FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Kattefarmer
Drenge
Drenge

Re: FM

Indlæg af Kattefarmer » 6. maj 2013, 22:08

Hejsa
Jeg ved ikke om jeg er den eneste der lige skal have klemt et sidste AaB spil ud af FM13 inden 14'eren rammer os engang i slutningen af året. I den forbindelse har jeg givet AaB en ordentlig overhaling i databasen (flere end 1500 tilføjelser og rettelser).

Foruden mindre rettelser til superligatruppen har jeg lavet ret omfattende rettelser på DS-holdet, U19 holdet og U17 holdet. I den eksisterende database er der mange spillere på DS holdet som ikke længere findes i truppen i virkeligheden. De er nu fjernet derfra og flyttet til evt. nye klubber. Endvidere mangler der en række spillere som er blevet tilføjet. På U-holdene har jeg lavet ret markante ændringer til potentialer og øvrige stats (med hjælp fra en række kilder i trupperne og i klubben). Endvidere har jeg fjernet de spillere, der af en eller anden årsag ikke længere er at finde i AaBs ungdomssystem, ligesom jeg har tilføjet de spillere der mangler. Især på U17 holdet har jeg måtte tilføje en lang række spillere, der er faldet for nogle aldersgrænser for, hvor unge spillere der må optræde i databsen (der er dog ingen problemer med at tilføje disse til spillet manuelt med den tilhørende editor). Sidst men ikke mindst har jeg rettet, så den nye ledelsesstruktur i klubben er afspejlet i spillet.

Hvis nogen forsøger sig med databasen vil jeg meget gerne have feedback - især hvis I støder på fejl/uhensigtsmæssigheder.

Databasen kan downloades her: http://depositfiles.com/files/ji7ny9jg3" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 8. maj 2013, 15:51

Kattefarmer skrev:Hejsa
Jeg ved ikke om jeg er den eneste der lige skal have klemt et sidste AaB spil ud af FM13 inden 14'eren rammer os engang i slutningen af året. I den forbindelse har jeg givet AaB en ordentlig overhaling i databasen (flere end 1500 tilføjelser og rettelser).

Foruden mindre rettelser til superligatruppen har jeg lavet ret omfattende rettelser på DS-holdet, U19 holdet og U17 holdet. I den eksisterende database er der mange spillere på DS holdet som ikke længere findes i truppen i virkeligheden. De er nu fjernet derfra og flyttet til evt. nye klubber. Endvidere mangler der en række spillere som er blevet tilføjet. På U-holdene har jeg lavet ret markante ændringer til potentialer og øvrige stats (med hjælp fra en række kilder i trupperne og i klubben). Endvidere har jeg fjernet de spillere, der af en eller anden årsag ikke længere er at finde i AaBs ungdomssystem, ligesom jeg har tilføjet de spillere der mangler. Især på U17 holdet har jeg måtte tilføje en lang række spillere, der er faldet for nogle aldersgrænser for, hvor unge spillere der må optræde i databsen (der er dog ingen problemer med at tilføje disse til spillet manuelt med den tilhørende editor). Sidst men ikke mindst har jeg rettet, så den nye ledelsesstruktur i klubben er afspejlet i spillet.

Hvis nogen forsøger sig med databasen vil jeg meget gerne have feedback - især hvis I støder på fejl/uhensigtsmæssigheder.

Databasen kan downloades her: http://depositfiles.com/files/ji7ny9jg3" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv evt. en PM til Hanga, han står for AaB-data til FM. Det lyder som om du har nogle gode inputs især mht. ungdom, som kan bruges :)

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 8. maj 2013, 17:06

Søgaard skrev: Skriv evt. en PM til Hanga, han står for AaB-data til FM. Det lyder som om du har nogle gode inputs især mht. ungdom, som kan bruges :)

/Søgaard
Ja jeg kan godt bruge en ny makker efter at min gamle er forsvundet ud i den blå luft ;-)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. maj 2013, 14:14

Har lavet en lille databaseændring jeg varmt kan anbefale. Grunden var at jeg normalt efter en' tre sæsoner begyndte at kede mig med mit AaB hold, da jeg på den ene side dominerede ligaen, og på den anden stadig ikke kunne lokke store profiler til klubben grundet ligaens generelle anseelse. Jeg har testet den i 3 sæsoner nu, og ingen bugs.

