Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
salling23
Superliga
Superliga

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af salling23 » 14. jun 2013, 16:25

MHJ skrev:
Glenn Francisco skrev:For at puste lidt til Enevoldsen rygtet, så har jeg fra en kilde at han er opsat på at komme hjem til Danmark - kampen skulle stå mellem AaB og AGF - ikke at der er så meget nyt i det rygte, men det kommer fra en person som er tæt på ham, så der burde være noget om snakken efterhånden.
Glenn, tror du skal tage en snak med denne person, for den med AGF er helt i skoven (med mindre noget vildt har ændret sig siden maj).

"[...]Der har slet ikke været kontakt med AGF, og jeg kan slet ikke se, at det skifte overhovedet skulle være realistisk."
-Ene

http://www.sporten.dk/superligaen/enevo ... f-historie
Hvor mange gange har man ikke set den type udtalelser - for så få dage (timer) efter at erfare noget andet
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Indlæg af Glenn Francisco » 14. jun 2013, 19:00

salling23 skrev:
MHJ skrev:
Glenn Francisco skrev:For at puste lidt til Enevoldsen rygtet, så har jeg fra en kilde at han er opsat på at komme hjem til Danmark - kampen skulle stå mellem AaB og AGF - ikke at der er så meget nyt i det rygte, men det kommer fra en person som er tæt på ham, så der burde være noget om snakken efterhånden.
Glenn, tror du skal tage en snak med denne person, for den med AGF er helt i skoven (med mindre noget vildt har ændret sig siden maj).

"[...]Der har slet ikke været kontakt med AGF, og jeg kan slet ikke se, at det skifte overhovedet skulle være realistisk."
-Ene

Hvor mange gange har man ikke set den type udtalelser - for så få dage (timer) efter at erfare noget andet
Det har du helt ret i Salling - men hvis vi antager at der er noget i alle de rygter omkring ham, så vil jeg gå ud fra at det hele handler om AaB har pengene til at hente ham plus en erstatning for helenius, eller om de kun har råd til at hente en erstatning for Helenius - i det tilfælde kunne han sagtens ryge til AGF desværre.

Plus vi netop har forlænget med Due, som spiller Ene's plads - og tror ikke AaB har råd til at have Due, Thomsen og Enevoldsen til at kæmpe om samme plads.
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 14. jun 2013, 21:04

salling23 skrev:
MHJ skrev:

-Ene

Arh, så klare vendinger fra personen selv for under en måned siden, bør godt nok affødeen smule mere autoritet end en - undskyld - tilfældig bruger på vores forum der kender en der påstår at være tæt på ham.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 14. jun 2013, 21:26

Tulio kommer tilbage til AaB i jagten på spilletid og Europa, og han bliver den perfekte erstatning for Helenius. Han blev spottet på Boulevard de Rochechouart for nyligt. Just saying.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 14. jun 2013, 21:34

Oldager skrev:Tulio kommer tilbage til AaB i jagten på spilletid og Europa, og han bliver den perfekte erstatning for Helenius. Han blev spottet på Boulevard de Rochechouart for nyligt. Just saying.
Det der er ikke spas, ironi eller lign. ?
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 14. jun 2013, 21:42

634 skrev:
Oldager skrev:Tulio kommer tilbage til AaB i jagten på spilletid og Europa, og han bliver den perfekte erstatning for Helenius. Han blev spottet på Boulevard de Rochechouart for nyligt. Just saying.
Jo, det må jeg indrømme, desværre. Jeg sidder og spekulerer på hvem der kan erstatte Helenius. En erstatning der koster gratis, men som ikke falder igennem som angriber og ender med to, tre, fire eller fem mål på en sæson. Med så uskarpe angribere, så mangler vi jo en bomber :-(

Jeg håber på at Spalvis viser noget næste sæson. En midterplacering med en bomber på toppen i år. Hvad kommer der så til at ske næste år? Hvis forsvaret spiller forblændede, så kan vi lave en Esbjerg, men ellers bliver det svært.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 14. jun 2013, 21:53

