Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar

Re: Helenius

Indlæg af Forza » 31. maj 2013, 09:03

Steve-Dave skrev:
BoT skrev:Det kan vist ikke udnervurderes, hvor vigtig Nicklas har været for os denne sæson. Han har med 16 meget vigtige scoringer således ofte været forskellen mellem nederlag eller sejr - og faktisk ville AaB have haft hele 17 point mindre, hvis man trak alle hans mål ud. Til sammenligning ville vores næstmest scorende, Kasper Kusks 8 mål ikke betyde et eneste tabt point, hvis man altså rent teoretisk trak dem ud af kampene. - 17 point havde i øvrigt været lig med nedrykning.

Og selvom en anden angriber, der havde spillet i stedet for Nicklas Helenius, jo sikkert også ville have lavet mål, er rigtig mange af Nicklas' mål nogle, han har skabt selv ud af meget lidt. Han er altså om nogen uerstattelig, og vi skal tænke godt over, hvordan vi prissætter det, der i teorien kan være 17 point i den kommende sæson. + Europæiske kampe. Det vil nemt kunne vise sig at være LANGT mere værd end 10-15 mio. kr.!
Lynge har læst dit indlæg, BoT: http://www.bold.dk/nyt/AaB-saelger-ikke ... us-billigt" onclick="window.open(this.href);return false;
Dejlig udmelding fra Lynge!

Vil også mene at der skal en god sum på bordet, på trods af at Helenius kun har et år tilbage af kontrakten. Manden betyder sindssygt meget for vores offensiv og er uden sammenligning vores bedste og vigtigste spiller. Jeg fatter simpelthen ikke at der ikke allerede har været store bud på den mand, når man tænker på hans vigtighed for AaB samt hans stats de sidste to sæsoner. Havde han spillet i BIF, havde medierne samt MO hypet ham så han snildt kunne være røget for 15-20 mio med det samme IMO.

mht. Uefas kåring af Helenius og MO's manglende udtagelse af ham, kan man jo kun have hovedrysten til overs får den gamle. Håber udenlandske klubber kan se bort fra dette, selvom landsholdet (burde) være det ultimative kvalitetsstempel.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 31. maj 2013, 12:56

Vi kommer til at sælge Helenius denne sommer - ingen tvivl om det. AaB skal have minimum kr. 5.000.000 ind netto i spillersalg ifølge budgettet. Så jeg betragter det her som Lynges sidste tur i manegen, hvor prisen skal tales op på Helenius, så der bliver råd til at forstærke truppen, når det sorte hul har taget de 5 mille

Spørgsmålet er ikke, om han bliver solgt, men hvornår.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 31. maj 2013, 13:03

Dennis Søndergaard :thumbsdown:
NORDJYSKEs kilder i det internationale fodboldmiljø siger, at AaB skal være lykkelige, hvis de får et bud på en million euro
http://nordjyske.dk/nyheder/helenius-ko ... 2/112/1513

Vildt nok at Nordjyske med Søndergaard jr. i spidsen lige kan forudse hvad der kommer ind af bud.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 31. maj 2013, 13:31

Remark skrev:Vi kommer til at sælge Helenius denne sommer - ingen tvivl om det. AaB skal have minimum kr. 5.000.000 ind netto i spillersalg ifølge budgettet. Så jeg betragter det her som Lynges sidste tur i manegen, hvor prisen skal tales op på Helenius, så der bliver råd til at forstærke truppen, når det sorte hul har taget de 5 mille

Spørgsmålet er ikke, om han bliver solgt, men hvornår.
Vrøvl. Selvfølgelig er der tvivl om hvorvidt han bliver solgt til sommer. Hvis der ikke kommer et ordentligt bud tror jeg hellere man vil sluge et underskud end at sælge for billigt.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 31. maj 2013, 13:35

Kasper skrev:Dennis Søndergaard :thumbsdown:
NORDJYSKEs kilder i det internationale fodboldmiljø siger, at AaB skal være lykkelige, hvis de får et bud på en million euro
http://nordjyske.dk/nyheder/helenius-ko ... 2/112/1513

Vildt nok at Nordjyske med Søndergaard jr. i spidsen lige kan forudse hvad der kommer ind af bud.
Hvis vi kun kan få 1 million euro, er der i mine øjne ingen tvivl om, at vi skal holde på ham og få det optimale ud af ham i den sidste sæson. Han gør en kæmpe forskel på vores hold og kan potentielt tjene betydeligt flere penge til os i løbet af sæsonen i form af gruppedeltagelse i europa league, bedre placering i ligaen, etc. Det er der naturligvis ingen garantier for, men til den pris vil jeg mene man bør tage chancen.

