Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Helenius

Indlæg af doukas » 17. jun 2013, 09:28

For helvede, den onde ringe forsætter bare. AaB bliver aldrig nogensinde i stand til at sælge sine aktiver dyrt, hvis rygtet bliver ved med at være "at hente spillere i AaB, det er for ikke så dyrt". Nu går der rygter om, at Mads Albæk og Y. Poulsen går for henholdsvis 7,5 og 5 mio kr. Og hvad har de nogensinde opnået? Intet! Middelmådig kan man sige om Albæk og muligvis et talent om Y. Poulsen

AaB bliver nød til at trække en streg i sandet og sige, "vi sælger kun vores bedste aktiver til premium pris" eller forsætter det jo det i det uendelige.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 17. jun 2013, 09:34

Hvis dette er prisen, sidder Aston Villa sq og gnidder sig i hænderne og og siger "dumme danskere". Det er jo peanuts for en engelsk premier league klub det her.

Til grin, at AaB ikke kan få mere for deres absolut bedste salgsobjekt. Men vi skal nok bare se i øjnenene, at vi altid bliver en klub, der skal leve med at sælge til discount for at redde årsregnskabet!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 17. jun 2013, 09:35

Remark skrev: Hvis Helenius havde været med til Georgien og Armenien, var prisen blevet større.
Ja for satan! Hørte, at de Klopp savlede så meget over de danske spillere at de skulle bruge en gulvmoppe til at tøre det op ;)

Den kamp var nok bedst opsumeret ved Eriksen der tørt opsumerede at AC Milan bussen var kørt uden ham efter den røvfuld. Gætter på at Simon Kjærs værdi gik i negativ under den kamp.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 17. jun 2013, 09:38

Villa's forum beretter om 1,25 M pund og 500k i klausuler - så 11 millioner DKK nu og 4,5 mill kan komme ind over tid. Synes det lyder ganske fornuftigt. Husk nu på at han kun har 1 år tilbage af kontrakten.
Aalborg BK 1885!

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 17. jun 2013, 09:41

Eksil skrev:
Remark skrev: Hvis Helenius havde været med til Georgien og Armenien, var prisen blevet større.
Ja for satan! Hørte, at de Klopp savlede så meget over de danske spillere at de skulle bruge en gulvmoppe til at tøre det op ;)

Den kamp var nok bedst opsumeret ved Eriksen der tørt opsumerede at AC Milan bussen var kørt uden ham efter den røvfuld. Gætter på at Simon Kjærs værdi gik i negativ under den kamp.

Det er jo netop, det jeg mener. Hvis han ikke kan blive udtaget til et så ringe landshold, må hans markedsværdi være lav.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 17. jun 2013, 09:45

Søgaard skrev:Villa's forum beretter om 1,25 M pund og 500k i klausuler - så 11 millioner DKK nu og 4,5 mill kan komme ind over tid. Synes det lyder ganske fornuftigt. Husk nu på at han kun har 1 år tilbage af kontrakten.
16,5 mill d.kr. lyder som en god pris. Så må man bare håbe på, at A) Helenius leverer varen så vi får alle klausulerne udløst, og B) at der derudover er en videresalgsklausul. Eller er der i sagens natur i forvejen det, når nu Helenius er "uddannet" i AaB?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 17. jun 2013, 09:46

doukas skrev: Nu går der rygter om, at Mads Albæk og Y. Poulsen går for henholdsvis 7,5 og 5 mio kr. Og hvad har de nogensinde opnået? Intet! Middelmådig kan man sige om Albæk og muligvis et talent om Y. Poulsen
Hold nu op. Albæk er længder bedre end de to boldflyttere ví har som startere på den centrale midtbane. En super-spiller, der ovenikøbet scorer temmelig mange mål. Efter min mening det største midtbanetalent i ligaen, og klart bedre end f.eks. en type som Jakob Poulsen.
Synd for FCM at de ikke rigtig scorer flere penge på ham.

Brugeravatar
Slyboy
Allstar
Allstar

Indlæg af Slyboy » 17. jun 2013, 09:46

Så var Søndergaard alligevel ikke så langt fra...ni mio i kassen, hvoraf de fem er øremærket til at få regnskabet til at gå i 0.

Jeg synes ikke det er så tovligt igen, det er dyrt at være fattig men sådan er vilkårene. Nu er der forhåbentlig økonomisk ro på og så må Lynge og Gaarde vise klassen og finde en bomber for småpenge!
Vilje slår teknik...

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 17. jun 2013, 09:52

Søgaard skrev:Villa's forum beretter om 1,25 M pund og 500k i klausuler - så 11 millioner DKK nu og 4,5 mill kan komme ind over tid. Synes det lyder ganske fornuftigt. Husk nu på at han kun har 1 år tilbage af kontrakten.
Nu vil jeg også lige give mit besyv med. Synes også at det lyder ganske fornuftigt, taget de forskellige faktorer i betragtning.
Jeg vælger at se på det på den måde, at man må gå ud fra, at de mennesker der har forhandlet også har forstand på at forhandle. Vi andre herinde kan sagtens sidde og proklamere at vi er de største eksperter i spillerforhandlinger, men dem der ved bedst er nok dem der står for forhandlingerne. Ellers havde Lynge og Gaarde nok spurgt herinde hvem der har lyst til at stå for forhandlingerne med Aston Villa.

Jeg synes det lyder som en fair pris.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 17. jun 2013, 09:56

AaB kommer til at tjene kassen på spillere, nu hvor de kan købe den manglende kistebund efter salget af Helenius.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 17. jun 2013, 09:57

haghdk skrev:
Nu vil jeg også lige give mit besyv med. Synes også at det lyder ganske fornuftigt, taget de forskellige faktorer i betragtning.
Jeg vælger at se på det på den måde, at man må gå ud fra, at de mennesker der har forhandlet også har forstand på at forhandle. Vi andre herinde kan sagtens sidde og proklamere at vi er de største eksperter i spillerforhandlinger, men dem der ved bedst er nok dem der står for forhandlingerne. Ellers havde Lynge og Gaarde nok spurgt herinde hvem der har lyst til at stå for forhandlingerne med Aston Villa.

Enig. Hvis vi går ud fra, at de 10,5-11 mill up front holder vand nu, så handler det jo meget om, hvad der er puttet i de klausuler. Klausuler for samlet 5-6 mill gør det til en fin handel. Og så spørger jeg igen: Skal AaB i tilfælde af videresalg ikke også have en bid af kagen - uanset hvad?
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 17. jun 2013, 10:02

Slyboy skrev:Så var Søndergaard alligevel ikke så langt fra...ni mio i kassen, hvoraf de fem er øremærket til at få regnskabet til at gå i 0.

Jeg synes ikke det er så tovligt igen, det er dyrt at være fattig men sådan er vilkårene. Nu er der forhåbentlig økonomisk ro på og så må Lynge og Gaarde vise klassen og finde en bomber for småpenge!
9 mill, er det fordi du har styr på hvor mange renter der ryger på invest-lånet? :)

Ja, det er dyrt at være fattig. Tænk på, at det er 2x vores egenkapital der ryger ind her...

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 17. jun 2013, 10:03

Søgaard skrev:
Slyboy skrev:
Ja, det er dyrt at være fattig. Tænk på, at det er 2x vores egenkapital der ryger ind her...

/Søgaard
Eller 2-3 års forventede transfer-indtægter (hvis de regnskabsmæssige forudsætninger ikke ændres).

