Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 25. jun 2013, 21:52
degn skrev:Hvornår er deadline for tilmelding af trup til Gori kampen, man må formode at vi nok handler inden?
Jeg ved ikke hvornår der er deadline.
Håber at der snart kommer en afklaring vedr. tilgang til angrebet. Den nye angriber skal gerne snart være på plads. Med forbehold for succes i Europa bliver der ikke tid til, at indspille én ny angriber på holdet. Det potentielle omfattende kamp program starter d. 18. juli med kampen i Georgien. Derefter venter der potentielt "engelske uger" med 2 kampe om ugen, hvor der stort set kun er tid til restitutionstræning.
-
DEG
- 2. div

- Favoritspiller: Kusk
frederikshavneren skrev:degn skrev:Hvornår er deadline for tilmelding af trup til Gori kampen, man må formode at vi nok handler inden?
Jeg ved ikke hvornår der er deadline.
Håber at der snart kommer en afklaring vedr. tilgang til angrebet. Den nye angriber skal gerne snart være på plads. Med forbehold for succes i Europa bliver der ikke tid til, at indspille én ny angriber på holdet. Det potentielle omfattende kamp program starter d. 18. juli med kampen i Georgien. Derefter venter der potentielt "engelske uger" med 2 kampe om ugen, hvor der stort set kun er tid til restitutionstræning.
Om den nye angriber kommer nu eller senere er ikke lige så væsentligt som at få den rigtige ind. Som du rigtigt skriver, så tager det tid at spille en ny angriber ind. Vi ved fra tidligere tider at der ofte bliver åbnet op for nogle interessante handler sidst i transfervinduet. Hvis man har en idé om at man kan få mere for pengene sidst i vinduet, så er det værd at vente på.
-
le Cid
- Allstar

- Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ionsbomber" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis man synes 27 mål i næstbedste række er for lidt, så forventer jeg en lunken modtagelse til denne knægt, som "kun" har scoret 22 mål i tredjebedste række...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
-
Remark
- 1. div

- Geografisk sted: Amager
Det lyder spændende med Jonathan Nielsen fra Helsingør, såfremt han ikke er tænkt som direkte afløser for Helenius. God alder, ambitiøs og en dygtig fodboldspiller. Om han så er dygtig nok, får vi se.
-
Rams
- Allstar

- Geografisk sted: Brønshøj
Lidt mere om giraffen
http://www.helsingor.fodboldhistorie.dk ... 010_11.htm" onclick="window.open(this.href);return false;. Er åbenbart en fysisk stærk targetspiller, der er god til at holde i bolden og efter eget udsagn også er "rimelig god teknisk". Med andre ord den længe ventede "hvide neger" fra Helsingør, og det lyder jo meget godt.
Ej - vel en direkte konkurrent til Spalvis og Curth, men bestemt positivt at man ser efter noget tyngde til angrebet, så kan det være Thelander kan få sine minutter i centerforsvaret, selvom det jo gik meget godt mod RFC.
In verbis simus faciles
-
Yankee
- Allstar

