Enig, de 75 mio kr for Cornelius er grotesk højt sat. Men han bliver nok stadig solgt for det dobbelte af hvad vi får for Helenius, grundet de ikke er tvunget til det økonomisk.Køllen I Møllen skrev:Det sædvanlige, ynkelige københavneri. Men man skal ikke undervurdere den betydning medierne har for Brøndby og FCK hvad dette angår. FCK får selvfølgelig ikke 75 mill for Helenius jr men medierne får prisen op, det er jeg ikke et sekund i tvivl om.Mr. Larsen skrev:Jeg skal ikke kunne sige om det er tilfældet, men det lyder som om EB har ondt i røven over at vi får solgt Helenius til Aston Villa, men det påstår i hvert fald idag at Helenius er en nødløsning, da de heller ville ha haft Cornelius.
Mål + Assist viser jo tydeligt Helenius er den skarpeste i Ligaen, så hvis han er en nødløsning, så det bestemt en god en af slagsene
Kilde :
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 009277.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Nicklas Helenius
- Mr. Larsen
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
- Kontakt:
Re: Helenius
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Heh, de tre journalister har det ikke godt på EB. Har godt nok sjældent set så desperat et forsøg på at bibeholde en skrøbelig selvforståelse. Eller måske fedter de bare for læserne. Ikke nogen tvivl om at Cornelius havde været dyrere, men det i sig selv gør ikke Helenius til en "discountløsning". Der er intet der tyder på at Lambert sidder og græder fordi han nu skal nøjes med en billigere model. Nærmere er han lykkelig for han ikke behøver at betale københavnerpriser.
Desuden er de vidt forskellige spillertyper, så Helenius er næppe en erstatning.
Desuden er de vidt forskellige spillertyper, så Helenius er næppe en erstatning.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Det er jo groteskt på niveau med den artikel, hvor Tipsbladet sammenlignede Cornelius med Lukaku, hvor den eneste præmis for sammenligningen var, at de begge var blevet trænet af Ariel JacobsMr. Larsen skrev:Enig, de 75 mio kr for Cornelius er grotesk højt sat. Men han bliver nok stadig solgt for det dobbelte af hvad vi får for Helenius, grundet de ikke er tvunget til det økonomisk.Køllen I Møllen skrev:Det sædvanlige, ynkelige københavneri. Men man skal ikke undervurdere den betydning medierne har for Brøndby og FCK hvad dette angår. FCK får selvfølgelig ikke 75 mill for Helenius jr men medierne får prisen op, det er jeg ikke et sekund i tvivl om.Mr. Larsen skrev:Jeg skal ikke kunne sige om det er tilfældet, men det lyder som om EB har ondt i røven over at vi får solgt Helenius til Aston Villa, men det påstår i hvert fald idag at Helenius er en nødløsning, da de heller ville ha haft Cornelius.
Mål + Assist viser jo tydeligt Helenius er den skarpeste i Ligaen, så hvis han er en nødløsning, så det bestemt en god en af slagsene
Kilde :
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 009277.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Små sko. Godnat.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
- Mr. Larsen
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
- Kontakt:
Så køb nogen større nogen, næste gangKasper skrev:Små sko. Godnat.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
jeg bliver ikke sur over 15milioner, jeg er rimelig tilfreds med det.BBS skrev:Nordjyske skriver i dag, at prisen på Helenius er 1,2 mio. pund, men at han med diverse bonusser vil give AaB 15 mio. i alt + videresalgsklausul. Jeg ved ikke, om jeg tror på det. Det var samme Nordjyske som skrev for et par uger siden, at vi skulle være lykkelige, hvis vi kunne få det halve.
men ligegfrem lykkelig synes jeg ikke.. specielt når man hører at okore koster det dobbelte og Cornelius kan nok realistisk sælgse for 40-50mill
Jeg gider ikke starte en debat om hvem der er bedst af dem, men synes ikke Cornelius er 35millioner kr bedre end Helenius.
så 15 er noget vi bør være tilfredse med, men at fejre det vil jeg nok ikke.
jeg mener sagtens vi kunne have argumenteret for at Helenius var 20mill værd. måske enddag 25mill
30 mål og 14 assists i 2 sæsonner er mere end både Cornelius og makienok, og han har også bedre teknik end dem begge.
