COME ON LYNGE
Nicklas Helenius
Re: Helenius
Håber sku Lynge bruger en af pauserne i forhandlingerne til et kig på villatalk.com, her bliver der savlet løs over Helenius evner, og undret åbenlyst over de nævnte beløb på prisskiltet!
COME ON LYNGE
COME ON LYNGE
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge
Det er jo desværre lidt ligegyldigt, hvad vi fans kan blive enige om, at Helenius er værd. Lad os lige holde fast i, at hvis de seneste rygter om ca. £2 mille holder stik, så er det en pris som langt de fleste herinde ville betragte som ret pæn. Læg dertil hvad man kan håbe på af spidsfindige klausuler.YesAaBcan skrev:Håber sku Lynge bruger en af pauserne i forhandlingerne til et kig på villatalk.com, her bliver der savlet løs over Helenius evner, og undret åbenlyst over de nævnte beløb på prisskiltet!
COME ON LYNGE
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Selvfølgelig vil det være pisseærgerligt at miste Helenius i så ung en alder, men økonomien og hans egen lyst kan man jo ikke gøre noget ved.
Salget går formentlig igennem, og vi skal se fremad. Hvad skal der satses på? Vi har Søren F, som gør det godt, men desværre ikke er mega målfarlig. Curth, som har været 3. valg står nu til at rykke lidt frem i hierakiet, men hvor er ROlf Toft og Spalvis i denne sammenhæng? Hvor gode er de, og er de begge gode nok til at indgå som brugbare alternativer?
Jeg synes det kunne være spændende, om man brugte en lille slat penge på den unge Thychosen fra Vejle. Han er et stort talent, som ganske vist ikke scorede super mange mål for Vejle, men jeg mener dog at have læst mig til, at han har haft uddannelse sideløbende med fodbolden. Nu er han færdig med uddannelsen og er klar til at give fodbolden chancen. I disse tider er det nok begrænset, hvor mange midler vi kan bruge på transfers og løn, så jeg ser ham som en spændende spiller omend han ikke fra dag 1 kan forventes at garne for vildt.
Salget går formentlig igennem, og vi skal se fremad. Hvad skal der satses på? Vi har Søren F, som gør det godt, men desværre ikke er mega målfarlig. Curth, som har været 3. valg står nu til at rykke lidt frem i hierakiet, men hvor er ROlf Toft og Spalvis i denne sammenhæng? Hvor gode er de, og er de begge gode nok til at indgå som brugbare alternativer?
Jeg synes det kunne være spændende, om man brugte en lille slat penge på den unge Thychosen fra Vejle. Han er et stort talent, som ganske vist ikke scorede super mange mål for Vejle, men jeg mener dog at have læst mig til, at han har haft uddannelse sideløbende med fodbolden. Nu er han færdig med uddannelsen og er klar til at give fodbolden chancen. I disse tider er det nok begrænset, hvor mange midler vi kan bruge på transfers og løn, så jeg ser ham som en spændende spiller omend han ikke fra dag 1 kan forventes at garne for vildt.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Synes det lyder fornuftigt for AaB, hvis prisen omkring de 2 mill £ passer.
Tror at Helenius bliver et hit i Villa. Men jeg har heller aldrig tvivlet på mandens talenter, i modsætning til stort set hele debatsiden.
Dennis Søndergaard for under 14 dage siden:
NORDJYSKEs kilder i det internationale fodboldmiljø siger, at AaB skal være lykkelige, hvis de får et bud på en million euro
http://nordjyske.dk/nyheder/helenius-ko ... 2/112/1513
Tror godt vi kan begrave Kusks friløbsklasul på 4 mill., Nordjyske kan ikke anses som en troværdig kilde.
Tror at Helenius bliver et hit i Villa. Men jeg har heller aldrig tvivlet på mandens talenter, i modsætning til stort set hele debatsiden.
Dennis Søndergaard for under 14 dage siden:
NORDJYSKEs kilder i det internationale fodboldmiljø siger, at AaB skal være lykkelige, hvis de får et bud på en million euro
http://nordjyske.dk/nyheder/helenius-ko ... 2/112/1513
Tror godt vi kan begrave Kusks friløbsklasul på 4 mill., Nordjyske kan ikke anses som en troværdig kilde.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Helenuis har et kæmpe potentiale... Forestil jer, hvis han lærer at lave hovedstad, får lidt mere kropsstyrke og får alle førsteberrongerne til at sidde i skabet. Det kan alt sammen bygges på.