1) Jeg har ændret den danske divisionsstruktur, så der nu er en superliga, og en 1,2,3,4 division. Alle rækker har 16 hold, og alle (med undtagelse af 4 division) har 4 nedrykkere. Jeg har fordelt alle hold efter status (reputation i FM) så superligaen f.eks. har inkluderet Køge, Vejle, Viborg og Lyngby. Det betyder 30 superligakampe om året, og da jeg også har forkortet vinterpausen med en måned, bliver superligaprogrammet mere spredt ud, så man ikke som nu helt vanvittigt kan have 4 kampe på en uge (hvis man spiller europæisk og pokal).

2) Jeg har ændret præmiepenge og TV-penge dramatisk. Før fik et hold der lå #1 i superligaen hele sæsonen ca. 66 millioner udbetalt. Nu er alle hold i den bedste række sikret ca. 100 millioner i TV-penge. Og vinderen af rækken får ca. det samme i præmiepenge. En nedrykker får 30 millioner. I rækkerne under superligaen er der ingen præmiepenge, men i 1div er der 50 millioner i TV, og 2 div 30 millioner, i 3div 15 millioner og i 4div 5 millioner. Det er en smule urealistisk, men stadig enormt langt fra Premier League standard.

3) sidst men ikke mindst har jeg ændret superligaens anseelse (reputation) til at være på niveaeu med den belgiske række.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/637 ... %20max.xml
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 13. maj 2013, 16:39

Jannick Pohl og Victor Ahlmann fik lynhurtig succes på mit AaB hold. Pohl fungerer bedst i mit FM spil som boksspiller og Victor Ahlmann gør sig bedst på højrekanten - så er så spørgsmålet om det også er sådan i virkeligheden.

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 10. jul 2013, 21:33

Jeg er Blokhus på 12. sæson. Har brugt både tid og penge på at opgradere ungdoms- og træningsfaciliteter. Er det noget, som nogen af jer har kunnet mærke den store effekt på?

Brugeravatar
Alando
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Alando » 12. jul 2013, 11:18

øv! Filen er fjernet. Lød ellers til at være noget jeg godt kunne bruge et par dage på
Kattefarmer skrev:Hejsa

Kattefarmer
Drenge
Drenge

Re: Sv: FM

Indlæg af Kattefarmer » 12. jul 2013, 13:02

Jeg skal nok smide filen op igen lidt senere.

Sendt fra min HTC One X med Tapatalk2

Kattefarmer
Drenge
Drenge

Indlæg af Kattefarmer » 13. jul 2013, 16:01

Her er et nyt link til updaten: http://www.filedropper.com/AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Lad mig endelig høre hvad du synes, hvis du beslutter at spille med den.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 7. sep 2013, 17:37

Man ved FM er realistisk når efter 10 års AaB dominans betegnses FCK stadig som topholdet, og min medieprognose er stadig kun 2'er. På trods af jeg leverer meget bedre (minus en enkelt sæson) i Europa og har vundet UEFA cuppen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 7. sep 2013, 18:20

jonas386 skrev:Man ved FM er realistisk når efter 10 års AaB dominans betegnses FCK stadig som topholdet, og min medieprognose er stadig kun 2'er. På trods af jeg leverer meget bedre (minus en enkelt sæson) i Europa og har vundet UEFA cuppen.
AaB vinder UEFA-cuppen [sic], det lyder godt nok maje realistisk.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 7. sep 2013, 18:58

limey skrev:
jonas386 skrev:Man ved FM er realistisk når efter 10 års AaB dominans betegnses FCK stadig som topholdet, og min medieprognose er stadig kun 2'er. På trods af jeg leverer meget bedre (minus en enkelt sæson) i Europa og har vundet UEFA cuppen.

