Oldager skrev:Hvem danner frontduo for u17 næste år? Hvis de da spiller med en duo up front til næste sæson
U17 spiller i udgangspunktet 4-4-2 som U19 og førsteholdet. Næste år vil der være mulighed for flere kombimationer end de har haft i år, da Pohl har været en sikker starter i front.
Fra årg. 97: Ejsing/Andersen/Mæhle. Flere kunne nævnes, men tror de andre (R.Pedersen, M.Christensen og Moses) bliver brugt længere tilbage på banen. Fra årg. 98: N.Pedersen da han har spillet nogle U16 kampe (med årgang 97) i år, hvor det er blevet til en del mål. Hvis M. Ramkilde er den eneste angriber, som når gennem DBU's nåleøje, så vil han måske spille i stedet for.
Andre bud?
Tror ikke Ramkilde kan være med fysisk. Det er Nikolaj P både hurtigere og stærkere.
Til det med N. Jørgensen, er det ham jeg forventer mig mest af. Han er den målmand, der siden Jimmy har størst potentiale. Virkelig dygtig keeper, jeg vil sammenligne med Hugo Lloris fra Tottenham rent typemæssigt. Meget gode refleksredning og forudsigende i sit spil. Så mangler han stadig let i luftspillet, men det er forståeligt nok når han under normale omstændigheder ville have spillet med U-15.
Der skal vist også holdes et vågent øje med Rocky Wisam fra u15 han scorede en del kasser hvor de blandt andet mødte Hertha Berlin, Hannover og Alkmaars u15 drenge som i også kan læse i artiklen. Rocky er vist blevet hentet udefra, men er ikke helt sikker?
AaBogBacon skrev:Der skal vist også holdes et vågent øje med Rocky Wisam fra u15 han scorede en del kasser hvor de blandt andet mødte Hertha Berlin, Hannover og Alkmaars u15 drenge som i også kan læse i artiklen. Rocky er vist blevet hentet udefra, men er ikke helt sikker?
u17 tabte i dag 4-1 til Esbjerg og kan derfor glemme alt om Bronze. De skal nu kæmpe med Silkeborg om fjerdepladsen. En egentlig flot sæson for et så ungt hold (her tænker jeg ikke på, at de allesammen er under 18, men at størstedelen af starterne er 97'ere. Jeg ved faktisk ikke om det er noget der gør sig gældende på flere af topholdene i u17-ligaen).
u19 kæmper nu også imod Esbjerg, hvor det kan blive svært at få point. Spalvis træner vel med Litauen u21 og det er en stor svækkelse. Næsten alle mål i u19-ligaen kommer fra Bruhn, Ahlmann og Spalvis. I år bliver det blot til endnu en midterplacering for dem.
Næste år tror jeg på medeljer til u17 og jeg tror at det endnu engang bliver en midterplacering for u19, selvom Pohl måske bomber så meget, at de ender en anelse højere end i år.
Klasse-kasse. Ham vil jeg da gerne se lidt mere til...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Oldager skrev:u17 tabte i dag 4-1 til Esbjerg og kan derfor glemme alt om Bronze. De skal nu kæmpe med Silkeborg om fjerdepladsen. En egentlig flot sæson for et så ungt hold (her tænker jeg ikke på, at de allesammen er under 18, men at størstedelen af starterne er 97'ere. Jeg ved faktisk ikke om det er noget der gør sig gældende på flere af topholdene i u17-ligaen).
u19 kæmper nu også imod Esbjerg, hvor det kan blive svært at få point. Spalvis træner vel med Litauen u21 og det er en stor svækkelse. Næsten alle mål i u19-ligaen kommer fra Bruhn, Ahlmann og Spalvis. I år bliver det blot til endnu en midterplacering for dem.
Næste år tror jeg på medeljer til u17 og jeg tror at det endnu engang bliver en midterplacering for u19, selvom Pohl måske bomber så meget, at de ender en anelse højere end i år.
Ja, medaljer bør være en mulighed. Med en årg. 97, der blev jysk/fyns U15 mester sidste år og en årgang 98 som er snublende tæt på jysk/fyns finale i år. Deres videre vej kan afgøres allerede på lørdag, da de kun behøver uafgjort mod rækkens nr.2 AGF for at blive puljevinder i U15 elite. Holdet er stadig ubesejret og kan tage deres 11 turneringssejr i træk!