Oldager skrev:
634 skrev:
Jo, det må jeg indrømme, desværre. Jeg sidder og spekulerer på hvem der kan erstatte Helenius. En erstatning der koster gratis, men som ikke falder igennem som angriber og ender med to, tre, fire eller fem mål på en sæson. Med så uskarpe angribere, så mangler vi jo en bomber :-(

Jeg håber på at Spalvis viser noget næste sæson. En midterplacering med en bomber på toppen i år. Hvad kommer der så til at ske næste år? Hvis forsvaret spiller forblændede, så kan vi lave en Esbjerg, men ellers bliver det svært.
Jeg har stor tiltro til Spalvis, men synes ikke at det er fair at forvente 90 gode minutter i 33 liga kampe, pokal og UEFA. AaBs trup skriger efter Tulio
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 15. jun 2013, 12:16

Altså, jeg så gerne, at vi havde hentet Jeppe Kjær da han rykkede ned med Roskilde. Ser ham stadig gerne i AaB. Ikke som afløser for Helenius, men som afløser for Kayke.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 15. jun 2013, 12:28

Oldager skrev:Altså, jeg så gerne, at vi havde hentet Jeppe Kjær da han rykkede ned med Roskilde. Ser ham stadig gerne i AaB. Ikke som afløser for Helenius, men som afløser for Kayke.
Hvis vi køber erstatning for Helenius, som Gaarde siger, så har vi vel Spalvis som erstatning for Kayke. Ingen grund til at smide ham bag i køen for en middelmådig spiller.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 15. jun 2013, 12:40

Søgaard skrev:
Oldager skrev:Altså, jeg så gerne, at vi havde hentet Jeppe Kjær da han rykkede ned med Roskilde. Ser ham stadig gerne i AaB. Ikke som afløser for Helenius, men som afløser for Kayke.
Hvis vi køber erstatning for Helenius, som Gaarde siger, så har vi vel Spalvis som erstatning for Kayke. Ingen grund til at smide ham bag i køen for en middelmådig spiller.
Det kan du selvfølgelig have ret i. Jeg ser bare gerne flere alternativer i angrebet. Curth er over the hill, Toft er vist ikke en man satser på og Frederiksen er jo mere kant end angriber. Jeg ser også gerne Spalvis få massere af spilletid, men vi skal måske ikke have alt for høje forventninger, selvom jeg har god fidus til ham. Vi har brug for bredde i truppen! Især i vores meget middelmådige angreb. Om få år står vi med 4-5 angrebstalenter på spring, men sådan er det ikke i år. Måske er jeg bare frustreret over manglende målscorere på holdet. Når Helenius' erstatning er købt ind, så føler man måske anderledes :-)

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 15. jun 2013, 13:05

Oldager skrev:
Søgaard skrev:
Det kan du selvfølgelig have ret i. Jeg ser bare gerne flere alternativer i angrebet. Curth er over the hill, Toft er vist ikke en man satser på og Frederiksen er jo mere kant end angriber. Jeg ser også gerne Spalvis få massere af spilletid, men vi skal måske ikke have alt for høje forventninger, selvom jeg har god fidus til ham. Vi har brug for bredde i truppen! Især i vores meget middelmådige angreb. Om få år står vi med 4-5 angrebstalenter på spring, men sådan er det ikke i år. Måske er jeg bare frustreret over manglende målscorere på holdet. Når Helenius' erstatning er købt ind, så føler man måske anderledes :-)
Ja, nu nævner du også selv Rolf Toft. Han er vel også en mand der snart skal have chancen for at spille lidt og så enten tage skridtet op eller vise der ikke er noget at komme efter der. Han kunne også nemt være vores "nye Kayke". Det var yderst begrænset hvad Kayke fik af spilletid, hvis ikke den smule kan erstattes af talenter, så ved jeg ikke hvad vi skal bruge vores talentafdeling til. Så ringe kan Toft og Spalvis ikke være. Helenius ud, en erstatning af en slagsvind ifølge Gaarde - du siger alternativer, men vi kan ikke forvente at have mere end 2 angribere som er startere, når vi også har en mand som Curth og så Spalvis/Toft som backup til backuppen. Det har vi ikke budget til :) Man skal også nogle gange give de unge chancen, som vi gjorde for nogle år siden med Helenius. Ellers vokser de ikke.