Kontrafodbold og lodtrækningsheld er vejen frem.

Blev 3'er i Chl gruppespillet og mødte derefter Schalke, PSV, Montpeiller, Zenit og i finalen Atletico Madrid.

Det var helt smukt med Helenius som topscorer og Dalsgaard og Brock-Madsen som målscorere i finalen. Kører med 3 udlændinge i 1. holdstruppen plus et par udlændinge der er kommet op igennem ungdomssystemet. Af en eller anden grund får jeg altid en nordmand eller 2 plus en svensker.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 7. sep 2013, 20:01

limey skrev:
Når man først har fået sat lidt system i scouting, indkøb og salg, går der ikke meget tid før man har et hold der spiller med om de store trofæer. Det er egentlig min eneste anke i forhold til FM hvad angår realisme. På en normal sæson ca. 5 sæsoner inde, sælger jeg for ca. 4-500 mio, og køber for ca. 100-150 mio. udelukkende fordi jeg er i stand til at opsnuse og udvikle de aller største talenter rimeligt nemt. Det gør det muligt at bibeholde en meget slagkraftig trup.

På de fleste andre områder syntes jeg egentlig det er meget realistisk, af et spil at være - for det er stadig et spil.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 7. sep 2013, 20:17

For endnu en gang at blamere mig i en tråd jeg intet aner om (har aldrig prøvet at spille FM), så har jeg skrevet det før - jeg fatter ikke hvorfor man ikke tager skridtet fuldt ud og gør FM helt realistisk i forhold til placeringer over en årrække. På andre parametre såsom stats (?) synes det at være meget vigtigt, at det er realistisk. Hvorfor så ikke på den lange bane?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 7. sep 2013, 23:13

limey skrev:For endnu en gang at blamere mig i en tråd jeg intet aner om (har aldrig prøvet at spille FM), så har jeg skrevet det før - jeg fatter ikke hvorfor man ikke tager skridtet fuldt ud og gør FM helt realistisk i forhold til placeringer over en årrække. På andre parametre såsom stats (?) synes det at være meget vigtigt, at det er realistisk. Hvorfor så ikke på den lange bane?
Kunne du evt. uddybe hvad du mener med det fremhævede? Jeg følger ikke helt.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 8. sep 2013, 08:39

MHJ skrev:
limey skrev:For endnu en gang at blamere mig i en tråd jeg intet aner om (har aldrig prøvet at spille FM), så har jeg skrevet det før - jeg fatter ikke hvorfor man ikke tager skridtet fuldt ud og gør FM helt realistisk i forhold til placeringer over en årrække. På andre parametre såsom stats (?) synes det at være meget vigtigt, at det er realistisk. Hvorfor så ikke på den lange bane?
My bad, dårlig formuleret. Jeg fornemmer at FM tilstræber en så realistisk tilgang til spillermarkedet som muligt i forhold til virkeligheden. Derfor skulle man tro, at man, hvis man spillede som eksempelvis AaB, i bedste fald vandt et enkelt DM og nåede gruppespillet i de europæiske turneringer een gang på ti år. Når jeg læser herinde, lyder det til, at folk gør AaB til et europæisk storhold. Jeg forstår ikke, at spilmagerne gør dette muligt, når de ellers i andre tilfælde tilstræber det realistiske.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 8. sep 2013, 09:52

limey skrev:
MHJ skrev:
My bad, dårlig formuleret. Jeg fornemmer at FM tilstræber en så realistisk tilgang til spillermarkedet som muligt i forhold til virkeligheden. Derfor skulle man tro, at man, hvis man spillede som eksempelvis AaB, i bedste fald vandt et enkelt DM og nåede gruppespillet i de europæiske turneringer een gang på ti år. Når jeg læser herinde, lyder det til, at folk gør AaB til et europæisk storhold. Jeg forstår ikke, at spilmagerne gør dette muligt, når de ellers i andre tilfælde tilstræber det realistiske.

