Ja, for modstanden i serie 4 og Superligaen er fuldstændig den samme - tror ikke helt du har fattet pointen....BBS skrev:Med den logik, så skulle han jo koste 30 mio. hvis han spillede serie 4.doukas skrev: At Helenius har lavet så mange kasser + assists, på et i øvrigt rimeligt ordinært AaB-holde burde ikke devaluerer hans værdi, snarere tværtimod.
Nicklas Helenius
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Re: Helenius
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Hvad så hvis AaB får omkring eller lige over de 15 mill.?doukas skrev: Sorry to say, alt under 15 mio kr. inkl. klausuler er IMO alt for lidt. Helenius er en ener, og har været den mest afgørende spiller i 2 sæsoner i Superligaen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- doukas
- Allstar

Så er det i orden FunkyFunky skrev:Hvad så hvis AaB får omkring eller lige over de 15 mill.?doukas skrev: Sorry to say, alt under 15 mio kr. inkl. klausuler er IMO alt for lidt. Helenius er en ener, og har været den mest afgørende spiller i 2 sæsoner i Superligaen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Skal vi ikke satse på, at alt er godt?doukas skrev:Så er det i orden FunkyFunky skrev:Hvad så hvis AaB får omkring eller lige over de 15 mill.?doukas skrev: Sorry to say, alt under 15 mio kr. inkl. klausuler er IMO alt for lidt. Helenius er en ener, og har været den mest afgørende spiller i 2 sæsoner i Superligaen.
- doukas
- Allstar

Gid jeg kunne være ligeså rolig som digFunky skrev:Skal vi ikke satse på, at alt er godt?doukas skrev:Så er det i orden FunkyFunky skrev:Hvad så hvis AaB får omkring eller lige over de 15 mill.?doukas skrev: Sorry to say, alt under 15 mio kr. inkl. klausuler er IMO alt for lidt. Helenius er en ener, og har været den mest afgørende spiller i 2 sæsoner i Superligaen.
Er bare bange for, at Helenius bliver solgt for 10.5 mio kr, og så en helvedes masse klausuler hvor man først får penge når Helenius har spillet 60 kampe, scoret 60 mål - penge som måske aldrig får lov at se dagens lys - eller i en fremtid hvor meget måske er anderledes i AaB. De bonusser i form af klausuler kunne i rede penge i dag, falde på et MEGET tørt sted.....
Er der nogen der husker hvordan AaB blev tørret i røven af Rosenborg mht. klausuler? Klausuler er lort!
Ja okay, hvis vi først får gysser når Helle har scoret 60 mål i PrL, så ka' jeg godt se, vi kommer til at skrabe smøret på brøddet. Meeen....mon det behøver være helt så skidt...doukas skrev:Gid jeg kunne være ligeså rolig som digFunky skrev:Skal vi ikke satse på, at alt er godt?doukas skrev:Så er det i orden FunkyFunky skrev:Hvad så hvis AaB får omkring eller lige over de 15 mill.?doukas skrev: Sorry to say, alt under 15 mio kr. inkl. klausuler er IMO alt for lidt. Helenius er en ener, og har været den mest afgørende spiller i 2 sæsoner i Superligaen.![]()
Er bare bange for, at Helenius bliver solgt for 10.5 mio kr, og så en helvedes masse klausuler hvor man først får penge når Helenius har spillet 60 kampe, scoret 60 mål - penge som måske aldrig får lov at se dagens lys - eller i en fremtid hvor meget måske er anderledes i AaB. De bonusser i form af klausuler kunne i rede penge i dag, falde på et MEGET tørt sted.....
Er der nogen der husker hvordan AaB blev tørret i røven af Rosenborg mht. klausuler? Klausuler er lort!
Der er vel ingen, der kender de præcise forhold i aftalen, men som jeg forstår det, fik vi 6(?) mill, og de skulle ikke betales tilbage ved eet salg - det var en smule pr. salg af de 6(?) spillere. Vi ved reelt set ikke engang om Helenius er med i aftalen... Men det er han jo nok...Brent skrev:Er det 5 mio. kr af en eventuelt salgssum, der skal sendes videre til investorene?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Jo mere jeg tænker over denne handel (Som den bliver beskrevet i medierne)
Jo mindre tror jeg på den!
Det beløb giver INGEN mening for, hverken AaB eller Villa for den sags skyld ?!
Jo altså det "kontante" beløb kan jeg forholde mig til (Selvom det er ALT for lidt)
Men klausuler ??? WTF! Hvorfor ???
Har Villa ikke 500.000 Pund her og nu siden man laver klausuler for pengene ???
Jeg kan forstå, hvis AaB har fået indskrevet en videre salgs klausul.
Men eller giver det da på ingen måde mening for, hverken AaB eller Villa, hvis der skulle være for antallet af kampe, må, assist eller hvad pokker det end måtte være ?!