Måske er SF den 2. ikke en klassisk bomber, men så må man jo arbejde på at forbedre de egenskaber ved ham på træningsbanen eller finde en makker der er det. Man kan jo også håbe at Kusk har gavn af en god sommerferie og begynder at score bare en enkelt pind i ny og næ igen. Det var vel vores største problem i foråret, Kusk bidragede ikke mere med mål og heller ikke Thomsen. Hvis der blev lidt mere trussel over dem, så er der også mere plads til SF og den nye makker. Vi har kun råd til at hente en lotto-erstatning for Helenius og det er bare vores lod lige pt - så må vi arbejde med det talent vi har på lager for at udbedre skaden.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 15. jun 2013, 13:30

Jeg tror da også på flere mål fra både Thomsen og Kusk næste sæson. Talenterne skal selvfølgelig have chancen, men vi kan ikke regne med Spalvis er klar med det samme. Kent ser ikke det store lys i Toft, og folk herinde virker heller ikke til at se det store lys i ham. Jeg er selv større fan af ham end jeg var af Kayke, og jeg ser ligeså gerne ham i angrebet, som jeg ser Curth der. Jeg tror på Spalvis bliver fast mand på superligaholdet, men det bliver ikke i denne halvsæson. Der skal jo derfor hentes en erstatning for Helenius, hvor målene skal komme fra. Curth scorer max fem mål på en sæson, Frederiksen scorer måske lidt flere, men hvis vi skal klare os, så skal der selvfølgelig en eller anden ind. Vi kan ikke bare satse på Toft og Spalvis, selvom det ville gøre mig ekstatisk, hvis de gik ind og bombede!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 15. jun 2013, 14:38

Prøv at vende bøtten og beskriv hvordan en ny AaB angriber skal være som spiller?

I min optik mangler AaB en tungere angriber, især hvis vi vil spille med Søren Frederiksen eller Curth ved siden af i en 442. Derfor kunne et skur ala med bydning som en Rade Prica være idelt. Det ville give en naturlig spilstation opad og gøre AaB faktisk var farlige i luften igen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 15. jun 2013, 14:58

Eksil skrev:Prøv at vende bøtten og beskriv hvordan en ny AaB angriber skal være som spiller?

I min optik mangler AaB en tungere angriber, især hvis vi vil spille med Søren Frederiksen eller Curth ved siden af i en 442. Derfor kunne et skur ala med bydning som en Rade Prica være idelt. Det ville give en naturlig spilstation opad og gøre AaB faktisk var farlige i luften igen.
Tror at du har fat i noget vigtigt.
Jeg håber personligt at der hentes en målscorer, som samtidig er teknisk god og som kan indgå i spillet. Én af de primære årsager til den flotte efterårssæson var netop, at det offensive trekløver blomstrede (Helenius, Kusk og Lucas). Desværre kan de snart allesammen være fortid i klubben.
Nu hvor holdet har anlagt en mere teknisk spillestil vil det i min optik være forkert, at gå efter en teknisk dårlig angriber. Vi risikerer at blive bombet tilbage til stenalderen (teknisk set) hvis der igen hentes Curth/Prica typer til angrebet. Tabet af Lucas har været stort især kreativt/teknisk. Savnet af Helenius kan blive tilsvarende stort.

Synes at det er lidt trist hvis AaB går væk fra den mere teknisk betonede spillestil, som har været så succesrig. Derudover er teknisk dygtige spillere også meget nemmere at sælge, fremfor "holdspillere" såsom Curth og Würtz.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 15. jun 2013, 15:03

Eksil skrev:Prøv at vende bøtten og beskriv hvordan en ny AaB angriber skal være som spiller?

Fuldstændig korrekt! Det er sådan en type der er brug for. Sådan en type er Spalvis, men ham kan vi ikke bare satse på fra start. Jeg håber at Lynge og Gaarde har et guldkorn i kikkerten.

melleren
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af melleren » 15. jun 2013, 15:16

Synes også, vi skal passe på med ikke at have for store forventninger til Spalvis. Nu ved jeg ikke, hvor mange kampe han har spillet, men med hans 8 scoringer, er han trods alt et godt stykke fra at være topscorer i U19 ligaen. Til sammenligning scorede Helenius jo 22 mål i U19 ligaen i 2010.

http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... owall=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 15. jun 2013, 15:28

Nu hvor to af Gefles angribere er blevet nævnt, hvorfor nævner man så ikke Jakob Orlov? Han virker da mest interessant. Fin alder, stor og stærk centerforward, som ikke har en så dårlig teknik. Han kunne måske være perfekt for Curth at spille med. Lidt ligesom med Duncan, men ikke helt ligesom med Prica.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 15. jun 2013, 15:40

melleren skrev:Synes også, vi skal passe på med ikke at have for store forventninger til Spalvis. Nu ved jeg ikke, hvor mange kampe han har spillet, men med hans 8 scoringer, er han trods alt et godt stykke fra at være topscorer i U19 ligaen. Til sammenligning scorede Helenius jo 22 mål i U19 ligaen i 2010.

http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... owall=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Spalvis var ikke med i begyndelsen af sæsonen og han har heller ikke deltaget i de sidste kampe da han har været med Litauens u21-landshold og tidligere med Litauens u-19 landshold. Han har derfor et ganske fint målsnit på et ellers meget middelmådigt u19-hold, hvor mål og chancer egentlig kun scores af V. Ahlmann, Bruhn og Spalvis. Spalvis har også præsteret for AaBs reserver. U-ligaerne bliver også stærkere år for år. I 09/10 var der ikke nær så mange klubber der fokuserede benhårdt på talentudviklingen. Alle klubberne bliver bedre og bedre til dette, og vi kan prise os lykkelige over, at vi har hele Nordjylland at snolle i.

Når det er sagt, så er jeg fuldstændig enig med dig. Spalvis kræver tid, og her snakker vi år, før han bliver en habil målscorer, hvis han overhovedet bliver det. Han er dog en type som AaB har manglet i denne sæson. En boksspiller der opsnapper løse bolder, er fysisk stærk og pander bolde ind. I denne sæson har vi haft en Helenis og Frederiksen, som ikke har været eksperter i det med at søge ind i boksen. I sidste ende kan vi alle blive enige om, at vi har brug for en afløser på vores allesammens Helenius, og in Lynge and Gaarde we trust.

Desuden skal man ikke lægge alt for meget i topscorerlisten. Det år hvor Helenius bombede (i en svagere u19-liga end i dag) blev det års topscorer Brent McGrath. Fy faen.

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Indlæg af YesAaBcan » 16. jun 2013, 20:31

Ifølge Bold tester vi i den kommende uge en tysk venstreback. Straks tænker jeg om næste spændende AaB salg er under opsejling.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 16. jun 2013, 20:37

YesAaBcan skrev:Ifølge Bold tester vi i den kommende uge en tysk venstreback. Straks tænker jeg om næste spændende AaB salg er under opsejling.
Hvis man skal tage Lynges/Gaardes ord om "ingen ind før nogen ud" for pålydende, så ja. Reelt set kan det bare være en sondering med henblik på et muligt fremtidigt køb, af den slags vi har set en del af i AaB gennem tiden. Måske man også har vurderet, at der ikke er nogen reel substitut for Ahlmann i truppen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Låst