Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
STE
2. div
2. div

Re: Helenius

Indlæg af STE » 8. jun 2013, 12:57

Eksil skrev:
Kenneth K skrev:Det er noget pis, at vi ikke kunne/ville holde på Ronnie.
Yes, han var en oplagt erstatning. Man kan håbe Lynge satte en tilbagekøbs klausul på en kasse Harboe ind ;)
Lad nu vær.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 8. jun 2013, 14:37

Yankee skrev:
frederikshavneren skrev: Jeg har i transfertråden foreslået Djiby Fall (Greuther Fürth) eller Rasmus Jönsson (Wolfsburg). Ja jeg ved godt at det bliver meget svært økonomisk at hente erstatning på dette niveau, men det er oppe i det kaliber Lynge/Gaarde forhåbentlig scouter.
Hvad har Rasmus Jönsson præsteret, der er så markant bedre end Simon Bræmer? Jeg synes ikke Jönsson var specielt imponerende i Helsingborg, hvor han nærmest udelukkende scorede mål fordi han sprang højere end forsvarsspillerne. Han har hverken kropsstyrke eller teknik til at spille boksangriber i Superligaen. Han kan have udviklet sig i Tyskland, men da han ikke engang har kunnet bruges i 2. Bundesliga tvivler jeg på det.
Rasmus Jönsson har ikke præsteret i Bundesligaen, men nu er Wolfsburg heller ikke det nemmeste sted at være. Rasmus Jönsson var god da han spillede i Helsingborg, her var han en angrebsprofil i Allsvenskan.
Bræmer derimod er sagt pænt meget middelmådig. Der er ingen grund til, at gå tilbage til en fuser... Bræmer har fundet et passende niveau i midten/bunden af 1. division, der passer til hans evner.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 8. jun 2013, 15:23

frederikshavneren skrev:Rasmus Jönsson har ikke præsteret i Bundesligaen, men nu er Wolfsburg heller ikke det nemmeste sted at være. Rasmus Jönsson var god da han spillede i Helsingborg, her var han en angrebsprofil i Allsvenskan.
Bræmer derimod er sagt pænt meget middelmådig. Der er ingen grund til, at gå tilbage til en fuser... Bræmer har fundet et passende niveau i midten/bunden af 1. division, der passer til hans evner.
Nej, men i 2. Bundesliga burde han vel kunne komme på hold hvis han er så god?

Bræmer har været en kæmpe profil i 1. division og har haft den samme vildskab og fandenivoldskhed, som jeg tit savner hos Jeppe Curth. Han er stadig meget træfsikker og en dygtig boksspiller, selvom han selvfølgelig mangler nogle spidskompetencer. Men Bræmer ville være et stensikkert kort. Han ville komme med kæmpe motivation og være klar til at gøre en forskel fra dag 1. Og den slags tæller også i en Superliga, hvor de første mange runder tit afgøres af netop motivation og ærgerrighed.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 8. jun 2013, 16:53

STE skrev:
Eksil skrev:
Kenneth K skrev:Det er noget pis, at vi ikke kunne/ville holde på Ronnie.
Yes, han var en oplagt erstatning. Man kan håbe Lynge satte en tilbagekøbs klausul på en kasse Harboe ind ;)
Lad nu vær.
Tak for indput

Kempes
1. div
1. div

Indlæg af Kempes » 10. jun 2013, 09:46

Det er efterhånden blevet konsensus at Helenius kan købes for omkring 1 mio. Euro. Men hvem har sat prisen på det beløb? er det udelukkende journalisterne (der som bekendt notorisk undervuderer AaB-spillere fremfor spillere i hovedstaden) eller er det H.s agent der har pippet til medierne?

Personligt mener jeg at H. er væsentligt mere værd. Han er den spiller der har scoret flest mål+oplæg i Superligaen de seneste 2 år. Og har udviklet sig markant, så han bl.a. også har forbedret sit hovedspil og nærkampsstyrke. Desuden har han vist sig at være en holdbar spiller, der f.eks. ikke været skadet i 2 år (hvilket vel også har betydning).