Jeg har set Jonathan spille nogle enkelte gange - senest ude i Hvidovre i topkampen, hvor han dog blev pillet ud tidligt i anden halvleg. Her spillede han en fuldstændig fremragende første halvleg, hvor han også smed to kasser ind (fik dog ikke set det første af dem). Han er løbestærk, relativt hurtig og en ret stor gut, der samtidig har en god førsteberøring og afslutter godt. Jeg synes afgjort han er bedre end Anders Kaagh og Mikkel Agger, som vi tidligere har kigget på fra divisionerne.
Om han har spidskompetencer til Superligaen er svært at vurdere. Hvis vi henter ham bliver det vel som udviklingsspiller snarere end starter, så jeg er umiddelbart positiv hvis han kan kombineres med Dalgaard, eksempelvis.
-
alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Yankee skrev:Jeg har set Jonathan spille nogle enkelte gange - senest ude i Hvidovre i topkampen, hvor han dog blev pillet ud tidligt i anden halvleg. Her spillede han en fuldstændig fremragende første halvleg, hvor han også smed to kasser ind (fik dog ikke set det første af dem). Han er løbestærk, relativt hurtig og en ret stor gut, der samtidig har en god førsteberøring og afslutter godt. Jeg synes afgjort han er bedre end Anders Kaagh og Mikkel Agger, som vi tidligere har kigget på fra divisionerne.
Om han har spidskompetencer til Superligaen er svært at vurdere. Hvis vi henter ham bliver det vel som udviklingsspiller snarere end starter, så jeg er umiddelbart positiv hvis han kan kombineres med Dalgaard, eksempelvis.
Og at en spiller har spillet i de lavere rækker hele sin ungdom behøver ikke at være ensbetydende med, at det ikke er en ganske hæderlig fodboldspiller. Se eksempelvis bare på vores egen Dalle, var det ikke serie 2 han kom fra?
Hader København!
-
Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Ung mand fri divisionerne som kan få en lang kontakt hvis der er potentiale i ham og hvis det så ikke lykkes alligevel er der ikke meget tabt ved at sende ham til Hobro med et lille tilskud til lønnen hver måned i resten af kontakt perioden. Hellere sådanne spillere end en svensker der max vil være her to år og koster en bondegård som samtidig skal sælges billigt.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Så Pourie blev nævnt, det ville være en fin erstatning på papiret. Men vi gider formentligt ikke betale så meget for ham, han er heller ikke et sikkert sats, han er meget ustabil og vil som min. koste et par mio selvom kontrakten udløber næste sommer.
-
budo
- Superliga

22 mål i 2. division.

Ikke et ondt ord om Jonathan Nielsen, han er sikkert en rigtig god fodboldspiller. Men det er sjovt at se den afstand der er, mellem de muligheder vi fans drømmer om, og så den virkelighed AaB lever i.
Vi kan vist god droppe drømmene om fastkørte talenter i udenlandske klubber, og se i øjnene, at AaBs økonomi rækker til en kvalitetsspiller fra en af de lavere rækker. Så må vi håbe at den de vælger, har nok kvalitet til også at slå til i den bedste række.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
budo skrev:22 mål i 2. division.

Ikke et ondt ord om Jonathan Nielsen, han er sikkert en rigtig god fodboldspiller. Men det er sjovt at se den afstand der er, mellem de muligheder vi fans drømmer om, og så den virkelighed AaB lever i.
Vi kan vist god droppe drømmene om fastkørte talenter i udenlandske klubber, og se i øjnene, at AaBs økonomi rækker til en kvalitetsspiller fra en af de lavere rækker. Så må vi håbe at den de vælger, har nok kvalitet til også at slå til i den bedste række.
Ro på skipper. Som KN også siger her, så er det næppe her vi har afløseren for Helenius..
http://www.bold.dk/nyt/AaB-Oest-topscor ... evespiller" onclick="window.open(this.href);return false;
1 2 3 Jimmy er en mur!
-
budo
- Superliga

Det ville vel også være lidt sært, hvis han udråbte Jonathan Nielsen til at være den nye frelser, endda inden han har spillet. Men du har sikkert ret i, at han ikke er den endelige løsning. Jeg prøver blot at illustrere, at vi nok er for optimistiske i vores forventninger. Jeg tror at vi skal være glade, hvis det ender med en topscorer fra 1. division.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen
-
Gaarde6
- Allstar

- Geografisk sted: Sæby Nordjylland
budo skrev: Det ville vel også være lidt sært, hvis han udråbte Jonathan Nielsen til at være den nye frelser, endda inden han har spillet. Men du har sikkert ret i, at han ikke er den endelige løsning. Jeg prøver blot at illustrere, at vi nok er for optimistiske i vores forventninger.
Jeg tror at vi skal være glade, hvis det ender med en topscorer fra 1. division.
Jeg er glad, hvis AaB kommer ovenpå økonomisk.
Hvis en topscorer fra første div er det vi har råd til, så er det helt fint med mig.
Har vi ikke råd til en afløser er det såmænd også helt fint.
Økonomi frem for alt andet i øjeblikket.
Så må vi drømme stort engang i fremtiden.
-
white splash
- Allstar