men for lige at understrege igen, er ikke fordi jeg brokker mig over 15.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Og de får også talt prisen ned for eksempelvis AaB.Køllen I Møllen skrev:
Det sædvanlige, ynkelige københavneri. Men man skal ikke undervurdere den betydning medierne har for Brøndby og FCK hvad dette angår. FCK får selvfølgelig ikke 75 mill for Helenius jr men medierne får prisen op, det er jeg ikke et sekund i tvivl om.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Ja det skal ikke undervurderes. F.eks. havde Fernando Olsen (vildt irriterende at høre denne "ekspert") travlt med, at nedgøre Helenius for nylig i Fodbold uden filter. Programmet har dog en misvisende titel, det burde nærmere omdøbes til Brøndby NewsProvst i Brovst skrev:Og de får også talt prisen ned for eksempelvis AaB.Køllen I Møllen skrev:
Det sædvanlige, ynkelige københavneri. Men man skal ikke undervurdere den betydning medierne har for Brøndby og FCK hvad dette angår. FCK får selvfølgelig ikke 75 mill for Helenius jr men medierne får prisen op, det er jeg ikke et sekund i tvivl om.
Ifølge oraklet F. Olsen var der selvfølgelig ingen grænser for Cornelius, mens Helenius derimod havde opnået toppen af sit begrænsede potentiale.
- Provst i Brovst
- Allstar

EB skriver at det er op til 15 millioner i alt hvis videresalgsklausulen bliver aktiveret!BBS skrev:Nordjyske skriver i dag, at prisen på Helenius er 1,2 mio. pund, men at han med diverse bonusser vil give AaB 15 mio. i alt + videresalgsklausul. Jeg ved ikke, om jeg tror på det. Det var samme Nordjyske som skrev for et par uger siden, at vi skulle være lykkelige, hvis vi kunne få det halve.
Hvis sandt et skræmmende dårligt salg. Hvis det er max en AaB spiller kan indbringe så kan AaB ikke bruge millioner på spillerindkøb da man skal regne med både indkøbsprisen og hvad der bliver givet i løn i ansættelsesperioden. Da danske spillere ikke er billige i løn og langtfra alle spillere kan sælges til premier league så er spillersalg jo ikke som en mulighed for overskud.
AaB kan kun satse på divisions spillere til divisions løn hvis foreningen skal løbe rundt. Det kan vi nok ikke holde os i ligaen med med.
Men jeg regner med at det rigtige tal er det dobbelte.
Ellers er det et dårligere salg end Erik Bo Andersens til Skotland i 1996. Det er endda uden at medregne inflation og den generelle stigning i transfers!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
Hvad hentyder Helle til på twitter??Nicklas Helenius @NicklasHelenius
Hahahahahahahahahahaha, så gør man sig jo selv til grin;)!!!!!!!!
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12
19/5/12
- Provst i Brovst
- Allstar

Spørg ham, er det ikke den mest sandsynlige måde at få det rigtige svar?Aabwibz skrev:Hvad hentyder Helle til på twitter??Nicklas Helenius @NicklasHelenius
Jeg har ikke twitter, en af mine venner viste mig bare det.Provst i Brovst skrev:Spørg ham, er det ikke den mest sandsynlige måde at få det rigtige svar?Aabwibz skrev:Hvad hentyder Helle til på twitter??Nicklas Helenius @NicklasHelenius
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12
19/5/12
- Provst i Brovst
- Allstar

Det er gratis.Aabwibz skrev:Jeg har ikke twitter, en af mine venner viste mig bare det.Provst i Brovst skrev:Spørg ham, er det ikke den mest sandsynlige måde at få det rigtige svar?Aabwibz skrev:Hvad hentyder Helle til på twitter??Nicklas Helenius @NicklasHelenius
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Den slags 1:1-sammenligning kan altså ikke bruges til ret meget, for prisen afhænger jo også af, i hvor høj grad den nævnte klub har brug for at sælge. AaB, som har desperat brug for at få penge i kassen, er altså i en helt anden forhandlingssituation end eksempelvis FC Nordsjælland, der ikke i samme grad har brug for at få penge ind på et salg.AllanPedersen skrev:jeg bliver ikke sur over 15milioner, jeg er rimelig tilfreds med det.BBS skrev:Nordjyske skriver i dag, at prisen på Helenius er 1,2 mio. pund, men at han med diverse bonusser vil give AaB 15 mio. i alt + videresalgsklausul. Jeg ved ikke, om jeg tror på det. Det var samme Nordjyske som skrev for et par uger siden, at vi skulle være lykkelige, hvis vi kunne få det halve.