Kan godt forså, at Villa fansene savler, når man kigger på youtube klippene, for han har godt nok lavet nogle gode mål for os...
Kan godt forså, at Villa fansene savler, når man kigger på youtube klippene, for han har godt nok lavet nogle gode mål for os...
Men de bliver nu nok lidt skuffede, hvis de forventer hovedstødsstyrke a la Crouch.Soren skrev:Helenuis har et kæmpe potentiale... Forestil jer, hvis han lærer at lave hovedstad, får lidt mere kropsstyrke og får alle førsteberrongerne til at sidde i skabet. Det kan alt sammen bygges på.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Helenius kommer til at knalde kasser ind på stribe i England. Jeg er ikke ét sekund i tvivl.
Mon ikk vi kommer til at se ham på landsholdet snarligt.
Så kan der måske komme lidt kvalitet på holdet.
- Mr. Larsen
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
- Kontakt:
Ik så længe Morten Olsen er træner for det hold.....Zee skrev:Mon ikk vi kommer til at se ham på landsholdet snarligt.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
Nej af mærkelige årsager står to-meter knægten fra Herfølge uden spidskompetencer foran i køen sammen med afro-versionen af Rommedahl. Det er simpelthen grotesk, at Morten Olsen ikke tager Helenius med. Se idag, f.eks. hvor han satser ved at skifte Makienok ind. Makienok kan jo kun én ting - fysik - og er mest af alt en light version af Cornelius. Men sure det hjælper da også at sætte mere ind af det som ikke har virket so far.Mr. Larsen skrev:Ik så længe Morten Olsen er træner for det hold.....Zee skrev:Mon ikk vi kommer til at se ham på landsholdet snarligt.
Modsat de fleste tror jeg faktisk at Helenius ville drage fordel af, at Benteke blev i Villa - i hvert fald et transfervindue endnu. Ellers kan det nemlig lynhurtigt blive et kæmpe forventningspres på en knægt der ikke har så meget erfaring med international topfodbold. Startende på bænken ville han kunne vænne sig til cirkuset ligeså stille og med det hav af pokal- og ligakampe der er i England, skal skader, karantæner og generel formnedgang hos Helenius konkurrenter, nok give ham chancen på et tidspunkt. Hvis så trænerteamet kan bygge på med mere fysik og hæve bundniveauet hos Niclas, kan de ende med at stå med en teknisk dygtig angriber med mål i støvlerne.
http://www.bold.dk/nyt/Nicklas-Helenius ... ston-Villa" onclick="window.open(this.href);return false;
Hold det nu for f... internt, Helenius.
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Deres egne fans regner med han koster 2 millioner pund så 20mill.. Og ligner han kan få en god rum spilletid hvis han tager derover
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
For 25. gangsir-kargo skrev:5 mille til regnskabet - 5 til playerinvest - 5 til fremtiden og 5 til forstærkninger
Det tæller jo heller ikke som en indtægt når vi trækker på kassekreditten nede hos Nordea. Og 2011-regnskabet var jo påvirket negativt af de spillerindkøb, playerinvest finansierede. Derfor vil et salg til 18 mil tælle som 18 mil i regnskabet.
Sådan noget der kan få mig til at tænke straffeaktioner...Funky skrev:http://www.bold.dk/nyt/Nicklas-Helenius ... ston-Villa
Lynge har dog nok - heldigvis - noget længere snor end jeg.
