Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Pastorius » 20. jun 2013, 23:34

Funky skrev:
MHJ skrev: Vi skal netop sikre os at tilfælde som Kusks ikke opstår. For det første skal vi turde skrive en længere kontrakter tidligere. Der er gode økonomiske grunde til vi ikke har gjort det i de sidste kriseår, men det skal ophøre nu. Dernæst skal vi gøre det tydeligt at kontrakter skal forhandles færdigt senest (f.eks.) 1 år inden udløb, samt at konsekvensen ved manglende forlængelse er en tur på bænken eller salg. Jeg forestiller mig dette har den opdragende virkning på spillerne at de lærer at acceptere at AaB er en virksomhed som ikke udvikler talenter af sit gode hjerte, men med henblik på at tjene penge på dem.

Og igen, på alle andre parametre end ovenstående skal AaB stadig være en god klub.

Men hvis det vitterligt er vores strategi at være feeder-klub for de større ligaer, så bliver vi nødt til at kunne hente top-dollar på vores spillere. Og det kræver - i mine øjne - at vi tilpasser vores kontrakt- og transferstrategi i forhold til dette. Hvis vi i stedet skal være stedet hvor rustne udlandsproffer genoptager karrieren med store signons, så er din strategi måske optimal.
Der er altså et par problemer i din strategi:

1. Længere kontrakter er dyre. Det er nemt at se på Kusk nu og sige "ham skulle man have skrevet for 5 år med", men vil du gøre det med samtlige vores unge spillere? Det har AaB da ikke pengene til, og hvad hvis de unge ikke vil skrive for så lang en periode? skal de så bare hældes ud?

2. Er det din tanke at Gaarde skal gå til Kent og diktere hvilke spillere han skal "afstraffe" med bænkeplads, fordi de ikke vil sætte deres underskrift på en kontrakt som 100% passer AaB? Det synes jeg lyder som en meget uheldig indblanding i trænerens arbejde.

Og så har jeg slet ikke taget fat i det rent menneskelige og ledelsesmæssige, at det da er verdens mest dødssyge klub, du der beskriver. Det er sgudda ikke nogen måde at behandle folk på. Her er scenariet: Bette Bo gør det godt, Gaarde ser et salgspotentiale og knalder en 5-årig kontrakt (til lærlinge-løn - hvorfor ikke? Bo skal jo tænke på klubben før sig selv) i bordet. Bo takker nej. Det næste han ser er at Gaarde står og hvisker Kent i øret, og pludselig går Bo fra startopstillingen til bænken - på 2.holdet - han må ikke træne med truppen, osv. Så går tiden med det, og Bos kontrakt løber ud efter 1½ år. Tror du så virkelig, at Bo har lyst til at skrive en ny kontrakt med AaB? Jeggad i alt fald ikke! Hvad med Bos holdkammerater? Skulle afstraffelsen af Bo få dem til at takke ja til kontraktudspil de ellers ikke ville tage imod? Det tvivler jeg for det første på, og prøv lige at smage efter: "Vi er AaB. Vi afstraffer unge spillere som ikke makker ret, så de skræmmes til at lade os diktere deres kontraktforhold". Det kan du da ikke mene. At fremføre som et forsvar for dén model, at de unge spillere heroppe ikke har alternativer fordi der er en gentleman-agreement mellem klubberne om at holde sig fra hinandens baghaver er et sølle forsvar; det gør det da ikke mere 'rigtigt' at behandle folk dårligt fordi de sidder i saksen på en eller anden facon.

Spillerne skal føle noget for klubben, javel. Med dén behandling tør jeg godt gætte på, hvad følelsen bliver.
Nu er min strategi ikke helt identisk med det du nævner her, men alligevel er vi tilbage ved kernen. Vi skal have flere penge i kassen, hvis vi vil drive en fornuftig og konkurrencedygtig fodboldklub. Ja, længere kontrakter er dyrere, men hvis vi nogensinde skal have chancen for at tjene penge der hvor der virkelig kan tjenes penge (transfers), er de en forudsætning.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Popnizzen
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Popnizzen » 21. jun 2013, 08:26

Transferønsker mine herre. Transferønsker. Kan i ikke oprette en tråd eller tage den internt i pb
„The less you care, the happier you will be.“

