup lige pt. ikke grundet talentet men pga spillestilen. Han når langt, men det ved de fleste vel.
Jeg synes nu mere at Eriksen er en moderne offensiv otter. Lucas derimod, virkede, i mine øjne, i AaB som en moderne/falsk tier, liggende som bindeled imellem eneangriberen og midtbanen. Ergo, jeg mener ikke de er helt samme type.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 23. maj 2013, 17:21

limey skrev:
jonas386 skrev:Jeg håber det er Eriksens sidste sæson i Æresdivisionen (altså den der kommer) det her, så kan Lucas få spilletid her og der og så overtage Eriksens plads helt når han smutter videre ud i fodboldeuropa. Jeg er slet ikke i tvivl om Lucas vil vise sig god nok hvis han får chancen som 10'er.
Jeg synes nu mere at Eriksen er en moderne offensiv otter. Lucas derimod, virkede, i mine øjne, i AaB som en moderne/falsk tier, liggende som bindeled imellem eneangriberen og midtbanen. Ergo, jeg mener ikke de er helt samme type.
Som jeg har forstået det spille Lucas en kantplad i holland. Dog har Ajax kanter licent til at trække ind i banen, som set ved Fischers flotte mål.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 23. maj 2013, 19:33

limey skrev:
Jeg er enig de ikke spiller på samme måde, men det er vel stadig samme plads de spiller? Altså som den offensive midtbane.
Eller er det De Jong der spiller den plads i Ajax?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 23. maj 2013, 19:39

jonas386 skrev:
limey skrev:
Jeg er enig de ikke spiller på samme måde, men det er vel stadig samme plads de spiller? Altså som den offensive midtbane.
Eller er det De Jong der spiller den plads i Ajax?
Som jeg har forstået det er Ajax gået væk fra at spille med en decideret 10'er og i stedet spiller de med to 8'ere som er Eriksen og De Jong(tror jeg nok det er for det meste). I det system ser jeg umiddelbart Lucas mere som kant.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 26. maj 2013, 17:44

IFK Göteborg med Kjetil Wähler spiller netop nu pokalfinale på Friends Arena i Stockholm mod Djurgården, der har Greven med fra start.
IFK Göteborg fører pt 1-0

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 27. maj 2013, 09:50

frederikshavneren skrev:IFK Göteborg med Kjetil Wähler spiller netop nu pokalfinale på Friends Arena i Stockholm mod Djurgården, der har Greven med fra start.
IFK Göteborg fører pt 1-0
Og Jern-Kjetil triumferede over Fedte-Greven efter straffesparkskonkurrence :)
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 27. maj 2013, 11:01

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 27. maj 2013, 11:08

NIN den fromme skrev:Interview med Lucas

http://www.sporten.dk/fodbold/lucas-and ... vitte-ajax
Knægten skal være velkommen hjem på en lejeaftale, det er helt sikkert, men det sker jo nok ikke.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 28. maj 2013, 22:21

"Lolo" Chanko reducerede til 1-2 på straffespark for Syrianska i kampen mod Gefle. Kampen sluttede 2-2.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 29. maj 2013, 11:25

http://www.bold.dk/nyt/Viborg-sender-allrounder-videre" onclick="window.open(this.href);return false;
"Farmer" (Jens Kristian Sørensen) får ikke forlænget kontrakten i Viborg.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 29. maj 2013, 12:11

frederikshavneren skrev:http://www.bold.dk/nyt/Viborg-sender-allrounder-videre
Giver vel god mening. For mig at se Farmer aldrig rigtigt haft Superliganiveau, men blev brugt som nødløsning da han som egen avl var i AaB. Husker faktisk mest JKS pga. Kuhn karakteristik af folk fra Biersted efter kampen på Old Trafford, hvor JKS fik lidt minutter til sidst.

Tilgengæld læste jeg forleden på Twitter, at den tidligere AaB'er Nicholas Gotfredsen er blevet kåret til forårets spiller i Viborg. Det blev han endda på en uvant position, som defensiv midt, hvilket jeg godt kunne være i tvivl om han kan klare i Superligaen. I så fald er det egentlig ærgeligt at han aldrig blev prøvet som reserve for Augu/Würtz når dem vi har ikke er overbevisende udover Patrick der dur i nogle kampe. Thomsen og især Wichmann skal basre holde sig ude på kanterne.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 29. maj 2013, 12:23

thomasjn skrev:
frederikshavneren skrev:http://www.bold.dk/nyt/Viborg-sender-allrounder-videre
Giver vel god mening. For mig at se Farmer aldrig rigtigt haft Superliganiveau, men blev brugt som nødløsning da han som egen avl var i AaB. Husker faktisk mest JKS pga. Kuhn karakteristik af folk fra Biersted efter kampen på Old Trafford, hvor JKS fik lidt minutter til sidst.

Tilgengæld læste jeg forleden på Twitter, at den tidligere AaB'er Nicholas Gotfredsen er blevet kåret til forårets spiller i Viborg. Det blev han endda på en uvant position, som defensiv midt, hvilket jeg godt kunne være i tvivl om han kan klare i Superligaen. I så fald er det egentlig ærgeligt at han aldrig blev prøvet som reserve for Augu/Würtz når dem vi har ikke er overbevisende udover Patrick der dur i nogle kampe. Thomsen og især Wichmann skal basre holde sig ude på kanterne.
Godte virkede altid som en meget energisk og aggresiv spiller, altså de få minutter han fik. Var samtidig høj, eftersigende god med hovedet og havde fine fødder. Den eneste grund til han blev sendt videre var vel at man så et endnu større lys i Thelander (samt at Godfredsen ikke ville være tredjevalg). Glæder mig til at se ham i superligaen, selvom jeg er lidt overrasket over det bliver på midtbanen. Men han spillede vist også periodisk angriber i Fremad, så det giver måske alligevel mening at rykke ham længere frem.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 29. maj 2013, 13:34

Jeg kunne godt lide Godtfredsen. Men ja der blev vurderet at Thelander var bedre. Nu må vi se. Tillykke til ham ihvertfald. Spændende om Farmer må ned i 2.div eller hvad der sker for ham.
Jeg savner Winsnes

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 29. maj 2013, 13:37

Martino skrev:Jeg kunne godt lide Godtfredsen. Men ja der blev vurderet at Thelander var bedre. Nu må vi se. Tillykke til ham ihvertfald. Spændende om Farmer må ned i 2.div eller hvad der sker for ham.
Mon ikke at Hjørring eller Hobro er interesseret. JKS har vel ret beset niveau til midten eller bunden af 1. division.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 29. maj 2013, 16:32

Mere ros til Lucas og helt i tråd med de tanker der er herinde. Kunne være stort hvis Eriksen kom til BVB og overbevise fodbolddanmark om hans kvaliteter og Lucas derigennem kunne få sin startplads i Ajax. Et luksusproblem for fremtiden.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/benelux/ ... ver-et-hit" onclick="window.open(this.href);return false;

Besvar