Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)
Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)
Fremgangsmåden må være, at vi laver en aftale med Dalgaard fra årsskiftet.
Derefter tilbyder vi Viborg at leje Curth i enhalvsæson + en beskeden transfersum for at overtage Dalgaard nu.
Derefter tilbyder vi Viborg at leje Curth i enhalvsæson + en beskeden transfersum for at overtage Dalgaard nu.
AaB - the Nordic gateway to Europe
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Fuldstændig enig. Hvis jeg sad med kassen gjorde jeg Ene til klar førsteprioritet. Dels er han en målfarlig herre, og vil stensikkert være god for 5-8 kasser, dels vil et køb af Ene betyde at vi vil slippe langt nemmere gennem perioden efter Kusk bliver solgt - hvilket man må forvente vil ske indenfor det næste års tid.jensemand57 skrev:Jeg vil da også gerne se Dalgaard i AaB. Men jeg vil dog hellere se Ene tilbage. Hvis det sker er jeg ikke sikker på, at vi behøver en ny angriber, jeg tror heller ikke, at vi har råd til begge to. Dog vil jeg allerførst gerne begynde, at se nogle tegn på transferaktivitet hos AaB. der er sgu lidt stille pt.
Regnestykket kunne hedde 6-7 mål fra Ene og 10 mål fra vore nuværende angribere for at dække nogenlunde hvad vore angribere scorede i sidste sæson... det mener jeg bestemt ikke vil være urealistisk, tværtimod.
Og så skal jeg iøvrigt ikke undlade at citere en nu tidligere sportsdirektør i AaB og sige at det ikke er forbudt for de enkelte nuværende spillere at blive bedre. Jeg ser masser af spillere i nærheden af startopstillingen, som jeg forventer vil bygge på i den kommende sæson - folk som Kusk, Dalsgaard, Ahlmann, Frederiksen og Thelander forventer jeg at se tage yderligere skridt, og så vil jeg blive meget overrasket hvis vi ikke ser et stort gennembrud fra Thomsen.
Dertil kommer de nye unge, som jeg bestemt tror kommer til at afgøre kampe for os, selv om de ikke nødvendigvis brager igennem med store mængder spilletid - her tænker jeg især på Spalvis og Bruhn.
Jeg er ikke voldsomt pessimistisk, men vil absolut foretrække at vi vil kunne erstatte med en profil og kulturbærer som Ene, fremfor at hente en angriber som bare lugter det mindste af lottokupon.
Jeg er næsten enig.Jesper Schmidt skrev:Fuldstændig enig. Hvis jeg sad med kassen gjorde jeg Ene til klar førsteprioritet. Dels er han en målfarlig herre, og vil stensikkert være god for 5-8 kasser, dels vil et køb af Ene betyde at vi vil slippe langt nemmere gennem perioden efter Kusk bliver solgt - hvilket man må forvente vil ske indenfor det næste års tid.jensemand57 skrev:Jeg vil da også gerne se Dalgaard i AaB. Men jeg vil dog hellere se Ene tilbage. Hvis det sker er jeg ikke sikker på, at vi behøver en ny angriber, jeg tror heller ikke, at vi har råd til begge to. Dog vil jeg allerførst gerne begynde, at se nogle tegn på transferaktivitet hos AaB. der er sgu lidt stille pt.
Regnestykket kunne hedde 6-7 mål fra Ene og 10 mål fra vore nuværende angribere for at dække nogenlunde hvad vore angribere scorede i sidste sæson... det mener jeg bestemt ikke vil være urealistisk, tværtimod.
Og så skal jeg iøvrigt ikke undlade at citere en nu tidligere sportsdirektør i AaB og sige at det ikke er forbudt for de enkelte nuværende spillere at blive bedre. Jeg ser masser af spillere i nærheden af startopstillingen, som jeg forventer vil bygge på i den kommende sæson - folk som Kusk, Dalsgaard, Ahlmann, Frederiksen og Thelander forventer jeg at se tage yderligere skridt, og så vil jeg blive meget overrasket hvis vi ikke ser et stort gennembrud fra Thomsen.