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 21. jun 2013, 08:57

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/da ... ssant-klub" onclick="window.open(this.href);return false;
Thomas Dalgaard lyder ikke ligefrem afvisende overfor et skifte til AaB :@

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 21. jun 2013, 09:07

frederikshavneren skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/da ... ssant-klub
Hvad havde du forventet? "SATME NEJ!!" ? :)
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 21. jun 2013, 09:12

Funky skrev:
Jeg havde selvfølgelig håbet at Dalgaard katagorisk havde afvist et skifte til AaB, da jeg mener at det vil være en stor fejl at hente "gamle" Dalgaard, der i min optik slet ikke har niveau til AaB.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 21. jun 2013, 09:24

frederikshavneren skrev:
Funky skrev:
Jeg havde selvfølgelig håbet at Dalgaard katagorisk havde afvist et skifte til AaB, da jeg mener at det vil være en stor fejl at hente "gamle" Dalgaard, der i min optik slet ikke har niveau til AaB.
Så passer han jo - i din optik - jo meget godt ind i den flok spillere vi har i forvejen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 21. jun 2013, 09:24

http://onside.dk/superligaen/viborg-pro ... ssant-klub" onclick="window.open(this.href);return false;

Nej nej nej nej.... Det må ikke ske!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 21. jun 2013, 09:32

Tyskeren skrev:http://onside.dk/superligaen/viborg-pro ... ssant-klub

Nej nej nej nej.... Det må ikke ske!

Fordi?

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 21. jun 2013, 09:32

Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev:
Funky skrev:
Så passer han jo - i din optik - jo meget godt ind i den flok spillere vi har i forvejen.
Fair nok hvis andre mener at Dalgaard kan erstatte Helenius, men det er vist ikke en hemmelighed at jeg mener, at Dalgaard er alt for dårlig.
Det vil være et kæmpe tab at erstatte Helenius med Dalgaard, men det er selvfølgelig min mening. Personligt mener jeg at Dalgaard er milevidt fra Helenius´ niveau og ærlig talt må det være muligt at finde en bedre erstatning også ud fra de begrænsede økonomiske ressourcer, som der er til rådighed.
Jeg har meget svært ved at forstå hvorfor så mange falder i svime over Dalgaard. Ja det var flot at han scorede 27 mål i
1. division, det kan vi vist alle være enige om. Men bag det flotte måltal er der en angriber der i bedste fald er yderst middelmådig og som er langt dårligere end Helenius.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 21. jun 2013, 09:35

frederikshavneren skrev:
Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev:
Funky skrev:
Fair nok hvis andre mener at Dalgaard kan erstatte Helenius, men det er vist ikke en hemmelighed at jeg mener, at Dalgaard er alt for dårlig.
Det vil være et kæmpe tab at erstatte Helenius med Dalgaard, men det er selvfølgelig min mening. Personligt mener jeg at Dalgaard er milevidt fra Helenius´ niveau og ærlig talt må det være muligt at finde en bedre erstatning også ud fra de begrænsede økonomiske ressourcer, som der er til rådighed.
Jeg har meget svært ved at forstå hvorfor så mange falder i svime over Dalgaard. Ja det var flot at han scorede 27 mål i
1. division, det kan vi vist alle være enige om. Men bag det flotte måltal er der en angriber der i bedste fald er yderst middelmådig og som er langt dårligere end Helenius.
Det kan altså ikke være flot og middelmådigt på en gang. 27 mål i første division ER flot, det kan ikke gradbøjes, om han så har niveau til 10-15 kasser i superligaen er vel spørgsmålet.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 21. jun 2013, 09:38

frederikshavneren skrev: Men bag det flotte måltal er der en angriber der i bedste fald er yderst middelmådig og som er langt dårligere end Helenius.
Korret, men havde du forventet en 100 procents erstatning?

sofieroad
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Kep

Indlæg af sofieroad » 21. jun 2013, 09:40

Jeg har hørt at Ken Ilsø har været kontaktet af Kent N, kunne han være en mulighed :o

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 21. jun 2013, 09:42

Poker-One-Kenobi skrev:
frederikshavneren skrev:
Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev:
Funky skrev:
Det kan altså ikke være flot og middelmådigt på en gang. 27 mål i første division ER flot, det kan ikke gradbøjes, om han så har niveau til 0-15 kasser i superligaen er vel spørgsmålet.
Det jeg mente er at det trods alt er flot at Dalgaard scorede 27 mål i en svag 1. division, men når jeg overordnet vurderer Dalgaard vil jeg mene, at han i bedste fald er meget middelmådig. Med det mener jeg at Dalgaard er langsom, har dårlig teknik, er kluntet, er en dårlig dribler mv. Dalgaard er 29 år så udviklingspotentialet er sikkert også temmelig begrænset.