men ligegfrem lykkelig synes jeg ikke.. specielt når man hører at okore koster det dobbelte og Cornelius kan nok realistisk sælgse for 40-50mill
Jeg gider ikke starte en debat om hvem der er bedst af dem, men synes ikke Cornelius er 35millioner kr bedre end Helenius.
jeg mener sagtens vi kunne have argumenteret for at Helenius var 20mill værd. måske enddag 25mill
30 mål og 14 assists i 2 sæsonner er mere end både Cornelius og makienok, og han har også bedre teknik end dem begge.
Det er dyrt at være fattig.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Muligvis, men det er der så meget andet der også er som jeg ingen interesse har i af få.Provst i Brovst skrev:Det er gratis.Aabwibz skrev:Jeg har ikke twitter, en af mine venner viste mig bare det.Provst i Brovst skrev:Spørg ham, er det ikke den mest sandsynlige måde at få det rigtige svar?Aabwibz skrev:Hvad hentyder Helle til på twitter??Nicklas Helenius @NicklasHelenius
19/5/12
19/5/12
- Provst i Brovst
- Allstar

Hvis AaB er så fattige skal de få aktiver også sælges godt. De penge AaB får ind forsvinder jo igen på transfer af ny spiller, dennes større løn og ringere kvalitet og dermed dårligere placering i ligaen end hvis NH blev en sæson mere. Dertil skal vi også gamble med nedrykning. Så de få millioner det giver i kassen når dårligere placering, transfer mm er fratrukket så er det et dyrt sats.Gnu skrev:Den slags 1:1-sammenligning kan altså ikke bruges til ret meget, for prisen afhænger jo også af, i hvor høj grad den nævnte klub har brug for at sælge. AaB, som har desperat brug for at få penge i kassen, er altså i en helt anden forhandlingssituation end eksempelvis FC Nordsjælland, der ikke i samme grad har brug for at få penge ind på et salg.AllanPedersen skrev:jeg bliver ikke sur over 15milioner, jeg er rimelig tilfreds med det.BBS skrev:Nordjyske skriver i dag, at prisen på Helenius er 1,2 mio. pund, men at han med diverse bonusser vil give AaB 15 mio. i alt + videresalgsklausul. Jeg ved ikke, om jeg tror på det. Det var samme Nordjyske som skrev for et par uger siden, at vi skulle være lykkelige, hvis vi kunne få det halve.
Kusks rygtede klausul om 4 millioner et jo rigelig høj når NH ikke kan sælges for mere end det tredobbelte til en stor klub i premier league!
Prisen er jo i høj grad afhængig af kontraktforhold. Nicklas har et år tilbage på sin kontrakt, og der er intet, der forhindrer Aston Villa i at vente til d. 1. januar 2014 og lave en aftale med ham gældende fra den 1.7.2014.
Andreas Cornelius har to år tilbage på sin kontrakt, og derfor kan FCK tillade sig at være hovne. Prisen ligner et signal om, at han ikke er til salg lige nu, med mindre man vil betale en voldsom overpris.
Måske ville de gerne have Cornelius, men hans spidskompetencer er slet ikke de samme som Helenius'. Han er en tung spiller, stærk i luften. Åbenbart vil Villa gerne have en angriber, der er mere bevægelig, som kan score mål på mange forskellige måder, og som har mere blik for holdkammeraterne qva hans assiststatistik. Ellers havde de vel givet FCK et bud under alle omstændigheder.
Andreas Cornelius har to år tilbage på sin kontrakt, og derfor kan FCK tillade sig at være hovne. Prisen ligner et signal om, at han ikke er til salg lige nu, med mindre man vil betale en voldsom overpris.
Måske ville de gerne have Cornelius, men hans spidskompetencer er slet ikke de samme som Helenius'. Han er en tung spiller, stærk i luften. Åbenbart vil Villa gerne have en angriber, der er mere bevægelig, som kan score mål på mange forskellige måder, og som har mere blik for holdkammeraterne qva hans assiststatistik. Ellers havde de vel givet FCK et bud under alle omstændigheder.
AllanPedersen skrev:jeg bliver ikke sur over 15milioner, jeg er rimelig tilfreds med det.BBS skrev:Nordjyske skriver i dag, at prisen på Helenius er 1,2 mio. pund, men at han med diverse bonusser vil give AaB 15 mio. i alt + videresalgsklausul. Jeg ved ikke, om jeg tror på det. Det var samme Nordjyske som skrev for et par uger siden, at vi skulle være lykkelige, hvis vi kunne få det halve.
- Provst i Brovst
- Allstar

Jeg er sikker på at både FCK, Bif og OB ville slå til ved en pris på 11 millioner. Så det er ikke fordi han ikke kan sælges. Mon ikke også FCM kunne stampe 11 millioner op af heden. Jeg tror det.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Så hvad foreslår du, at AaB skal gøre? Vente på et bedre bud, som måske/måske ikke kommer? Beholde Helenius og lade kontrakten løbe ud? Han har jo klart signaleret, at han vil væk nu, og hvis vi beholder ham, er der jo ikke nogen statsgaranti for, at han holder niveauet fra de to sidste sæsoner.Provst i Brovst skrev:Hvis AaB er så fattige skal de få aktiver også sælges godt. De penge AaB får ind forsvinder jo igen på transfer af ny spiller, dennes større løn og ringere kvalitet og dermed dårligere placering i ligaen end hvis NH blev en sæson mere. Dertil skal vi også gamble med nedrykning. Så de få millioner det giver i kassen når dårligere placering, transfer mm er fratrukket så er det et dyrt sats.Gnu skrev:Den slags 1:1-sammenligning kan altså ikke bruges til ret meget, for prisen afhænger jo også af, i hvor høj grad den nævnte klub har brug for at sælge. AaB, som har desperat brug for at få penge i kassen, er altså i en helt anden forhandlingssituation end eksempelvis FC Nordsjælland, der ikke i samme grad har brug for at få penge ind på et salg.AllanPedersen skrev:jeg bliver ikke sur over 15milioner, jeg er rimelig tilfreds med det.BBS skrev:Nordjyske skriver i dag, at prisen på Helenius er 1,2 mio. pund, men at han med diverse bonusser vil give AaB 15 mio. i alt + videresalgsklausul. Jeg ved ikke, om jeg tror på det. Det var samme Nordjyske som skrev for et par uger siden, at vi skulle være lykkelige, hvis vi kunne få det halve.
Kusks rygtede klausul om 4 millioner et jo rigelig høj når NH ikke kan sælges for mere end det tredobbelte til en stor klub i premier league!
Det er et spørgsmål om, at én fugl i hånden er bedre end ti på taget.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Provst i Brovst
- Allstar

Sælge meget bedre. 11 millioner er jo til grin for en premier league klub. FCK køber dyrere ind end det. Det kostede AaB 6 millioner i lejesvende sidst de var i nedrykningsfare for et halvt år.Gnu skrev:Så hvad foreslår du, at AaB skal Gøre?Provst i Brovst skrev:Hvis AaB er så fattige skal de få aktiver også sælges godt. De penge AaB får ind forsvinder jo igen på transfer af ny spiller, dennes større løn og ringere kvalitet og dermed dårligere placering i ligaen end hvis NH blev en sæson mere. Dertil skal vi også gamble med nedrykning. Så de få millioner det giver i kassen når dårligere placering, transfer mm er fratrukket så er det et dyrt sats.Gnu skrev:Den slags 1:1-sammenligning kan altså ikke bruges til ret meget, for prisen afhænger jo også af, i hvor høj grad den nævnte klub har brug for at sælge. AaB, som har desperat brug for at få penge i kassen, er altså i en helt anden forhandlingssituation end eksempelvis FC Nordsjælland, der ikke i samme grad har brug for at få penge ind på et salg.AllanPedersen skrev:jeg bliver ikke sur over 15milioner, jeg er rimelig tilfreds med det.BBS skrev:Nordjyske skriver i dag, at prisen på Helenius er 1,2 mio. pund, men at han med diverse bonusser vil give AaB 15 mio. i alt + videresalgsklausul. Jeg ved ikke, om jeg tror på det. Det var samme Nordjyske som skrev for et par uger siden, at vi skulle være lykkelige, hvis vi kunne få det halve.
EBA var dyrere til Skotland i 1996! Dengang havde han været fuldtidsprof i under 6 måneder!