Jeg er stadigvæk ikke uenig i vurderingen af Helenius's kvaliteter. Jeg tror nu heller ikke det er en nem opgave at finde en 'bedre' angriber end de resterende AaB-angribere inden for AaBs lønpolitik og spillerbudget, men vi må jo se, hvad det ender med.Kasper skrev:Der er altså også en betydelig forskel i niveau på det Helenius har leveret de sidste 2 år til at være bedre end de fire andre angribere vi har i truppen. Problemet ligger også i måden han har scoret flere af målene på. Ud af det blå og på egen hånd.Funky skrev:Du får med garanti ikke en angriber ind som er garant for samme antal mål + assist som Helenius har leveret de sidste 2 år.Kasper skrev:Selvfølgelig sidder jeg da og råber. Vi er på vej fluks mod første division, hvis vi ikke henter en angriber der er bedre end vores nuværende besætning. Det kan blive historiens dyreste salg.
Nicklas Helenius
Re: Helenius
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Vi må også huske at der er et stort uforløst point-potentiale i vores defensiv. I sidste sæson lukkede vi 46 kasser ind hvilket er alt, alt for meget. En del kom i enkelte kampe, hvor vi kollapsede, men vi bør kunne barbere 10 kasser af den statistik næste år, og det vil gøre alting meget lettere.
Så kan vi formentlig nøjes med at finde en angriber, der kan levere 10-12 mål. Det burde være muligt at finde.
Så kan vi formentlig nøjes med at finde en angriber, der kan levere 10-12 mål. Det burde være muligt at finde.
Det er naturligvis korrekt, at hvis vores defensiv opper sig, har vi færre behov for kasser i angrebet. Det er klart. Jeg ser også et udviklingspotentiale defensivt, men kan ikke lige se, hvor det skulle komme fra, medmindre der hentes forstærkninger ind på den front.
Ok, AaB har - i hvert fald i første tredjedel af de to seneste sæsoner - overrasket positivt i forhold til forventningerne. Vi kan jo håbe, det også sker for 3. år i træk. Det kunne dog være rart, om klubben på lidt længere sigt kunne komme ud af den nuværende balanceren mellem sportslig og økonomisk halshugning og år-til-år - overlevelse, som efter min mening ikke er gangbar i det længere perspektiv.
Ok, AaB har - i hvert fald i første tredjedel af de to seneste sæsoner - overrasket positivt i forhold til forventningerne. Vi kan jo håbe, det også sker for 3. år i træk. Det kunne dog være rart, om klubben på lidt længere sigt kunne komme ud af den nuværende balanceren mellem sportslig og økonomisk halshugning og år-til-år - overlevelse, som efter min mening ikke er gangbar i det længere perspektiv.
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
kan se en dansker skriver om Helenius sangen
vi elsker vold og kokain... hvad kommer den egentlig af?...
vi elsker vold og kokain... hvad kommer den egentlig af?...
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
Det kunne være ved at vi blev bedre til at dække op på dødbolde, fik organiseret vores defensive omstillinger bedre og fik presset nogle flere kampe ud af Augu.Hovedet skrev:Det er naturligvis korrekt, at hvis vores defensiv opper sig, har vi færre behov for kasser i angrebet. Det er klart. Jeg ser også et udviklingspotentiale defensivt, men kan ikke lige se, hvor det skulle komme fra, medmindre der hentes forstærkninger ind på den front.
Desværre er det næppe realistisk at vi før en sæson kan vide os fri fra nedrykning. Som ligaen ser ud idag er det jo kun FCK og FCN, der ikke var nedrykningskandidater enten før eller i løbet af sidste sæson. Sådan vil det også være næste år.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Det vil absolut være en kærkommen gave kan vi barbere 10 kasser væk. Jeg har dog svært ved at se tegn på i hverken sol eller måne, at det sker. Ser vi bort fra miraklet i 09/10 er vi meget stabile med minus mål.Yankee skrev:Vi må også huske at der er et stort uforløst point-potentiale i vores defensiv. I sidste sæson lukkede vi 46 kasser ind hvilket er alt, alt for meget. En del kom i enkelte kampe, hvor vi kollapsede, men vi bør kunne barbere 10 kasser af den statistik næste år, og det vil gøre alting meget lettere.
