Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
seamann

Re: Helenius

Indlæg af seamann » 11. jun 2013, 09:11

Stop nu alle de fantasier. Helenius er ikke mellem de 3 bedste danske angribere i superligaen og har kun et år tilbage af kontrakten.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 11. jun 2013, 09:21

seamann skrev:Stop nu alle de fantasier. Helenius er ikke mellem de 3 bedste danske angribere i superligaen og har kun et år tilbage af kontrakten.
Det mener du vel ikke seriøst?

Manden har været den mest produktive angriber (vurderet på mål+assist) de sidste to år og hans betydning for AaB kan slet ikke undervurderes. Han laver mål når vi har allermest brug for det og kordinerer hele angrebsspillet.

er med på at Cornelius er et større navn, men derudover kan jeg ikke se nogle angribere i ligaen som kan komme i nærheden af hans niveau (og slet ikke Makienok som jeg mener er dybt overvurderet).
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 11. jun 2013, 09:33

frederikshavneren skrev:
AllanPedersen skrev:det er reelt set et kæmpe problem
vi skal sælge for 5 millioner så vidt jeg lige husker i forhold til driften
hvis vi sælger Helenius or 7.5 så har vi pludselig 2 millioner til at købe en erstatning for
en spiller der gerne skal lave 14-15 mål næste sæson.

hænger ikke sammen.. og samtidig bliver vi nød til at sælge Helenius han har kun et år tilbage af kontrakten
Nu er jeg bestemt ikke en regnskabs nørd, men du har overset et afgørende punkt. Playerinvest "stjæler" en pæn andel af salgssummen ved et salg af Helenius (hvor stor andel ved jeg ikke).
Ved et salg af Helenius på ca. 1 mio. euro som ofte nævnes som muligt transferbeløb, skal Lynge/Gaarde formentlig finde en kvalificeret afløser for pebernødder.
Playerinvest, i vores tilfælde, har stadig ikke noget at sige regnskabsmæssigt ved et salg. Det er et lån vi har fået, ikke en indtægt. Det drejer sig udelukkende om det afkast långiverne får, som en slags renteudgift, men som jeg husker det er det ikke voldsomt det vi skulle betale her.

Hvis det var FCMøg, så har de allerede "solgt" alle deres spillere, så er det en helt anden sag. Vi har bare lånt nogle likvider helt generelt med pant i spillerne, klausuleret af at vi tilbagebetaler med de midler fra evt. salg af disse. Så 7,5 mio ville gå til afdrag på gæld (eller en procentdel af dem, specificeret i kontrakten med investorerne).

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

seamann

Indlæg af seamann » 11. jun 2013, 10:33

Forza skrev:
seamann skrev:Stop nu alle de fantasier. Helenius er ikke mellem de 3 bedste danske angribere i superligaen og har kun et år tilbage af kontrakten.

Manden har været den mest produktive angriber (vurderet på mål+assist) de sidste to år og hans betydning for AaB kan slet ikke undervurderes. Han laver mål når vi har allermest brug for det og kordinerer hele angrebsspillet.

er med på at Cornelius er et større navn, men derudover kan jeg ikke se nogle angribere i ligaen som kan komme i nærheden af hans niveau (og slet ikke Makienok som jeg mener er dybt overvurderet).
Cornelius, Makienok og Braithwaite er landsholdsudtaget af fodboldfaglige personer før Helenius.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 11. jun 2013, 11:31

seamann skrev:
Forza skrev:

Cornelius, Makienok og Braithwaite er landsholdsudtaget af fodboldfaglige personer før Helenius.
"Fodboldfaglige personer"..... Jøsses.....

Så hvis MO udtog Jeppe Curth, så ville det være helt i orden.....?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 11. jun 2013, 11:34

http://www.sporten.dk/fodbold/transferb ... tor-profil" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu går der nok ikke længe inden Helenius rygtes til Pestegnen.....
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 11. jun 2013, 11:39

doukas skrev:
seamann skrev:
Forza skrev:

"Fodboldfaglige personer"..... Jøsses.....

Så hvis MO udtog Jeppe Curth, så ville det være helt i orden.....?
Det ville ikke bare være iorden, det ville være den perfekte afløser til Rommedahl.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. jun 2013, 16:17

Søgaard skrev: Playerinvest, i vores tilfælde, har stadig ikke noget at sige regnskabsmæssigt ved et salg. Det er et lån vi har fået, ikke en indtægt. Det drejer sig udelukkende om det afkast långiverne får, som en slags renteudgift, men som jeg husker det er det ikke voldsomt det vi skulle betale her.
Præcis! Den skal nok komme op igen når Helenius bliver solgt, så lad os bare få manet den misforståelse i jorden.

Derudover er der vel bare at sige at vi ikke kommer til at hente en dyr spiller som erstatning for Helenius. Selv hvis spilleren er på fri transfer kan (og bør) vi næppe betale mere end 1 million om året, og det begrænser jo feltet noget.

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Kontakt:

Indlæg af Vase » 11. jun 2013, 16:49

AaB forhandler med Aston Villa. http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... villa.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

STE
2. div
2. div

Indlæg af STE » 11. jun 2013, 16:52

Vase skrev:AaB forhandler med Aston Villa. http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... villa.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Og det skriver AaB på deres hjemmeside?
Utraditionelt.

Men det lyder spændende og Først og fremmest - dejligt tidligt i vinduet

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 11. jun 2013, 16:58

STE skrev:
Vase skrev:AaB forhandler med Aston Villa. http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... villa.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Og det skriver AaB på deres hjemmeside?
Utraditionelt.