Han løber rundt på sin først prof-kontrakt fordi han ikke har villet forlænge, længere er den vel ikke.- Jeg synes, at jeg med mine mål har skaffet mange penge til AaB via gode resultater og tv-penge. Samtidig løber jeg stadig rundt på min første professionelle kontrakt, så jeg hæver ikke den største hyre i øjeblikket, fastslår topscoreren.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Lige så vel som at AaB skal udvise forståelse for Helenius' ønske om at komme afsted, så må Helenius også gerne vise forståelse for at AaB er i en situation hvor et godt salg kan gå hen at blive meget vigtigt for klubben. Mindre snak i medierne, tak - og lad så klubberne finde en løsning uden alle mulige inputs. Baseret på Helenius' kvaliteter og præstationer alene, og uden al den støj fra fx andre danske fans og Helenius selv, så tror jeg på at de nok skal finde frem til en rigtig fin pris.Funky skrev:http://www.bold.dk/nyt/Nicklas-Helenius ... ston-Villa
Det ville måske også klæde ham at ihukomme, at han - sin enorme betydning for AaBs resultater og økonomi til trods - faktisk ikke er startet ene mand på banen mod 11 modspillere endnu... Jeg forstår godt, han rigtig gerne vil afsted, det er fortjent, og det rigtige tidspunkt for ham, osv. osv., men det er vist tid til, at hans rådgivere serverer ham en liter tre-farvet og beder ham tænke sig om en ekstra gang før han giver interviews.Pastorius skrev:Sådan noget der kan få mig til at tænke straffeaktioner...Funky skrev:http://www.bold.dk/nyt/Nicklas-Helenius ... ston-Villa
Lynge har dog nok - heldigvis - noget længere snor end jeg.
Han løber rundt på sin først prof-kontrakt fordi han ikke har villet forlænge, længere er den vel ikke.- Jeg synes, at jeg med mine mål har skaffet mange penge til AaB via gode resultater og tv-penge. Samtidig løber jeg stadig rundt på min første professionelle kontrakt, så jeg hæver ikke den største hyre i øjeblikket, fastslår topscoreren.
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Nu har jeg, som nogen ved, ret så indgående kendskab til Aston Villa og har fulgt dem tæt siden 1980 sæsonen. Og jeg vil da bemærke at såfremt denne handel går igennem så vil den årlige Pilgrimsfærd til Villa Park og Bodymoor Heath da blive noget mere fornøjelig end den har været de seneste år.
Anyway, såfremt Nicklas skal til Premier League kan jeg overhovedet ikke se en bedre klub at komme til for ham! Ikke fordi jeg er en Villain men fordi han kommer til en stor traditionsklub, hvor det vil være helt op til ham selv (hans præstationer) om han vil have masser af spilletid eller ej.
Villa har aldrig været en klub hvor der kastes rundt med pengene (der står ikke nogen russisk fatazilliær bag), og man giver de unge chancen når de fortjener det. Nok allermest udtalt i denne netop afsluttede sæson - hvor det så også blev for meget af det gode...uden den fantastiske signing af Benteke var vi rykket ned. Det er med andre ord ikke en klub der render ud i transfervinduerne og signer 4-5 store spillere til store summer. Det gør en del andre klubber - og i sådan et scenarie vil Niklas bare blive skubbet længere og længere ned af rangstien med tiden, fordi de nye (bedre end Helenius eller ej) lige skal prøves af, nu man har kastet penge efter dem...
Det er en super klub for ham. Se bare på den bette Weimann - han kom ud af absolut ingenting, gjorde det godt i ungdomsakademiet og er nu fast mand på 1. holdet og har sat bl.a. Bent helt ud på bænken. Jeg mener at Helenius er en klart bedre fodboldspiller en Weimann (men Wiemann kæmper nok lidt mere og her skal Niklas klart lære noget), så det kan blive en lys fremtid for ham.
Jeg tror desværre ikke på at Villa kan holde på Benteke så meget længere. Højst indtil juletid. Og der vil med sikkerhed blive købt en dyr erstatning for ham. Men jeg ser ikke at der ellers vil blive købt ind på de offensive pladser (altså ud over 1 til 1 erstatning for Benteke). De investeringer der bliver foretaget bliver med fokus på forsvaret og den deffensive midt, hvor det virkelig har sejlet på det seneste.
Mht prisen - 2 m£ - så er det faktisk en ok stor transfer set med Villa briller. Som sagt kaster man ikke rundt med pengene i Birmingham og jeg ser kun en dyrere offensiv signing såfremt Benteke ryger. Defensivt må de dog ud med den store pung og få forstærket sig kraftigt.
Jeg ser dette som et potentielt match made in Heaven:
-2 m£ til vores slunkne kasse (det er en top-pris i dagens marked)
-Helenius skal nok få chancen hvis han arbejder hård for sagen (og naturligvis gør han jo det)
-Villa får en kvalitetsspiller til en fair pris
Selvom jeg hader at se Helenius gå - så er dette det nok det bedste der kunne ske (og så bliver han i "familien" haha).