Gaarde6 skrev:budo skrev: Det ville vel også være lidt sært, hvis han udråbte Jonathan Nielsen til at være den nye frelser, endda inden han har spillet. Men du har sikkert ret i, at han ikke er den endelige løsning. Jeg prøver blot at illustrere, at vi nok er for optimistiske i vores forventninger.
Jeg tror at vi skal være glade, hvis det ender med en topscorer fra 1. division.
Hvis en topscorer fra første div er det vi har råd til, så er det helt fint med mig.
Jo jo, men vi skulle også gerne kunne overleve i ligaen. Det tror jeg bliver svært, uden nogle der kan lave mål.
1 2 3 Jimmy er en mur!
-
Gaarde6
- Allstar

white splash skrev:Gaarde6 skrev:budo skrev: Det ville vel også være lidt sært, hvis han udråbte Jonathan Nielsen til at være den nye frelser, endda inden han har spillet. Men du har sikkert ret i, at han ikke er den endelige løsning. Jeg prøver blot at illustrere, at vi nok er for optimistiske i vores forventninger.
Jo jo, men vi skulle også gerne kunne overleve i ligaen. Det tror jeg bliver svært, uden nogle der kan lave mål.
Det bliver endnu svære uden penge!
-
white splash
- Allstar

Gaarde6 skrev:white splash skrev:Gaarde6 skrev:budo skrev: Det ville vel også være lidt sært, hvis han udråbte Jonathan Nielsen til at være den nye frelser, endda inden han har spillet. Men du har sikkert ret i, at han ikke er den endelige løsning. Jeg prøver blot at illustrere, at vi nok er for optimistiske i vores forventninger.
Korrekt, men der skal findes penge til en ny angriber, ellers kommer vi til at hænge med røven i vandskorpen. Og ja jeg er også fint tilfreds med Dalgaard.
1 2 3 Jimmy er en mur!
-
Martino
- Allstar

Synes selvfølgelig som udgangspunkt at vi skal have en ekstra angriber, men ellers håber jeg der både bliver spilletid til Rolf Toft(som jeg ser som en Curth type med bedre teknik og hurtigere fødder men knap så god med hovedet) og så Spalvis som virker lovende. En stor dreng med fin teknik.
Jeg savner Winsnes
-
Gaarde6
- Allstar

white splash skrev:Gaarde6 skrev:white splash skrev:Gaarde6 skrev:budo skrev: Det ville vel også være lidt sært, hvis han udråbte Jonathan Nielsen til at være den nye frelser, endda inden han har spillet. Men du har sikkert ret i, at han ikke er den endelige løsning. Jeg prøver blot at illustrere, at vi nok er for optimistiske i vores forventninger.
Korrekt, men der skal findes penge til en ny angriber, ellers kommer vi til at hænge med røven i vandskorpen. Og ja jeg er også fint tilfreds med Dalgaard.
Jeg er enig.
Men ikke for en hver pris.
Nu skal der sgu styr på den økonomi.
Ellers kommer røven til at hænge i bunden af 1 div i stedet for superligaen.
-
Hovedet
- Allstar

AaBs problematik består i at balancere på den hårfine kant mellem sportslig overlevelse og økonomisk ansvarlighed. AaB kunne vælge - i forhold til sidstnævnte - at finde en intern afløser for Helenius eller en meget billig løsning udefra. Dette ville så være højproblematisk i forhold til den overlevelse i Superligaen, der er helt afgørende for AaBs overlevelse som topklub (og med topklub mener jeg her at befinde sig i Superligaen).
-
Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
af Erasmus Montanus » 27. jun 2013, 17:11
http://nordjyske.dk/sport/gaardes-inbox ... ae/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;
In Gaarde I trust. Han hiver vel Gervinho til Hornevej i hans jagt på spilletid. Ej, rolig nu, men jeg tror på en ordentlig erstatning, og jeg tror på den er at finde på Hornevej inden holdets tur til Tyskland!
Gode intentioner, dårlig eksekvering.