UEFA og AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Re: UEFA og AaB

Indlæg af alithebeast » 26. maj 2013, 16:08

PeterS skrev:
Eksil skrev:Et norsk hold fra bunden af Tippeligaen ville være rigtigt godt.

Det holder rejseudgifterne for klubben nede, forstyrrer ligaen mindst (se Horsens i år) og ville give mulighed for at få lidt udebanefans i begge kampe.
Nu er jeg ikke helt inde i den norske liga, og vores kære naboer har det med at gøre noget sjovt. Alligevel tror jeg altså ikke på de giver EL pladser til bundholdene :)
De kunne vel have vundet en pokaltitel?
Hader København!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 26. maj 2013, 16:12

alithebeast skrev:
PeterS skrev:

Det holder rejseudgifterne for klubben nede, forstyrrer ligaen mindst (se Horsens i år) og ville give mulighed for at få lidt udebanefans i begge kampe.
Nu er jeg ikke helt inde i den norske liga, og vores kære naboer har det med at gøre noget sjovt. Alligevel tror jeg altså ikke på de giver EL pladser til bundholdene :)
Hødd er forsvarende norske pokalmestre. Hødd spiller tilmed i Adeccoligaen (Norges næstbedste række).

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 26. maj 2013, 16:57

alithebeast skrev:
PeterS skrev:

Præcis, Horsens fra 1.div træder eks. ind runden efter, men naturligvis er det oftere en tophold.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 26. maj 2013, 20:11

Eksil skrev:
Præcis, Horsens fra 1.div træder eks. ind runden efter, men naturligvis er det oftere en tophold.
Horsens?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 26. maj 2013, 22:30

Så vidt jeg lige kan tælle mig frem til efter de seneste resultater fra rundt om i Europa, er vi nu sikre på at være seedet i 4. kval-runde. Kom så med en overkommelig lodtrækning, tager gerne et finsk/islandsk/estisk hold any day!

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 27. maj 2013, 09:47

frederikshavneren skrev:
alithebeast skrev:
PeterS skrev:

Hødd er forsvarende norske pokalmestre. Hødd spiller tilmed i Adeccoligaen (Norges næstbedste række).
Hødd ville være fint sportsligt (gode chancer for avancement til 3. kvalrunde), men jeg tror sgu at det er næsten lige så besværligt at komme til Ulsteinvik (godt 200 km nord for Bergen) som til Kaunas...
Lindmark / Vendelbokartellet

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 27. maj 2013, 10:21

AaB1978 skrev:AaB skal igennem 3 runder for at komme i Europa-League gruppespillet.

AaB er helt sikkert seedet i lodtrækningen i de første 2 runder, og har gode muligheder for at blive det også i den sidste kvalrunde.

AaB-fans kan godt bogmærke den her side, som løbende bliver opdateret med, hvilke klubber der er med i de forskellige runder.

http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... l2013.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Lodtrækningen til 2. kvalrunde, som er den runde AaB træder ind i, er den 24. juni.

Og kampene i 2. kvalrunde afvikles 18. og 25. juli
Efter kampene i de respektive ligaer i den forgangne weekend er de potentielle modstandere i 2. kvalrunde efterhånden fundet.
Ønskescenariet må selvfølgelig være at trække et hold, der såvel sportsligt som økonomisk (lave rejseudgifter) er attraktiv.

Det kunne være fedt at trække et af de nordiske hold såsom Strømsgodset, Hødd (Norge), Häcken, Gefle (Sverige) eller Honka (Finland).
Skrækscenariet er at trække et hold som f.eks. Dila Gori (Georgien), et hold fra Aserbajdsjan mv.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 27. maj 2013, 10:54

Mange af de hold, der nævnes skal jo altså lige igennem 1. kvalrunde først. Der er indtil flere halvgiftige østeuropæiske hold, der godt kan overraske.

Når vi så ser på modstanderne i 2. kvalrunde, vil Strømsgodset jo være en regulær skrækmodstander. Den norske liga starter op igen 22. juni, og kører således for fuld gas op til kampene i 2. kvalrunde. Og Strømsgodset har altså splittet den norske liga ad med 29 point i 12 kampe so far. Nej tak til dem!

Lad os hellere fået et hold fra Nordatlanten. Det bliver en forfærdelig away, men rent sportsligt er det hold, som vi slår 20 ud af 20 gange. Man ved hvad man kommer op til, og kan få masser af information om modstanderen på forhånd. Vi har ikke brug for en tur til Kazakhstan eller Armenien tre dage før vi tager imod FCK i premieren!

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af larsdahl » 27. maj 2013, 16:02

Søgaard skrev:Så vidt jeg lige kan tælle mig frem til efter de seneste resultater fra rundt om i Europa, er vi nu sikre på at være seedet i 4. kval-runde. Kom så med en overkommelig lodtrækning, tager gerne et finsk/islandsk/estisk hold any day!

/Søgaard
Så vidt jeg kan tælle mig frem til er det endnu ikke helt sikkert, at AaB vil være seedet i en eventuel fjerde kvalifikationsrunde.