Det afhænger dog naturligvis også af Nicklas... Hvis han er meget ked af at tage endnu en halv/hel sæson i AaB, må vi tage det til efterretning.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 31. maj 2013, 13:43

Enig med Hanga. Hvis vi med Helenius på holdet kan nå EL og få en 5. plads i suppen, så er det da at foretrække fremfor at sælge ham for 10 millioner el. For uden Helenius har vi ikke en chance for at nå EL, og placeringen i suppen kan også blive dårligere end den i år.

Det optimale (i min verden) vil være at forlænge i en sæson og så gøre hvad vi kan for at skyde ham af til vinter. Det er der 3 grunde til.
1) Nicklas har muligheden for at vise sig frem i Europa
2) Vi kan sælge ham for markant højere beløb
3) Et stærkt efterår vil gøre det er mindre farligt at undvære Nicklas i foråret.

Jeg forstår godt Nicklas vil videre nu, men omvendt forstår jeg heller ikke hvorfor han ikke vil forsøge at komme med i EL. Det giver altså bedre kort på hånden hvis man har vist noget i Europa.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Indlæg af YesAaBcan » 31. maj 2013, 21:35

Helenius er vel også så fornuftig selv, at han kan se, at hvis en klub kun kan/vil investere 5 mill. i ham, så er det enten:
En klub der ret beset ikke er af finere karat end AaB, eller
En sportslig mere interessant klub, der sagtens kan klare sig uden hans evner på førsteholdet.
:thumbsdown:
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar

Indlæg af Holm-o1 » 31. maj 2013, 23:19

jonas386 skrev:Enig med Hanga. Hvis vi med Helenius på holdet kan nå EL og få en 5. plads i suppen, så er det da at foretrække fremfor at sælge ham for 10 millioner el. For uden Helenius har vi ikke en chance for at nå EL, og placeringen i suppen kan også blive dårligere end den i år.

Det optimale (i min verden) vil være at forlænge i en sæson og så gøre hvad vi kan for at skyde ham af til vinter. Det er der 3 grunde til.
3) Et stærkt efterår vil gøre det er mindre farligt at undvære Nicklas i foråret.

Jeg forstår godt Nicklas vil videre nu, men omvendt forstår jeg heller ikke hvorfor han ikke vil forsøge at komme med i EL. Det giver altså bedre kort på hånden hvis man har vist noget i Europa.
Det der vil ihvertfald være ønske scenarie! Dog ved jeg at Helenius lige pt er i Belgien, hvor meget man skal lægge i det, ved jeg selvfølgelig ikke.
..

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 1. jun 2013, 00:20

Holm-o1 skrev:
jonas386 skrev:Enig med Hanga. Hvis vi med Helenius på holdet kan nå EL og få en 5. plads i suppen, så er det da at foretrække fremfor at sælge ham for 10 millioner el. For uden Helenius har vi ikke en chance for at nå EL, og placeringen i suppen kan også blive dårligere end den i år.

Det der vil ihvertfald være ønske scenarie! Dog ved jeg at Helenius lige pt er i Belgien, hvor meget man skal lægge i det, ved jeg selvfølgelig ikke.
Helenius er personligt gode venner med Marco Sørensen, der kører i Belgien pt. Der er intet at lægge i det. Det er ren ferie.