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 17. jun 2013, 10:05

Funky skrev:
haghdk skrev:

Enig. Hvis vi går ud fra, at de 10,5-11 mill up front holder vand nu, så handler det jo meget om, hvad der er puttet i de klausuler. Klausuler for samlet 5-6 mill gør det til en fin handel. Og så spørger jeg igen: Skal AaB i tilfælde af videresalg ikke også have en bid af kagen - uanset hvad?
Jeg vil næsten æde en omgang stegt lever på at der er føjet en videresalgsklausul ind i handlen.
Hvor var det Helenius startede med at spille bold? Er der ikke også en 50'er til dem?

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 17. jun 2013, 10:07

haghdk skrev:
Funky skrev:
haghdk skrev:

Jeg vil næsten æde en omgang stegt lever på at der er føjet en videresalgsklausul ind i handlen.
Hvor var det Helenius startede med at spille bold? Er der ikke også en 50'er til dem?
Svenstrup og Godthaab, som nu er slået sammen. 5 % af transfersummen skal deles af de klubber, som han har spillet i som 12 til 23-årig. Dvs. at SGIF ikke får alle 5 %, da AaB selv har stået for en del af årene.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 17. jun 2013, 10:16

A_Strandfelt skrev:
haghdk skrev:
Funky skrev:
haghdk skrev:

Svenstrup og Godthaab, som nu er slået sammen. 5 % af transfersummen skal deles af de klubber, som han har spillet i som 12 til 23-årig. Dvs. at SGIF ikke får alle 5 %, da AaB selv har stået for en del af årene.
Helenius har vel spillet i AaB siden han var 14'årig, så det er nok begrænset hvad de får ud af den regel. Håber at AaB giver dem en 50-75.000 som minimum, ellers kan jeg ikke se at klubber har incitament til at fortsætte det talentsamarbejde man har med AaB, hvis hele kagen beholdes selv. Kender klubber der ikke gider være med i samarbejdet, netop af den grund - og det gavner efter min mening ingen, da AaB har de bedste kompetencer til at udvikle spillerne.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 17. jun 2013, 10:20

5 procent af 10 mio. er 500.000 kr.

Af dem skal de så have for 2 år ud af ud af 10 år (12-14 år ved Godhåb/Svenstrup, 14-22 år i AaB), det må give omkring 100.000 kr?

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 17. jun 2013, 10:23

Håber virkelig ikke at det her er sandt. Latterlig pris, med så lang tid tilbage af vinduet. Det kan være at vi lige får råd til at hente en erstatning på Thises serie 5 hold, men okay alt er vel bedre end Jeppe Curth.

Søgaard: Hvilke klubber er der tale om?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 17. jun 2013, 10:57

Kasper skrev:Håber virkelig ikke at det her er sandt. Latterlig pris, med så lang tid tilbage af vinduet. Det kan være at vi lige får råd til at hente en erstatning på Thises serie 5 hold, men okay alt er vel bedre end Jeppe Curth.

Søgaard: Hvilke klubber er der tale om?
Hvis vi havde ventet, kunne vi også være endt med at sælge for 7 mill til en hollandsk klub. Ved godt i siger, jamen så behold ham vi kan tjene i EL og på tv-penge. Men Helenius vil gerne videre, nu er der ro til at hente en erstatning og ingen siger at vi var kommet i EL gruppespil med Helenius. Tiden må vise, om det kommer til at koste rent tv-penge-mæssigt.

Vil ikke lige smide navne på og ved ikke om nogle af dem jeg har hørt om har joinet over de seneste år, men har indgående kendskab til en klub der har leveret en god håndfuld AaB-spillere og ungdomsspillere gennem tiderne, som har været utilfreds med hvad der bliver tilbudt. Nok også begrundet i en dårlig behandling tidligere, inden der er kommet mere styr på den del af det under Figo.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 17. jun 2013, 11:10

Det er mere superligaen jeg frygter. Tror ikke på gruppespil uanset om Helenius ville være med eller ej. Hvis der kun kommer 10 mill ind up front og der skal hentes en erstatning sammenlagt med at der er budgetteret med 5 mill i spillersalg. Det bliver grimt, der findes altså ingen andre klubber der sælger så billigt som os.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Besvar