Nu er der jo ikke nogen herinde, som ikke er væsentligt bedre trænere, sportsdirektører og talentspejdere end de amatører som AaB alle dage har måtte trækkes med. AaB ville være et europæisk storhold i hænderne på os alle, og derfor er FM netop et glimrende spejl af virkeligheden.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 8. sep 2013, 13:07

limey skrev:
MHJ skrev:
Så længe det ikke bare er en arbitrær grænse du taler om, så syntes jeg det lyder som en god idé. Jeg tror egentlig også man forsøger at tilstræbe sig så meget realisme som muligt. Hvis man spiller et ærligt spil, med et hold hvis spillere hvis fremtidspotentiale man ikke kender, samt med hvad der svarer til en realistisk tilgang til spillerindkøb og salg, så får man også nogle resultater der er nogenlunde realistiske.

Grunden til folk alligevel opnår urealistisk succes skyldes en eller flere af følgende:

De direkte snyder: f.eks. loader savegames efter nederlag eller måske bruger de eksterne 'scouting' programmer til at forudsige hvilke spillere der har potentialet til at blive stjernespillere. I modsætning til i virkeligheden, er det ret entydigt forudbestemt hvem der vil blive stjerner i spillet. Dvs. at AaB kan købe en eller anden 18-årig Brasilianer til pebernødder mens han bare er talent, og så udvikle ham til en spiller i Ronaldo-klassen efter et par sæsoner. Computeren genererer hele tiden nye spillere, og så er det bare at fiske de bedste indtil man har et hold i verdensklasse.

De snyder indirekte: Hvis man har spillet et par spil i FM over nogle sæsoner, så ved man igen hvilke spillere der vil udvikle sig. Det er ret forudbestemt. Dette kan man gøre brug af næste gang man starter et spil op, ved igen at købe og udvikle de store talenter. Man kan også hurtigt finde lister på nettet over disse spillere. De er muligt at undgå dette ved at sætte spillet til at randomisere spillerne, både deres navne, nuværende niveau og potentiale. Denne funktion virker dog stadig ikke optimalt.

Svagheder ved spillet: på de fleste områder er spillet meget realistisk. Men som jeg nævnte tidligere, er det alt for let at scoute nye spillere, selv uden at snyde. Det tager for lang tid at uddybe for en ikke FM-spiller som dig, men det fungere lidt sådan at man ved et par simple tryk, kan få en meget pålidelig oversigt over et givent u21/u19/etc landsholds spilleres potentiale. Så er det igen bare at købe løs.

På næsten alle andre områder at spillet meget svært og meget realistisk. Så hvis en person har vundet en af de store europæiske turneringer med AaB uden at snyde eller udnytte spillets svagheder, så fortjener han en hvis portion anerkendelse. Dermed underforstået at de fleste faktisk snyder eller udnytter deres erfaring om spilleres udvkilingspotentiale.

tl;dr Folk snyder
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 8. sep 2013, 21:04

Det ville jo også blive alt for kedeligt, hvis man aldrig kom videre med AaB - så gjorde man jo ikke nogen forskel. Hellere en smule urealisme så med mulighed for at vinde en masse :)

Er der i øvrigt nogen der oplever formfald omkring 3. 4. sæson? Startede ud som lyn og torden med AaB og brugte og bruger MHJs taktik (så har jeg snydt ;)). Blev mester de to første sæsoner, hvorefter jeg blev to'er, og i den nuværende, 4. sæson, taber jeg næsten alt.

Jeg har på papiret et vildt godt hold, men det er ingen hemmelighed, at jeg har shoppet rigtigt meget. Jeg tænker, at dette måske kan være årsagen, samt at jeg kun bruger unge spillere - de ældste spillere på mit hold er således Ahlmann og Nicolai Larsen.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 8. sep 2013, 21:44

Kører du med samme taktik hele tiden? For så er det derfor. Over tid læser modstanderen din taktik, og den falder i niveau ifht tidligere. Medmindre du selvfølgelig er så overlegen som hold at taktikken ikke betyder alverden.

Besvar