Dog er jeg ret sikker på, at han er væk inden vinduet lukker, men ikke fordi, han er i Belgien. :)

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 2. jun 2013, 10:01

Steve-Dave skrev: Lynge har læst dit indlæg, BoT: http://www.bold.dk/nyt/AaB-saelger-ikke ... us-billigt" onclick="window.open(this.href);return false;
Lynge har sat sin profil op til at sende ham besked, hver gang jeg skriver et indlæg.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 2. jun 2013, 22:01

BoT skrev:
Steve-Dave skrev: Lynge har læst dit indlæg, BoT: http://www.bold.dk/nyt/AaB-saelger-ikke ... us-billigt" onclick="window.open(this.href);return false;
Lynge har sat sin profil op til at sende ham besked, hver gang jeg skriver et indlæg.
Ja - det er vi mange, der har! :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Meelsen » 4. jun 2013, 14:16

Helenius nævnt i forbindelse med Torino:

http://www.tuttosport.com/calcio/calcio ... %3BAalborg" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 4. jun 2013, 14:24

Meelsen skrev:Helenius nævnt i forbindelse med Torino:

http://www.tuttosport.com/calcio/calcio ... %3BAalborg" onclick="window.open(this.href);return false;
Og "oversat"
google translate skrev:Toro, Helenius ser ud til Ibra. Mål brast med Aalborg

Silence mangler en granat angriber med lignende egenskaber til den unge danske angriber
Lo Monaco på Ogbonna
Taurus, du arbejder for Bellomo
© LaPresse
Torino. Den Torino, som under "angreb" er klar til at gøre en reel revolution, se på det danske mesterskab. Hvis nell'Aalborg, er du sætte på vise en bestemt type kursus med skruestik af målene, som fastslået af hans 16 mål scoret i 33 kampe, eller i gennemsnit et mål hver to kampe sidste sæson. Navnet? Nicklas Helenius. Men den "dårlige vane" af målet er bestemt ikke den eneste funktion i denne bombefly atypisk primært til det fysiske. Allerede det er en grenadier reelt set, at ånder luften på 1,95 inches fra jorden. Normalt en statur som det er godt for basketball eller volleyball, mindre for fodbold, der kræver hastighed og koordinering specifikationerne. Nå, rapporterne om denne fyr ikke blot nævne header som en vindende måde. Det unge talent, den fysiske Ibrahimovic, er teknisk begavet, faglærte ikke eneste rigtige, hans foretrukne foden. I Taurus, var den sidste angriber med lignende karakteristika Andrea Silence, der på 90 scorede 26 mål i 93 kampe. Det 'klart, at et center mærke af denne type er funktionel især med 5-3-2, hvilket nu synes de vigtigste retning, der inspirerede den nye Taurus i Ventura. At være i stand til at regne med en pylon som Helenius ville fra et taktisk, fordi selvfølgelig hans. Hvad er sikkert, at profilen af ​​denne blonde fra håndtagene lange minder ikke bare at Jonathas der i Torino, fra januar, at han spillede med formlen for lånet. Nu hvis klubben beslutter at gå granat angreb af centret dell'Aalborg er det klart, at priserne på det brasilianske ville falde drastisk. Den kontraktmæssige situation Helenius VSØ ejet af den danske klub kun for en sæson endnu, den næste. Altsaa en rettidig indsættelse af Torino i de seneste uger kan føre til lukning af transaktionen for et tal på omkring en million euro. Resten af ​​drengen er blevet et fast punkt i den danske U21-EM, hvor han spillede 11 kampe hvor 4 mål. Et bet 'denne dreng? Nå, i hvert fald i vores liga med mesterskabet bør konfrontere den tekniske niveau af forskellig tykkelse, men det er også sandt, at der er to tilfælde: enten der er en risiko, investere i en ung mand, som du tror, ​​eller du bruger en masse flere penge til at gøre en moden spiller, der kan sikre, i hvert fald på papiret, en mere pålidelig indtag.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 4. jun 2013, 14:28

http://www.sporten.dk/superligaen/helen ... med-zlatan" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu også beskrevet på sporten.dk.

Vil mene at Helenius ville gøre det godt i Italien. Han har nogle af de samme kvaliteter som Zlatan i hans unge år og har et kæmpe potentiale, selvom jeg dog tvivler på hvor meget spilletid han vil få for juve.

7.5 mio. er dog ikke meget for vores klart vigtigste spiller, som jeg mener er groft undervurderet af landsholdet på trods af det snarlige kontraktudløb.