Dertil kommer de nye unge, som jeg bestemt tror kommer til at afgøre kampe for os, selv om de ikke nødvendigvis brager igennem med store mængder spilletid - her tænker jeg især på Spalvis og Bruhn.
Jeg er ikke voldsomt pessimistisk, men vil absolut foretrække at vi vil kunne erstatte med en profil og kulturbærer som Ene, fremfor at hente en angriber som bare lugter det mindste af lottokupon.
Vi skal have hjælp "ude fra" hvis vi skal have Ene hjem.
Han tjener KASSEN (I forhold til AaB lønninger)
Vi skal ikke smadre vores nye stil ved at hente en mand hjem, som vi i virkeligheden ikke har råd til.
HVIS vi får hjælp ser jeg også Ene som den ideelle signing.
Larsen, Ahlman, Dalle, Kusk, Helenius osv. osv. blev alle gode ved at spille!
Det bliver den næste angriber også (Spalvis)
-
jensemand57
- Allstar

Du har helt klart en pointe, når du nævner det økonomiske parameter, hvilket sagtens kan blive stopklodsen angående Ene.Gaarde6 skrev:Jeg er næsten enig.Jesper Schmidt skrev:Fuldstændig enig. Hvis jeg sad med kassen gjorde jeg Ene til klar førsteprioritet. Dels er han en målfarlig herre, og vil stensikkert være god for 5-8 kasser, dels vil et køb af Ene betyde at vi vil slippe langt nemmere gennem perioden efter Kusk bliver solgt - hvilket man må forvente vil ske indenfor det næste års tid.jensemand57 skrev:Jeg vil da også gerne se Dalgaard i AaB. Men jeg vil dog hellere se Ene tilbage. Hvis det sker er jeg ikke sikker på, at vi behøver en ny angriber, jeg tror heller ikke, at vi har råd til begge to. Dog vil jeg allerførst gerne begynde, at se nogle tegn på transferaktivitet hos AaB. der er sgu lidt stille pt.
Vi skal have hjælp "ude fra" hvis vi skal have Ene hjem.
Han tjener KASSEN (I forhold til AaB lønninger)
Vi skal ikke smadre vores nye stil ved at hente en mand hjem, som vi i virkeligheden ikke har råd til.
HVIS vi får hjælp ser jeg også Ene som den ideelle signing.
Larsen, Ahlman, Dalle, Kusk, Helenius osv. osv. blev alle gode ved at spille!
Det bliver den næste angriber også (Spalvis)
Jeg tror ikke der bliver købt en angriber. Jeg tror at man i AaB er overbevist om at Spalvis laver en Cornelius. Dvs. gå fra at være totalt ukendt, til at brage igennem i superligaen. Derfor tror jeg også at pengene bliver brugt på ene istedet.
Og hvad får dig til at tro det? Vi bliver formentlig meget klogere efter Braunschweig kampen, hvor man må formode, at dem foretrukne angrebsduo starter og spiller hovedparten sf kampen
In verbis simus faciles
Er sådan set enig i, at Spalvis bør få chancen i denne sæson. Men det er altså noget af at sats. Vi kan ikke regne med, at han bliver så god han præsterer hver gang med det samme.
Derudover er hverken Curth eller Søren Frederiksen er holdbare 1. angribere. Så jeg ser egentlig hellere, at vi henter en 1. angriber som kan aflaste presset på Spalvis og så spiller 4-4-2 med en ny og Spalvis på toppen. For mig at se er en ny angriber need to have, hvor imod Ene er nice to have. At vi har en der laver målene er det som i sidste ende sender os væk fra nedrykningskampen, hvorimod en ekstra midtbaneprofil måske er det som kan sende os op at snakke med om de Europæiske pladser.
Derudover er hverken Curth eller Søren Frederiksen er holdbare 1. angribere. Så jeg ser egentlig hellere, at vi henter en 1. angriber som kan aflaste presset på Spalvis og så spiller 4-4-2 med en ny og Spalvis på toppen. For mig at se er en ny angriber need to have, hvor imod Ene er nice to have. At vi har en der laver målene er det som i sidste ende sender os væk fra nedrykningskampen, hvorimod en ekstra midtbaneprofil måske er det som kan sende os op at snakke med om de Europæiske pladser.
Klart det er et sats at give Spalvis chancen!thomasjn skrev:Er sådan set enig i, at Spalvis bør få chancen i denne sæson. Men det er altså noget af at sats. Vi kan ikke regne med, at han bliver så god han præsterer hver gang med det samme.
MEN det er jo netop de sats, som har gjort: Larsen, Ahlman, Dalle, Kusk, Wickmann, Thomsen og Helnius gode!
Derfor ser jeg gerne man fortsætter den trend.
Kunne da være fedt med et indkøb eller to.
Men vi har satme ikke meget guld på kistebunden, og lur mig om ikke næste års regnskab giver et lille minus igen.
Medgiver jo sådan set, at vi bør give Spalvis chancen, men at han bør have en ordentlig makker til ham. Det er risky business at satse udelukkende på talenter og derfor synes jeg vi bør finde en kvalificeret makker til knægten. I den henseende tror jeg absolut ikke på Curth som har fejlet grumt de sidste fem år og Frederiksen er jeg ikke overbevist om.Gaarde6 skrev:Klart det er et sats at give Spalvis chancen!thomasjn skrev:Er sådan set enig i, at Spalvis bør få chancen i denne sæson. Men det er altså noget af at sats. Vi kan ikke regne med, at han bliver så god han præsterer hver gang med det samme.
MEN det er jo netop de sats, som har gjort: Larsen, Ahlman, Dalle, Kusk, Wickmann, Thomsen og Helnius gode!
Derfor ser jeg gerne man fortsætter den trend.
Kunne da være fedt med et indkøb eller to.
Men vi har satme ikke meget guld på kistebunden, og lur mig om ikke næste års regnskab giver et lille minus igen.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Mikkel Beckmann og Enevoldsen vill være OK.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
jensemand57
- Allstar

Drømme er heldigvis gratisProvst i Brovst skrev:Mikkel Beckmann og Enevoldsen vill være OK.
- Larstyndskid
- 1. div

Mit forslag:
1. Skriv kontrakt med Dalgaard fra nytår.
2. Lej Tulio de Melo i Lille. Om det så koster lidt ekstra i løn er det bedre end at betale de 4 mio. Viborg forlanger.
2. Lej Tulio de Melo i Lille. Om det så koster lidt ekstra i løn er det bedre end at betale de 4 mio. Viborg forlanger.
Viborg forlanger 4 millioner? For at slippe Dalsgaard en halv sæson før tid???Larstyndskid skrev:Mit forslag:
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Funky skrev:Viborg forlanger 4 millioner? For at slippe Dalsgaard en halv sæson før tid???Larstyndskid skrev:Mit forslag:
Prøv at skifte "Dalgaard" ud med "Helenius", han har vel samme betydning for dem, jeg synes det giver fin nok mening. Hvorfor sælge ham for mindre, det er nu (i efteråret) de skal sikre sig overlevelse.
Fordi sandsynligheden for de overlever med eller uden Dalgaard er forsvindende lille, og så er det jo bare penge ud af vinduet.Poker-One-Kenobi skrev:Funky skrev:Viborg forlanger 4 millioner? For at slippe Dalsgaard en halv sæson før tid???Larstyndskid skrev:Mit forslag:
Prøv at skifte "Dalgaard" ud med "Helenius", han har vel samme betydning for dem, jeg synes det giver fin nok mening. Hvorfor sælge ham for mindre, det er nu (i efteråret) de skal sikre sig overlevelse.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Det er de nok ikke enige i, ellers er det jo omsonst overhovedet at have spillere på kontrakt.Pastorius skrev:Fordi sandsynligheden for de overlever med eller uden Dalgaard er forsvindende lille, og så er det jo bare penge ud af vinduet.Poker-One-Kenobi skrev:Funky skrev:Viborg forlanger 4 millioner? For at slippe Dalsgaard en halv sæson før tid???Larstyndskid skrev:Mit forslag:
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Den eneste klub i superligaen, der ikke har fået en ny spiller i truppen, hvis vi ikke tæller talenterne med... Ja, det er Aalborg BK. Jeg frygter hvad Gaarde hiver op af hatten, selvom jeg også tror på, at han kan finde en ganske god løsning på problemet i angrebet. Der sker vel noget nu når de er tilbage fra Tyskland. Han har vel været i fuld sving, så at vi i den kommende uge kan byde en ny bomber velkommen.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
FCK og Nordjyske har heller ikke signet nye spillere (de har kun hentet spillere fra egne talent afdelinger samt fået spillere retur fra lejeophold).Oldager skrev:Den eneste klub i superligaen, der ikke har fået en ny spiller i truppen, hvis vi ikke tæller talenterne med... Ja, det er Aalborg BK. Jeg frygter hvad Gaarde hiver op af hatten, selvom jeg også tror på, at han kan finde en ganske god løsning på problemet i angrebet. Der sker vel noget nu når de er tilbage fra Tyskland. Han har vel været i fuld sving, så at vi i den kommende uge kan byde en ny bomber velkommen.
Gaarde udtalte i gårsdagens Nordjyske at de skynder sig langsomt. Det kan være en fornuftig strategi. Hellere bruge lidt ekstra tid, med deraf større chance for at ramme plet. Når det er sagt så ønsker jeg også, at der snart sker noget. Gaarde blev citeret for, at en ny angriber formentlig ikke vil være klar til sæsonstart.
Det er lidt svært ikke at være misundelig på OB, der netop har købt Martin Spelmann. Selv om fynboerne ikke har solgt spillere i dette transfervindue, så har de alligevel råd til at smide et par mio. kr. for Spelmann. Heldigvis forvalter rigmandsklubben fra Odense deres store ressourcer dårligt.
Jeg kan ikke se hvem der rigtigt er at være misundelige på. FCM har godt nok hentet Hedinsson, men han er skadet i det meste af efteråret. Plus man har mistet Albæk, og Izunna ser ud til at være på vej væk.
Plus Hassan er skadet, det er selvfølgelig ikke transfervinduet, men deres trup ser mere svækket ud end vi gør, og bliver det højst sandsynligt også.
Udover FC Vestsjælland (måske FCN) mener jeg ikke de andre klubber kommer ud væsentligt styrkede, tværtimod næsten.
Plus Hassan er skadet, det er selvfølgelig ikke transfervinduet, men deres trup ser mere svækket ud end vi gør, og bliver det højst sandsynligt også.
Udover FC Vestsjælland (måske FCN) mener jeg ikke de andre klubber kommer ud væsentligt styrkede, tværtimod næsten.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Det er klart at FCM er svækket, men på papiret er det suverænt AaB, der er mest svækket i skrivende stund. Med salget af Helenius har vi mistet èn af superligaens største profiler, der var involveret i ca. 50% af AaBs scoringer i sidste sæson. Det er et kæmpe tab, som for FCM og Sønderjyskes afgange til at blegne i sammenligning.jonas386 skrev:Jeg kan ikke se hvem der rigtigt er at være misundelige på. FCM har godt nok hentet Hedinsson, men han er skadet i det meste af efteråret. Plus man har mistet Albæk, og Izunna ser ud til at være på vej væk.
FCK har været meget passive hidtil, men rygterne går på at de er interesserede i Casper Sloth og Emil Larsen (og måske Kusk). Spillere som Vingaard og R. Gislason kan indgå i handlerne med de respektive klubber.