For at spare 500.000 pund her og nu ?! Han er vel i forvejen et af deres billigste køb.
Jo altså det "kontante" beløb kan jeg forholde mig til (Selvom det er ALT for lidt)
Men eller giver det da på ingen måde mening for, hverken AaB eller Villa, hvis der skulle være for antallet af kampe, må, assist eller hvad pokker det end måtte være ?!
For at spare 500.000 pund her og nu ?! Han er vel i forvejen et af deres billigste køb.
Så vidt jeg forstod lånte man i sin tid 7-8 mill. disse betales der angiveligt årligt en rente på samt de får en bonus i hvis salgene overstiger det lånte beløb. Tilbagebetalingen sker vel som en del af salget af f.eks. Helenius ud fra transfersummens størrelse.le Cid skrev:Der er vel ingen, der kender de præcise forhold i aftalen, men som jeg forstår det, fik vi 6(?) mill, og de skulle ikke betales tilbage ved eet salg - det var en smule pr. salg af de 6(?) spillere. Vi ved reelt set ikke engang om Helenius er med i aftalen... Men det er han jo nok...Brent skrev:Er det 5 mio. kr af en eventuelt salgssum, der skal sendes videre til investorene?
Jeg tror det er mere reglen end undtagelsen at en transfer indeholder mange klausuler. Det er trods alt en måde hvorpå den købende klub kan sikre sig, at de ikke skal give en formue for en som viser sig at være et flop. Og ligegyldigt hvor højt jeg rater Helenius, kan jeg da stadig være i tvivl om han er god nok til PL. Mange gode superligaspillere er faldet fuldstændig igennem derovre, så det er ikke mærkeligt hvis Villa får sat nogle præstationsbetingede forbehold ind i kontrakten.Gaarde6 skrev:Jo mere jeg tænker over denne handel (Som den bliver beskrevet i medierne)
£1,2 mio er lavt sat, det er jeg enig i.
Og lad os lige - endnu engang - slå fast, at disse penge ikke influerer på årsregnskabet eller vores evne til at erstatte Helenius.le Cid skrev:Der er vel ingen, der kender de præcise forhold i aftalen, men som jeg forstår det, fik vi 6(?) mill, og de skulle ikke betales tilbage ved eet salg - det var en smule pr. salg af de 6(?) spillere. Vi ved reelt set ikke engang om Helenius er med i aftalen... Men det er han jo nok...Brent skrev:Er det 5 mio. kr af en eventuelt salgssum, der skal sendes videre til investorene?
Vi siger vi får 10 millioner. I årsregnskabet vil de 5 millioner gå til at dække underskud og de sidste 5 være "frie". Rent likvidt får vi 10 millioner i kontanter overført til vores konto og af dem forsvinder de 5 millioner til investorerne. Så er der stadig 5 "frie" millioner i kontanter.
Derudover er der jo nu også rig mulighed for at sætte gang i et nyt playersponsorat hvis vi får mulighed for at hente en dyr angriber, eksempelvis. Det indvirker dog ikke på andet end vores likvide situation, og gør derfor ikke at vi har råd til at hente en dyrere spiller, hvis årsregnskabet skal gå i 0.
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
vi sidder bare i en dårlig situation, fordi vi har ikke noget at forhandle med
Helenius vil væk, og har kontrakt udløb om et år.
Samtidig er alt under 15millioner ligemeget hvordan i ser det, ikke godt nok.
Fordi evt. sejre i Europa League, og placering i superligaen, der skal ikke mange Helenius mål til før de 15 millioner var blevet hentet på en anden måde.
Han er vores ubestridte bedste angriber, og vi har ingen til at tage over.
og efter player invest, og driftsunderskuddet har spist deres bid af kagen, så er der ikke råd til nogen erstatning hvis vi kun får 10-11mill
så min objektive bedømmelse(måske en af de få objektive bedømmelser jeg laver herinde)
Vil være at
alt under 15mill er for lidt
men vi er i en elendig forhandlingssituation og nok må tage til takke med 12mill
Jeg forbeholder mig derudover alt ret til at svine ledelsen til hvis han bliver solgt for under 12mill.
Helenius vil væk, og har kontrakt udløb om et år.
Samtidig er alt under 15millioner ligemeget hvordan i ser det, ikke godt nok.
Fordi evt. sejre i Europa League, og placering i superligaen, der skal ikke mange Helenius mål til før de 15 millioner var blevet hentet på en anden måde.