Endelig skal det fremhæves at Dalgaard godt nok har scoret mange mål i karrieren (især på lavt niveau), men han har virkelig også brændt mange chancer. På den måde kan Dalgaard og Curth danne en god angrebsduo, da de begge mestrer at brænde selv de mest oplagte chancer :S

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 21. jun 2013, 09:49

Eksil skrev:
frederikshavneren skrev: Men bag det flotte måltal er der en angriber der i bedste fald er yderst middelmådig og som er langt dårligere end Helenius.
Korret, men havde du forventet en 100 procents erstatning?
Nej jeg forventer selvfølgelig ikke at Gaarde smider 10 mio. kr. efter en erstatning. Jeg er godt klar over de økonomiske realiteter, det er jo også derfor at jeg flere gange har skrevet, at jeg naturligvis godt er klar over at emner såsom Vibe (netop skiftet til IFK Göteborg), Pourie mv. er urealistiske. Der er ikke økonomi til sådanne navne.

Når det er sagt så håber jeg ærlig talt at AaB har et højere ambitionsniveau end Dalgaard. Der findes altså mange gode transferfrie angribere rundt omkring i Europa, også spillere som ikke skal ha´ kassen i sign on eller i løn.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 21. jun 2013, 09:54

Jeg vil fanme gerne have en middelmådig spiller - så længe han scorer masser af mål, må han endda gerne være PIV-ringe.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 21. jun 2013, 09:59

Bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla

For helvede Frederikshavneren, FAT NU vi IKKE har råd til at købe en etableret angriber, vores økonomi er IKKE der til !!

Dalgaard er præcis hvad vi står og mangler, vi har at gøre med en mand som for det første er svine billig i transfer og sikkert også i lønposen.

Manden har banket 27 kasser ind i 1 division sidste år, som var utrolig tæt og lige, og han har tidligere holdt et snit på, mål i hver 3 kamp for Randers i Superligaen.

Det her er det bedste vi kan forlange, men mindre vi skal ha en eller anden ukendt rumæner/bulgarer ind som du tilsyneladende synes er bedre kort, i stedet for en mand vi ved kan lave mål og ikke behøver nogen stor omstilling for at falde til.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 21. jun 2013, 10:01

Jeg kunne også godt se Dalgaard ind. Dog håber jeg Curth ryger ud så, da jeg ikke håber vi skal give masser af spilletid til 2 herrer der er lidt oppe i alderen.

Med Frederiksen, Spalvis og måske toft har vi nogle unge folk der kan videreudvikles og de skal have spilletid løbende. At have både Curth og Dalgaard rendende ser jeg helst ikke.
Så ud med Curth og ind med Dalgaard, så har vi 4 angribere og Kusk der i nogle kampe kan komme derop.
Jeg ser hellere man kun henter 1 angriber (og ud med Curth) og så satser på en kantspiller mere, det kommer dog an på om vi har nogle unge kantspillere der har niveau, for med både Thomsen, Due og Kusk og til dels wickmann og paddi skal der ogås være plads til unge spillere, og kanten er ofte et godt sted at lære nye spillere op.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 21. jun 2013, 10:08

http://www.bold.dk/nyt/Ex-FCNer-soeger-mod-Danmark" onclick="window.open(this.href);return false;

Bum, bum, bum, var? var? eh? var?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 21. jun 2013, 10:12

Mr. Larsen skrev:Bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla

For helvede Frederikshavneren, FAT NU vi IKKE har råd til at købe en etableret angriber, vores økonomi er IKKE der til !!

Dalgaard er præcis hvad vi står og mangler, vi har at gøre med en mand som for det første er svine billig i transfer og sikkert også i lønposen.

Manden har banket 27 kasser ind i 1 division sidste år, som var utrolig tæt og lige, og han har tidligere holdt et snit på, mål i hver 3 kamp for Randers i Superligaen.