Minimum 1.5 mio EURO burde vi kunne få for ham.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 4. jun 2013, 14:37

Forza skrev: .... selvom jeg dog tvivler på hvor meget spilletid han vil få for juve.
Nu er det Torino og ikke Juventus, der er en verden til forskel :)
Aalborg BK 1885!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 4. jun 2013, 14:45

Forza skrev:http://www.sporten.dk/superligaen/helen ... med-zlatan

Nu også beskrevet på sporten.dk.

Vil mene at Helenius ville gøre det godt i Italien. Han har nogle af de samme kvaliteter som Zlatan i hans unge år og har et kæmpe potentiale, selvom jeg dog tvivler på hvor meget spilletid han vil få for juve.

7.5 mio. er dog ikke meget for vores klart vigtigste spiller, som jeg mener er groft undervurderet af landsholdet på trods af det snarlige kontraktudløb.

Minimum 1.5 mio EURO burde vi kunne få for ham.
Personligt tror jeg at Helenius vil få det svært i Italien hvis det skulle ende med et skifte derned. Spillet i støvlelandet er meget taktisk og angriberne har generelt lidt plads at spille på. Jeg kan godt tvivle på om Helenius har niveauet til Serie A, men hvis rygtet er sandt kan jeg sagtens forstå hvis Helenius gerne vil afsted. 7,5 mio. kr. for vores absolutte profil er godt nok ikke meget, men desværre skal vi nok næppe forvente at få meget mere for ham. Med ét år til kontraktudløb så begynder prisen langsomt men sikkert at dale. Måske AaB skulle hyre Jens Ørgaard til at sælge Helenius :money:

Med tanke på at der skal være økonomi til at hente en kvalificeret afløser udefra så skal prisen gerne være i nærheden af 10 mio. kr. Tvivler på at vi kan få mere for Helenius. Spørgsmålet er selvfølgelig også hvad Helenius vil, men han virker til at han meget gerne vil væk fra AaB. Det har han jo også udtalt flere gange.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 4. jun 2013, 14:49

Godt vi har Søndergaard Jr. til at tale prisen ned.

Hvorfor skulle det være aktuelt for os at sælge ham for 1 million euro?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 4. jun 2013, 15:35

Søgaard skrev:
Forza skrev: .... selvom jeg dog tvivler på hvor meget spilletid han vil få for juve.
Nu er det Torino og ikke Juventus, der er en verden til forskel :)
Jeg sidder vist og dagdrømmer ;) så giver skiftet mere mening i mit univers :)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 6. jun 2013, 09:16

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... -erstattes" onclick="window.open(this.href);return false;
Trods alt beroligende at Lynge udtaler, at der skal hentes én erstatning hvis Helenius bliver solgt. Nu siger Lynge ikke på hvilken hylde de leder efter en erstatning, men må ærligt indrømme at det glæder mig at der hentes en erstatter hvis Helenius smutter.
En del har tvivlet på om der vil blive hentet en erstatning for Helenius, men det vil være direkte naivt at gå ind til den kommende sæson med et angreb bestående af ex. bomberen Curth, SF med "glasbenene", Rolf Toft og Lukas Spalvis.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 6. jun 2013, 10:22

frederikshavneren skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... -erstattes
Trods alt beroligende at Lynge udtaler, at der skal hentes én erstatning hvis Helenius bliver solgt. Nu siger Lynge ikke på hvilken hylde de leder efter en erstatning, men må ærligt indrømme at det glæder mig at der hentes en erstatter hvis Helenius smutter.
En del har tvivlet på om der vil blive hentet en erstatning for Helenius, men det vil være direkte naivt at gå ind til den kommende sæson med et angreb bestående af ex. bomberen Curth, SF med "glasbenene", Rolf Toft og Lukas Spalvis.
Alt andet ville også være økonomisk selvmord. Med så store forskelle på TV-pengene alt efter placering, betyder de 3-4 pladser i tabellen, som en stabil målscorer som Helenius kan betyde - langt mere end de 2-3-4 millioner, som en erstatning vil koste. Husk på, at Helenius i teorien var forskellen på top-5 eller nedrykning i den netop afsluttede sæson.

Besvar