frederikshavneren skrev:thomasjn skrev:Er faktisk umiddelbart positiv overfor Thomas Dalgaard. For år tilbage havde jeg bandet langt væk, men ambitionsniveauet og økonomien er anderledes i AaB anno 2013 + ligaen er blevet dårligere. Derudover går føljetonnerne jo på, at Dalgaard skulle være blevet mere seriøs og noget mere moden i sit spil. Derudover savner jeg en angriber som bare er derinde og har lidt fysik. Vi har lige netop et godt kontrahold, men problemet for vores offensiv er, at der helst skal være plads til at spille frem hele tiden. Derfor vil det faktisk være rart at have en afsluttet med noget mere fysik inde i boksen som kan rage boldene til sig og enten afslutte eller modtage bolde som sidenhen falder ned til andre. Derudover skal vi heller ikke glemme, at de 27 mål er lavet i en historisk stærk 1. division så jeg tror sagtens han kan gøre sig gældende i Superligaen anno 2013. Taget i betragtning at nulbonner som Makienok kan være med så kan Dalgaard sgu også. Derudover skal folk huske på, at Dalgaard faktisk er den type, som kan gøre AaBs indlæg til reelle chancer for første gang i mange år.
Mht. Anders Jochumsen bør man i øvrigt huske, at han spillede i en væsentlig dårligere 1. division end den nuværende.
Er helt uenig i din vurdering af 1. division. Selvfølgelig har det haft betydning af 1. division er blevet reduceret fra 16 til 12 hold, men når det er sagt så er 1. division stadigvæk meget svag. Jeg så en del 1. divisionskampe i foråret og var til tider virkelig skræmt over niveauet. Viborg kunne spille ok da de har nogle spændende midtbanespillere, men at FC Vestsjælland kunne rykke op med deres betondefensiv (Ove P bold når det er værst), det siger virkelig en del om et meget lavt niveau hos de potentielle andre tophold såsom Lyngby, HB Køge og Fredericia.
Dalgaard har som jeg vurderer det ikke superliga niveau. Dalgaard har fundet sin rette placering i 1. division hvor han er en profil, men jeg tror at han vil dumpe på superliganiveau. Vil sammenligne Dalgaard med spillere som Jochumsen og Danni König der også er/var gode i 1. division, men som dumpede da blev prøvet på højere niveau.
Jeg har ikke set nok 1. Div. bold, til at kunne udtale mig om niveauet. Jeg kan dog konstaterer at begge de to oprykkere fra sidste sæson, sluttede
over AaB i tabellen i år. Jeg kan også konstaterer, at Ronnie Schwartz blot scorede 8 mål for Randers i 1. Div. men endte på en delt 3 plads i Suppen, med 14 kasser. Martin Braithwaite lavede kun 5 mål i 1. Div. mod 9 i Suppen.
På den baggrund lyder 27 mål i 33 kampe fuldstændig vildt, og at afskrive Thomas Dalgaard som en überlucky nulbon virker simpelthen snævertsynet. Selv hvis man fraregnede en 1/3 af hans mål i 12/13 sæsonen som rene foræringer fra dommere og modstandere, så ville han stadig, med afstand, være blevet 1. Div. topscorer. I 11/12 sæsonen lavede han i øvrigt 9 mål, 1 enkelt mere end Ronnie.
Thomas Dalgaard lyder som AaBs udgave, af AVs køb af Helenius for £1,2 mio. Hvis han flopper, er det ikke økonomisk ruin. Men hvis han bare klare det ok, har vi gjort en super handel.
Go for it Gaarde.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen