UEFA og AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Re: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 26. jun 2013, 12:54

Kristian1977 skrev:
12mand skrev:mon ikk os AaB kan se en hvis fornuft i at charte et fly, og så fylde de resterende pladser op med fans??
man får en hurtigere, og lettere tur ud af det, og man kan hjælpe sine fans, med at komme på away. det gir hver fald meget god mening, hvis man spørger mig.
Jeg synes det ville være en fin idé. Det er noget af en lang køretur i bus.. He he.
Ifølge Google Maps vil det tage 47timer at kører derover :S
https://www.google.dk/maps/preview#!dat ... 13.1&fid=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Shit det er noget af en køretur i bus! Flyvetiden fra Aalborg til Tbilisi er ca. 4 timer samt evt. længere tid afhængig af flytype (evt. mellemlanding pga. brændstof).

Peter Sørensens vurdering af georgierne:
http://nordjyske.dk/nyheder/agf-traener ... 6/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 26. jun 2013, 15:02

frederikshavneren skrev:
Kristian1977 skrev:
12mand skrev:mon ikk os AaB kan se en hvis fornuft i at charte et fly, og så fylde de resterende pladser op med fans??
man får en hurtigere, og lettere tur ud af det, og man kan hjælpe sine fans, med at komme på away. det gir hver fald meget god mening, hvis man spørger mig.
Jeg synes det ville være en fin idé. Det er noget af en lang køretur i bus.. He he.
https://www.google.dk/maps/preview#!dat ... 13.1&fid=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Shit det er noget af en køretur i bus! Flyvetiden fra Aalborg til Tbilisi er ca. 4 timer samt evt. længere tid afhængig af flytype (evt. mellemlanding pga. brændstof).

http://nordjyske.dk/nyheder/agf-traener ... 6/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
Det eneste brændstof det fly behøver er øl!!! :cheers:

Man booker da ikke et fly, som ikke er i stand til at flyve i 4 timer...
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 26. jun 2013, 15:22

MrBangDK skrev:
frederikshavneren skrev: Shit det er noget af en køretur i bus! Flyvetiden fra Aalborg til Tbilisi er ca. 4 timer samt evt. længere tid afhængig af flytype (evt. mellemlanding pga. brændstof).
...

Hvis vi nu kun har råd til et 4 personers Cessna, vil det kræve 2 mellemlandinger. Så skal vi bare bruge 100 fly.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 26. jun 2013, 15:30

frederikshavneren skrev:
Kristian1977 skrev:

Meget sjovt har du skrevet her på siden, men det der slår alt.. Mellemlanding pga. brændstof efter 4 timer?! :D

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 26. jun 2013, 15:40

jernskjorten skrev:
MrBangDK skrev:
frederikshavneren skrev: Shit det er noget af en køretur i bus! Flyvetiden fra Aalborg til Tbilisi er ca. 4 timer samt evt. længere tid afhængig af flytype (evt. mellemlanding pga. brændstof).
...

Hvis vi nu kun har råd til et 4 personers Cessna, vil det kræve 2 mellemlandinger. Så skal vi bare bruge 100 fly.
Ha ha. Det afhænger selvfølgelig af hvilket fly der bliver chartret, med mindre AaB flyver med rutefly.

Sidste år chartrede AGF et mindre fly. Mener at de var nødsaget til at mellemlande undervejs for at tanke. Det er selvfølgelig også et spørgsmål om penge. Hvis det er billigst med et mindre fly så bliver det nok løsningen.

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Indlæg af 12mand » 26. jun 2013, 16:07

Kristian1977 skrev:

nogen der er klar på årets vildeste away?? jeg skal nok smide i til benzin - bare jeg slipper for at køre. så kan jeg patte pilsnere hele vejen nemlig.
lynge er gud!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 26. jun 2013, 22:21

Jeg ser end ikke AaB som favoritter i den kamp, og da slet ikke hvis man ikke får dækket hullet efter Helenius med en kvalitetsangriber. Omvendt: Hvilke chancer ville man have levnet et hold som Slavia Sarajevo mod AaB vurderet efter de seneste meritter? På det tidspunkt var det mindre end et halvt år siden, at AaB havde smadret La Coruna og næsten elimineret Manchester City og et halvt år før det havde AaB leget sig til sammenlagt 7-1 mod et andet bosnisk hold.

Derfor kan man ikke nødvendigvis gå ud fra, at Dila Gori har samme styrke som det hold, der - endda ret sikkert på papiret - eliminerede AGF i fjor og siden først faldt mod et portugisisk hold lige før gruppespillet. Dog virker det på ingen måde for mig som om nogen herinde eller andre steder undervurderer Dila Gori, den bemærkning forstår jeg slet ikke.

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 27. jun 2013, 17:15

Er der nogen, der ved noget om TV-rettigheder til sådan en kamp? Bliver den vist i TV? Udekampen altså.
Længe leve arbejderklassen!

12mand
Allstar
Allstar

Indlæg af 12mand » 27. jun 2013, 18:12

Danni skrev:Er der nogen, der ved noget om TV-rettigheder til sådan en kamp? Bliver den vist i TV? Udekampen altså.
kommer an på om der er nogen danske stationer der køber rettighederne.
ellers kan man håbe på den bliver vist i georgisk tv, så er den da at finde på nettet.

OT: skulle vi gå hen og vinde, håber jeg virkelig der til næste GF hjemme, kommer et banner med:
GF - dila gori 1-5 (eller hvor meget det var)
AaB - dila gori 4-2
lynge er gud!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. jun 2013, 18:21

12mand skrev: OT: skulle vi gå hen og vinde, håber jeg virkelig der til næste GF hjemme, kommer et banner med:
AaB - dila gori 4-2
Er det ikke såen en tjøwenhavner-ting at være kålhøgen på forhånd?

Det vil nok være mest fornuftigt at koncentrere sig om at få kampene overstået inden vi begynder at fejre sejren.
Med venlig Hilsen
--
Robert

12mand
Allstar
Allstar

Indlæg af 12mand » 27. jun 2013, 18:48

Pastorius skrev:
12mand skrev: OT: skulle vi gå hen og vinde, håber jeg virkelig der til næste GF hjemme, kommer et banner med:
AaB - dila gori 4-2
Er det ikke såen en tjøwenhavner-ting at være kålhøgen på forhånd?

Det vil nok være mest fornuftigt at koncentrere sig om at få kampene overstået inden vi begynder at fejre sejren.
siger os kun hvis...
men det kunne være en lækker lille stikpille til gymnasterne.
lynge er gud!

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 27. jun 2013, 18:50

jernskjorten skrev:
MrBangDK skrev:
...

CONVOYYYYYYYYY

thequest
2. div
2. div
Favoritspiller: min søn
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af thequest » 28. jun 2013, 11:27

http://www.youtube.com/watch?v=j3VN54M1OXA" onclick="window.open(this.href);return false;

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 28. jun 2013, 12:14

Det er problematisk at der ikke er mulighed for, at se Dila Gori i en betydende kamp inden det første møde i Georgien d. 18. juli.
Omvendt har georgierne heller ikke mulighed for at spionere AaB, men det vil nu ikke skade at se georgierne an inden det første møde. Kampene mod AGF sidste år kan måske bruges i optakten, men der er sket en meget stor udskiftning hos georgierne i mellemtiden. Det er lidt specielt, men det skal spillerne og trænerteamet være i stand til at håndtere.

Brugeravatar
bøllemis
1. div
1. div
Favoritspiller: CR7
Geografisk sted: 9200

Indlæg af bøllemis » 29. jun 2013, 11:02

Er der nogen som har overblik over hvad alle disse udelukkelser af mange hold fra de sydeuropæiske lande betyder for de danske hold?
JA DAAAAAAAAA!!!!

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 29. jun 2013, 23:44

[quote="frederikshavneren"]Det er problematisk at der ikke er mulighed for, at se Dila Gori i en betydende kamp inden det første møde i Georgien d. 18. juli. [/quote]

Georgierne har et meget afslappet forhold til at dele video, alle kampe ender på youtube, søg efter FC Dila Gori full match. Her er højdepunkterne fra deres seneste træningskamp, som tilsyneladende foregår i Tyrkiet:

http://www.fcdila.ge/index.php?option=c ... lang=en-GB" onclick="window.open(this.href);return false;

FC Dila Gori kan godt være svært at vurdere, i de sidste par sæsoner er der røget 50 spillere gennem svingdøren per sæson, i øjeblikket har de hentet 10 spillere og afskibet 6 spillere i dette transfervindue:

http://www.transfermarkt.co.uk/en/fc-di ... 32017.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Sidste år så vi kampen fra Georgien på den officielle tv-station, som man kan se er det faktisk i en rimelig god kvalitet:

http://1tv.ge/live/?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;

I skal nok ikke forvente at Viasat sender kampen på dansk tv.

Dem som tager til Georgien skal være opmærksom på at der er ramadan i perioden hvor kampen spilles, 10% af befolkningen er muslimer, ramadanen varer fra 9. juli til 7. august.
Kom så de Hviie

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 1. jul 2013, 10:22

"Viasat har bekræftet, at de sender #AaB’s hjemmekampe mod FC Dila Gori den 25. juli | Kampen sendes på TV3 Sport 1 #eldk #sldk"

Fra twitterprofilen sofabold.dk :thumbsup:
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 1. jul 2013, 10:29

Peder V Mikkelsen skrev:
Dem som tager til Georgien skal være opmærksom på at der er ramadan i perioden hvor kampen spilles, 10% af befolkningen er muslimer, ramadanen varer fra 9. juli til 7. august.
Og??
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold

Indlæg af Steve-Dave » 1. jul 2013, 10:59

MrBangDK skrev:
Peder V Mikkelsen skrev: Dem som tager til Georgien skal være opmærksom på at der er ramadan i perioden hvor kampen spilles, 10% af befolkningen er muslimer, ramadanen varer fra 9. juli til 7. august.
Og??
Der kan være larmende biografgæster.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 1. jul 2013, 11:00

MrBangDK skrev:
Peder V Mikkelsen skrev:
Og??
Man skal være opmærksom på, at man risikerer at krænke 10 % af Georgiens befolkning, dersom man indtager føde i eller på vej til landet for at overvære AaBs kamp. Vigtig og relevant info...

Besvar