I værste tilfælde vil der være 23 hold i Europa League med en bedre rating end AaB. Derudover kan der komme 12 hold fra Champions League kvalifikationen med bedre rating end AaB. Det er kun de 31 hold med bedste ratings, der bliver seedet i fjerde kvalifikationsrunde.

Det er højst usandsynligt, at alle seedede hold i Champions League kvalifikationen taber samtidig med at alle seedede hold i Europa League vinder, men skulle det ske er 19,640 point (som AaB har) ikke nok til en seedning.

Der er nogle enkelte pladser rundt om i Europa, der ikke er afgjorte endnu, så det er værd at håbe på, at:

- Young Boys ikke kvalificerer sig til Europa
- Stuttgart vinder den tyske pokalfinale og kvalificerer sig direkte til gruppespillet
- CFR Cluj taber den rumænske pokalfinale og dermed misser Europa
- Rayo Vallecano får licens til at spille europæisk (er blevet afvist to gange)
- PAS Giannina får sin licens, hvis Panathinaikos får licens

Når det er sagt så er der nogle useedede hold allerede i anden kvalifikationsrunde, som vi sagtens kan tabe til (BK Häcken, Hibernian, Lokomotiva Zagreb og Strømsgodset), for ikke at nævne risikoen for en tur til Baku, Yerevan eller Chisinau. Så inden der går for meget snak om playoff og gruppespil i den, skal vi huske, at for ikke så længe siden var vi også seedet hele vejen til gruppespillet, men røg ud til Slavija Sarajevo i anden kval. runde.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 27. maj 2013, 20:41

Sorry, glemte dem fra CL, my bad...
Aalborg BK 1885!

Sambaman
2. div
2. div

Indlæg af Sambaman » 28. maj 2013, 16:17

frederikshavneren skrev:
AaB1978 skrev:AaB skal igennem 3 runder for at komme i Europa-League gruppespillet.

AaB er helt sikkert seedet i lodtrækningen i de første 2 runder, og har gode muligheder for at blive det også i den sidste kvalrunde.

AaB-fans kan godt bogmærke den her side, som løbende bliver opdateret med, hvilke klubber der er med i de forskellige runder.

http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... l2013.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Lodtrækningen til 2. kvalrunde, som er den runde AaB træder ind i, er den 24. juni.

Og kampene i 2. kvalrunde afvikles 18. og 25. juli
Efter kampene i de respektive ligaer i den forgangne weekend er de potentielle modstandere i 2. kvalrunde efterhånden fundet.
Ønskescenariet må selvfølgelig være at trække et hold, der såvel sportsligt som økonomisk (lave rejseudgifter) er attraktiv.

Det kunne være fedt at trække et af de nordiske hold såsom Strømsgodset, Hødd (Norge), Häcken, Gefle (Sverige) eller Honka (Finland).
Skrækscenariet er at trække et hold som f.eks. Dila Gori (Georgien), et hold fra Aserbajdsjan mv.
Ved et evt. møde med BK Häcken er der vel også chancer for at spille på Nya Ullevi? Häcken hører normalt hjemme på Rambergsvallen, men rykker ind på Nya Ullevi til større kampe. De startede eksempelvis foråret ud "hjemme" mod IFK Göteborg på Nya Ullevi, i øvrigt med mig som tilskuer ;)
Om vi så har potentialet til at blive rykket der ind er så det svære spørgsmål. Vi skal nok håbe på at de vælger at spille alle deres Europæiske kampe der, eller at Ramergsvallen ikke lever op til de europæiske krav.
Det ville i hvert fald være en super duper oplevelse at komme på Nya Ullevi med AaB!

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 30. maj 2013, 22:56

Søgaard skrev:Sorry, glemte dem fra CL, my bad...
Ifølge Bert Kassies seneste opdatering er AaB nu helt sikre på også at være seedede i 4. og sidste kvalrunde inden gruppespillet.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 31. maj 2013, 10:14

AaB1978 skrev:
Søgaard skrev:Sorry, glemte dem fra CL, my bad...
Ifølge Bert Kassies seneste opdatering er AaB nu helt sikre på også at være seedede i 4. og sidste kvalrunde inden gruppespillet.

Ja, så kan vi bare vente på at der kommer lodtrækning om 24 dage.. suk :)

Men lækkert vi kan undgå de fleste storhold, der bliver vel kun en 5 hold i 3. kvalrunde og 10 stykker i 4. kvalrunde vi ikke rigtig kan melde os som favoritter mod. Håber vi trækker noget finsk, dem er der ikke så meget dark horse over, som nogle af de østeuropæiske hold. Differdange 03, St. Patrick's og så HJK Helsinki - så er min lykke gjort.
Aalborg BK 1885!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 31. maj 2013, 14:07

Jeg ved ikke hvor positiv jeg er. Vi er ikke ligesåstærke som sidst vi var i Europa, og det ser svært ud. Men jeg tror selvfølgelig på de unge gutter :)
Umiddelbart vil jeg bare gerne undgå Häcken, Hibernian og Gefle i 2. kval runde. jeg kender ikke så meget til klubbernes reele niveau, men de er fra 2 ligaer der ligger tæt på den danske, og Hibernian var da ret stærke for et par år tilbage, og højst sandsynligt på niveau med os.
Drømmen er hold som Reykavik, FC Vaduz, og de hold indlægget over mig snakker om.