Men det lyder spændende og Først og fremmest - dejligt tidligt i vinduet
Pisse fedt!

Riv dem for 20 mio og går AaB til et springbræt unge spillere

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 11. jun 2013, 16:59

Nu er jeg absolut ikke regnskabskyndig..... Men hvis aftalen med playerinvest er, at vi har lånt et beløb som skal betales tilbage ved salg, burde et salg af Helenius så ikke tælle 100% som indtægt i vores regnskab???? Jeg mener, er det sådan, at vi først skal betale playerinvest og derefter indkrive et eventuelt restbeløb som salg i regnskabet???? Dette kan vist have ret stor betydning, når man tænker på, at vi har budgetteret med spillersalg for 5 millioner :-)

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 11. jun 2013, 17:03

Meget utraditionel udmelding. Virker nærmest som en bevidst strategi for at presse prisen op overfor andre klubber, hvilket jeg synes er dejligt offensivt. Man må ikke håbe, at det kan genere Aston Villa såfremt de vitterligt er interesserede, men omvendt har de vidst tit et lidt mere åbent forhold til transfers i udlandet. Mht. en PL-klub er det intet mindre end genialt da de har pengene til at smide en god transfer. Derudover har Aston Villa vist, at de ikke er bange for at hente og bruge unge spillere, hvorfor jeg faktisk tror det er et fint sted for Helenius at komme hen.

Dog studsede jeg lidt over formuleringen af nyheden. F.eks. skriver man nederst

"Venlig hilsen
AaB A/S"

Det gør man typisk ikke på et websted og nyheden har jo ikke karakter af at være en meddelse til fondsbørsen. Det får mig til en lille smule at frygte, at der er hackere på spil, men mon dog.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 11. jun 2013, 17:05

Vi har ikke solgt transferrettighederne til Helenius. Vi har lånt nogle penge med et løfte om, at vi betaler tilbage med en del af summen, når Helenius bliver solgt.
Så hvis Helenius bliver solgt for XX millioner, så kommer det til at fremgå som en transferindtægt på XX millioner.

Hvis du betaler af på et lån i banken, gør det jo ikke din lønindtægt mindre.

OT: Jeg kan godt li' det her med, at vi melder ud, at vi forhandler. Det er sgu da ret fedt.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 11. jun 2013, 17:08

Lynge er i England lige nu for at forhandle de sidste detaljer på plads

http://www.nordjyske.dk/nyheder/heleniu ... 1a5/4/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 11. jun 2013, 17:10

det må være Gaardes nye ideer :aabfan: :aabfan:

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 11. jun 2013, 17:12

http://www.globenewswire.com/news-relea ... Villa.html" onclick="window.open(this.href);return false;

denne fandt jeg lige - til jer der skrev det ikke skulle være en børsmeddelse :)

Men det er spændende.. kan da håbe man får en god skilling, og så muligheden for at hente et alternativ! :)
AaB - nu, i morgen & altid! :)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 11. jun 2013, 17:22

Hvis rygtet om Aston Villa er rigtigt så er det meget overraskende. Helenius i Premier League og det tilmed i en pæn stor klub som Aston Villa. Det vil være en fantastisk chance for Helenius, samt godt for AaB da Aston Villa kan betale noget mere end f.eks. Gent eller Genk.

Skulle det ende med et salg vil det kræve noget tilvænningstid for Helenius. Især tempomæssigt og fysisk vil han få problemer. De til tider dårlige førsteberøringer kan også blive et stort problem. Snoren i en klub som Villa er meget kortere end den er i AaB.

Derudover er konkurrencen hård i Villas angreb. Hvis Birmingham klubben beholder årets fund, Christian Benteke, er der lang udsigt til spilletid. Spillere som Agbonlahor og Andreas Weihmann er også udmærkede angribere. Går ud fra at Villa sælger utilfredse Darren Bent (Bent scorede mod AaB på White Hart Lane i den legendariske away mod Tottenham i 2007).

Hvis skiftet bliver en realitet så vil jeg vurdere, at der er stor chance for at Helenius får splinter i røven. Selvfølgelig er Premier League enormt attraktivt, men jeg tror at Helenius vil ha' større gavn af at skifte til en klub, hvor der er større udsigt til spilletid.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 11. jun 2013, 17:30

Jeg tror ret meget på, at Helenius har så sundt et blik på sin egen karriere, at han ikke tager ud et sted hvor han selv tror, der er små chancer for spilletid. Ikke dermed sagt, at han fårmasser af kampe i eks. Villa.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 11. jun 2013, 17:30

frederikshavneren skrev:
Hvis skiftet bliver en realitet så vil jeg vurdere, at der er stor chance for at Helenius får splinter i røven. Selvfølgelig er Premier League enormt attraktivt, men jeg tror at Helenius vil ha' større gavn af at skifte til en klub, hvor der er større udsigt til spilletid.
Omvendt fik Beteke jo også sit gennembrud, da Villa satsede på ham som ung og uprøvet. Der er vel også en mulighed for, at de vil spille med 2 angribere i den nye sæson???? Jeg synes Helenius er blevet meget bedre det sidste halve år. Han har forbedret hovedspillet, fået meget bedre fysik og har styrket kvaliteten i sine førsteberøringer. Ser man isoleret på hans stats som afslutter og oplægger er han vel om ikke den bedste, så i hvert fald i top2 i Danmark. Det er han vel at mærke blevet på et ungt og ustabilt hold, så hvorfor skulle han ikke blive en succes i PL?????

Besvar