Selvfølgelig er der stadigvæk mangler, f.eks. synes jeg hans træfsikkerhed halter indimellem. Men H. synes jeg skal roses for at være meget realistisk med hensyn til egne evner. Og det virker som om han arbejder målrettet med de ting han ikke er så god til.

Værdien af H. for AaB kan vel også kun undervurderes. Faktisk tvivler jeg på at vi kunne have klaret den seneste sæson uden at komme i nedrykningsfare uden ham. Derfor mener jeg ikke AaB skal slippe ham for under 20 mio. kr. I hvert fald ikke før efter Europa - kvalen og de første 5 kampe i Superligaen - derefter kan prisen jo sænkes til 10 - 15 mio. - afhængig af ligaplaceringen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 10. jun 2013, 11:32

Kempes skrev:Det er efterhånden blevet konsensus at Helenius kan købes for omkring 1 mio. Euro. Men hvem har sat prisen på det beløb? er det udelukkende journalisterne (der som bekendt notorisk undervuderer AaB-spillere fremfor spillere i hovedstaden) eller er det H.s agent der har pippet til medierne?

Personligt mener jeg at H. er væsentligt mere værd. Han er den spiller der har scoret flest mål+oplæg i Superligaen de seneste 2 år. Og har udviklet sig markant, så han bl.a. også har forbedret sit hovedspil og nærkampsstyrke. Desuden har han vist sig at være en holdbar spiller, der f.eks. ikke været skadet i 2 år (hvilket vel også har betydning).

Selvfølgelig er der stadigvæk mangler, f.eks. synes jeg hans træfsikkerhed halter indimellem. Men H. synes jeg skal roses for at være meget realistisk med hensyn til egne evner. Og det virker som om han arbejder målrettet med de ting han ikke er så god til.

Værdien af H. for AaB kan vel også kun undervurderes. Faktisk tvivler jeg på at vi kunne have klaret den seneste sæson uden at komme i nedrykningsfare uden ham. Derfor mener jeg ikke AaB skal slippe ham for under 20 mio. kr. I hvert fald ikke før efter Europa - kvalen og de første 5 kampe i Superligaen - derefter kan prisen jo sænkes til 10 - 15 mio. - afhængig af ligaplaceringen.
AaB kan ikke sælge Helenius for 20 mio. kr., af den simple grund at han ikke er så meget værd. Transferpriserne er stadigvæk lave, derudover er priserne lavere når spillere ikke sælges af en decideret topklub. Nu afhænger prisen selvfølgelig også af efterspørgslen, desto flere klubber der byder på en spiller desto større er chancen for at prisen øges. Med et år til kontraktudløb så begynder prisen også at dale.
Til sammenligning rygtes det at Frankfurt har budt 6 mio. kr. for Silkeborgs Marvin Pourie, der så vidt jeg ved har 1 år tilbage af kontrakten i Silkeborg. Angribere som Cornelius og Makienok bliver med tiden formentligt solgt for et noget højere beløb, af den simple årsag at der er stor efterspørgsel efter angribere med de spidskompetencer som Cornelius og Makienok har (targetspillere der er fysiske monstre og uhyggelige i luftspillet).

Helenius er enormt vigtig for AaB og han har udviklet sig meget de sidste par sæsoner. Når det er sagt så har Helenius stadigvæk mangler. Træfsikkerheden kan blive bedre, de vigtige førsteberøringer skal forbedres samt fysikken/hovedspillet er stadigvæk middelmådigt. Sidst men ikke mindst mangler Helenius stabilitet. Den ene kamp er Helenius genial, mens han ofte i den efterfølgende kamp ligner en ugidelig
Serie 5 spiller.