Anyway, såfremt Nicklas skal til Premier League kan jeg overhovedet ikke se en bedre klub at komme til for ham! Ikke fordi jeg er en Villain men fordi han kommer til en stor traditionsklub, hvor det vil være helt op til ham selv (hans præstationer) om han vil have masser af spilletid eller ej.
Villa har aldrig været en klub hvor der kastes rundt med pengene (der står ikke nogen russisk fatazilliær bag), og man giver de unge chancen når de fortjener det. Nok allermest udtalt i denne netop afsluttede sæson - hvor det så også blev for meget af det gode...uden den fantastiske signing af Benteke var vi rykket ned. Det er med andre ord ikke en klub der render ud i transfervinduerne og signer 4-5 store spillere til store summer. Det gør en del andre klubber - og i sådan et scenarie vil Niklas bare blive skubbet længere og længere ned af rangstien med tiden, fordi de nye (bedre end Helenius eller ej) lige skal prøves af, nu man har kastet penge efter dem...
Det er en super klub for ham. Se bare på den bette Weimann - han kom ud af absolut ingenting, gjorde det godt i ungdomsakademiet og er nu fast mand på 1. holdet og har sat bl.a. Bent helt ud på bænken. Jeg mener at Helenius er en klart bedre fodboldspiller en Weimann (men Wiemann kæmper nok lidt mere og her skal Niklas klart lære noget), så det kan blive en lys fremtid for ham.
Jeg tror desværre ikke på at Villa kan holde på Benteke så meget længere. Højst indtil juletid. Og der vil med sikkerhed blive købt en dyr erstatning for ham. Men jeg ser ikke at der ellers vil blive købt ind på de offensive pladser (altså ud over 1 til 1 erstatning for Benteke). De investeringer der bliver foretaget bliver med fokus på forsvaret og den deffensive midt, hvor det virkelig har sejlet på det seneste.
Mht prisen - 2 m£ - så er det faktisk en ok stor transfer set med Villa briller. Som sagt kaster man ikke rundt med pengene i Birmingham og jeg ser kun en dyrere offensiv signing såfremt Benteke ryger. Defensivt må de dog ud med den store pung og få forstærket sig kraftigt.
-Helenius skal nok få chancen hvis han arbejder hård for sagen (og naturligvis gør han jo det)
Selvom jeg hader at se Helenius gå - så er dette det nok det bedste der kunne ske (og så bliver han i "familien" haha).
Bienvenu Bassogog!
Hvis det viser sig, at Aston Villa løber med Helenius til de 17 mio, der skrives om, så er det super. Ikke mindst fordi, hvis ikke Villa var kommet på banen så tidligt, så var han helt sikkert blevet budt langt mindre på, når vi kom hen sidst i vinduet. Og her ville klubber i Holland være nr. 1. Hvis vi skal have mange penge for ham, så skal han til Villa, hvor de trods alt, har en del penge at rutte med til transfer. Det betyder sq ikke en skid for dem, at smide 17 mio.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Glimrende indlæg. Du har stor indsigt i Aston Villa, men måske de henter yderligere forstærkning til angrebet hvis de sælger Darren Bent, som rygtes til Newcastle. Det kan selvfølgelig godt være at Helenius er tænkt som erstatning for D. Bent. De har også hentet Tonev fra Lech Poznan, men jeg ved ikke hvilken position han spiller.astonvilla skrev:Nu har jeg, som nogen ved, ret så indgående kendskab til Aston Villa og har fulgt dem tæt siden 1980 sæsonen. Og jeg vil da bemærke at såfremt denne handel går igennem så vil den årlige Pilgrimsfærd til Villa Park og Bodymoor Heath da blive noget mere fornøjelig end den har været de seneste år.
Er i øvrigt helt enig i din glimrende gennemgang af Villa, der har haft det svært i de seneste sæsoner, men som stadigvæk er en storklub i England. A. Villa var i sidste sæson meget tæt på at rykke ned, hvilket primært skyldtes et meget usikkert forsvar. Angrebsmæssigt er Villa godt besat med Benteke, Agbonlahor (kantspiller), Weimann og formentlig Helenius, men defensivt og på den centrale midtbane er der virkelig plads til forbedring.
Villa betalte dyre lærepenge den seneste sæson med et ungt og urutineret hold, men mon ikke at de står bedre rustet til den kommende sæson.