I 3. runde er der altså nogle grimme modstandere. Hold som Hajduk Split, CSKA Sofia, Røde Stjerne, Motherwell, Tromsø, Malmø, Göteborg og Rijeka er ikke ligefrem walkovers, og det bliver mere end bare vanskeligt. Drømmen er et af de tjekkiske hold eller Ventsplis.

4. og sidste runde bliver først for alvor svær, hvis vi når dertil. Vi er højst sandsynligt Seedet, men det bliver godt nok svært. Hold som Estoril Praia, Slovan Bratislava eller SV Pasching vil nok være den nemmeste nød at knække.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af larsdahl » 31. maj 2013, 15:41

AaB1978 skrev:

Bert Kassies antager, at alle seedede hold i Champions League kvalifikationen går videre. Hvis den antagelse ikke holder stik, kan nogle hold blive flyttet fra seedet til ikke-seedet i hans liste. Se den store gule boks over tabellen på hans side...
Below it is assumed that the seeded teams of the 3rd qualifying round qualify for the 4th qualifying round, and unseeded teams of the 3rd qualifying round of the Champions League qualify for the 4th qualifying round. If other teams qualify some teams may shift to the seeded or unseeded spot.
AaB er ikke 100% sikre på seedning i en evt. fjerde kval. runde, men der skal rigtigt mange overraskelser til (i CL kval'en) samtidig med at der ikke må være overraskelser i EL kval'en. Til sammenligning er riskoen for, at AaB ryger ud inden fjerde kval. runde nok noget større.

Brugeravatar
Silvermoon
1. div
1. div
Geografisk sted: Terndrup

Indlæg af Silvermoon » 2. jun 2013, 16:25

http://www.uefa.com/memberassociations/ ... 54446.html" onclick="window.open(this.href);return false; tog lige den her fra en andet tråd jeg falder over dette :

European places*
FC København – UEFA Champions League group stage
FC Nordsjælland – UEFA Champions League third qualifying round
Esbjerg fB – UEFA Europa League third qualifying round
Randers FC – UEFA Europa League second qualifying round
Aalborg BK – UEFA Europa League first qualifying round er vi så med i første runde ??

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 2. jun 2013, 16:41

Silvermoon skrev:http://www.uefa.com/memberassociations/ ... 54446.html tog lige den her fra en andet tråd jeg falder over dette :

European places*
Aalborg BK – UEFA Europa League first qualifying round er vi så med i første runde ??
Ja? Det er der intet overraskende i. Vi tog den dårligste kvalplads og må derfor starte i første kvalrunde.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 2. jun 2013, 16:45

Hanga skrev:
Silvermoon skrev:http://www.uefa.com/memberassociations/ ... 54446.html tog lige den her fra en andet tråd jeg falder over dette :

European places*
Jeg studsede også over det da jeg læste det på UEFAs hjemmeside for nogle dage siden. Der er imidlertid en forklaring på hvorfor vi pludselig står til allerede, at indtræde i 1. kvalrunde. Symbolet * betyder
"subject to confirmation". Med andre ord er det en fejl på UEFAs hjemmeside. AaB indtræder i 2. kvalrunde.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 2. jun 2013, 16:48

frederikshavneren skrev:
Hanga skrev:

European places*
Ja? Det er der intet overraskende i. Vi tog den dårligste kvalplads og må derfor starte i første kvalrunde.
Jeg studsede også over det da jeg læste det på UEFAs hjemmeside for nogle dage siden. Der er imidlertid en forklaring på hvorfor vi pludselig står til allerede, at indtræde i 1. kvalrunde. Symbolet * foran holdene betyder
"subject to confirmation". Med andre ord er det en fejl på UEFAs hjemmeside. AaB indtræder i 2. kvalrunde.
Ah sorry du har selvfølgelig ret.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 2. jun 2013, 17:01

Ligaerne er nu næsten færdigspillede rundt omkring i Europa. Det er dermed muligt at se blandt hvilke hold modstanderen i 2. kvalrunde skal findes.
I øvrigt bliver holdene ikke placeret i geografiske puljer inden lodtrækningen. Holdene bliver derimod placeret i puljer af 10 hold, som UEFA tilstræber skal være nogenlunde lige mht. koofficienter.

Uha. Der er godt nok lang tid til lodtrækningen d. 24. juni.
Må håbe at UEFA har bedre styr på lodtrækningen denne gang. Sidste gang trak vi ikke engang Slavija Sarajevo, vi trak et andet bosnisk hold, men på mystisk vis blev vi kort efter "tildelt" Slavija Sarajevo som modstander.

Besvar