Han er vores ubestridte bedste angriber, og vi har ingen til at tage over.
og efter player invest, og driftsunderskuddet har spist deres bid af kagen, så er der ikke råd til nogen erstatning hvis vi kun får 10-11mill
så min objektive bedømmelse(måske en af de få objektive bedømmelser jeg laver herinde)
Vil være at
men vi er i en elendig forhandlingssituation og nok må tage til takke med 12mill
Jeg forbeholder mig derudover alt ret til at svine ledelsen til hvis han bliver solgt for under 12mill.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
du glemmer lige player invest, jeg ved ikke hvad de æder. men du skal nok forvente de skal have en 2-3mill.Yankee skrev:Og lad os lige - endnu engang - slå fast, at disse penge ikke influerer på årsregnskabet eller vores evne til at erstatte Helenius.le Cid skrev:Der er vel ingen, der kender de præcise forhold i aftalen, men som jeg forstår det, fik vi 6(?) mill, og de skulle ikke betales tilbage ved eet salg - det var en smule pr. salg af de 6(?) spillere. Vi ved reelt set ikke engang om Helenius er med i aftalen... Men det er han jo nok...Brent skrev:Er det 5 mio. kr af en eventuelt salgssum, der skal sendes videre til investorene?
Vi siger vi får 10 millioner. I årsregnskabet vil de 5 millioner gå til at dække underskud og de sidste 5 være "frie". Rent likvidt får vi 10 millioner i kontanter overført til vores konto og af dem forsvinder de 5 millioner til investorerne. Så er der stadig 5 "frie" millioner i kontanter.
Derudover er der jo nu også rig mulighed for at sætte gang i et nyt playersponsorat hvis vi får mulighed for at hente en dyr angriber, eksempelvis. Det indvirker dog ikke på andet end vores likvide situation, og gør derfor ikke at vi har råd til at hente en dyrere spiller, hvis årsregnskabet skal gå i 0.
og så skal du lige huske.. at historisk set.. har vi aldrig... ALDRIG nogensinde.. levet op til bare et kvartal regnskab
hvis de siger vi skal have 5mill i kassen for at gå i 0.. så skal du nok regne med vi skal have 10mill i kassen.
Det er bare seriøst sådan det hænger sammen i AaB..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Det er ligemeget! En Premier League klub køber bare en ny spiller af os - hvert eneste år, forevigt.AllanPedersen skrev:du glemmer lige player invest, jeg ved ikke hvad de æder. men du skal nok forvente de skal have en 2-3mill.Yankee skrev:Og lad os lige - endnu engang - slå fast, at disse penge ikke influerer på årsregnskabet eller vores evne til at erstatte Helenius.le Cid skrev:Der er vel ingen, der kender de præcise forhold i aftalen, men som jeg forstår det, fik vi 6(?) mill, og de skulle ikke betales tilbage ved eet salg - det var en smule pr. salg af de 6(?) spillere. Vi ved reelt set ikke engang om Helenius er med i aftalen... Men det er han jo nok...Brent skrev:Er det 5 mio. kr af en eventuelt salgssum, der skal sendes videre til investorene?
og så skal du lige huske.. at historisk set.. har vi aldrig... ALDRIG nogensinde.. levet op til bare et kvartal regnskab
hvis de siger vi skal have 5mill i kassen for at gå i 0.. så skal du nok regne med vi skal have 10mill i kassen.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Det er sgu sjovt, det her.AllanPedersen skrev: så min objektive bedømmelse(måske en af de få objektive bedømmelser jeg laver herinde)
Vil være at
Jeg synes du stiller det alt for firkantet op. Det kunne også være målene ikke lige kom, Helenius blev skadet eller fik karantæne i en vigtig kamp. For at opveje 15 millioner skal der alligevel leveres en hel del mål på de rigtige tidspunkter. Det kan også være vi trækker et hold i EL i sidste playoff runde, der er så stærkt, at vi ikke får et ben til jorden. Så er der i hvertfald ingen (eller minimale) indtægter her.AllanPedersen skrev:Fordi evt. sejre i Europa League, og placering i superligaen, der skal ikke mange Helenius mål til før de 15 millioner var blevet hentet på en anden måde.
Skal AaB overleve som klub, tror jeg det er fint nok at have fokus på fuglen i hånden i stedet for fuglene på taget.
De kunne da godt lige have ringet til Villa og fået beløbet med, de hundehoveder...
Gaarde om erstatning:
http://sporten.tv2.dk/2013-06-18-AaB-ja ... erstatning" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Kasper Møller
- AaB Tifo Kaos

- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Gider du ikke for overskuelighedens skyld lige ridse op, hvordan du mener, at dette påvirker årsregnskabet? For det tror jeg da ikke helt, at du og Yankee er enige om?AllanPedersen skrev:du glemmer lige player invest, jeg ved ikke hvad de æder. men du skal nok forvente de skal have en 2-3mill.
/Kasper
http://www.tifokaos.dk
http://www.tifokaos.dk
Har du læst mit indlæg?AllanPedersen skrev: du glemmer lige player invest, jeg ved ikke hvad de æder. men du skal nok forvente de skal have en 2-3mill.