U15 vandt ude 4-2 over Randers og dermed deres 13 turneringssejr i træk. Nu følger finalen mod Vejle, hvor de må have en god chance for at nappe den jysk/fynske titel. Det bliver et vanvittigt spændende U17 hold vi får at se efter sommerferien.
Hvornår har vi sidst haft tilsvarende spiller materiale i begge U17 årgangene?
Hansi skrev:U15 vandt ude 4-2 over Randers og dermed deres 13 turneringssejr i træk. Nu følger finalen mod Vejle, hvor de må have en god chance for at nappe den jysk/fynske titel. Det bliver et vanvittigt spændende U17 hold vi får at se efter sommerferien.
Og Sambaman fortæller, at Marco Ramkilde blev noteret for alle fire mål! Men endte den ikke 4-3?
Jo, det bliver vanvittigt spændende, og jeg glæder mig til at følge dem næste sæson! :-D
Hansi skrev:U15 vandt ude 4-2 over Randers og dermed deres 13 turneringssejr i træk. Nu følger finalen mod Vejle, hvor de må have en god chance for at nappe den jysk/fynske titel. Det bliver et vanvittigt spændende U17 hold vi får at se efter sommerferien.
Mener også at både årgang 94 og 95 blev jysk/fynske mestre i U15. Men det ser ud til at vi bliver overhalet af de noget dygtigere Esbjerg og AGF senere når de bliver U19. Da 94/95 var U17 blev de nr. 2 i ligaen efter Brøndby kan man se på DBU.dk (2011)
Nej tingene havde nok set lidt anderledes ud hvis ikke de to bedste 94'ere var blevet solgt til udlandet.
Sambaman skrev:Jysk/Finsk finale for U-15 Elite her i eftermiddag.
FORZA DE RØDE
Mellem AaB og Vejle? Har du mulighed for at opdatere os, eller ved du om den vil blive dækket på nogen måde? Om det så bare er med en artikel på dbu.dk
FORZA DE RØDE
Mellem AaB og Vejle? Har du mulighed for at opdatere os, eller ved du om den vil blive dækket på nogen måde? Om det så bare er med en artikel på dbu.dk
Ja lige præcis.
Har det svære ikke mulighed for at tage på Hornevej, så det bliver først efter kampen.
FORZA DE RØDE
Ja lige præcis.
Har det svære ikke mulighed for at tage på Hornevej, så det bliver først efter kampen.
Når man ser programmet for JM-kampene inde på dbu.dk ligner det, at klubberne er blevet enige om at sløjfe det ene finaleopgør, og i stedet afvikle finalen over én kamp. Som altså spilles i aften - på AGF's baner på Fredensvang i Aarhus.
I må næsten være favoritter efter den imponerende stime i foråret, men Vejles U/15-hold er sluttet foran Herning Fremad (FCM) og slog AaB til KUV Match i marts. Ligner en spændende kamp.
FORZA DE RØDE
Ja lige præcis.
Når man ser programmet for JM-kampene inde på dbu.dk ligner det, at klubberne er blevet enige om at sløjfe det ene finaleopgør, og i stedet afvikle finalen over én kamp. Som altså spilles i aften - på AGF's baner på Fredensvang i Aarhus.
I må næsten være favoritter efter den imponerende stime i foråret, men Vejles U/15-hold er sluttet foran Herning Fremad (FCM) og slog AaB til KUV Match i marts. Ligner en spændende kamp.
Der sov jeg lige i timen - tak for rettelsen.
Det bliver helt sikkert en spændende kamp. Er VB ikke også i pokalfinalen?
Sambaman skrev:
Der sov jeg lige i timen - tak for rettelsen.
Det bliver helt sikkert en spændende kamp. Er VB ikke også i pokalfinalen?
Jo, Vejle spiller pokalfinale på lørdag mod BK Frem i Odense. FCK trak sig, og så blev det Frem der spiller finalen i stedet for. Men det bliver uden fem af holdets bedste, som i stedet deltager ved DBU's talenttræf - i Vejle.
Jeg tror muligvis at u17holdet, kan gå over at spille 4-5-1 næste år. De sidste kampe i år spillede de 4-5-1 og 97erne spillede også 4-5-1 da de var u15. Og som sagt er 97erne en virkelig god årgang - en af de bedste i mange år, og jeg tror at den nye årgang 98 for svært ved at følge med i starten. Bliver spændende at følge[/quote]