08/09 49
09/10 30 (næst bedst)
10/11 48
11/12 48
12/13 46
Re: Sv: Helenius
Har jeg misset noget. Er et salg bekræftet? Jeg synes ikke at kunne finde noget på diverse online medier inkl aabsport. Er forum ved at gå i spåner over hvad nordjyske 'mener at vide'?
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
fish.
ved ikke lige hvilken sten du har været under, men Helenius har været i Aston Villa her i weekenden for at se på forholdene
han har også direkte været ude i medierne og sige han gerne vil skifte til villa.
AaB har også meldt ud at de er tæt på forhandlingernes afslutning
og både Kent Nielsen, Gaarde og Lynge har allerede snakket om de skal have købt erstatning.
og Aston Villas førsteholds træner jokede på twitter med Kent Nielsen havde sagt til ham i et opkald
at han lige havde gjort AaBs kommende sæson sværere for dem.
og Aston villa har meldt ud de forventer at præsentere ham onsdag
så er ikke bare sådan lalleglade rygter.
ved ikke lige hvilken sten du har været under, men Helenius har været i Aston Villa her i weekenden for at se på forholdene
han har også direkte været ude i medierne og sige han gerne vil skifte til villa.
og både Kent Nielsen, Gaarde og Lynge har allerede snakket om de skal have købt erstatning.
og Aston Villas førsteholds træner jokede på twitter med Kent Nielsen havde sagt til ham i et opkald
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
Jo jo den del var jeg trods alt med på :-) jeg synes bare ikke at kunne finde nogen steder at salg og pris er bekræftet og det virkede bare som det var en endegyldig sandhed at prisen blev 10millAllanPedersen skrev:fish.
Er det 5 mio. kr af en eventuelt salgssum, der skal sendes videre til investorene?
AaB - the Nordic gateway to Europe
Okay, mange er måske så meget sagt, men f.eks. Rade Prica, Thomas Enevoldsen og Michael Jakobsen. Synes heller ikke lige succeseksemplerne vælter frem, hvis vi skal kigge på andre klubber salg. Det er desværre sjældent danskere slår igennem i udlandet. Jeg kunne også spørge, om du kan komme i tanke om eksempler, hvor vi har haft succes med det?Funky skrev:Hvilke? Hvornår?Hanga skrev:En lidt skuffende pris efter min mening, men det var det jeg frygtede. Fuck bonusordninger og videresalgsklausul, dem har vi lavet mange gange uden at få noget ud af det.
Uagtet at Nicklas er en super angriber efter superligaforhold, og at han har potentiale til at blive endnu bedre, så tror jeg desværre han får det svært i Premier League.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
tommas jensen
- Landshold

- Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
- Geografisk sted: Brønderslev
hvis de 1.2 mill pund holder stik så syntes jeg det er til grin. vi har aldrig kunne sælge spillere dyrt !!!
Min pointe er, at vi sjældent ved præcist hvad en kontrakt indeholder, ikke mindst når vi taler "klausuler". Derfor er det svært for mig at vurdere, om AaB's klausuler har været 'for dårlige' gennem tiden.Hanga skrev:Okay, mange er måske så meget sagt, men f.eks. Rade Prica, Thomas Enevoldsen og Michael Jakobsen. Synes heller ikke lige succeseksemplerne vælter frem, hvis vi skal kigge på andre klubber salg. Det er desværre sjældent danskere slår igennem i udlandet. Jeg kunne også spørge, om du kan komme i tanke om eksempler, hvor vi har haft succes med det?Funky skrev:Hvilke? Hvornår?Hanga skrev:En lidt skuffende pris efter min mening, men det var det jeg frygtede. Fuck bonusordninger og videresalgsklausul, dem har vi lavet mange gange uden at få noget ud af det.
Uagtet at Nicklas er en super angriber efter superligaforhold, og at han har potentiale til at blive endnu bedre, så tror jeg desværre han får det svært i Premier League.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
-
tommas jensen
- Landshold

- Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
- Geografisk sted: Brønderslev
10 mill kan hurtigt hentes på god placering i ligaen + evt europæisk deltagelse, så alt for lidt vil jeg meneFunky skrev:Min pointe er, at vi sjældent ved præcist hvad en kontrakt indeholder, ikke mindst når vi taler "klausuler". Derfor er det svært for mig at vurdere, om AaB's klausuler har været 'for dårlige' gennem tiden.Hanga skrev:Okay, mange er måske så meget sagt, men f.eks. Rade Prica, Thomas Enevoldsen og Michael Jakobsen. Synes heller ikke lige succeseksemplerne vælter frem, hvis vi skal kigge på andre klubber salg. Det er desværre sjældent danskere slår igennem i udlandet. Jeg kunne også spørge, om du kan komme i tanke om eksempler, hvor vi har haft succes med det?Funky skrev:Hvilke? Hvornår?Hanga skrev:En lidt skuffende pris efter min mening, men det var det jeg frygtede. Fuck bonusordninger og videresalgsklausul, dem har vi lavet mange gange uden at få noget ud af det.
Jeg ved ikke om klausulerne har været dårlige, jeg siger blot, at jeg gerne byttede potentielt 10 millioner via klausuler til 5 millioner i kassen med det samme... Sådan sat på spidsen.
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Peter A.
- Allstar

- Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
- Geografisk sted: Nordenfjords
Jeg synes også prisen lyder meget lav - især når man læser hvad FCK efter sigende har sagt nej til for Cornelius. Og øvrigt også Hvad Makinok(der i øvrigt scorede færre mål end Helenius i den forgangne sæson) ifølge medierne prissættes til.
Dermed ikke sagt at Helenius skal koste lige så meget som Cornelius/Makienok, men Helenius blev altså nr. 2 på topscorerlisten i den forgangne sæson og nr. 1 på "assist+mål"-listen. Derudover er angribere den dyreste position, derfor synes jeg 10 mill. er alt for lidt.
Jeg mener at han skulle koste som minimum det dobbelte, på trods af at det er et svært marked. Men AaB er desværre ikke rigtig kendt for at af skyde til det særligt høje priser..og det ved dem på den anden side af bordet nok også..
Dermed ikke sagt at Helenius skal koste lige så meget som Cornelius/Makienok, men Helenius blev altså nr. 2 på topscorerlisten i den forgangne sæson og nr. 1 på "assist+mål"-listen. Derudover er angribere den dyreste position, derfor synes jeg 10 mill. er alt for lidt.
Jeg mener at han skulle koste som minimum det dobbelte, på trods af at det er et svært marked. Men AaB er desværre ikke rigtig kendt for at af skyde til det særligt høje priser..og det ved dem på den anden side af bordet nok også..
Hey AaB!
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Det kunne være sjovt at høre et bud på, hvorfor AaB skulle sælge den ene spiller efter den anden til halvdelen af hvad de er værd?
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Et svar ville nok være noget i retning af:Poker-One-Kenobi skrev:Det kunne være sjovt at høre et bud på, hvorfor AaB skulle sælge den ene spiller efter den anden til halvdelen af hvad de er værd?
"Vi vil gerne være kendt som en klub, hvor det er muligt at blive sendt videre på rimelig vilkår".
" Vi er en klub der lever af at udvikle og sælge spillere, og vi er meget stolte af dette salg"
Sorry to say, alt under 15 mio kr. inkl. klausuler er IMO alt for lidt. Helenius er en ener, og har været den mest afgørende spiller i 2 sæsoner i Superligaen.
Hvis Helenius havde spillet for FCK, (og ja sådan er verden ikke), så havde han måske scoret 5 mål mere pr. sæson og ville have haft en værdi på 30-35 mio kr.
At Helenius har lavet så mange kasser + assists, på et i øvrigt rimeligt ordinært AaB-holde burde ikke devaluerer hans værdi, snarere tværtimod.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Trælst hvis jeg får ret i at vi ender med Sorteper for prisen på Helenius
Det er fuldstændigt til grin at sælge sin topscorer så billigt og vi så ender med en eller anden Hovsa løsning a la en lejeaftale (andet har vi sikkert ikke råd til).
Det er fuldstændigt til grin at sælge sin topscorer så billigt og vi så ender med en eller anden Hovsa løsning a la en lejeaftale (andet har vi sikkert ikke råd til).
- BBS
- Allstar

- Favoritspiller: Dennis Marshall
- Geografisk sted: Midtbyen
Med den logik, så skulle han jo koste 30 mio. hvis han spillede serie 4.doukas skrev: At Helenius har lavet så mange kasser + assists, på et i øvrigt rimeligt ordinært AaB-holde burde ikke devaluerer hans værdi, snarere tværtimod.