Det her er det bedste vi kan forlange, men mindre vi skal ha en eller anden ukendt rumæner/bulgarer ind som du tilsyneladende synes er bedre kort, i stedet for en mand vi ved kan lave mål og ikke behøver nogen stor omstilling for at falde til.
Læs nu hvad jeg skriver. Jeg har netop ikke skrevet at vi skal hente en etableret angriber. Der er andre debattører der løbende har foreslået Vibe, Pourie mv., men hvis du læser mine indlæg så vil du se, at jeg netop ikke foreslår sådanne spillere da jeg udmærket godt ved, at det er der slet ikke råd til.

Dalgaard billig. Tja det er så din vurdering. Husk nu på at Dalgaard er på kontrakt i fodvorteforeningen frem til nytår og dermed skal der betales en transfer for ham. I modsætning til transferfrie angribere skal der betales et transferbeløb for Dalgaard. Viborg er næppe så flinke at de fluks fritstiller Dalgaard da de synes, at det er så synd for AaB at vi netop har mistet Helenius og tilmed er plaget af dårlig økonomi...
Billig i løn, tja mon ikke at han kan se frem til en klækkelig lønforhøjelse hvis han skifter VFF ud med AaB.

Hvad Dalgaards niveau angår står jeg ved hvad jeg har skrevet mange gange. At han har bomber i Viborg og Skive siger ærlig talt mest om det elendige niveau i 1. division. I Randers ramte Dalgaard en mirakuløs stime i et par kampe, men det var så det. At Randers formåede at sælge Dalgaard til en tyrkisk klub, det må de stadigvæk kunne grine af.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 21. jun 2013, 10:28

frederikshavneren skrev: Læs nu hvad jeg skriver. Jeg har netop ikke skrevet at vi skal hente en etableret angriber. Der er andre debattører der løbende har foreslået Vibe, Pourie mv., men hvis du læser mine indlæg så vil du se, at jeg netop ikke foreslår sådanne spillere da jeg udmærket godt ved, at det er der slet ikke råd til.
Du har forslået flere tåbelige forslag, blandt andet FCKs Pape Paté Diouf eller en mand som Mushanga Bakenga, vih ar altså ikke råd til, uanset hvad du bilder dig selv ind.
frederikshavneren skrev: Dalgaard billig. Tja det er så din vurdering. Husk nu på at Dalgaard er på kontrakt i fodvorteforeningen frem til nytår og dermed skal der betales en transfer for ham. I modsætning til transferfrie angribere skal der betales et transferbeløb for Dalgaard. Viborg er næppe så flinke at de fluks fritstiller Dalgaard da de synes, at det er så synd for AaB at vi netop har mistet Helenius og tilmed er plaget af dårlig økonomi...
Billig i løn, tja mon ikke at han kan se frem til en klækkelig lønforhøjelse hvis han skifter VFF ud med AaB.
No Shit Sherlock, selvfølgelig skal Viborg ha en transfersum på Dalsgaard, MEN han har et halvt år tilbage af kontrakten og Viborg er ikke særligt økonomisk stærke, hvis de skal ha noget ud af ham er det nu, og det ved de godt så selvfølgelige er kravet også lavere end hvis han havde 4 år tilbage. Lønnen tror jeg ikke bliver noget problem, ikke at vi smider os om med penge, men i forhold til hvad jeg forventer Viborg har magtet at gi maden så skulle vi nok kunne gi ham en fornuftig løn uden det sprænger vores budgetter.
frederikshavneren skrev: Hvad Dalgaards niveau angår står jeg ved hvad jeg har skrevet mange gange. At han har bomber i Viborg og Skive siger ærlig talt mest om det elendige niveau i 1. division. I Randers ramte Dalgaard en mirakuløs stime i et par kampe, men det var så det. At Randers formåede at sælge Dalgaard til en tyrkisk klub, det må de stadigvæk kunne grine af.
Det skal du ha lov til at mene, men manden har vist tidligere han kan score mål i Superligaen det er godt nok for mig. At han har floppet i udlandet er jo ikke noget ukendt scenario for danske spiller, det betyder ikke at manden ikke har evner til gøre det i Superligaen.

Dalgaard er en mand med 10-12 mål i støvlerne pr sæson, kan han klare tjansen i et par år imens vi udvikler et par talenter, så kan det næsten ikke blive bedre, med de økonomiske rammer vi nu engang har.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Låst