Ustabiliteten er måske ikke et kæmpe problem i AaB, men det er jo sådan noget som interesserede klubber vurderer nøje når de scouter spillere. Personligt tvivler jeg på at Helenius bliver solgt til en Bundesliga klub. Helenius er for ustabil og vil lynhurtigt blive udsat for hård kritik af medierne og af tilskuerne. Et skifte til Holland/Belgien vil nok være mere oplagt, men ulempen er selvfølgelig at hollandske/belgiske midter klubber næppe har de store transfermidler at gøre godt med.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 10. jun 2013, 12:02

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ni ... -til-celta" onclick="window.open(this.href);return false;
Helenius lyder meget fornuftig i dette interview, men ikke overraskende virker han meget opsat på at skifte klub snarest muligt.
Angående det konkrete rygte om interesse fra Celta Vigo så tror jeg ikke, at et skifte til Spanien vil være optimalt set ud fra et sportsligt synspunkt. Der er andre ligaer hvor Helenius formentlig vil passe bedre ind.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 10. jun 2013, 12:49

frederikshavneren skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ni ... -til-celta
Helenius lyder meget fornuftig i dette interview, men ikke overraskende virker han meget opsat på at skifte klub snarest muligt.
Angående det konkrete rygte om interesse fra Celta Vigo så tror jeg ikke, at et skifte til Spanien vil være optimalt set ud fra et sportsligt synspunkt. Der er andre ligaer hvor Helenius formentlig vil passe bedre ind.
Nu skal man naturligvis passe på med at ligge for meget i sådan en lille "artikel", men mellem linierne lyder det godt nok til at der er noget meget konkret på bordet ude på Hornevej mht Helenius (synes jeg).
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. jun 2013, 14:57

astonvilla skrev:
frederikshavneren skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ni ... -til-celta
Nu skal man naturligvis passe på med at ligge for meget i sådan en lille "artikel", men mellem linierne lyder det godt nok til at der er noget meget konkret på bordet ude på Hornevej mht Helenius (synes jeg).
Mjae. For mig lyder det til at Hellenius beder AaB lade ham gå, selvom de evt. konkrete bud er lige i underkanten. Det tror jeg så ikke kommer til at ske.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 10. jun 2013, 15:28

bold.dk havde en artikel hvor de skrev Helenius forventes at være ca 7.5 millioner værd.

kan godt være vi ikke kan få 20 for ham.. men får vi under 10 er jeg godt nok skuffet
han er ung og er nr2 på topscorer listen 2 år i træk.. samtidig med han har været indblandet i flest mål i hele sæsonnen
og er inde om landsholdet.

7.5millioner kan det virkelig passe vi vil lade ham gå til det? selvom han kun har 1 år tilbage af kontrakten.
synes lynge sagde vi ikke ville sælge ham billigt.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 10. jun 2013, 16:49

AllanPedersen skrev:bold.dk havde en artikel hvor de skrev Helenius forventes at være ca 7.5 millioner værd.

kan godt være vi ikke kan få 20 for ham.. men får vi under 10 er jeg godt nok skuffet
han er ung og er nr2 på topscorer listen 2 år i træk.. samtidig med han har været indblandet i flest mål i hele sæsonnen

7.5millioner kan det virkelig passe vi vil lade ham gå til det? selvom han kun har 1 år tilbage af kontrakten.
Lynge forsøger bare at tale prisen op. Men uanset er det en gamble om vi beholder ham, eller lader ham gå til 7.5 millioner.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 10. jun 2013, 17:11

MHJ skrev:
AllanPedersen skrev:bold.dk havde en artikel hvor de skrev Helenius forventes at være ca 7.5 millioner værd.

Lynge forsøger bare at tale prisen op. Men uanset er det en gamble om vi beholder ham, eller lader ham gå til 7.5 millioner.
Er det ikke i dag at Gaarde havde første arbejdsdag ude på Hornevej? Må sige at han får noget af en ilddåb, da holdets absolutte profil meget gerne vil væk.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 10. jun 2013, 17:13

Forstår bare ikke vi er så billig en klub at handle med
Blev Johansson ikke solgt fra AGF for mellem 10 og 15 mill?
Det samme med Laudrup.. Og nu rygtes okore væk for 25-30mill
Og cornelius vil FCK nok mindst have 50mill for.

Samtidig kan du få en spiller i AaB til 7.5mill som jeg mener kan begå sig med alle de nævnte ovenfor.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 10. jun 2013, 17:18

AllanPedersen skrev:Forstår bare ikke vi er så billig en klub at handle med

Samtidig kan du få en spiller i AaB til 7.5mill som jeg mener kan begå sig med alle de nævnte ovenfor.
Det er et af de få punkter, hvor jeg aldrig har ment, at Lynge var særlig god. Vi har tit og ofte set spillere blive solgt for biligt i forhold til salg fra andre klubber.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 10. jun 2013, 17:56

jensemand57 skrev:

Det er et af de få punkter, hvor jeg aldrig har ment, at Lynge var særlig god. Vi har tit og ofte set spillere blive solgt for biligt i forhold til salg fra andre klubber.
Helt enig - der har vi aldrig været særligt gode. Så vidt jeg husker fik vi også under 10 millioner for Ene på trods af hans store talent og betydning. Lymge er god til mange ting, men han er en ringe sælger og her håber jeg virkelig den nye ledelse er dygtigere. Nu hørte jeg meget appropos dette emne Radio 24syvs fodbold FM program igår og her havde de Jan Laursen (FCNs sportsdirektør) inde i anden time af programmet. Han fortalte, at de i FCN gør en del ud af selv at promovere deres spillere overfor klubber og agenter for at skabe en gunstig salgssituation. Vil håbe, at man i AaB kan gøre noget at det samme fremover.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 10. jun 2013, 18:23

thomasjn skrev:
jensemand57 skrev:

Helt enig - der har vi aldrig været særligt gode. Så vidt jeg husker fik vi også under 10 millioner for Ene på trods af hans store talent og betydning. Lymge er god til mange ting, men han er en ringe sælger og her håber jeg virkelig den nye ledelse er dygtigere. Nu hørte jeg meget appropos dette emne Radio 24syvs fodbold FM program igår og her havde de Jan Laursen (FCNs sportsdirektør) inde i anden time af programmet. Han fortalte, at de i FCN gør en del ud af selv at promovere deres spillere overfor klubber og agenter for at skabe en gunstig salgssituation. Vil håbe, at man i AaB kan gøre noget at det samme fremover.
Lynge har tidligere nævnt, at han ikke gør noget aktivt for at sælge dette transfervindue.. Tror måske også at det er en af hans svage sider. Han er for ærlig til det og ikke nok krejler på den front.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 10. jun 2013, 22:59

det er reelt set et kæmpe problem
vi skal sælge for 5 millioner så vidt jeg lige husker i forhold til driften
hvis vi sælger Helenius or 7.5 så har vi pludselig 2 millioner til at købe en erstatning for
en spiller der gerne skal lave 14-15 mål næste sæson.

hænger ikke sammen.. og samtidig bliver vi nød til at sælge Helenius han har kun et år tilbage af kontrakten

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 10. jun 2013, 23:53

AllanPedersen skrev:det er reelt set et kæmpe problem
hvis vi sælger Helenius or 7.5 så har vi pludselig 2 millioner til at købe en erstatning for

hænger ikke sammen.. og samtidig bliver vi nød til at sælge Helenius han har kun et år tilbage af kontrakten
Man kan også sælge Helenius for 7,5 mill - og en ungdomsspiller for 2-3 mill. Så har man pludselig helt andre muligheder for at signe en forholdsvis etableret målmager.

Jeg mener dog stadig, at Helenius bør koste minimum 10 af de helt lange, men jeg er ikke sikker på, at Lynge/bestyrelsen vil holde på ham, hvis der kom er bud på 1 mill. øvro + diverse klausuler ved x antal spillede kampe og x% ved videresalg...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 11. jun 2013, 02:40

AllanPedersen skrev:det er reelt set et kæmpe problem

Nu er jeg bestemt ikke en regnskabs nørd, men du har overset et afgørende punkt. Playerinvest "stjæler" en pæn andel af salgssummen ved et salg af Helenius (hvor stor andel ved jeg ikke).
Ved et salg af Helenius på ca. 1 mio. euro som ofte nævnes som muligt transferbeløb, skal Lynge/Gaarde formentlig finde en kvalificeret afløser for pebernødder.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 11. jun 2013, 02:47

Jeg mener vores ledelse fejler hvis vi får under 10mill. Havde helenius spillet i FCK, FCN eller eks ob havde han kostet tæt på 20

Besvar